1B Challenger Pro League 2023-2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe leider na dit weekend, en als Beerschot de 3 punten krijgt over de groene tafel dan zijn wij zelfs de nieuwe leider.

Maar bon, gezien SL 16 troosteloos laatst staat, zullen die er alles aan doen om geen forfait nederlaag te krijgen. Ik verwacht dus pas een uitspraak op 1 June 2024.

Toch weer typisch dat dit zo lang moet aanslepen. De hoeveelste keer is dat al dat dergelijke uitspraken extreem lang op zich laten wachten?

Hopelijk zien we vrijdag tegen Zulte-Waregem wel een Lommel op niveau of Beerschot en Zulte-Waregem kunnen wel eens een kloofje slaan.

We starten met 3 pure spitsen aan de match (Gano, Vossen & Machado). Machado heeft wel nog een actie in huis en volgens het weinige dat we nog maar van hem gezien hebben zit er wel iets in, maar is zeker geen flankspeler.

Nuja, ik vertrouw in Euvrard maar waarom Vossen altijd maar mag spelen, dat is mij een raadsel.

Een bank met Traoré, Bruls, Ndour & Demuynck kan ook wel tellen.

Die konijnenpoot van Zulte-Waregem wil ik toch wel eens zien hoor. Onbegrijpelijk dat ze nog met een punt gaan lopen in Lommel. Gelukkig maken we in de aanval na een niet gefloten penalty toch nog de 1-1. En daarna laten we de 3 punten nog zelf liggen. Zeer jammer, want deze prestatie was top na de non-match vorige week op Beerschot.

Die konijnenpoot van Zulte-Waregem wil ik toch wel eens zien hoor. Onbegrijpelijk dat ze nog met een punt gaan lopen in Lommel. Gelukkig maken we in de aanval na een niet gefloten penalty toch nog de 1-1. En daarna laten we de 3 punten nog zelf liggen. Zeer jammer, want deze prestatie was top na de non-match vorige week op Beerschot.
Valt veel over Waregem (opstelling, spelers die altijd mogen spelen, wissels,...) te vertellen. Ik snap niet dat Euvrard niet bijstuurde tijdens de match. Jullie verdienden 100% de overwinning. Jullie laten inderdaad de 3 punten liggen, anderzijds hadden wij ook nog 2 grote kansen op het einde van de match om de 3 punten te stelen.

Laat ons hopen dat we hier lessen uit trekken.

Opmerkelijk, de ganse top-7 heeft niet gewonnen dit weekend. Zo blijken Lommel en Zulte zelfs een klein beetje de winnaar van het weekend met hun gelijkspel.

Opmerkelijk, de ganse top-7 heeft niet gewonnen dit weekend. Zo blijken Lommel en Zulte zelfs een klein beetje de winnaar van het weekend met hun gelijkspel.
En zo is het verschil tussen de 1e en de 9e ook amper 5 punten. En dat verbaast me ook niet, ik heb nog geen enkele ploeg gezien die eigenlijk kampioen waardig is op dit moment. Zulte-Waregem heel vlot scorend, maar goed voetbal is daar niet te zien. Bij Lommel net het omgekeerde. Beerschot een leuk voetballende ploeg met weinig middelen, die daardoor over een heel seizoen te kort zouden moeten komen. Dus ik verwacht nog wel een gelijk opgaande reeks tot Nieuwjaar. En dan zien wat er in de transferperiode gebeurd.

Af en toe bekijk ik wel wat 1B voetbal en je merkt wel dat die ploegen sterk aan elkaar gewaagd zijn. Deinze is dramatisch begonnen maar staat nu ook voorin met 17 punten. Dender is na een dipje er terug bovenop en Patro draait op zijn manier ook bovenin mee.

Maar 9 punten tussen de nummer 1 en 15, als 1 van die "staartploegen" hun motor aanslaat doen die gewoon ook nog mee voor promotie.

@Général Zantas die rode kaart trouwens, wat een grap.

Goh, de ref dacht dat de bal geraakt werd met de bovenarm, kan gebeuren. VAR zou dit wel rechtgetrokken hebben als er VAR zou zijn.
Zelf dacht ik dat het ging om het neerhalen van de speler met de knie, en volgens de regels wordt een fout waarbij de tegenstrever op weg is naar een obvious goal-scoring opportunity die resulteert in een vrije trap, automatisch met rood bestraft.

Ik heb natuurlijk het voordeel dat we met 0-2 gewonnen zijn en er dus veel rationeler naar kan kijken. Op het moment zelf dacht ik ook dat het belachelijk was, wat jij als Super Mod wrs wel kan zien :biglaugh:, maar ik heb in de tweede helft de regels wat nagelezen en ik begrijp de beslissing uiteindelijk wel, ook al was het in dit geval een foutieve observatie.

Dender gewonnen. De vier eerste hebben allemaal 20 punten, zonder evenwel allemaal evenveel matchen te hebben gespeeld.

TOP OF THE LEAGUE TOP OF THE LEAGUE.
Wij ook! Of wacht...

Dat onze trainer geen wedstrijd over de streep kan trekken wisten we al langer. Als je in de 92e minuut de 1-2 binnen krijgt ga je toch nog ff vervangen of niet? Maar daarnaast ook gewoon bestolen bij de 2-2, extra tijd bijtellen kan ik snappen gezien de eerste goal van Beveren. Maar De Gand wordt gewoon met 2 handen in eigen goal geduwd. Maar ref Willems was al heel de match het spoor bijster aan beide kanten hoor.

Wij ook! Of wacht...

Dat onze trainer geen wedstrijd over de streep kan trekken wisten we al langer. Als je in de 92e minuut de 1-2 binnen krijgt ga je toch nog ff vervangen of niet? Maar daarnaast ook gewoon bestolen bij de 2-2, extra tijd bijtellen kan ik snappen gezien de eerste goal van Beveren. Maar De Gand wordt gewoon met 2 handen in eigen goal geduwd. Maar ref Willems was al heel de match het spoor bijster aan beide kanten hoor.
Inderdaad, wat een anti-climax, maar op basis van de beelden achteraf is dat gewoon een regelrechte fout en mocht deze nooit goedgekeurd worden.

Als dan niemand gaat prosteren van ons, tja..

het spel van Lommel was zeker niet slecht, ze kunnen enkel de overwinning niet over de streep trekken en dit vooral in uitwedstrijden. Ook onbegrijpelijk dat Bould niet wisselt de laatste minuten (waren ze al te zeker van de overwinning?). In de winterstop is er blijkbaar wel wat extra versterking op komst. We zullen zien wat dit geeft het seizoen is nog lang.

Mooie vlag (die met het White Power symbool), het zal weer ludiek bedoeld zijn!
tapatalk-563744235-600x270.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan