BeyondGaming News

De gamereleases van september 2023
We hebben afscheid genomen van een Belgische kwakkelzomer vol regen, wind en Pommelien Thijs. Het kleine grut wordt wederom vakkundig naar de schoolbanken verbannen, de normale routine sluipt er weer in, en ook de gamesindustrie ontwaakt weer uit haar slaap om een barrage van sterke titels op ons af te vuren. September schiet in elk geval sterk uit de startblokken met intergalactische avonturen, het betere geknok en behoorlijk wat lekkers uit Japan. 1 september Bomb Rush Cyberfunk (PS5, PS4, XSX|S, XOne, Switch, pc) Jet Set Radio: een unieke serie die SEGA reeds voor een lange tijd negeerde, maar fans met aanleg voor het ontwikkelen van games zijn maar al te graag bereid om zelf iets uit hun mouwen te schudden! Bomb Rush Cyberfunk zal...
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 geeft teken van leven
EIN-DE-LIJK! Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 geeft nog eens een teken van leven. De game werd enkele jaren geleden al aangekondigd, maar de ontwikkeling verliep op z'n zachtst gezegd niet van een leien dakje. Zo werd Hardsuit Labs, de ontwikkelstudio die met de game begonnen was, begin 2021 nog van de game weggehaald. Sindsdien bleef het stil, tot nu ... Uitgever Paradox Interactive kondigde aan dat er nog degelijk leven zit in Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. The Chinese Room, een ontwikkelstudio die onderdeel uitmaakt van Sumo Digital, heeft de ontwikkeling van het spel overgenomen. Zij zouden in staat moeten zijn om van Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 de actie-RPG te maken waarop iedereen aan het wachten is...
Videopreview: Mortal Kombat 1
Klopterop. Dat is zowat het enige wat je moet doen bij Mortal Kombat 1. Althans, zo denk ik erover. Er schuilt echter veel meer diepgang in deze fighter dan alle knopjes tegelijk in te drukken op een hysterische manier. Dat is iets wat Mrpoelie door heeft. Getuige daarvan onderstaande videopreview, gebaseerd op de pre-order bèta waaraan we dankzij uitgever Warner Bros. konden deelnemen. Helaas verliep niet alles altijd even soepel, dus het is te hopen dat alles tegen de release, op 14 september, verholpen is!
RuneScape introduceert de Hero Pass
RuneScape heeft de Hero Pass uitgebracht. Deze nieuwe Battle Pass geeft spelers de kans om verschillende krachtige items, XP-buffs en cosmetische items vrij te spelen. Spelers krijgen toegang tot een groot aanbod aan gratis beloningen en Premier Members krijgen daar nog eens extra beloningen bij. De Hero Pass vervangt zowel de Yak Tracks als het Challenge-systeem, en biedt een verfijnde spelervaring waarin spelers nog meer worden beloond. Spelers verdienen Hero Points via een ‘always-on’ Battle Pass-systeem met dagelijkse-, wekelijkse- en speciale missies. Met de Hero Pass verdienen spelers beloningen op een organische manier, namelijk door missies aan te nemen zoals ze dat altijd al deden en daarmee progressie te boeken. Elk Hero...
Alone in the Dark haalt releasedatum niet en schuift door naar volgend jaar
Het najaar wordt naar jaarlijkse gewoonte druk, met tal van kleppers op de planning. Al wordt het nu net iets rustiger, zo kondigde ontwikkelstudio Pieces Interactive aan. Alone in the Dark zal niet meer volgende maand verschijnen, maar schuift door naar begin volgend jaar. Veel extra geduld hebben we gelukkig niet nodig, want de game staat nu gepland voor een release op 16 januari 2024 voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. De reden hiervoor moet niet ver gezorgd worden. De ontwikkelaar en uitgever steken het niet op de nood aan extra tijd om het spel tot in de puntjes af te werken, maar op enkele blockbusters die eraan komen. Zo noemen ze zelf Alan Wake 2 en Spider-Man 2. Zo kunnen gamers zowel genieten van de schitterende...
Universal Pictures deelt tweede trailer voor Five Nights At Freddy's
Universal Pictures heeft zojuist de tweede officiële trailer onthuld voor Five Nights At Freddy's, die dit najaar met halloween in de bioscoop zal verschijnen. In deze horrorfilm, gebaseerd op de populaire videospelserie, gaat bewaker Mike Schmidt aan de slag bij Freddy Fazbear's Pizza. Five Nights At Freddy's is geregisseerd door filmmaker Emma Tammi, die samen met Scott Cawthon en Seth Cuddeback ook het scenario schreef. Met in de hoofdrollen Josh Hutcherson als Mike Schmidt, Matthew Lillard als Steve Raglan, Elizabeth Lail als Vanessa, Mary Stuart Masterson als Jane en Kat Conner Sterling als Max. Universal Pictures brengt de film vanaf 1 november in de bioscoopzalen. Bereid je voor op deze halloween horrorervaring met Freddy...
Techreview: Motorola Razr 40 Ultra
Het aantal nieuwe gsm-modellen is amper bij te houden. Alle bekende en minder bekende merken die smartphones produceren, gooien het ene nieuwe model na het andere naar de consumenten. Velen zien dan door de bomen het bos niet meer, maar toch zijn er nog enkele segmenten waarin er amper concurrentie is. Neem nu het segment van de inklapbare toestellen, dat momenteel enkel gedomineerd wordt door Samsung en Motorola. Eerder nam ik al de Motorola Razr 2022 onder handen en nu is het tijd voor het nieuwe model. Weet deze smartphone opnieuw te overtuigen? Even voor de duidelijkheid: Motorola stuurde me de Motorola Razr 40 Ultra op om enkele weken lang uitgebreid te testen. Deze gsm werd dus teruggestuurd naar de fabrikant. Met een adviesprijs...
NFL: Voorspellingen 2023-2024
Een paar weken geleden heb ik mijn vorige voorspellingen eens op waarde getest. Maar het preseason is alweer afgelopen in de NFL, dus hoog tijd om wat frivole voorspellingen te lanceren voor het seizoen echt losbarst. Inzetten aan de hand van deze voorspellingen is geheel op eigen risico! Ik laat me voor het eerste deel van de voorspellingen altijd bijstaan door een formule, die van de Pythagoriaanse Verwachting. Kort uitgelegd is dat het aantal wins dat een team zou moeten hebben op basis van zijn Points Scored en Points Against. Ligt die Verwachting lager dan je eigenlijke wintotaal, heb je ondergepresteerd. Ligt dat hoger, heb je overgepresteerd en zul je waarschijnlijk – als alle andere factoren gelijk blijven – terugvallen in het...
Preview: Infinite Victory
Als discipline is 3x3 basketbal steeds meer populariteit aan het winnen, het is intussen zelfs een Olympische sport geworden. Onze Belgian Lions scheren zelfs hoge toppen in de discipline, met een vierde plaats op de Olympische Spelen en het WK van 2022, dat nota bene in Antwerpen werd georganiseerd. De toenemende interesse in de sport moet ook ontwikkelaar Bit Fry Games niet ontgaan zijn. Zij brengen binnenkort hun eigen interpretatie van de sport op de markt uit met hun futuristische 3x3 basketbalgame Infinite Victory. Tijdens gamescom mocht ik even proeven van het spel in de vorm van twee snelle wedstrijdjes van de Time Attack-modus. Hierbij is het de bedoeling om zoveel mogelijk punten te scoren binnen een bepaalde tijd. Wanneer...
Review: Starfield
Het moest de epische conclusie worden van een gamejaar dat sowieso al met glans geslaagd was. Zoals te verwachten, bereikte de hype rond Starfield de afgelopen weken zijn absolute hoogtepunt, natuurlijk extra gevoed door de vele online lekken. Bethesda Game Studios brengt dan ook niet elk jaar een nieuw IP uit dat ons een open wereld RPG voorschotelt met de omvang van onze Melkweg over pakweg driehonderd jaar. Vanzelfsprekend is de ambitie om te kunnen rondlopen, al vechtend of puzzelend op meer dan duizend planeten, dan ook nog eens verspreid over honderd zonnestelsels, op zijn minst lovenswaardig te noemen. Daarbovenop herinnert iedereen zich natuurlijk wat voor een hemels genot het kan zijn om een titel uit een Bethesda-topfranchise...
Preview: Hauntii
Een handgetekende zwart-wit indie-adventure game over een spookje dat alles rondom zich kan belichamen? Klinkt charmant. Bescheiden, maar charmant. Met licht voorzichtig optimisme wandelde ik snel op mijn laatste dag van gamescom naar het haast onvindbaar standje van Hauntii. Daar ondervond ik met een preview, onder supervisie van de ontwikkelaar, hoe effectief een verrassing kan zijn als je met getemperde verwachtingen aankomt, en hoe verdomd meeslepend dit verhaal over een verloren zwart spookje is. Deze narratieve puzzel-exploratiegame werd ontwikkeld door het Amerikaanse Moonloop Games. Dit is hun eerste game. Zegevieren, want dit magische verhaal komt naar alle gamingplatforms en dat in 2024, al is een specifieke releasedatum nog...
Review: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge - Dimension Shellshock
DLC van vijfentwintig megabytes voor acht euro? Dat kan best duur aanvoelen, tenzij je natuurlijk waar voor je geld krijgt! Met Dimension Shellshock worden twee nieuwe personages én een Survival-modus toegevoegd aan het meer dan geslaagde Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge. Aan mij om uit te zoeken of dit de 2D beat ‘em up, met in de hoofdrol onze favoriete gemuteerde schildpadden, intrinsiek nog beter maakt dan deze al was. Ondertussen kent iedereen het basisspel wel. Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge, gefabriceerd door Tribute Games Inc en uitgebracht via DotEmu, werd een kaskraker dankzij zijn co-op en multiplayer modi, de heerlijk retro ogende pixelated graphics en natuurlijk die arcade look-and-feel...
De filmreleases van september 2023
Een nieuwe maand betekent steevast een nieuwe BeyondGaming releasekalender! In deze maandelijkse special vinden jullie een selectie filmreleases terug die we met plezier kort even voorstellen, met natuurlijk een trailer erbij! Deze maand is er opnieuw voor ieder wat wils in zowel de grotere als kleinere bioscopen als op streamingdiensten. 6 september Dead Shot Regie: Charles en Thomas Guard Met: Aml Ameen, Colin Morgan, Máiréad Tyers en Mark Strong Ierland, jaren ’70. De Ierse voormalig militair Michael O’Hara en zijn hoogzwangere vrouw willen een nieuw bestaan opbouwen, maar hij wordt nog altijd gezocht door de Special Forces van het Britse leger. Wanneer ze de grens willen oversteken, worden ze belaagd en is Michael getuige van de...
Bordspelreview: Beam Me Up
Het bordspel Beam Me Up, niet te verwarren met het dobbelspel Beam Me Up of het kaartspel Beam Me Up uit 2005, is een nieuwe aanvulling in het gamma van tweespelerspellen van White Goblin Games. Het spel werd ontworpen door Günter Burkhardt, de Duitse designer van onder meer Ülm, Seeland en De Piramides van de Jaguar. In zijn nieuwste spel strijden twee spelers om zoveel mogelijk invloed te verwerven met als doel pas ontdekte planeten onder hun controle te krijgen. Ondanks de ongelukkig gekozen naam, schuilt er in Beam Me Up gelukkig wel een interessant spel. Hoewel het kernconcept relatief vertrouwd aanvoelt, je moet immers simpelweg meerderheden proberen te behalen op bepaalde kaarten die elk op hun eigen manier scoren, kan het spel...
Sony voert enorme prijsstijging door voor PlayStation Plus
Meestal hebben bedrijven het moeilijk om de inflatie door te rekenen aan de consumenten, in de vrees om klanten te verliezen. Anderen kijken er totaal niet naar en rekenen de inflatie van de laatste tien jaar in één ruk door. Een mooi voorbeeld van dit laatste is Sony. Zij maakten gisteren bekend dat PlayStation Plus vanaf volgende maand, vanaf 6 september om precies te zijn, duurder wordt. Niet gewoon duurder, maar eigenlijk wel belachelijk duurder. Zo betaal je dus binnenkort onderstaande bedragen voor een jaarabonnement: PlayStation Plus Essential stijgt met 20% en kost voortaan 71,99 euro in plaats van 59,99 euro. PlayStation Plus Extra stijgt met 26% en kost voortaan 125,99 euro in plaats van 99,99 euro. PlayStation Plus Premium...
Videoreview: Red Dead Redemption
De release van Red Dead Redemption dateert al van 2010, toen de openwereldgame van Rockstar Games voor PlayStation 3 en Xbox 360 verscheen. Ondertussen verscheen er ook al een opvolger, maar Rockstar besliste om de cowboygame uit 2010 nogmaals uit te brengen, deze keer voor PlayStation 4 en Nintendo Switch. Wij kregen dankzij Rockstar Games twee codes, van elk eentje, waardoor we jullie twee reviews kunnen aanbieden. De eerste review is onderstaande videoreview voor de PlayStation 4-versie. De Nintendo Switch krijgt spoedig een geschreven review.
Embracer beëindigt het bestaan van Volition
Volition; een naam met heel wat geschiedenis. Vandaag de dag komen ze meestal in het nieuws terecht wanneer men iets over de Saints Row-franchise wilt vertellen, maar vóór deze humoristische crime sim waren ze ook verantwoordelijk voor onder meer Red Faction, FreeSpace, Summoner en Descent. Titels die men gedurende de laatste drie decennia tot leven wekte en tijdens deze periode werden ze ook door Deep Silver opgekocht, een firma die in principe verbonden is met de Embracer Group. De bazen van Volition met andere woorden, en het is Embracer die sinds kort besloot dat alle werknemers van Volition jammer genoeg hun spreekwoordelijke koffers mogen pakken. Het licht gaat dus binnenkort uit bij Volition, wie pas vorig jaar een reboot van...
Terug
Bovenaan