1B Challenger Pro League 2023-2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooie winst van Lommel, ze blijven sterk spelen
Ondanks de 3-0 een zakelijke overwinning, 70% balbezet waardoor Francs Borains amper kon counteren. Dermane zoals elke week de uitblinker, zelfs met een gele kaart na 2 minuten een paar klasse sterker dan de tegenstanders.

Zulte-Waregem in zijn gekende stijl, slecht spelen en winnen dankzij hun spitsen. Beveren en Oostende blijven op de sukkel. De kern van Lommel is in principe qua kwaliteit niet breed genoeg om aan de top te blijven spelen. Maar ik heb nog altijd niet gezien wie dan wel. :)

in principe is de kern inderdaad niet breed genoeg al denk ik dat ze dit wel kunnen vasthouden tot aan de kerstperiode. Dan kunnen ze eventueel nog een paar spelers bijhalen mocht het nodig zijn. Dermane is 1van de beste spelers die ik heb zien rondlopen bij Lommel op het middenveld in de 20jaar dat ik supporter ben. Wel ben ik benieuwd naar de zware wedstrijden die nog moeten komen(Zulte-Beerschot-Beveren-Patro) al is in deze reeks geen enkele wedstrijd gemakkelijk. en niet te vergeten de 1ste 2promoveren rechtstreeks dit jaar

Ondanks de 3-0 een zakelijke overwinning, 70% balbezet waardoor Francs Borains amper kon counteren. Dermane zoals elke week de uitblinker, zelfs met een gele kaart na 2 minuten een paar klasse sterker dan de tegenstanders.

Zulte-Waregem in zijn gekende stijl, slecht spelen en winnen dankzij hun spitsen. Beveren en Oostende blijven op de sukkel. De kern van Lommel is in principe qua kwaliteit niet breed genoeg om aan de top te blijven spelen. Maar ik heb nog altijd niet gezien wie dan wel. :)
Jullie doen mee voor de promotie sowieso ondanks de misstap op Dender. Beveren en Oostende zijn dramatisch gestart. Patro doet het zeer goed als promovendus, Francs Borains ca va, Dender ook goed bezig.
Echt leuke competitie om te volgen.

Leuke(re) reeks wel dit jaar.
En er is nog altijd geen kampioen opgestaan. Ook Euvrard krijgt Zulte-Waregem nog niet op de rails. Lommel dat net zoals op Dender als een pudding in elkaar zakt als het even tegen steekt op verplaatsing bij een enthousiaste ploeg.

Zo is er nog maar 6 punten verschil tussen nummer 1 en 11.

Bij Dender kreeg Hens rood na nog geen halfuur, terwijl dat wel de draaischijf van die ploeg is.
Patro speelt ook meer op karakter en levensgevaarlijk op standaardsituaties.

deze van gisteren mag er ook zijn. Benieuwd of die zich verder kan ontwikkelen, en of we hem dan definitief voor de Rode Duivels kunnen laten kiezen.

Overigens Mirisola scoorde er ook eentje op 16 jaar, Genk heeft toch nog steeds een top jeugdopleiding.
Dat lijkt een topper te gaan worden. Een van de grootste talenten die ik al in de jeugd heb weten spelen. Cruciaal komend jaar voor hem. Daar mogen de fans van Anderlecht toch héél boos om zijn.

nog eens 15miljoen extra voor Lommel, ze gaan er wel voor. Is toch slechts een kwestie van tijd wanneer ze promoveren geen enkele andere club kan dit zo volhouden als Lommel

Laatst bewerkt:
Leuk voor die 900 (?) abo's die ze daar tellen. Hopelijk voor hun verandert Ceferin of zijn opvolger bij de UEFA niet van mening over MCO want zelfbedruipend zijn ze daar allerminst.

En hopelijk voor het Belgisch voetbal komt er volgend seizoen wat meer volk kijken eenmaal ze gepromoveerd zijn. Zelfs Eupen had meer fans in 1B voor hun promotie. Maar als we RWDM volgen, hun supportersaantal is vervijfvoudigd na promotie.

Leuk voor die 900 (?) abo's die ze daar tellen. Hopelijk voor hun verandert Ceferin of zijn opvolger bij de UEFA niet van mening over MCO want zelfbedruipend zijn ze daar allerminst.

En hopelijk voor het Belgisch voetbal komt er volgend seizoen wat meer volk kijken eenmaal ze gepromoveerd zijn. Zelfs Eupen had meer fans in 1B voor hun promotie. Maar als we RWDM volgen, hun supportersaantal is vervijfvoudigd na promotie.
Supportersaantallen komt echt wel goed hoor, zelfbedruipend komt ook de komende tijd

Dat verhaaltje over zelfbedruipendheid hebben we bij Beerschot ook al tweemaal gehoord, en een hoop andere clubs in Belgie en Europa ook. Er zijn maar heel weinig clubs in Belgie zelfbedruipend.

Heel de discussie over toeschouwersaantallen en zelfbedruipendheid van Lommel hebben we hier al eens gehad. Die ga ik niet opnieuw beginnen. Al ben ik nu ook wel benieuwd hoeveel afgehaakte fans gaan terugkeren tegen bijvoorbeeld Zulte-Waregem binnen enkele weken. Als we hopelijk voor het eerst in 9 jaar eindelijk nog eens een echte topper hebben bovenin tweede klasse.

En het is ook afwachten voor wat die 15 miljoen euro extra gaat gebruikt worden. Extra investeringen in (jeugd)infrastructuur? Voor direct inzetbare spelers? Of voor nieuwe talenten?

Als we hopelijk voor het eerst in 9 jaar eindelijk nog eens een echte topper hebben bovenin tweede klasse.
Ik ben misschien biased maar de promotiestrijd tussen Beerschot en KV Mechelen was toch redelijk legendarisch, me dunkt. Zowel op als naast het veld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan