Netflix 3 Body Problem

Hans Moleman

Well-known member
Nieuwe reeks van de makers van Game Of Thrones.
Wederom gebaseerd op geprezen boeken.
Hopelijk gaan ze nu niet of road de laatste seizoenen waardoor ze het verhaal uiteindelijk nogal verpesten.

Na 1 aflevering ben ik matig enthousiast. Verhaal fascineert wel. Maar een paar dingen waar ik mij aan stoorde.

Een paar imo vervelende en slecht gecaste personages. Heel veel gerook zonder enige meerwaarde.
Het expliciet benoemen dat de neuroloog een vrouw was, zonder dat die er ook maar iets toe deed.
Ga het sowieso uitkijken. En hopelijk ga ik mij minder storen aan die details. Want lijkt me wel een sterk verhaal waar men zich op baseert.
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad en ik vind ook de spraak zelf zo raar.
Lastig uit te leggen maar ofwel had ik issues met mijn stream maar ik had soms het gevoel dat er heel lichte lipsync issues zijn.
Of precies dat het gedubbed was op sommige momenten.
 
Het viel mij dan weer niet op, maar misschien let ik daar niet op. Verhaal intrigeert me wel, al heb ik het boek nog niet gelezen.
 
Goeie serie. Maar met zijn imperfecties. Zoals inderdaad sommige personages die nogal mager uitgewerkt zijn, of niet zo goed acteren. Of de 'science' nogal simpel houden of niet echt uitleggen. Salazar vind ik bvb nogal mager uitgewerkt, geacteerd. Niet slecht, maar kan beter.
Nogal 'Nolanesque' verfilmd met elke episode wel een (big) reveal en meestal cliffhanger .... Tot een big reveal einde ep5. Vanaf ep6 vertraagd het wel wat en is er wat meer focus op een paar personages, maar ook niet bijster diep voorlopig. De laatste 3 episodes zijn vooral opbouw naar een mogelijks S2 en boek 2.

Verwacht alvast geen super science details en hard sci fi maar de gulden middenweg tussen hard sci fi en commercielere meer oppervlakkige sci fi.
Alvast een goed verhaal met goede sci fi ideeën. Het gaat niet enkel om science ideeën, maar ook morele kwesties, psychologie en filosofie. Een reflectie over ons mens zijn (the good and bad), en onze toekomst. Die laatste puntjes alweer niet al te diep uitgewerkt in de serie tot nu toe, maar net genoeg om een groot publiek te boeien denk ik.

Ik zou aan netflix zeggen, keur S2 maar al goed binnenkort als het geld er voor is. Als m'n de minpuntjes wegwerkt kan dit nog top worden. Gezien boek 2 zelfs nog beter zou zijn, en boek 3 een goed einde.
 
Laatst bewerkt:
Staat al lang op mijn to-read lijstje, en vind het nu enerzijds wat jammer dat ik het nog niet eerder heb gelezen, en anderzijds wil ik het nu nog liever lezen. Want de Netflix-reeks (4 afleveringen gezien so far) doet echt wel smaken naar meer.
 
Voor de mensen die de boeken hebben gelezen en de serie hebben gezien, zitten er spoilers in over het derde boek? Momenteel nog even bezig ermee. :unsure:
 
Voor de mensen die de boeken hebben gelezen en de serie hebben gezien, zitten er spoilers in over het derde boek? Momenteel nog even bezig ermee. :unsure:
Tot nu toe nog niets gemerkt, ze volgen schoon boek 1 eigenlijk. Spoilers zullen er niet inzitten hoor over de volgende boeken, dan schieten ze in hun eigen voet.
 
Van een kenner gehoord dat boek 1 erin zit, maar het netflix seizoen behandelt ook zaken van boek 2 (dark forest) en zet dingen klaar uit het deerde boek. Just fyi.
 
Ik enkel boek 1 gelezen. Aan boek 2 begonnen, maar het interesseerde me niet meer :unsure: (terwijl ik boek 1 heel goed vond).

De serie is helemaal mijn ding, vind het uitstekend. Misschien wat details hier en daar, ok, maar als je het verhaal al kent dan weet je dat dit absoluut niet eenvoudig te verwerken is tot een serie, want het zit gewoon complex in elkaar. M.a.w. ik begrijp dat men niet alles tot in het detail kan gaan toelichten.
 
Eerste aflevering gezien, goed begin imo. De boeken vond ik geweldig (als in, van het beste dat ik ooit gelezen heb), dus hier keek ik heel hard naar uit. Er zit inderdaad al wat van het tweede boek in de serie verwerkt, maar heel veel uit boek twee en (zeker) drie kunnen ze er toch nog niet ingestopt hebben lijkt me.
 
Van een kenner gehoord dat boek 1 erin zit, maar het netflix seizoen behandelt ook zaken van boek 2 (dark forest) en zet dingen klaar uit het deerde boek. Just fyi.
Yep ook al gehoord dat aflevering 1 al de helft van de eerste boek bevat. We weten allemaal wat er gaat gebeuren als beniof en weiss geen boek materiaal hebben. Kartonnen decors, brakke scripts en vooral veel dollars in de pocket steken.
 
Yep ook al gehoord dat aflevering 1 al de helft van de eerste boek bevat. We weten allemaal wat er gaat gebeuren als beniof en weiss geen boek materiaal hebben. Kartonnen decors, brakke scripts en vooral veel dollars in de pocket steken.
Het verhaal is af hé in die drie boeken. Ze kunnen er daarna (écht) niet meer verder aan breien hoor. Gelukkig maar inderdaad. :smurf:
 
Gisteren de eerste ep gezien, en het beviel me wel. Auggie is mssn wat 'knap' gecast, maar daar ga ik niet van wakker liggen :unsure:

Heb alleen het eerste boek gelezen en vond het heel wisselvallig. Ik vond toen dat er 2 heel duidelijke delen inzaten die naar mijn gevoel precies van 2 compleet andere schrijvers kwamen. De vervolgen ben ik dus nooit aan begonnen.

Het stuk in China vond ik veruit het boeiendste en het beste geschreven. Het stuk in Londen daar kon ik moeilijk inkomen. Het begon lekker mysterieus maar verviel in een, voor mij, compleet ongeloofwaardig plot. Waardoor het ook opviel hoe weinig die personages eigenlijk om het lijf hadden.

Da's tenminste hoe ik het me herinner. Als de serie goed blijft, wil ik het misschien nog eens een kans geven.
 
Terug
Bovenaan