BeyondGaming News

Verken de straten van Edo in nieuwe trailer voor Fate/Samurai Remnant
Koei Tecmo Europe en ontwikkelaar Omega Force hebben onlangs, samen met Type-Moon en Aniplex, een nieuwe trailer onthuld voor de aankomende actie-RPG Fate/Samurai Remnant. In deze intense trailer maken spelers kennis met het leven in de straten van Edo en krijgen ze een kijkje in de diepere aspecten van de verhaallijn, begeleid door het hoofdthema van het spel, Zanya Gensou feat. LICCA / Spiral Ladder. Daanaast werd aangekondigd dat er tijdens Tokyo Game Show 2023 op 21 september 2023 vanaf 15:00 uur een speciale livestream wordt gehouden. De stream, die wordt uitgezonden op het officiële YouTube-kanaal van Koei Tecmo Japan, biedt niet alleen meer informatie over de game, maar laat ook gameplay zien met personages die nog nooit eerder...
Review: Somerville
Gamers die Limbo en Inside hebben gespeeld, zullen direct merken dat Somerville zowat dezelfde identiteit heeft. Onlogisch is dat niet, want de game werd gemaakt door ontwikkelstudio Jumpship, geleid door de man achter de eerstvermelde twee games. Ik genoot destijds ten volle van beide spellen en voornamelijk de sfeer is me altijd bij gebleven. Doet Somerville hetzelfde? Je ontdekt het in deze review. Somerville is reeds sinds vorig jaar beschikbaar, toen het verscheen voor Xbox-consoles en pc. Net zoals dat bij Limbo en Inside het geval was, mag je ook in Somerville een behoorlijk speciaal sfeertje verwachten. Reeds de eerste minuten merk je al dat er iets vreemd aan de hand is. Je zit met je gezin, bestaande uit jezelf, je vrouw en...
Mimimi Games sluit weldra haar deuren
De makers van onder andere Shadow Tactics: Blades of the Shogun (plus Aiko's Choice) en Desperados III kondigden gisteren helaas slecht nieuws aan. In een bericht op hun officiële website schreven ze namelijk dat het recente Shadow Gambit: The Cursed Crew – verwacht trouwens binnenkort een recensie hiervan – jammer genoeg hun allerlaatste game zal zijn. De reden hiervoor is relatief simpel: het team koestert alle titels die ze gedurende de laatste vijftien jaar voltooiden, maar achteraf bekeken beseften ze dat de ontwikkeling van een nieuw project telkens een grote tol eiste op hun persoonlijk leven en op hun families. Met als gevolg willen ze nu op hun welzijn concentreren, in plaats van akkoord te gaan met de productie van nóg een...
Eerste teaser voor The Killer van David Fincher
De eerste officiële teaser van The Killer is nu te bekijken. Michael Fassbender speelt de hoofdrol als huurmoordenaar, waarbij hij na een traumatisch ongeluk verstrikt raakt in een strijd met zowel zijn werkgevers als zijn innerlijke demonen. The Killer, geregisseerd door David Fincher en geschreven door Andrew Kevin Walker, is gebaseerd op de graphic novels met dezelfde naam van Alexis Nolent en Luc Jacamon. Naast Fassbender bestaat de cast uit onder meer Tilda Swinton, Charles Parnell, Arliss Howard en Sophie Charlotte. The Killer maakt zijn wereldpremière tijdens het Filmfestival van Venetië, waar de film deel zal uitmaken van de Internationale Competitie. The Killer is vanaf 10 november te bekijken op Netflix.
HOLLY schittert binnenkort in Venetië
De trailer van HOLLY, geregisseerd door Fien Troch, is nu te bekijken. Deze film gaat binnen enkele dagen in wereldpremière op het Filmfestival van Venetië, waar hij deel zal uitmaken van de Internationale Competitie. Bovendien zal HOLLY op 10 oktober de 50ste editie van Film Fest Gent openen. De film neemt je mee in het leven van een vijftienjarig meisje, dat na een voorspelling over een dodelijke schoolbrand alle aandacht krijgt. Overal waar Holly verschijnt brengt ze hoop voor de mensen die ze ontmoet, maar al snel wordt er steeds meer van Holly geëist. De rol van Holly wordt vertolkt door nieuwkomer Cathalina Geeraerts, bijgestaan door onder meer Felix Heremans en Greet Verstraete. Voor haar vijfde langspeelfilm heeft Fien Troch...
Samba de Amigo: Party Central nu beschikbaar voor Nintendo Switch
Nintendo Switch-spelers kunnen vanaf vandaag weer met hun maracas schudden om het ritme te volgen van Samba de Amigo: Party Central! Het spel laat liefhebbers van klassieke games, ritmegames en feestjes tegelijk swingen op de maat van 40 hitsongs in enkele van de populairste genres ter wereld, inclusief EDM, pop, Latin en meer. Daarnaast is er een gevarieerd aanbod aan minigames en uitdagingen, een schat aan unieke kostuums en accessoires om te ontgrendelen en te dragen, en geheel nieuwe online-functies – inclusief een multiplayer World Party-mode – zodat het feest nooit hoeft te stoppen! Over Samba de Amigo: Party Central Sta op en schud de Joy-Con in deze vrolijke en kleurrijke ritme-game, waar dankzij de eenvoudige besturing...
Preview: Demonschool
Een van de leukste verrassingen van gamescom was deze turn-based strategy RPG met horror- en social sim-elementen, genaamd Demonschool. Deze hybride game combineert de kleuren van Giallo-horror, de thema's van kosmische horror, de sociale interacties en high school life-elementen van Persona 3 en een volledig uniek turn-based en grid-based battle-systeem dat elementen van schaak, RPG en strategy incorporeert. Het mengen van genres en stijlen die normaal niet samen voorkomen is uiteraard de enige manier om nog iets nieuws te creëren in deze oververzadigde industrie, en dat hebben de mensen bij Necrosoft alvast bereikt. Wat ik tijdens mijn gamescom-preview van dertig minuten speelde, onder de begeleiding van ontwikkelaar Shane Marks en...
Preview: War Hospital
Een optelling van games over de Eerste Wereldoorlog waarin je als een soldaat speelt die de soldaten aan de andere kant van de oorlog neerschiet, dat is haast onmogelijk. Maar in War Hospital doe je het omgekeerde: soldaten helen. Zelfs als je een raster aan medische experts tot je beschikking hebt, blijken de beslissingen die je als coördinator van dit gebeuren moet maken, nog steeds allesbehalve simpel. War Hospital is de voorbije drie jaar een van de focuspunten van ontwikkelaar Brave Lamb Studio. Hun andere game, een top-down noir shooter genaamd Enemy of the State, speelt zich maar een paar jaar later af dan War Hospital. Ze hebben dus duidelijk een tijdperk waar ze graag over uitweiden. Ik mocht op gamescom een deel van het...
Deze week in Pokémon: Dit komt er in week 35/2023
Het Pokémon-nieuwsbureau komt vanaf heden (bijna) wekelijks met een speciaal nieuwsbericht waarin enkele belangrijke events en nieuwigheden worden toegelicht. Bekijk hieronder de details van enkele van de komende events: Er wachten spannende gevechten en tijdelijke events op je in Pokémon Scarlet, Pokémon Violet en Pokémon UNITE! Bekijk hieronder de details van een aantal aankomende events: Pokémon Scarlet en Pokémon Violet Mewtwo, een legendarische Pokémon die zou zijn gecreëerd uit het DNA van Mew, verschijnt in 7-sterren Tera Raid Battles! Bereid je voor op de overweldigende kracht van de Genetic Pokémon. Deze Mewtwo is een geduchte vijand en heeft de Mightiest Mark om het te bewijzen! Uitgelichte Pokémon: Mewtwo met de Mightiest...
Preview: Little Nightmares III
De aankondiging van Little Nightmares III was misschien wel een van de grootste verrassingen van afgelopen gamescom. Een nog grotere verrassing is dat niet de Zweedse ontwikkelstudio Tarsier Studios bezig is met de game, maar wel Supermassive Games. Tarsier Studios zorgde twee keer voor een onvergetelijke ervaring waarin de sfeer een cruciale factor was. Of ook Supermassive Games datzelfde teweeg zal kunnen brengen, is maar de vraag ... Tijdens gamescom kregen we een stuk live gameplay te zien, waarin twee ontwikkelaars coöperatief met de game aan de slag gingen. Enerzijds is er Low, anderzijds Alone. Beide vrienden zijn op zoek naar een manier om uit de vreselijke wereld te komen waarin ze zich bevinden. In Little Nightmares III kreeg...
Front Mission 2: Remake heeft releasedatum te pakken
De remake van het tweede deel in de befaamde tactical RPG-reeks van Square Enix heeft eindelijk een releasedatum te pakken. Front Mission 2: Remake zal verschijnen op 5 oktober voor Nintendo Switch. Zij die na het uitstekende Armored Core VI: Fires of Rubicon verlangen naar nog meer mech-actie, hetzij in een ander jasje, hoeven dus niet te lang meer te wachten. Tenzij je het op een ander platform wil spelen, want net zoals bij de remake van het eerste deel, verschijnen deze versie waarschijnlijk op een latere datum. Front Mission 2 speelt zich af twaalf jaar na het tweede Huffman-conflict. De verarmde Volksrepubliek Alordesh heeft sinds het einde van de oorlog te lijden onder een ernstige economische neergang. Op 12 juni 2102 komen...
Preview: Arco
Mijn allereerste gamescom-afspraak was een volledige verrassing. Codename Sundown om tien uur aan de Panic booth, meer informatie kreeg ik niet. Achter gesloten deuren kreeg ik meteen een controller in mijn handen geduwd en legde een zeer sympathieke man mij het spel Arco uit. Arco is een prachtige pixelated unieke tactical action game waarin de turn-based combat gelijktijdig met de vijand gepland wordt. In de korte demo die ik te spelen kreeg, werden de basics van de combat aan me uitgelegd. De combat heeft twee fasen: planning en actie. Tijdens de planningsfase zie je boven de vijanden welke actie of aanval ze tijdens de actiefase gaan gebruiken. Zie je dat ze die beurt niet aanvallen, dan kun je ze zonder problemen een mep verkopen...
Preview: Time Flies
Eindelijk! Het is zo’n drie jaar geleden dat ik nog eens naar gamescom kon. Twee verloren jaren door corona en vorig jaar, toen de boel weer in gang gestoken werd, kwam het er gewoon niet van. Deze gamescom wordt precies geen beurs van de kleppers, want veel grote uitgevers bleven thuis. Dan ging ik maar op zoek naar kleinere spellen en die waren er in overvloed. De eerste beursdag startte met Time Flies, die als Codename Buzz op de agenda stond. Oké, dit zal geen lange preview worden. Ondanks dat de game heel kleinschalig is, wou ik er wel een volwaardige preview aan wijden. De reden daarvoor is omdat het spelletje gewoon te grappig is om te negeren. In Time Flies kruip je namelijk in de virtuele huid van een vlieg. Je levensduur...
Filmreview: Talk to Me
Je krijgt niet elke dag de kans om geesten op te roepen via een gebalsemde hand die ooit van een helderziende was. Maar in de wereld van horror en spanning zijn het juist deze bijzondere vondsten die de verbeelding prikkelen en de moedigen verleiden om een stap verder te gaan. In de horrorfilm Talk to Me – het regiedebuut van de broers Philippou – worden Mia en haar vrienden uitgenodigd om contact te leggen met geesten, een beslissing die hun leven voorgoed zal veranderen. De Australische tweeling Danny en Michael Philippou hebben met hun YouTube-kanaal RackaRacka een trouwe fanbasis van 6,7 miljoen abonnees opgebouwd. Omdat ik nog nooit van hen had gehoord, heb ik enkele van hun video's bekeken. Ze volgen een draaiboek waarmee ze...
Review: 30XX
Mega Man: een iconische naam die tientallen verschillende games op zak heeft, maar kunnen we hier in werkelijkheid over een eeuwigdurende faam spreken? Integendeel, want er kwam een periode waarin Capcom praktisch geen aandacht aan hun Blue Bomber schonk, los van de recente remasters en de elfde iteratie. Dit was echter het moment waar sommigen het heft in eigen handen namen, zij het in de vorm van fanprojecten of commerciële titels zonder officieel verwantschap. 20XX van Batterystaple Games was één van zulke standalone instanties. Hét grootste verschil dat de ontwikkelaars toen bedachten, was een roguelite-structuur. Geen originele ingeving in het huidige klimaat, maar het werd wel relatief succesvol uitgevoerd en jarenlang...
Preview: UFO Robot Grendizer: The Feast of the Wolves
Bij ons is UFO Robot Grendizer naar mijn weten nooit echt populair geweest, maar in de omliggende landen en de Arabische wereld was dit een van de populaire animeseries in de jaren tachtig. De serie zelf dateert echter uit de jaren zeventig, is gebaseerd op een manga uit de jaren zestig, geschreven door Go Nagai, en maakt deel uit van de grotere Mazinger-franchise. Het lijkt misschien vreemd dat er nu pas voor het eerst een spel komt van deze reeks, maar heel wat oudere gamers zullen waarschijnlijk vanuit nostalgisch standpunt verheugd zijn met de komst van deze adaptatie. Het feit dat er volgend jaar een reboot van de serie komt, zit er misschien ook wel voor iets tussen natuurlijk. Tijdens gamescom kreeg ik een korte presentatie van...
Persona 3 Reload krijgt via trailer 2 februari 2024 als releasedatum
Tijdens de afgelopen Gamescom gaven de ontwikkelaars updates over hun upcoming titels, al dan niet via een exclusieve showcase. Ook ontwikkelaar ATLUS gaf een update over hun games, meer specifiek in deze nieuwspost over Persona 3 Reload. Ze bevestigden dat de game volgend jaar zal verschijnen en dit meer concreet op 2 februari. De remake van de PS2-game zal beschikbaar zijn voor de PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One en PC via Steam en Microsoft Store en eerder was het al bekend dat de game ook naar Game Pass zou komen. Om het alvast niet te vergeten, kan je vanaf heden zelfs al een digitaal een pre-order plaatsen. Bovendien gaven ze ook vrij dat de game $69.99 zal mogen kosten voor de standaard versie of $199,99...
Terug
Bovenaan