Preview: Infinite Victory

Als discipline is 3x3 basketbal steeds meer populariteit aan het winnen, het is intussen zelfs een Olympische sport geworden. Onze Belgian Lions scheren zelfs hoge toppen in de discipline, met een vierde plaats op de Olympische Spelen en het WK van 2022, dat nota bene in Antwerpen werd georganiseerd. De toenemende interesse in de sport moet ook ontwikkelaar Bit Fry Games niet ontgaan zijn. Zij brengen binnenkort hun eigen interpretatie van de sport op de markt uit met hun futuristische 3x3 basketbalgame Infinite Victory.

Tijdens gamescom mocht ik even proeven van het spel in de vorm van twee snelle wedstrijdjes van de Time Attack-modus. Hierbij is het de bedoeling om zoveel mogelijk punten te scoren binnen een bepaalde tijd. Wanneer mijn spelers de bal hadden, tikte de klok en wanneer de tegenstander scoorde, gingen er ook enkele seconden af. Naarmate de tijd verstreek, nam de moeilijkheidsgraad van de computergestuurde tegenstander ook toe. Infinite Victory kiest dus duidelijk voor een meer arcadegerichte aanpak van de sport, waarbij over the top bewegingen, explosieve dunks en een toegankelijke gameplay centraal staan.


Actievolle wedstrijden

Hoewel de gameplay vrij toegankelijk was en het scoren of het stelen van de bal vrij vlot verliep, wil dit natuurlijk niet zeggen dat het spel geen ruimte laat voor de competitieve geesten. Ik kreeg tijdens het spelen ook wat info van een van de ontwikkelaars. Hij liet me weten dat er meerdere modi zullen zijn in het spel en dat er ook een ranking zal zijn. Bovendien valt het spel ook op doordat de spelers eigenlijk afkomstig zijn uit andere sportdisciplines, waaronder voetbal, hockey en baseball. Spelers zullen hierbij hun eigen team kunnen samenstellen en gebruikmaken van de bijzonderheden van de verschillende personages. Zij hebben trouwens elk hun eigen "ultieme" beweging die met de nodige visuele flair wordt weergegeven op het scherm en gebaseerd is op de sport die ze beoefenen. De baseballer zal bijvoorbeeld zijn baseballknuppel gekruiken om de bal op explosieve wijze in de ring te slaan.

Momenteel telt het spel zo'n twaalf personages, maar dit zal uiteraard worden uitgebreid naar de toekomst. Extra terreinen, spelmodi en mogelijkheden om je personages aan te passen zijn natuurlijk ook steeds welkom. Belangrijk om te weten, is dat Infinite Victory een gratis te spelen Web3-spel is. Dit wil zeggen dat er gebruikgemaakt zal worden van blockchaintechnologie, zoals cryptocurrencies en NFT's, waardoor de in-game assets of user-generated content die je verwerft in het spel ook daadwerkelijk aan jou toebehoren. Hoe dit precies in zijn werk zal gaan, is nog niet geweten. Het enige dat ik hoop is dat de makers uiteraard vermijden dat het spel pay to win wordt.

Belangrijk om te weten, is dat Infinite Victory een gratis te spelen Web3-spel is.


De demo die ik kon spelen, waarvoor er trouwens gebruikgemaakt werd van een Steam Deck waarop het spel vlotjes speelde, was eigenlijk wel leuk. Dit vooral dankzij het arcadegevoel en de uitvergrote actie. Het speelveld waarop ik kon spelen, een lanceerbasis, zag er ook knap uit. Helaas oogden de personages daarentegen heel wat eenvoudiger. Gelukkig is het wel meteen duidelijk welke sporten de verschillende personages beoefenen doordat ze hun typische kledij ook tijdens deze basketbalwedstrijden dragen. Op het kleine Deck-scherm maakte het ook minder uit dat de personages minder gedetailleerd zijn, maar ze moeten er natuurlijk ook goed uitzien als je op een volwaardige monitor speelt.

Conclusie

Infinite Victory brengt sportatleten van verschillende disciplines samen voor spannende 3x3 basketbalwedstrijden in een futuristische setting. De spectaculaire actie en eenvoudige gameplay moeten het spel toegankelijk maken voor iedereen, maar het free to play-aspect en het feit dat dit een blockchainspel is, roept nog heel wat vragen op.

Over

Beschikbaar vanaf

TBA

Gespeeld op

  1. PC

Beschikbaar op

  1. Mobile
  2. PC

Genre

  1. Sport

Ontwikkelaar

  1. Bit Fry Games

Uitgever

  1. Bit Fry Games
  2. Immutable Games
 
Terug
Bovenaan