Preview: Lysfanga: The Time Shift Warrior

Lysfanga was een van de games op gamescom waar ik het meest naar uitkeek. Het was de eerste maal dat Sand Door Studio zich op gamescom bevond, en het was meteen een aangename ervaring. Lysfanga belooft een hack 'n' slash te worden met een fijne twist en een release die voorlopig gepland staat voor early 2024.

Na 500 jaar vrede hangt er opnieuw een dreiging over Antala. Oude steden die vroeger vast in de tijd zaten, zijn terug vrijgekomen waardoor ook de kwaadaardigheid binnenin uit ontsnapt is. De speler neemt controle over Imë, zij is een Lisfanga, wat brenger van het licht betekent. Dankzij de verkregen krachten van de godin van de tijd, heeft ze de mogelijkheid om tijdens gevechten terug in de tijd te keren en een legioen van klonen te maken waarmee ze het tij probeert te keren tegen hordes van vijanden genaamd de Raxes.

LYSFANGA_SCREEN_DEF1.jpg

Your possible pasts

Imë beschikt per wapenset over twee aanvallen, een dodge en een ultimate skill die beschikbaar komen na het verslaan van vijanden. Voor het gevecht begint krijg je bij elke arena de tijd om de locatie en vijanden te verkennen. Zo kun je plannen naar welke vijanden je je eerste kloon stuurt. Elke kloon krijgt achttien seconden om zoveel mogelijk vijanden neer te halen. Een rewind kan op drie manieren gebeuren. Je triggert ze manueel, de achttien seconden lopen tot zijn eind of je sterft. Bij de gevechten die wij voorgeschoteld kregen had ik nooit een tekort aan rewinds. Het spel bloeit pas echt open wanneer er nieuwe enemy types geïntroduceerd worden. Zo is er een tweeling die je gelijktijdig moet zien af te maken, doe je dat niet op tijd, dan regenereren deze vijanden opnieuw. Ik mocht ook aan de slag met een boss fight waarvoor ik al mijn voorgaande kennis van het spel moest gebruiken om dit tot een goed einde te brengen. Het was de grootste uitdaging, maar ook het leukste deel van de demo.

Vooral met de bossfight heb ik mij het meeste geamuseerd.


Na elk gevecht krijg je te zien hoe lang je nodig had om die arena te clearen. Door combat modifiers toe te voegen, challenges te voltooien en high scores te beaten speel je rewards vrij. Het spel geeft ook telkens een te verslagen tijd aan en de mogelijkheid om de afgelopen arena opnieuw te proberen, waardoor je steeds je record wilt breken. Ik stelde de vraag of het bij release mogelijk zal zijn om de recordtijden van je vrienden te zien en zo de uitdaging met elkaar te kunnen aangaan, maar voorlopig wordt er enkel gefocust op de singleplayer-ervaring.

Conclusie

Het lijkt erop dat Lysfanga: The Time Shift Warrior eentje wordt om in de gaten te houden. Het mechanisme om je klonen te programmeren en daarmee samen te werken om de arena's te clearen heb ik nog niet eerder in een spel gezien. Zoals de meeste spellen starten de eerste levels redelijk basic, maar eenmaal het echte werkt begint kun je niet zomaar breinloos aan de slag gaan. Vooral met de bossfight heb ik mij het meeste geamuseerd. Wishlisten die handel!

Over

Gespeeld op

  1. PC

Beschikbaar op

  1. PC

Genre

  1. Action
  2. Adventure
  3. Hack and slash
  4. Puzzle

Ontwikkelaar

  1. Sand Door Studio

Uitgever

  1. Quantic Dream
 
Terug
Bovenaan