1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tegen RWDM en Club altijd moeten winnen.
Kindermans zat in het begin van het seizoen in een podcast en liet toen uitschijnen dat bovenaan meedoen wel kon gebeuren. Ik dacht toen: “Komaan Jean, niet overdrijven. Als we met de 4 beloftenploegen niet beneden eindigen is dat al goed allemaal.”

Maar we hebben er precies toch onze plaats. Worden zelden echt weggespeeld.
ne 16 jarige in de verdediging vink zo vet he

2 pareltjes van NXT, maar als er één ploeg verdiende te winnen was het wel Beveren. Die hebben het een beetje zelf laten liggen, maar NXT er goed voor gevochten. Ottasowie is toch een raadsel, wisselt gevaarlijke balverliezen af met ijzersterke duels, krankzinnige achter-het-steunbeen-willen-uitvoetballen met cruciale intercepties.
Er zit duidelijk veel talent in en zijn lichaam is 1 brok graniet, nu nog het kopje. Own goal kon hij wel niks aan doen.

Mertens wederom onzichtbaar, al was heel de Club aanval met momenten onzichtbaar. Dan zou ik toch eerder Perez kansen geven en Van Rafelgem, das een goeie.

Vorige seizoenen keek ik nog wel maar met de intrede van die jeugdploegen is de beleving in die competitie serieus gedaald.

Ik lees dat wel vaker, maar ik vind juist dat het aangenamer is om kijken. De jeugdploegen spelen vooral aantrekkelijk voetbal, wat toch een pluspunt is.
En wat die daling van de beleving betreft, welke beleving was er te ervaren bij ploegen als Dender, Tubize, Seraing, Dessel, Tienen, Francs Borains? Daar zat/zit evengoed maar 10 man en een paardenkop. Momenteel spelen RWDM en Jong Genk tegen mekaar. Als dat nu RWDM - Tienen of RWDM - Tubize zou zijn, is er ook maar 1 iemand die denkt dat de beleving daar hoger zou zijn? Dat er meer mensen zouden kijken? Dat we beter voetbal zouden zien? Dan zou ik graag weten waarom, want ik zie het niet.

Ik moet ook zeggen dat door Club NXT ik hun matchen probeer te volgen. Je merkt van alle ploegen dat ze echt kunnen voetballen maar fysiek vaak hun meerdere moeten erkennen. En niet uitgekookt genoeg zijn.

Wat compleet logisch is, het zijn allemaal jonge gasten.

Ik lees dat wel vaker, maar ik vind juist dat het aangenamer is om kijken. De jeugdploegen spelen vooral aantrekkelijk voetbal, wat toch een pluspunt is.
En wat die daling van de beleving betreft, welke beleving was er te ervaren bij ploegen als Dender, Tubize, Seraing, Dessel, Tienen, Francs Borains? Daar zat/zit evengoed maar 10 man en een paardenkop. Momenteel spelen RWDM en Jong Genk tegen mekaar. Als dat nu RWDM - Tienen of RWDM - Tubize zou zijn, is er ook maar 1 iemand die denkt dat de beleving daar hoger zou zijn? Dat er meer mensen zouden kijken? Dat we beter voetbal zouden zien? Dan zou ik graag weten waarom, want ik zie het niet.
Dat waren meestal nog gezellige stadions, dan denk ik aan bv. Virton of Dessel away. Voor die mannen was dat vaak de match van het jaar tegen ons en dan kreeg je eigenlijk nog best sfeervolle matchen. Was dat hoogstaand niveau? Nee, maar het waren wel echte matchen met echte clubs, met fans en met inzet. In 1B voelen matchen met de jeugdteams gewoon heel anders aan.

Voor de fans van de topclubs is het vast leuk om hun jeugdteams te volgen maar als neutrale toeschouwer vind ik het maar niks.

Dat waren meestal nog gezellige stadions, dan denk ik aan bv. Virton of Dessel away. Voor die mannen was dat vaak de match van het jaar tegen ons en dan kreeg je eigenlijk nog best sfeervolle matchen. Was dat hoogstaand niveau? Nee, maar het waren wel echte matchen met echte clubs, met fans en met inzet. In 1B voelen matchen met de jeugdteams gewoon heel anders aan.

Voor de fans van de topclubs is het vast leuk om hun jeugdteams te volgen maar als neutrale toeschouwer vind ik het maar niks.

Maar je voorbeeld is toch specifiek RAFC gericht, zoals je zelf zegt voor die mannen was dat de match van het jaar tegen jullie. Dat is een oneerlijke vergelijking. We hebben het over 1B in zijn geheel, en vandaag de dag. Over matchen als RWDM - Jong Genk ipv RWDM - Francs Borains of Beveren vs Club Nxt ipv Beveren vs Tienen of Lierse Kempenzonen vs Anderlecht Futures ipv Lierse Kempenzonen vs Dessel.
Ongeacht de tegenstander gaan we bij dat soort matchen dezelfde hoeveelheid thuisfans en bezoekers zien. En op TV zijn er vast meer kijkers voor Lierse vs Anderlecht Futures dan Lierse vs Dessel. Welke neutrale toeschouwer kijkt naar zo'n match? Ik probeer nu veel matchen in 1B te kijken, maar ik heb nog geen enkele match van Dender gezien en maar 1 of 2 van Deinze en Virton. Diens wedstrijden boeien de neutrale toeschouwer toch ook niks.
Wat die stadionbezoeken betreft, heb je gelijk maar dat is wederom niet echt van invloed op de neutrale kijker. Ik snap je argumentatie, maar die lijkt me eerder gestoeld op sentimentele, nostalgische gevoelens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan