Archief - Beginnende dJ.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SURVIV3

Legacy Member
Misschien word ik uitgelachen ofzo met deze vraag maar:

Moet ik dan mijn laptop met de versterker verbinden & de boxen op de versterker aansluiten?

Dus kan ik, mijn laptop met die numark stealth, eigenlijk in feite op een klein feestje gaan draaien als daar boxen en versterker aanwezig zijn?

IK WEET DAT IK NIET METEEN ERGENS KAN GAAN DRAAIEN, het is gewoon een vraag of het mogelijk is.

DevStyle

Legacy Member
Mijn suggestie is: Stel al uw vragen in een DJ/record-store.
Die mensen worden betaald om u zo'n dingen uit te leggen.. :)

s.i.m.o.n

Legacy Member
Voor boxen kan je misschien kijken naar krk's. Weet niet in hoeverre die gebruikt worden bij het DJ'en maar voor een publiek van 30 man moeten die zeker volstaan. + dan heb je ook geen versterker nodig, gewoon vanachter in je midicontroller pluggen en je bent klaar.

Ze zijn misschien wel duur voor hoeveel watt je krijgt, maar het geluid is dan wel subliem.

Dus kan ik, mijn laptop met die numark stealth, eigenlijk in feite op een klein feestje gaan draaien als daar boxen en versterker aanwezig zijn?

yes, you can.

SURVIV3

Legacy Member
Bedoel je dan met die krk boxen monitoren?
Want ken eigenlijk niets van boxen...
Misschien kan je een voorbeeld geven, type ofzo?
Thankss!

Fraa

Legacy Member
SURVIV3 zei:
Die numark stealth control zie ik wel zitten.

Dat probleem is denk ik al opgelost, aangezien ik de laptop soieso ga aankopen.

Nu heb ik de laptop + stealth control.

De belangrijkste voor mij blijft: hoe zit het met de luidsprekers?

Ik moet dan ook nog boxen erbij kopen én een versterker?

Ik wil met deze boxen echt luid kunnen draaien,
met luid draaien bedoel ik dat je de bass toch wel voelt en het toch luid gaat.

Iemand tips.

En heel fel merci, JuG. ;)

Je moet geen boxen kopen én een versterker. Koop je gewoon een stel deftige actieve speakers (versterker ingebouwd dus) & meestal komt dat wat goedkoper uit. Nu, speakers zijn wel belangrijk... Maar niet iedereen kan zomaar een setje actieve speakers van 500 of 1000€ aanschaffen, dat begrijp ik ook wel.

Persoonlijk denk'k niet dat't beste is om LUID te gaan hoor.
Ik heb speakers van 600-700W RMS gehad in't begin, deze stonden in de kelder omdat ze te groot waren. Ze gingen zo luid dat de deuren vanzelf opengingen omwille van de luchtverplaatsing, maar zuiver? Nah. Je moest die dingen MINSTENS op 50-60% van hun vermogen (niet aangenaam in een keldertje van 5*5m) voor ze enigszins goed begonnen te klinken. Nu heb ik bv een Syrincs setje van 200W & dat speelt zo zuiver als iets, zelfs op laag vermogen (zijn imho ook de beste monitorspeakers om te draaien trouwens).

Power zegt dus niet alles ;)

Maar als je dan toch écht BASS wilt (aangezien je dat zelf aangaf), koop je misschien best een 2.1 setje (met woofer dus), hoeft niet zo duur te zijn.

Fraa

Legacy Member
SURVIV3 zei:
Bedoel je dan met die krk boxen monitoren?
Want ken eigenlijk niets van boxen...
Misschien kan je een voorbeeld geven, type ofzo?
Thankss!

Als je dan in de klasse van de KRK's gaat kijken, ga dan voor Syrincs (het setje wat ik heb bv).
Want KRK's klinken subliem, maar ik zou dan toch eerder de Syrincs verkiezen aangezien deze toch nog nét wat beter klinken & ook gewoon luider gaan. Verder heb je bij de Syrincs dus een 2.1 systeem, met aparte woofer. En geloof me, die bassen voel je wel ;)
Maar dan zit je ook weer snel aan een stel speakers van 488€.

Als je dan alles samentelt ga je toch snel naar een som van rond de 1000-1500€.

SURVIV3

Legacy Member
Jug, mag ik je msn als je dat hebt, dat is mss makkelijker om even sneller te praten?

Fraa

Legacy Member
SURVIV3 zei:
Dus kan ik, mijn laptop met die numark stealth, eigenlijk in feite op een klein feestje gaan draaien als daar boxen en versterker aanwezig zijn?
Jup.

Laptop neerplanten, Numarkje via USB eraan, je DJ-software (bv Serato of Traktor Pro) openen, je lineout van je Numarkje op't mengpaneel aansluiten & knallen maar :D

Fraa

Legacy Member
s.i.m.o.n zei:
Hehe, JuG saves the day :)

Bwah, ook al begrijp ik dat er velen zijn die dr zo dagelijks zien passeren hier, als er iemand gewoon ff 2-3 keer serieus zou reageren ipv drmee te lachen, dan hij is ff rap geholpen & hebben jullie er geen last meer van ;)

SURVIV3

Legacy Member
Numark Total Computer DJ in a box voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | Digitale DJ Gear

Dit wordt het, numark controller, numark externe geluidskaart en numark headphones.

Geen slechte keuze denk ik

Iemand ervaring hiermee of tips?

apex^

Legacy Member
weiqin zei:

Hij vraag ervaringen of tips, wa heeft die onnozele link daar nu mee te maken.

Mijn tip: enkel een midi controllertje gaat snel vervelen, ik ben ook begonnen met enkel een controller maar het duurde niet lang tot ik 2 draaitafels & een mixker kocht

SURVIV3

Legacy Member
Ik moet het ook nog ontdekken, maar met zo'n controller kan je toch al iets ofwat leren denk ik.

Boxen zijn wel nog een probleem, heb niet zoveel geld, maar wil toch fantsoenlijke boxen.

Iemand die me hiermee kan helpen?

Therapy

Legacy Member
Pik voor te beginnen gewoon de stereo uit de living en sluit alles daar op aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan