Archief - Beginnende dJ.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SURVIV3

Legacy Member
Hallo, ik ben Pieter en wil beginnen met Djen.
Ik heb een heel klein beetje ervaring met virtual dj,
ik maak soms setjes en daar stopt het dan mee.
Nu wil ik verder gaan, ik ga binnenkort een laptop aanschaffen en zou daar mee willen draaien thuis, en daarna op verjaardagen of kleine gelegenheden als het mij iets of wat ligt.
Maar ik heb een heleboel vragen:

- Wat voor laptop raden jullie aan?
- Ik ben van plan om de Hercules DJ Console Rmx te kopen en die aan te sluiten op mijn laptop. Is dit een goede keuze?
- Wat heb ik allemaal nodig om bvb. op een feestje te gaan draaien?
Pak voor 30 man, je hebt dan je laptop nodig, met veel muziek op, je hercules dj console remix als mengpaneel neem ik aan, boxen die luid genoeg gaan voor een klein publiek, geluidskaart, ...
- Boxen: Die moet ik ook nog aankopen,
maar ik wil niet van die boxen die je zelf wel goed hoort, maar waar dan bovenuit word gepraat als er een paar man aan het dansen is.
Dus hoe moet ik dit doen?
Heb ik hier voor een versterker nodig om de boxen luid te laten gaan?

Dit waren een deel van de velen vragen, hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast heel fel bedankt!

Groetjes Pieter, 'Dj Surviv3'

enZiiime

Legacy Member
SURVIV3 zei:
Hallo, ik ben Pieter en wil beginnen met Djen.
Ik heb een heel klein beetje ervaring met virtual dj,
ik maak soms setjes en daar stopt het dan mee.
Nu wil ik verder gaan, ik ga binnenkort een laptop aanschaffen en zou daar mee willen draaien thuis, en daarna op verjaardagen of kleine gelegenheden als het mij iets of wat ligt.
Maar ik heb een heleboel vragen:

- Wat voor laptop raden jullie aan?
- Ik ben van plan om de Hercules DJ Console Rmx te kopen en die aan te sluiten op mijn laptop. Is dit een goede keuze?
- Wat heb ik allemaal nodig om bvb. op een feestje te gaan draaien?
Pak voor 30 man, je hebt dan je laptop nodig, met veel muziek op, je hercules dj console remix als mengpaneel neem ik aan, boxen die luid genoeg gaan voor een klein publiek, geluidskaart, ...
- Boxen: Die moet ik ook nog aankopen,
maar ik wil niet van die boxen die je zelf wel goed hoort, maar waar dan bovenuit word gepraat als er een paar man aan het dansen is.
Dus hoe moet ik dit doen?
Heb ik hier voor een versterker nodig om de boxen luid te laten gaan?

Dit waren een deel van de velen vragen, hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast heel fel bedankt!

Groetjes Pieter, 'Dj Surviv3'

Beginnen DJ'en doe je niet op een laptop en zeker niet op een feestje imo. (schandalig dat mensen hun eigen dan DJ durven noemen).

Beginnen DJ'en? Simpel 2 platespelers of 2 cd spelers + mengpaneel + versterker + boksen

(Versterker is niet nodig als je een actieve speaker hebt, maar ik zou toch aanraden voor versterker + boksen)

SURVIV3

Legacy Member
Bedankt voor de tips, maar ik zou toch met een laptop willen draaien.
Gewoon een laptop, de hercules console mp3 (dit is een mengpaneel), virtual DJ, boxen, versterker?, externe harde schijf voor al de liedjes, ... en wat ik nog nodig heb was eigenlijk een vraag...

Groeten

SURVIV3

Legacy Member
Ja en ik schaam mij daar niet voor,
ik ben maar een gewone student van 17 met weekendwerk, zoveel geld maak ik niet.
Dit vond ik een goedkope oplossing om toch klein te beginnen en te leren draaien.

Therapy

Legacy Member
maar op een hercules console tokkelen is niet draaien hoor :s :s :s

SURVIV3

Legacy Member
Dus er bestaan geen Dj's die met laptop draaien?
Ik heb geen geld voor een duur mengpaneel aan te sluiten op mijn laptop.
Is dit echt zo vreemd wat ik vraag?
Gewoon laptop + hercules console en boxen en dergelijke?
Eerst is dit voor gewoon thuis te draaien en later misschien voor paar mensen...

Toch bedankt denk ik.

Twizt

Legacy Member
Ik kocht op mijn 16de een tweedehands setje met Synq mixer en Synq dubbele cd-speler. Na 4 jaar heb ik hier 2 CDJ's en een Ecler Nuo5 staan. Ik heb geïnvesteerd en heb stilaan beter en beter materiaal.

Dat je je niet schaamt om met virtual dj te draaien is logisch, je bent ook nog helemaal geen dj dus je weet niet wat voor een belachelijk ding dat is.

Therapy

Legacy Member
SURVIV3 zei:
Dus er bestaan geen Dj's die met laptop draaien?
Ik heb geen geld voor een duur mengpaneel aan te sluiten op mijn laptop.
Is dit echt zo vreemd wat ik vraag?
Gewoon laptop + hercules console en boxen en dergelijke?
Eerst is dit voor gewoon thuis te draaien en later misschien voor paar mensen...

Toch bedankt denk ik.

Er is een verschil tussen met een laptop draaien en met VDJ "draaien". :)

Twizt

Legacy Member
Dat bestaat, maar dan wordt de muziek geladen naar 2 decks (cd-spelers of platenspelers) en gemixt door een extern mengpaneel en niet je laptop. Dan is de laptop de vervanger van cd's en/of platen zeg maar, niet de vervanger van cd-spelers of platenspelers.

Als je echt serieus wil zijn, koop dan een goedkoop setje cd-spelers en een mixer, sluit dat aan op je hifi en pruts daar wat mee. Met virtual dj ben je niks.

SURVIV3

Legacy Member
Ja daarom vraag ik misschien jullie raad?
Ik word langst alle kanten aangevallen, ik ken er nog niet eens iets van.
Ik vraag gewoon raad, sorry hoor...

profound

Legacy Member
Ik vraag mij af wrm iedereen hier zo uit de hoogte doet tegen die kerel?
Hij is 17 en gedraagt zich toch wel een pak volwassener dan de meeste hier. Of is het echt zo'n groot voorrecht om jezelf 'een echte coole DJ' te noemen?

SURVIV3

Legacy Member
Ik dacht dat je als dj er voor moest zorgen dat de danszaal beweegt?
Als ik met virtual dj een setje maak, waarin een hele hoop goede liedjes staan en iedereen gaat los op dat setje, wat is dan het probleem?
Is het een schande om met virtual dj te mixen of met een hercules mp3 console?
Voor mij niet allesinds.

Mvg.

Twizt

Legacy Member
Helemaal niemand valt je aan. Iedereen breekt VDJ af, en terecht overigens. Als je wat Frans Bauer en Luc Steeno wil spelen in een oud cafe is zo'n console genoeg. Als je wat meer wil kunnen dan de ene fader open zetten en de andere dicht schuiven moet je wat verder zoeken.

Voor 500 euro kan je tweedehands een mixer en een dubbele cd-speler vinden. Koptelefoon, versterker en boxen er bij mag je toch op een kleine 1000 euro tellen, en dan heb je geen topkwaliteit.

Als je degelijk materiaal wil raad ik je aan die laptop te laten en wat meer te investeren in je dj-gear. Of als je een goeie hifi-keten heb kan je die gebruiken als versterker + speakers, maar daar kan je moeilijk mee voor 30 man spelen.

Twizt

Legacy Member
Nog zoiets waar niemand rekening mee houdt, er kruipen toch al ettelijke honderden euro's in een degelijk gevulde cd-map/platentas

SURVIV3

Legacy Member
Mij maakt echt niets uit wat anderen denken over vdj of dergelijke,
bij mij gaat het erom dat mensen dansen als ik muziek mix.
Dus iemand die mij misschien wel kan/wil helpen met laptop, hercules console en dergelijke.
Bedankt dan. :)

Bobson

Legacy Member
Twizt zei:
Helemaal niemand valt je aan. Iedereen breekt VDJ af, en terecht overigens. Als je wat Frans Bauer en Luc Steeno wil spelen in een oud cafe is zo'n console genoeg. Als je wat meer wil kunnen dan de ene fader open zetten en de andere dicht schuiven moet je wat verder zoeken.

Voor 500 euro kan je tweedehands een mixer en een dubbele cd-speler vinden. Koptelefoon, versterker en boxen er bij mag je toch op een kleine 1000 euro tellen, en dan heb je geen topkwaliteit.

Als je degelijk materiaal wil raad ik je aan die laptop te laten en wat meer te investeren in je dj-gear. Of als je een goeie hifi-keten heb kan je die gebruiken als versterker + speakers, maar daar kan je moeilijk mee voor 30 man spelen.

In welk jaar leeft gij kerel. Tis 2009 hé, tegenwoordig draait bijna elke pro dj wel met ne laptop ism ne controller/midi. Tis ni omdat gij 2 plaatjes kunt mixen met uwe nuo en uw cdj's dat ge uzelf dan dj moogt noemen hé. Tzit hier echt vol met onnozelaars.

Twizt

Legacy Member
Je set kan overigens niet van hetzelfde niveau zijn met VDJ dan met echt materiaal. Simpelweg omdat de mogelijkheden te beperkt zijn.

Mij lijkt het eigenlijk dat je een laptop als het middelpunt van een dj-installatie ziet, terwijl dat er in principe niks mee te maken heeft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan