1B Challenger Pro League 2023-2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zulte-Waregem verdiend het deksel op de neus gehad in de 90e minuut dankzij een wereldgoal van Rajsel. Ik heb enkel de tweede helft gezien, maar wat ik daar zag van ZW stemt me toch hoopvol als supporter van een concurrent. :)
Vorige week het eerste halfuur Dender - Lierse gezien en Dender probeert echt wel mooi te voetballen.
Wat een knal ook van Rajsel. Ze zijn die vorig jaar ergens bij een Oost-Europese club gaan terug halen naar hier.

Heeft die die weggejaagd?

Wel echt een Genk-speler. Woont in de wijk nabij het stadion.
Ging dat varkentje eventjes wassen toen hij Kompany had weggestuurd en Verbeke in de lappenmand lag.

Heeft daar blijkbaar een gans betoog afgestoken over zijn fantastische verwezenlijkingen bij Woestijnvis. Niets over een sportief plan ofzo. Dus ja, dan weet je ook genoeg als entourage.

Bon, wat een dieptepunt was dat gisteren tegen Dender? Al zat dat er aan te komen als je de afgelopen matchen van Waregem zag. Mocht aan de rust gerust 0-2 of 0-3 voor Dender staan. Die tweede helft? Alsof we met Racing Waregem tegen Barcelona aan het spelen waren.

Negatief:
  • Trainersduo D'Hollander & De Fauw. Foute beslissing. Gebonden aan de club & clubliefde? Zeker, maar meer ook niet. Er zijn andere aspecten die veel belangrijker zijn bij het aanstellen van een trainer. Jammer dat we op dit vlak niet leren uit de fouten uit het verleden. Welke echte ervaring kunnen beide heren voorleggen? Grootste vergissing imo, zeker als je rekening zou houden met hoeveel geld we in de club pompen.
  • Contractverlenging van Vossen & het aanblijven van Gano. Vossen mochten we niet verlengd hebben & Gano krijgen we aan de straatstenen niet verkocht. Hopelijk zal dit niet betekenen dat we weer welke match het duo Vossen/Gano op het veld zien staan.
Ik hoop dat we nog een flankspeler (snelheid + actie) op rechts (& idealiter ook op links) er bij krijgen maar heb hier geen goed oog op. Sissako zou dicht staan bij Kortrijk, indien hij vertrekt halen we idealiter nog een deftige middenvelder.

Onze kern zou, vergeleken met de andere ploegen in 1B, voldoende moeten zijn om bovenin mee te draaien. Contractverlenging Vormer is goed om de grinta in de ploeg te krijgen, voetballend heb ik weinig verwachtingen van hem. Grootste probleem is onze technische staff imo.

Zag ik jammer genoeg al van ver aankomen.

Trainersduo? Asjeblieft, zeg. Zo veel voorbereidingstijd(!) en nog niks op de mat kunnen leggen in tweede klasse. Je weet gewoon dat ze het niet in zich hebben.

Vossen? Ja bon, als je Vossen op de flank of op het middenveld zet weet je weer genoeg. Niets geleerd uit de vorige seizoenen?

Vormer? Ik had weinig verwachtingen van hem maar het is nog meer ondermaats dan ondermaats. En die mag dan 90 minuten volmaken? Ons middenveld is onbestaand. Beter Tambedou een rijtje opschuiven naar de 6 en een ervaren verdediger (Lopez bv. of zelfs Derijck) in de verdediging posteren.

Op dit moment is het gewoon proberen meer te scoren dan de tegenstander en het op basis van kwaliteit het over de streep trekken. Feit dat onze keeper Bostyn eigenlijk al 3 matchen imo man van de match is zegt ook genoeg zeker?

Ik blijf er bij dat de kern kwalitatief genoeg is om bovenaan mee te draaien (zou maar erg zijn mocht dat niet zo zijn als je kijkt wat die mannen kosten) maar er moet een systeem in zitten natuurlijk. Er zijn duidelijke gebreken (die we idealiter nog kunnen oplossen de laatste transferdagen) maar een deftige trainer kan hier sowieso iets van maken. Ciranni? Ik denk soms dat die voor de tegenstander speelt. En nog een deftige lopende/defensieve middenvelder aub.

Ik heb de tweede helft ook eens meegepikt, wat was dat met Zulte zeg? Welkom in het vagevuur van 1B zou ik zeggen..

De vorige wedstrijd die ik zag was de beker wedstrijd, dat was een wereld van verschil met deze prestatie.

Zo snel mogelijk van Vossen, Vormer en Bruls af zou ik zeggen. Meer dan op hun retour, en vooral belachelijk dure contracten.

12 op 12 en al 5 punten voorsprong op de 2e/3e (afhankelijk van Beerschot). Het aantrekken van ervaren Belgen en het huiswerk 90% af hebben voor de start van de competitie loont in Lommel. Al 4 wedstrijden met dezelfde 11 zegt genoeg. Tegen Lierse eigenlijk een klasse beter. Maar een scorende spits ontbreekt toch nog om zo’n wedstrijden vlot te winnen.

Oké, het is nog heel vroeg op het seizoen maar ik begin me toch stilaan af te vragen wie het huidige niveau van Lommel gaat halen van de concurrentie? Deinze en Patro lijken me heel moeilijk te bekampen ploegen, maar gaan ze ook voor top-2 spelen? Oostende heeft compleet zijn start gemist. Beveren al niet veel beter en met veel moeite gewonnen van SL16. Z-W zoals gezegd ook nog lang niet op niveau wat je mag verwachten. Hoe hoog mag Beerschot mikken? Die heb ik nog niet zien spelen.

Patro heeft al van Deinze gewonnen dacht ik. Waregem en zeker Beveren hebben de start gemist als je dit plaats tov hun ambities.
Alleszins knap van Lommel.

Wij hier in Dender zien absoluut mooi voetbal onder Timmy simons de eerste 4 competitiematchen dus als neutrale of reeksgenoten supporters wellicht mooi om te zien, maar als Dender supporter al die gemiste kansen enorm frustrerend met als hoogtepunt vrijdag in zulte waregem (gelukkig valt die wereldgoal van Rajsel nog of twas 0 punten).
Jammer genoeg is de efficiëntie voor doel er (nog) niet, anders had het minstens een 9 of 10 op 12 voor ons moeten zijn.
Nu na de break thuis tegen leider Lommel, benieuwd!

Goed nieuws voor @Fella:
D'hollander out, Euvrard in.
Thank god!

Franky Dekenne vat een aantal punten goed samen: link naar Nieuwsblad.

Aanvullend hebben we gewoon maanden voorbereidingstijd weggegooid, moesten direct met Euvrard gestart zijn maar die had op dat moment zijn eisen (eigen staff meenemen etc.) waar we niet op in wensten te gaan. Opnieuw een verkeerde beslissing, maar bon. Nu zitten we met een ongebalanceerde kern, hopelijk kan hij er wat van maken tegen de winterbreak en kunnen we dan bijsturen. In ieder geval blij dat ze nu al ingegrepen hebben, anderzijds jammer dat het weer wat te laat valt want een hele voorbereiding met Euvrard (& zijn insteek qua transfer/ploeg) zou een wereld van verschil maken.

Blij dat we Decostere nog zijn kunnen halen, hopelijk valt die wat mee want onze rechterflank kan wel iemand gebruiken. Grootste gebrek blijft ons middenveld.

Weet echt niet waar ik het anders moet posten maar RIP Eendracht Aalst. Spijtig dat die clubs allemaal kapot gaan
Ja echt vrij dramatisch wat hier aan het gebeuren is.
Overname zonder echte kennis van de schuldenberg, ondertussen een leger buitenlanders halen en deze week ook nog een spelersstaking omdat de lonen al sinds juni, onder de vorige eigenaar, niet uitbetaald zijn. Spelers werden daarbij dan ook nog fysiek bedreigd door Turkse medewerkers.

Pintjes al 1 euro opgeslaan en ze wisten dan nog niet hoe ze mazout moesten maken (niet voor mij :unsure:)

Rik Verheye en Sam Kerkhofs hadden ook interesse, maar de schuldenberg was hun jammer genoeg te groot.

Veel van de supporters(harde kern) waren eerst enorm enthousiast, vooral omdat het met de vorige eigenaar serieus scheef zat, maar die tendens lijkt toch ook te keren.

Echt jammer voor een club met zo een potentieel, maat al veel te lang gesukkel op heel veel vlakken.

1B is tof om te volgen.
Lommel leed eerste puntenverlies op Dender. Hens doet die ploeg echt wel draaien en Simons heeft een goede structuur neergezet. Beerschot en Beveren 0-0.
Patro ook gewonnen.

1B is tof om te volgen.
Lommel leed eerste puntenverlies op Dender. Hens doet die ploeg echt wel draaien en Simons heeft een goede structuur neergezet.
Lommel baas in de eerste helft, maar liet de 0-2 liggen. De penalty fases lieten de match dan kantelen, Lommel kreeg er geen en Dender wel. Tweede helft Dender beter en efficiënter. Goede ploeg wel dit Dender. Bij ons toch te weinig kwaliteit op de bank, het niet halen van een tweede spits gaat ons nog punten kosten.

Lommel baas in de eerste helft, maar liet de 0-2 liggen. De penalty fases lieten de match dan kantelen, Lommel kreeg er geen en Dender wel. Tweede helft Dender beter en efficiënter. Goede ploeg wel dit Dender. Bij ons toch te weinig kwaliteit op de bank, het niet halen van een tweede spits gaat ons nog punten kosten.
Ik heb enkel de tweede helft gezien. Jullie stopper (Amankwah?) werd er wel een paar keer op snelheid af gelopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan