BeyondGaming News

Review: Story of Seasons: A Wonderful Life
Story of Seasons: A Wonderful life verscheen voor het eerst in 2003 voor de GameCube en PlayStation 2 als Harvest Moon: A Wonderful Life. Het hele gedoe met de benaming Harvest Moon/Story of Seasons is intussen iets voor de geschiedenisboeken, maar het komt erop neer dat de originele ontwikkelaar de oorspronkelijke Harvest Moon-reeks heeft verdergezet als Story of Seasons. Twintig jaar na de originele release, kreeg deze GameCube-titel deze zomer zo een remake onder de banner van Story of Seasons. In vele aspecten is Story of Seasons: A Wonderful Life een vrij klassieke "Harvest Moon"-game, waarbij je terugkeert naar het rustige dorpje Forgotten Valley waar je vader ooit een boerderij had die hij samen met zijn vriend Takakura runde...
Bordspelreview: Het Ongelooflijke Dierencircus
Ooit was er een tijd dat wanneer het circus naar het dorp kwam, ik steeds met mijn ouders naar de wilde dieren ging kijken. Afhankelijk van hoe groot het circus was kon je er leeuwen, tijgers, olifanten, beren, apen, ... aantreffen. Heel leuk om te zien, maar gelukkig staat men sinds enige tijd wel iets meer stil bij het dierenwelzijn en werden wilde dieren verboden in het circus, enkel gedomesticeerde dieren zal je er nu nog aantreffen. In het gezelschapsspel Het Ongelooflijke Dierencircus mogen uiteraard wel nog allerlei wilde dieren zitten en zo geeft dit spel dus toch een nostalgisch kantje. Elke speler krijgt een identieke stapel dierenkaarten. Op elke kaart staat een dier, een actie en een nummer van één tot tweeëntwintig op...
Fotoverslag: 't Hof Van Commerce @ Nelson Mandelaplein
In het weekend van 2 en 3 september was er een feestje in Kortrijk, want 't Hof Van Commerce kwam eenmalig optreden om hun 25 jarige bestaan te vieren. Nostalgie ten top tijdens deze twee gezellige en toffe avonden op het Nelson Mandelaplein in Kortrijk. De hiphopgroep uit Izegem met frontman Flip Kowlier weet nog steeds heel goed wat ambiance maken is! Foto's 't Hof Van Commerce Foto''s Uberdope & Olsan Spotify
Preview: Prince of Persia: The Lost Crown
Ubisoft is een bijzonder grote uitgever, dus mijn verrassing was groot dat het bedrijf van Franse oorsprong niet bijzonder veel te tonen had op gamescom. Gelukkig waren ze dus wel aanwezig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld PlayStation en Electronic Arts. Collega Jeroen nam bij Ubisoft The Crew Motorfest onder handen, terwijl ik mezelf waagde aan een potje Prince of Persia. Hoe dat verliep, lees je in deze hands-on preview. De Prince of Persia-franchise is er eentje die al vele jaren meegaat. De allereerste game dateert al van 1989, toen de cinematische platformer voor de Apple II werd uitgebracht. Nadien volgden nog vele spellen op alle platformen, tot de reeks tien jaar geleden abrupt tot een einde kwam toen de remake van The Shadow...
Bordspelreview: Turtle Tactics
Smart Games heeft onlangs enkele nieuwe spellen aan haar gamma van magnetische reisspellen toegevoegd. Een van deze nieuwe spellen is Turtle Tactics, een puzzelspel waarin het ruimtelijk inzicht en strategisch denken van zowel jong als oud op de proef worden gesteld. Ik mocht een exemplaar van het spel in ontvangst nemen, net voordat we op vakantie vertrokken en dus ging het kleine doosje met ons mee op reis. Net zoals de andere puzzelspellen van Smart Games, geeft Turtle Tactics je een groot aantal uitdagingen voor één speler, waarbij er verschillende moeilijkheidsgraden zijn. Hierdoor is het spel niet enkel geschikt voor jonge kinderen vanaf vijf jaar maar ook voor oudere kinderen en zelfs volwassenen. In Turtle Tactics probeer je om...
Review: Trine 5: A Clockwork Conspiracy
Op de laatste dag van de afgelopen zomervakantie werd zonder veel poespas Trine 5: A Clockwork Conspiracy gelanceerd, nu toch al het vijfde spel binnen de Trine-franchise. Dit keer nemen Zoya, Pontius en Amadeus, beter bekend als de drie helden van Trine, het op tegen een bende laffe schurken die er niet voor terugdeinzen om geweld te gebruiken in hun pogingen om de controle over het koninkrijk te grijpen. De vorige vier games heb ik echt met heel veel plezier gespeeld, lukt dat ook voor een vijfde keer? Na de wat experimentele derde editie welke doorgaans minder goed onthaald werd omwille van de kortere spelduur, de sporadische weergave in 3D én de focus op combat ten nadele van het puzzelen, werd in het vierde deel teruggekeerd naar...
Nieuwe Hayao Miyazaki film The Boy and the Heron
De eerste teaser voor The Boy and the Heron, de nieuwe speelfilm van de iconische filmmaker Hayao Miyazaki, is nu te bekijken. Deze langverwachte release markeert zijn terugkeer sinds The Wind Rises uit 2013. De film ging bijna ongemerkt in première in Japan door Studio Ghibli afgelopen juli. Deze week zal hij te zien zijn op het Toronto Film Festival 2023, met een geplande bioscooprelease in het najaar. The Boy and the Heron vertelt het verhaal van de jonge Mahito Maki. Tijdens de turbulente jaren van de Tweede Wereldoorlog wordt Mahito geconfronteerd met een tragische familiegebeurtenis en wordt gedwongen om naar het platteland te verhuizen. Zijn vader werkt voor een familie die vliegtuigen produceert voor het Japanse leger...
Richter Belmont bestrijdt vampieren in Castlevania: Nocturne
Castlevania: Nocturne is vanaf 28 september op Netflix te zien, maar voor diegenen die niet kunnen wachten, wordt de serie voor het eerst onthuld op 27 september tijdens Netflix' allereerste Drop 01-evenement, dat live wordt uitgezonden op Twitch. Tijdens dit virtuele evenement worden fans op een exclusieve voorvertoning van Castlevania: Nocturne getrakteerd en mogen ze ook aankondigingen verwachten, alsook een eerste blik werpen op nog niet eerder vertoonde fragmenten van animatieseries. In de nieuwe trailer krijgen we meer te zien van Richter Belmont, de nieuwste telg van het beroemde Belmonthuis, terwijl hij zijn familietraditie voortzet door vampieren te bestrijden. Nocturne speelt zich af tijdens de turbulente periode van de...
Kijk op 21 september naar de Xbox Digital Broadcast tijdens TGS
Gamescom ligt nog maar net achter ons, maar de volgende grote conventie dient zich alweer aan. Deze keer trekken we naar de andere kant van de wereld, want van 21 tot en met 24 september vindt in Tokio de Tokyo Games Show plaats. Uiteraard is Xbox hier ook van de partij en op donderdag 21 september kan je om 11 uur kijken naar de Xbox Digital Broadcast. De livestream zal te zien zijn via de verschillende kanalen van Xbox op Youtube, alsook via het officiële kanaal van de Tokyo Games Show. Tijdens de livestream zullen we niet enkel updates krijgen rond games van Xbox Games Studios en Bethesda Softworks, maar wordt er ook aandacht gegeven aan verschillende games die ontwikkeld worden door Aziatische, voornamelijk Japanse studios. De...
Trailer doet verhaal van Ad Infinitum uit de doeken
Terwijl vele gamers uitkijken naar het moment dat ze zich op 14 september kunnen onderdompelen in de gekwelde geest van een jonge Duitse soldaat, presenteerden NACON en Hekate Studio tijdens Fearfest 2023 met veel plezier een nieuwe trailer die een intrigerende impressie geeft van het verhaal van de game. In deze psychologische horror-ervaring vormt het verhaal een essentieel onderdeel van de game. De nieuwe trailer houdt het midden tussen onthulling en mysterie door enerzijds informatie te delen en anderzijds nieuwe vragen in de geesten van spelers te planten. Wie zijn die nieuwe personages in de trailer? Bevind je je nu in de zinloze slachtingen van de oorlog, of in de ongemakkelijke leegte van het ouderlijk huis? Vindt dit hele...
Eerst trailer voor Godzilla Minus One
Voor het eerst sinds Shin Godzilla uit 2016 keert de legendarische Kaiju Godzilla terug in Toho's nieuwste creatie Godzilla Minus One. De film speelt zich af in het naoorlogse Japan en de trailer biedt al een indrukwekkende blik op de angstaanjagende en overweldigende kracht van Godzilla. Godzilla Minus One is geschreven en geregisseerd door Takashi Yamazaki en de cast bestaat onder meer uit Ryunosuke Kamiki, Minami Hamabe, Yûki Yamada, Munetaka Aoki, Hidetaka Yoshioka, Sakura Ando en Kuranosuke Sasaki. Op 3 november 2023 zal Toho Godzilla Minus One in première gaan in Japanse bioscopen en vanaf 1 december 2023 zal de film wereldwijd te zien zijn. Maak je klaar om op het puntje van je stoel te zitten terwijl Godzilla opnieuw op het...
Let’s Sing 2024 wordt groter en beter dan ooit
De beroemde karaoke-franchise Let’s Sing is terug met Let’s Sing 2024. Of je nu voor het eerst karaoke zingt of al jaren Let’s Sing-fan bent, de 2024-editie heeft alles wat je wenst: huidige smash-hits, klassieke songs en moderne hits om te zingen, in je eentje of met vrienden. Dit jaar wordt de ervaring verrijkt met een schat aan nieuwe en spannende features en game-modes, waaronder een gloednieuwe career-modus die goed is voor uren zingplezier. Het spel wordt ontwikkeld door Voxler en wordt later dit jaar door Plaion uitgegeven voor Nintendo Switch , PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X/S. Word een ster Solo-artiesten kunnen supersterren worden in de career-modus van Let’s Sing 24. Voor het eerst in de geschiedenis...
Preview: The Lord of the Rings: Return to Moria
De verfilming van The Lord of the Rings is een van de beste, of misschien wel dé beste trilogie ooit gemaakt. Deze franchise blijft maar geven en ik mocht onlangs op gamescom kennismaken met Return to Moria. Hopelijk kan deze de zure nasmaak van het gedrocht Gollum doen vergeten. The Lord of the Rings: Return to Moria is momenteel in ontwikkeling door Free Range Games en wordt uitgegeven door North Beach Games. De releasedatum staat gepland op 24 oktober voor de PlayStation 5, en zal voorlopig exclusief te verkrijgen zijn via de Epic Games store voor pc. Een release op de Xbox Series X/S staat momenteel op begin 2024 gepland. Taking back what's rightfully mine Ikzelf ben niet zo’n connaisseur in het genre van survivalgames, ze...
Preview: One More Gate: A Wakfu Legend
Een van de eerste afspraken op gamescom was bij de booth van Cosmocover. Daar werd ik met open armen ontvangen om eens aan de slag te gaan met One More Gate: A Wakfu Legend. Fans van Slay the Spire, opgelet! One More Gate: A Wakfu Legend is een rogue-lite deck-builder die ongetwijfeld meteen vergeleken zal worden met Slay the Spire. De lat wordt meteen hoog gelegd. Ontwikkelaar Ankama Studio staat verder bekend van de MMO Wakfu, waar dit spel een spin-off is, en van Waven, een turn-based strategy RPG die sinds augustus in early access is gegaan. Wakfu is tevens ook een animatieserie die werd gebaseerd op een van Ankama’s eerste spellen Dofus en te bekijken is op Netflix. One More Run One More Gate zit momenteel bijna een jaar in...
Company of Heroes binnenkort ook op de Switch
Feral Interactive zal later dit jaar het real-time strategyspel Company of Heroes Collection uitbrengen op de Nintende Switch. Verwacht je aan epische gevechten wanneer je de stranden van Normandië bestormt tijdens Operation Overlord, maar ook in het hinterland de strijd aangaat met de uitbreidingen Opposing Fronts en Tales of Valor. De drie campagnes met in totaal 41 missies komen in één geheel op de markt. Kruip in de huid als bevelhebber van de geallieerde troepen door de Amerikaanse of Britse troepen aan te sturen, of kies er voor om toch als Duise Panzer Elite- en Wehrmachttroepen de geschiedenis te herschrijven. Company of Heroes schrijft letterlijk zelf geschiedenis door real-time strategy nu ook beschikbaar te maken voor de...
Preview: Killer Klowns from Outer Space
Wanneer ik bericht kreeg dat Illfonic werkte aan een nieuwe, onaangekondigde asymmetrische multiplayergame gebaseerd op een "iconische horrorfilm uit de jaren tachtig", was ik uiteraard benieuwd. Hun twee vorige spellen, Friday The 13th: The Game en Predator: Hunting Grounds, waren geen hoogvliegers, maar wat als ze nu eens werkten aan een spel van Alien of Hellraiser? Dat zag ik zeker wel zitten. Toen ik aankwam aan de stand op gamescom, was mijn verbazing dan ook groot dat hun nieuwe game Killers Klowns from Outer Space: The Game was. Dit spel werd niet enkel vorig jaar al aangekondigd, het is bovendien een vrij obscure film die ondanks zijn cultstatus niet echt bekend is bij het grote publiek. Zelf ik moet toegeven dat ik de film...
Techreview: Trust GXT 415 Zirox
Een degelijke headset kan je game-ervaring best positief beïnvloeden, en je hoeft daarvoor niet altijd veel geld uit te geven. Dat weet ook het Nederlandse bedrijf Trust dat al veertig jaar meedraait in de hardware industrie. Daarom hebben ze sinds kort een budgetgamingheadset op de markt gebracht, de Trust GXT 415 Zirox. Is dit de budgetgamingheadset waar je al die tijd van gedroomd hebt? Lees het in deze review! Wat mij meteen opviel aan de Trust GXT 415 Zirox is zijn subtiel design en ovale vorm. Ik koos voor de zwarte variant en die ziet er erg gestroomlijnd uit. Er zijn in totaal vier kleurvarianten te verkrijgen: blauw, roze, wit en zwart. De inklapbare microfoon zit netjes weggewerkt in de linkerschelp. Op diezelfde schelp...
Terug
Bovenaan