Tripwire Interactive licht een tipje van de sluier voor Killing Floor 3

Dinsdag werd aangekondigd dat Tripwire Interactive werkt aan Killing Floor 3. Na meer dan zeven jaar ondersteuning voor Killing Floor 2, lijkt er dus langzaamaan een einde te komen aan dit verhaal. Maar niet getreurd want met Killing Floor 3 lijkt er een waardige opvolger in de maak te zijn. Tijdens Gamescom mocht ik even samenzitten met twee medewerkers van Tripwire Interactive die me graag wat meer uitleg gaven over hun nieuwe aankomende titel.

Zeven jaar is een lange periode en hoewel zo'n lange ondersteunig alleen maar kan toegejuicht worden, leek het hoog tijd voor iets nieuws. Zo liet de focus op een nieuwe game de makers toe om te switchen van de Unreal Engine 3 naar de Unreal Engine 5. Het spel zal er hierdoor grafisch heel wat stappen op vooruit gaan. Dit werd meteen duidelijk tijdens de aankondigingstrailer en een exclusieve video preview die ik te zien kreeg. Het spel zal bovendien enkel verschijnen voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc, dus hopelijk zal het volle potentieel van deze platformen worden benut.

Verder vertelden de makers dat ze ook graag wilden terugkeren naar de roots van de serie en zal het spel eerder aansluiten bij de eerste titel dan bij de vorige sequel, en klassiekers zoals de Survival-modus, dat een van de twee modi bij de launch zal zijn, en de vele Zeds zijn dus nog steeds van de partij. Dit betekent echter niet dat er geen innovaties zullen zijn. Dit werd geïllustreerd aan de hand van de Fleshpound, een van de klassieke vijanden uit de serie. Dit monster zal deze keer ook deuren kunnen vernietigen en in bepaalde gevallen zelfs muren. De twee drilboren die hij gebruikt als wapen zal hij in deeltje drie ook kunnen gebruiken als strijdvlegels die enkele meters ver kunnen reiken. Verder werd uitgelegd hoe je onderdelen van de vijanden zal kunnen schieten en hoe dit belangrijk is om bijvoorbeeld de zwakke punten van de monsters bloot te leggen. En naast de Zeds zal je deze keer ook moeten afrekenen met een buitenaardse bedreiging. Over wie of wat dit is werd ik helaas ook in het donker gelaten, waardoor dit voorlopig nog een mysterie blijft.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan