BeyondGaming News

Preview: Lysfanga: The Time Shift Warrior
Lysfanga was een van de games op gamescom waar ik het meest naar uitkeek. Het was de eerste maal dat Sand Door Studio zich op gamescom bevond, en het was meteen een aangename ervaring. Lysfanga belooft een hack 'n' slash te worden met een fijne twist en een release die voorlopig gepland staat voor early 2024. Na 500 jaar vrede hangt er opnieuw een dreiging over Antala. Oude steden die vroeger vast in de tijd zaten, zijn terug vrijgekomen waardoor ook de kwaadaardigheid binnenin uit ontsnapt is. De speler neemt controle over Imë, zij is een Lisfanga, wat brenger van het licht betekent. Dankzij de verkregen krachten van de godin van de tijd, heeft ze de mogelijkheid om tijdens gevechten terug in de tijd te keren en een legioen van klonen...
Laat vandaag alle remmen los via Excitebike 64
Excitebike kennen we voornamelijk van de Nintendo Entertainment System, maar gedurende de Nintendo 64-periode stapte deze serie ook over naar driedimensionale gameplay. Miste je deze iteratie destijds, dan heb je vanaf nu de kans om het spel eens uit te proberen, want Nintendo stelde de game beschikbaar voor eigenaars van een Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket-abonnement. In Excitebike 64 kun je (logischerwijze) uit de bol gaan met dirt bikes, dit op twintig verschillende parcours die zich in een volwaardige Season Mode bevinden. Natuurlijk bevat deze game ook andere modi, zoals Hill Climb, Stunt Mode en Soccer, terwijl traditionele features zoals Exhibition Races of Time Trials eveneens aanwezig zijn. Je kunt in Excitebike...
Armored Core VI: Karl Urban en een overzicht in twee nieuwe trailers
Het nieuwste spel van FromSoftware, met name Armored Core VI, is eindelijk verkrijgbaar! Deze keer produceerden ze geen role-playing game met ridders, magie en een varia gruwelijke monsters, maar wel een futuristische game waarin spelers hun eigen tot de tand gewapende mech mogen samenstellen. Perfect voor zij die op iets zoeken waar actie plus het afvuren van talloze vuurwapens centraal staat! Het viel bovendien ook in de smaak bij één van onze redactieleden, op basis van zijn positieve recensie. Wil je daarentegen liever wat meer beeldmateriaal zien, dan zul je blij zijn met het volgende nieuws: uitgever Bandai Namco publiceerde namelijk kersverse trailers waar ze Armored Core VI zelfs na diens lancering in de kijker blijven zetten...
Preview: The Smurfs 2: The Prisoner of the Green Stone
In 2021 bracht Microïds The Smurfs: Mission Vileaf op de markt, een al bij al geslaagde videogame-adaptatie van deze iconische blauwe stripfiguurtjes. Twee jaar later is de tijd aangebroken voor ronde twee, want op twee november verschijnt het vervolg The Smurfs 2: The Prisoner of the Green Stone. Net zoals het eerste spel, baseert The Smurfs 2: The Prisoner of the Green Stone zich eerder op de nieuwe computeranimatieserie en de film Smurfs: The Lost Village dan de strips zelf of de klassieke televisiereeks. Dit wil zeggen dat ook het nieuwe personage Storm haar opwachting maakt in dit spel. Zij zal samen met Brilsmurf, Knutselsmurf en Klungelsmurf de wereld moeten redden van Stolas, een gevaarlijke entiteit die gevangen zat in de...
Tripwire Interactive licht een tipje van de sluier voor Killing Floor 3
Dinsdag werd aangekondigd dat Tripwire Interactive werkt aan Killing Floor 3. Na meer dan zeven jaar ondersteuning voor Killing Floor 2, lijkt er dus langzaamaan een einde te komen aan dit verhaal. Maar niet getreurd want met Killing Floor 3 lijkt er een waardige opvolger in de maak te zijn. Tijdens Gamescom mocht ik even samenzitten met twee medewerkers van Tripwire Interactive die me graag wat meer uitleg gaven over hun nieuwe aankomende titel. Zeven jaar is een lange periode en hoewel zo'n lange ondersteunig alleen maar kan toegejuicht worden, leek het hoog tijd voor iets nieuws. Zo liet de focus op een nieuwe game de makers toe om te switchen van de Unreal Engine 3 naar de Unreal Engine 5. Het spel zal er hierdoor grafisch heel wat...
Preview: The Precinct
Flikje spelen. Als kind deden we het vaak en als volwassenen willen we er ons in veel gevallen niet aan wagen. Gelukkig is er de digitale wereld die alles wat dichterbij brengt. Zo kan je een beetje genieten van de ervaring en mogelijkheden, zonder het saaie papierwerk. Ook op gamescom waande ik me een half uur lang een politieagent. Al vielen er helaas wel enkele onschuldige slachtoffers … Tijdens gamescom kon ik even aan de slag met The Precinct, een politiegame die ergens in de loop van volgend jaar uitkomt. Hierin ga je aan de slag als een politieagent en dien je de orde te handhaven in een fictieve stad ergens in de jaren tachtig. Dat doe je voor zo’n vijftig procent in verhaalgedreven missies, waarbij gemikt wordt op zes tot acht...
Warhammer 40,000: Darktide krijgt Xbox Series lanceringsdatum
Het is alweer van november vorig jaar geleden dat ontwikkelaar Fatshark Warhammer 40,000: Darktide lanceerde voor PC, dat volgens onze review nogal wat mankementen bevatte en die onrechtstreeks leidde tot het uitstel van de Xbox Series versie. Tien maand na datum en aan de hand van onderstaande trailer komen de ontwikkelaars met een nieuwe datum voor de Xbox Series versie, die ook zal verschijnen via Xbox Game Pass: 4 oktober. Afwachten dus of tien maanden extra ontwikkeling aan deze coöperatieve FPS ervoor kan zorgen dat de Xbox X|S versie wel meteen een schot in de roos zal zijn!
Langverwachte release Dune: Part Two uitgesteld tot maart 2024
Het langverwachte epische science-fictionvervolg van Denis Villeneuve zou oorspronkelijk dit najaar op 1 november 2023 in cinemazalen over de hele wereld verschijnen. Twee opmerkelijke trailers zijn reeds onthuld en ze beloven een adembenemende climax in het ruimte-epos, waarin Timothée Chalamet schittert als Paul Atreides op de planeet Arrakis. De nieuwe releasedatum van Dune 2 - mogelijk achteruitgeschoven door de aanhoudende stakingen in Hollywood - is nu vastgesteld op 15 maart 2024. Dune: Part Two, of Dune 2, wordt opnieuw geregisseerd door filmmaker Denis Villeneuve, die de eerste uitstekende Dune uit 2021 regisseerde en is een bewerking van Frank Herberts iconische gelijknamige roman uit 1965. De twee traileraankondigingen kan...
Sony neemt audiotechnologiebedrijf Audeze over
Sony Interactive Entertainment maakte gisteren op Gamescom bekend dat het technologiebedrijf Audeze overneemt, bekend van de high-end gaming hoofdtelefoons. Volgens Sony Interactive Entertainment zal deze overname het makkelijker maken om verbeteringen en vernieuwingen aan te brengen in de audio-ervaring van haar games. Opvallend is wel dat Audeze volledig onafhankelijk zal blijven werken en ze dus ook producten zal blijven ontwikkelen voor andere platformen. De voorwaardes van de overname of hoeveel Sony neer zal moeten tellen voor de overname werden door contractuele afspraken niet bekend gemaakt, maar vast staat er door deze overname er ongetwijfeld een verbetering te merken zal zijn voor de PlayStation audio.
Jusant klimt naar een releasedatum
Uitgever en ontwikkelaar DON'T NOD heeft vandaag op gamescom de releasedatum van Jusant vrijgegeven. Jusant zal verschijnen op 31 oktober voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Deze game belooft een action-puzzle climbing game te worden waarin je een meditatieve reis maakt naar de top van een hoge toren. Het wordt aangeraden om in het spel op jouw tempo je eigen weg te vinden en zo geheimen ontrafelt van een vergane beschaving met een rustgevende soundtrack op de achtergrond. DON'T NOD releasete eveneens een gameplaytrailer die je hieronder terug kunt vinden.
Preview: Song of Nunu: A League of Legends Story
Nee, ik heb niks met League of Legends en toch heb ik het bordspel Mechs vs Minions. Ook was mijn interesse gewekt toen ik de eerste trailer van Song of Nunu: A League of Legends Story te zien kreeg. Ik was dan ook blij dat ik tijdens gamescom met de game aan de slag kon gaan. Vergezeld door een ontwikkelaar van Tequila Works verkende ik als tienjarige het knappe landschap. Song of Nunu: A League of Legends Story neemt je mee op sleeptouw als tienjarige Nunu, vergezeld door de allerlaatste yeti, Willump genaamd. Deze twee schattigaards verkennen het mooie, maar verraderlijke landschap van Freljord, een gebied in League of Legends. Gedurende een tiental uur zal je getrakteerd worden op wat de League of Legends-wereld je te bieden heeft...
Baldur's Gate III verschijnt ook nog dit jaar op Xbox Series
Eerder deze week verscheen onze review van Baldur's Gate III, de langverwachte game van de Belgische ontwikkelaar Larian Studios die sinds het begin van deze maand speelbaar is op PC en vanaf 6 september ook zal verschijnen op PlayStation 5. Geen Xbox versie dus voorlopig, maar voor de bezitters van een Xbox Series X of S had Swen Vincke, de CEO van Larian Studios, gisteren toch goed nieuws: de game zal nog dit jaar op beide versies verschijnen! Enig minpuntje dat we hierbij moeten vermelden is dat je enkel op de Xbox Series X in split-screen co-op modus zal kunnen spelen. Nochtans is het een vereiste van Microsoft dat alle features voor beide versies dezelfde zijn, maar gisteren werd er blijkbaar dan toch groen licht gegeven om de...
Preview: Flashback 2
Het heeft dertig jaar geduurd, maar ontwikkelaar Microids Studio Lyon komt samen met de originele game designer Paul Cuisset op de proppen met een langverwachte opvolger van Flashback. Gezien de voorganger ouder is dan mij had ik nog nooit eerder van deze franchise gehoord. Toch staat het gerangschikt bij de beste honderd videogames in de geschiedenis met maar liefst 2.2 miljoen verkochte exemplaren. Flashback 2 heeft alle ingrediënten om een interessante scifi 2.5D sidescroller twin stick shooter te worden. Echter kon ik er niet omheen dat er nog enorm veel werk was aan de demo die ik op gamescom te spelen kreeg. Het is 22 mei in het jaar 2134, je wordt wakker na een crash op planeet Titan terwijl je ruimteschip bestemd was voor...
Stevige trailer voor Expend4bles  waarschuwt voor harde actie
De vorige Expendables ging voor een PG-rating en kwam op die manier eerder over als een gemuilkorfde labradoodle dan een bijtende pitbull. Stallone en co hebben echter duidelijk naar de kritiek op die vorige worp geluisterd, want als er iets is dat de nieuwe trailer voor de vierde Expandables in de verf zet, dan is het wel dat de film voluit voor een belachelijke naam en een harde vettige R-rating kiest. We zien schotwonden en messen in lichamen verdwijnen en nog heel wat ander leuks dat niet voor kinderoogjes geschikt is, maar waar de fans ongetwijfeld van gaan smullen, Stallone zelf neemt een kleinere rol aan en legt de sleutels van het team in handen van Jason Statham, maar blijft uiteraard nog steeds nauw betrokken als producent...
Lachen geblazen in komische slapformer Thank Goodness You're Here!
Evenementen zoals Gamescom concentreren zich grotendeels op de grootste games, maar dat betekent niet dat er nooit onverwachte titels aan bod komen. Thank Goodness You're Here! van Coal Supper en uitgever Panic is één van zulke instanties, een ervaring die beide partijen als een "comedy slapformer" adverteren. PlayStation 5, Nintendo Switch en pc zijn de confirmeerde platformen, en het spel zou tegen 2024 klaar zijn. In Thank Goodness You're Here! kruip je in de huid van een handelsreiziger die de stad van Barnsworth bezoekt, zodat hij met de burgemeester kan spreken. Bij aanvang van het spel arriveer je echter te vroeg in deze stad; met als gevolg maak je kennis met de lokale bevolking en kom je toevallig steeds in situaties terecht...
Preview: Alan Wake 2
Mijn eerste dag gamescom als redacteur zit erop. Ondanks een bomvolle agenda kreeg ik lastminute van onze knappe hoofdredacteur de vraag of ik interesse had om Alan Wake 2 er nog tussen te proppen, aangezien ik de enige was die op dat uur, met enige verschuiving, nog een plaatsje vrij had. Plots waande ik mij in een nostalgische bui. De eerste Alan Wake speelde ik dertien jaar geleden in de zomer van 2010 met mijn beste vriend die bleef logeren. Samen speelden we om beurt een level om Alans mysterieus verdwenen vrouw Alice terug te vinden. Twee pubers die elkaar de stuipen op het lijf jaagden, good times. Mijn beste vriend woont ondertussen al twaalf jaar in Frankrijk, maar we hebben nog steeds wekelijks contact. Hij was dan ook de...
Bordspelreview: Pick a Pen: Tuinen
Onlangs kondigde bordspeluitgever 999 Games met Pick a Pen een eigen lijn aan van bordspelletjes. Deze reeks bestaat nu uit drie spellen en de verwachtingen zijn hoog. 999 Games stuurde ons Pick a Pen: Tuinen op, maar in diezelfde lijn heb je ook nog Crypten en Riffen. Hoewel we afgelopen weken bijzonder mooi weer hebben gehad, steekt de zon zich nu regelmatig weg achter de wolken. In plaats van in de tuin wat spelletjes te spelen, deed ik het dan maar binnen. Bordspelliefhebbers kennen ongetwijfeld de man achter Pick a Pen, want het is niemand minder dan Reiner Knizia. Deze bordspelontwerper is gekend van spellen als Lost Cities, Regenwormen, My City, Mille Fiori en Witchstone. Met de Pick a Pen-reeks kan hij nu nog drie extra...
Terug
Bovenaan