BeyondGaming News

Ontdek de cinematic launchtrailer van Gotham Knights
Warner Bros. Games en DC hebben vandaag een gloednieuwe trailer onthuld voor Gotham Knights, de open-wereld actie-RPG die op 21 oktober 2022 uitkomt. Verteld vanuit het perspectief van Alfred Pennyworth, kijkt de video naar de innerlijke reflectie die Batgirl, Nightwing, Red Hood en Robin allemaal doormaken als elke Knight de uitdaging aangaat om een steeds kwetsbaarder Gotham City te beschermen in de nasleep van de dood van Batman. De trailer werpt ook een blik op het mysterieuze Court of Owls en de groeiende dreiging die ervan uitgaat. Gotham Knights wordt op 21 oktober 2022 wereldwijd gelanceerd op de PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. Pre-orders ontvangen bij lancering de 233 Kustom Batcycle Skin, gebaseerd op de eerste...
Review: Train Life: A Railway Simulator
Het is al lang, lang geleden dat ik nog op een trein gezeten heb. Ik ben helemaal niet goed met dingen die je kan ‘missen’ zoals bus of trein, altijd belachelijk te vroeg, alsof het plots twintig minuten zou duren om van hal naar perron te wandelen. Wanneer ik weet dat ik een trein te halen heb, tikt dat vertrekuur luid in mijn hoofd. (‘Ah, er zit iets in uw hoofd, Squidward?’ Shurrup). En dan nog is een trein, eens je er op zit, eigenlijk nooit echt leuk. Behalve (!) voor ‘trein-mensen’. Ik ken er zelf twee en die hebben geen bloedsomloop, die hebben treinsporen. Het is een way of life, er is voor een trein-mens niks beter of leuker dan een tsjoektsjoek. Dus toen de kans kwam om Train Life uit te proberen, dacht ik ‘waarom ook niet?’...
Sonic Frontiers krijgt gratis Monster Hunter-DLC
Heb je er altijd al van gedroomd om Sonic in een Rathalos-outfit te zien? Dan hebben we goed nieuws voor jou, want Sega heeft aangekondigd dat Sonic Frontiers, de nieuwe Sonic-titel, die zal verschijnen op 8 november, gratis DLC krijgt gebaseerd op de populaire franchise van Capcom. Deze DLC zal beschikbaar zijn vanaf 15 november. De Monster Hunter-DLC zal het Rathalos Armour- en het Felyne Rathalos Armour-outfit bevatten, alsook de BBQ Spit, een minigame waarbij je eten kan grillen om Sonic sterker te maken.
Review: LEGO Bricktales
Ze zeggen dat mannen nooit volwassen worden. Of toch dat ze altijd een beetje kind blijven. Ik ben alvast niet de persoon om dit tegen te spreken. Ik speelde in mijn kindertijd al met LEGO, heb nu ook enkele sets voor volwassenen staan en ga ook graag virtueel aan de slag met de bouwsteentjes. Ik heb op vlak van LEGO echter één mankement: ik heb amper fantasie dus heb ik veel gevallen bouwinstructies nodig. In LEGO Bricktales moet je wel je plan trekken ... Oei! Toen LEGO Bricktales eerder dit jaar werd aangekondigd, was mijn interesse onmiddellijk gewekt. Hoewel ik amper fantasie heb, werd in de trailer snel duidelijk dat je met een beperkt aantal stenen wat in elkaar moet knutselen om vooruitgang te boeken. In LEGO Bricktales ga je...
Review: LEGO Brawls
Ik hoor het jullie zeggen: ‘amai, Squidward, hier heb je lang over gedaan!’ En inderdaad, wat een mens lijden kan wanneer een internetkabel doorgesneden wordt. Maar op zich is het ook wel eens handig, ik heb bijna een maand op LEGO Brawls kunnen rumineren. Dat is meestal weggelegd voor grootse game-ervaringen, nu heeft Brawls eenzelfde gunst verkregen. LEGO Brawls bestond al een tijdje in de Apple Arcade en is nu ook voor Nintendo Switch, pc, PlayStation 4 en 5, Xbox Series X|S en Xbox One beschikbaar. Hadden ze de moeite moeten doen? Je komt het te weten in deze review. LEGO springt op de brawler wagon Ik hou best wel van LEGO. Af en toe ben ik uren zoet met een bouwdoos en de animatie en games die over de jaren zijn uitgekomen...
Toys for Bob brengt Crash Bandicoot 4 naar Steam en hint naar volgende game
Ongeveer twee jaar geleden ontvingen we Crash Bandicoot 4: It's About Time voor de PlayStation 4 en Xbox One, een rechtstreekse sequel op de laatste game die Naughty Dog destijds voor de PlayStation 1 ontwikkelde. Sindsdien maakte ontwikkelaar Toys for Bob 'next-gen' patches klaar voor de PlayStation 5 en Xbox Series S | X, terwijl men uiteindelijk ook een PC-versie vrijgaf, welke je toen enkel via Battle.net kon kopen. Die exclusiviteit loopt later deze maand ten einde, want recent gaf de firma een indicatie dat het spel vanaf 18 oktober 2022 op Valve's digitale winkel zal verschijnen. Men verzond namelijk een pizzadoos naar verscheidene content creators (lees: YouTubers en dergelijke) en in die verpakking verschuilde men de...
Persona 3 Portable en Persona 4 Golden verschijnen op 19 januari
Nadat Persona 5 Royal onlangs verscheen voor Nintendo Switch en volgende week uitkomt voor PlayStation 5, Xbox en pc, hebben Persona 3 Portalble en Persona 4 Golden nu ook een releasedatum te pakken. Atlus heeft namelijk aangekondigd dat de twee JRPG-klassiekers verschijnen op 19 januari 2023 voor Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One, Switch en pc. Vergeet niet, als je een Game Pass-abonnement hebt, dan kan je de drie titels downloaden voor Xbox en pc vanaf dag één, beginnend met Persona 5 Royal op 21 oktober.
Mortal Kombat blaast dertig kaarsjes uit
Warner Bros. Games en NetherRealm Studios vieren vandaag met trots de 30e verjaardag van Mortal Kombat, de miljardenfranchise waarvan inmiddels bijna 80 miljoen exemplaren zijn verkocht sinds de lancering van het originele arcadespel op 8 oktober 1992. In de afgelopen 30 jaar was de veelgeprezen Mortal Kombat-serie een begrip in de volkscultuur dat fans heeft geboeid met eersteklas gameplay, iconische personages en een meeslepende filmervaring. Verder heeft de serie talloze onderscheidingen verdiend, waaronder meerdere hoofdprijzen tijdens de D.I.C.E. Awards van de Academy of Interactive Arts & Sciences, The Game Awards en nog veel meer. De nieuwste aflevering uit de videogameserie, Mortal Kombat 11, is de snelst verkopende titel in de...
WIN: Train Life: A Railway Simulator voor PS5/PS4
Wie graag eens achter het virtuele stuur van een trein kruipt, kan zich nu volledig laten gaan. Met dank aan ontwikkelstudio Simteract en uitgever Nacon kunnen fans van treinen helemaal hun ding doen. Ook de reviewer in kwestie was best tevreden over haar ervaring met Train Life: A Railway Simulator. Dankzij uitgever Nacon mogen we dit spel vier keer weggeven. Twee keer voor PlayStation 5 en twee keer voor PlayStation 4. Het enige wat je moet doen, is naar onze wedstrijdpagina gaan en antwoorden op de vragen. De wedstrijd loopt tot en met 23 oktober. Veel succes! DEELNEMEN KAN HIER
Review: Nvidia GeForce NOW
Al in februari 2020 verliet GeForce NOW, dat is Nvidia’s cloudgebaseerde streamingservice voor gaming, de bètafase. Sindsdien is de toepassing beschikbaar voor allerhande toestellen met besturingssystemen Windows, macOS, Android, iOS en WebOS, voor Chromebooks, én natuurlijk voor Nvidia’s eigen Shield TV. Momenteel is Nvidia zelfs aan het onderzoeken wat er vereist is om de toepassing optimaal te laten werken op Valve’s Steam Deck. In ieder geval, nu GeForce NOW al meer dan twee jaar rustig verder kon rijpen, lijkt voor ons het ideale moment aangebroken om de volledige service eens aan een review te onderwerpen. Welke mogelijkheden biedt de dienst voor gamers, wat zijn de verschillende formules en welke zijn zowel de voor- als nadelen...
Filmreview: Rebel
Rebel, de nieuwe film van het duo Adil El Arbi en Bilall Fallah, is vanaf nu in de cinemazalen te zien. Het is een rauw drama over Syriëstrijders en IS, dat een beeld schept van het radicaliseringsproces en de gevolgen hiervan voor vele families. Adil El Arbi en Bilall Fallah hebben al een succesvolle loopbaan in Hollywood opgebouwd met Bad Boys for Life en Batgirl (die Warner Bros besloot niet uit te brengen) en ze regisseerden ook enkele afleveringen van de Marvel-serie Ms. Marvel. In Europa scoorden ze hoog met Patser en Black. Hun ambities liggen hoog en er zijn nog enkele filmprojecten in aantocht, zoals een vervolg op Patser en een verfilming van het boek "Straks doet geen pijn meer" van Dirk Bracke. Radicalisering en...
Jinkies, Velma krijgt een eigen reeks!
Voor wie het zou gemist hebben, deze week kwam Velma Dinkley in het nieuws. Het steeds in oranje geklede superbrein van Mystery Inc, het clubje paranormale detectives rond Scoobert Doo, blijkt lesbisch te zijn. Er was al bijna zo lang als het personage bestond speculatie over, nu is de kogel dus door de kerk. Als je nu op Google ‘Velma’ intikt, krijg je trouwens confetti en pride vlaggen. Quasi gelijk met deze mededeling kwam ook de aankondiging van de reeks Velma. Een serie die enkel rond Dinkley en nieuwe personages in het Scoobyversum zal gaan en die in tijd vóór het groepje met Fred, Daphne, Shaggy en Scooby zal liggen. Velma Daisy Dinkley loopt al sinds 1969 rond. Ze is in al die tijd nooit echt veel veranderd: oranje-rode outfit...
Wednesday in actie in nieuwe trailer
In Wednesday volgen we de schooljaren van de zestienjarige Wednesday Addams aan de Nevermore Academy terwijl ze haar paranormale gaven onder de knie probeert te krijgen. Daarnaast probeert ze een gruwelijke seriemoordenaar tegen te houden die haar stad terroriseert en is ze bezig met het oplossen van een moordmysterie waarbij haar ouders 25 jaar geleden betrokken waren. En dat alles terwijl ze ook nog haar nieuwe en ingewikkelde relaties op Nevermore moet onderhouden. In onderstaande trailer krijgen we alvast te zien wat we kunnen verwachten eens de serie op 23 november op Netflix verschijnt. De verwachtingen zijn alleszins hoog, aangezien Tim Burton de regisseurstaak op zich nam. Daarnaast worden de belangrijkste personages vertolkt...
Bordspelreview: Perudo Jumbo Pack
Perudo is blufspelletje gebaseerd op een oud Zuid-Amerikaans dobbelspel, en eert deze afkomst door de tekeningen op de kleurrijke bekertjes en het handige opbergzakje. In tegenstelling tot de gewone versie van Perudo, telt Perudo Jumbo Pack tien kleurrijke bekertjes en vijftig dobbelstenen, vijf voor elke kleur. Hierdoor kan het spel gespeeld worden door wel tien spelers, wat Perudo Jumbo Pack dus een partyspelletje maakt. Aan de start van het spel krijgt elke speler een beker en vijf dobbelstenen in zijn kleur. Bij zeven of meer spelers start je met minder dobbelstenen om de speeltijd van het spel te beperken. De dobbelstenen hebben geen waarde "1", deze is vervangen door een toekan, genaamd Paco. Bij de start van de ronde schudden...
Filmreview: Saloum
In 2014 maakte de wereld kennis met regisseur Jean Luc Herbulot. Hoewel de Congolese regisseur al enkele kortfilms op zijn naam had staan, brak hij pas echt door met Dealer, een stijlvolle thriller die zich afspeelt in het Parijse drugmilieu en die duidelijk inspiratie putte uit de Pusher-trilogie van Nicolas Winding Refn. Met Saloum keert hij terug naar zijn Afrikaanse roots en schotelt hij ons een bezwerende genreblender voor die zich afspeelt in het Senegalese natuurgebied Sine-Saloum. Het verhaal van Saloum speelt zich af in 2003 in de nasleep van de militaire staatgreep in Guinee-Bissau en laat ons kennismaken met de Hyena's van Bangui, drie huurlingen die als ex-soldaten bloedbroeders zijn geworden en nu hun diensten aanbieden...
EA gooit Origin voor Windows overboord
Niet enkel de servers van enkele games krijgen een nekschot van Electronic Arts. Ook Origin, EA's platform voor pc waar je games kunt kopen en downloaden, wordt overboord gegooid. De uitgever komt met een nieuw platform met de originele naam EA app. Electronic Arts vond de nood hoog, aangezien het gaminglandschap snel verandert en ze mee moeten met hun tijd. De EA app is nu uit de open bètafase en zal binnenkort Origin definitief vervangen. Hierdoor zouden spelers sneller hun favoriete games moeten terugvinden, terwijl games en updates ook automatisch gedownload kunnen worden. Daarnaast is het volgens EA ook hun lichtste pc-client tot nu toe. De overstap vindt binnenkort plaats. Gebruikers die Origin hadden, zullen een uitnodiging...
Bordspelreview: Wild Serengeti
De laatste weken en maanden worden er regelmatig bordspellen op ons afgevuurd waarin diverse diersoorten de show stelen. Zo bracht 999 Games onlangs Savannah Park en Slynx uit, voegt White Goblin Games weer wat nieuwe elementen toe aan hun Everdell én brachten ze begin deze maand het bordspel WILD Serengeti uit. Daar waar iedereen in Savannah Park op een persoonlijk spelersbord bezig is, werkt iedereen op hetzelfde spelbord in WILD Serengeti. Help je elkaar of zit je elkaar dwars? De keuze is aan jou, maar de interactie met andere spelers is dus best groot. Ik heb een zwak voor Kickstarter en nog een grotere zwakte voor mooie artwork. Beide aspecten werden in de zomer van vorig jaar gecombineerd toen uitgever Bad Comet via Kickstarter...
Terug
Bovenaan