Preview: Song of Nunu: A League of Legends Story

Nee, ik heb niks met League of Legends en toch heb ik het bordspel Mechs vs Minions. Ook was mijn interesse gewekt toen ik de eerste trailer van Song of Nunu: A League of Legends Story te zien kreeg. Ik was dan ook blij dat ik tijdens gamescom met de game aan de slag kon gaan. Vergezeld door een ontwikkelaar van Tequila Works verkende ik als tienjarige het knappe landschap.

Song of Nunu: A League of Legends Story neemt je mee op sleeptouw als tienjarige Nunu, vergezeld door de allerlaatste yeti, Willump genaamd. Deze twee schattigaards verkennen het mooie, maar verraderlijke landschap van Freljord, een gebied in League of Legends. Gedurende een tiental uur zal je getrakteerd worden op wat de League of Legends-wereld je te bieden heeft, al heb je totaal geen voorkennis nodig. Degenen die wel bekend zijn met de franchise, kunnen alvast rekenen op heel wat easter eggs.


Hecht duo​

De tienjarige Nunu en de lompe, pluizige Willump zijn op elkaar aangewezen. Samen trachten ze achter de waarheid van hun verleden te komen, maar daarvoor moeten ze gevaarlijke stappen ondernemen. Als eerste is er het verraderlijke landschap. Sneeuw, ijswater, hoge beklimbare rotsen en meer. Gelukkig heeft het duo ijskrachten, waarmee onder andere water bevroren kan worden. Hierdoor kunnen ze dan samen over het anders dodelijke ijswater lopen. Minder diep water is gelukkig geen probleem. Even verraderlijk zijn de vele rotswanden. Nunu klimt op de rug van de yeti, waarna hij toont wat hij in zijn mars heeft. Naar beneden donderen betekent ook hier de dood tot gevolg, maar op dat vlak is het spel erg vergevingsgezind. Er zijn geen checkpoints. Je keert gewoon terug naar waar je het leven hebt gelaten.

Deze singleplayergame leunt erg op het verhaal. Gedurende de demo kwam dit verhaal amper aan bod, maar het belooft een epische reis te worden waarbij enkele gekende helden hun opwachting zullen maken. Naast helden zijn er natuurlijk ook vijanden en hiermee heb ik wel kennis kunnen maken. Aangezien de demo eigenlijk niet veel meer was dan een tutorial, bleef het wel erg basis. Zo zorgden enkele wolven voor wat gevaar en daar maakte Willump in geen tijd komaf mee. Ook liet de demo me kennismaken met het karakter van Willump. De eigenwijze yeti heeft zijn eigen wil, maar een gouden hart.

Song of Nunu bevat heel wat charme.


De speelsessie werd afgesloten met een video waarin al wat uitgebreidere elementen aan bod kwamen. Zo mag je je verwachten aan een aantal puzzels waarbij je grijze hersenmassa aan het werk wordt gezet, wordt timing belangrijk en zul je het moeten opnemen tegen een pak grotere, gevaarlijkere en meer vijanden. Hoewel de game er erg cute uitziet, wordt het toch een kleine uitdaging om de tien uur durende campaign tot een goed einde te brengen. We hebben lang op Song of Nunu: A League of Legends Story moeten wachten, maar ergens komende herfst kunnen we er dan eindelijk mee aan de slag en dat op alle relevante platformen.

Conclusie

Song of Nunu: A League of Legends Story was een van de schattigste ervaringen op deze gamescom. Alles ziet er erg kleurrijk en levendig uit, maar daarachter schuilt een gevaarlijk landschap waarin duo Nunu en Willump moeten zien te overleven. Ze zijn op zoek naar de waarheid achter hun verleden en maken kennis met diverse helden en vijanden in een erg op het verhaal leunend spel. Ik hou deze sowieso in de gaten, want de gameplay heeft me weten te overtuigen.

Over

Beschikbaar vanaf

TBA

Gespeeld op

  1. PlayStation 5

Beschikbaar op

  1. Nintendo Switch
  2. PC
  3. PlayStation 4
  4. PlayStation 5
  5. Xbox One
  6. Xbox Series X|S

Genre

  1. Adventure

Ontwikkelaar

  1. Tequila Works

Uitgever

  1. Riot Forge
 
Terug
Bovenaan