Archief - Beginnende dJ.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Twizt

Legacy Member
Dj-DC zei:
In welk jaar leeft gij kerel. Tis 2009 hé, tegenwoordig draait bijna elke pro dj wel met ne laptop ism ne controller/midi. Tis ni omdat gij 2 plaatjes kunt mixen met uwe nuo en uw cdj's dat ge uzelf dan dj moogt noemen hé. Tzit hier echt vol met onnozelaars.
Dan zit ik blijkbaar helemaal verkeerd ja, als bijna elke pro dj met een controller werkt. Maar zou je mij toch enkele voorbeelden kunnen geven van pro dj's die dat doen dan?

SURVIV3

Legacy Member
Ik wil geen discussie aangaan over vdj,
ik heb deze discussie gestart met de bedoeling info. te verzamelen rond mijn vragen.

shiftyke

Legacy Member
Dj-DC zei:
In welk jaar leeft gij kerel. Tis 2009 hé, tegenwoordig draait bijna elke pro dj wel met ne laptop ism ne controller/midi. Tis ni omdat gij 2 plaatjes kunt mixen met uwe nuo en uw cdj's dat ge uzelf dan dj moogt noemen hé. Tzit hier echt vol met onnozelaars.

n/o maar professionele dj's draaien maar met drie dingen, platenspelers, cd spelers of met serato, ik heb nog nooit nen dj gezien die enkel met de laptop draait en een controllerke er aan hoor :wtf:

Maar ontopic terug:

ik zou echt gaan voor een goedkoop setje van cdspelers+mengpaneel, VDJ + controller is echt beperkt, plus je gaat er veel meer voldoening van hebben en plezier uit halen

Bobson

Legacy Member
dan moeten jullie miss wa meer buiten komen. Ik zeg je 1 naam, Richie Hawtin

Twizt

Legacy Member
shiftyke zei:
n/o maar professionele dj's draaien maar met drie dingen, platenspelers, cd spelers of met serato, ik heb nog nooit nen dj gezien die enkel met de laptop draait en een controllerke er aan hoor :wtf:

Dat dacht is dus ook ja, maar hij kan misschien met namen komen he :)

Wat ik weet is dat er in de House-scene vooral met CDJ's gespeeld wordt. Laidback Luke brandt zijn cd'tjes voor elke set, daar ben ik zeker van. Er zullen er zijn die alles op hun laptop hebben staan en dat met Serato o.i.d naar hun decks laden, maar dat is nog altijd niet draaien met een controller.

Kunlun

Legacy Member
lol, Richie Hawtin is wel wa anders dan iemand da wilt beginnen met "dj'en" ...

Equino

Legacy Member
Equino zei:
Ja, das goedkoper zeker :):):):):):):):)

SURVIV3 zei:
Ja en ik schaam mij daar niet voor,
ik ben maar een gewone student van 17 met weekendwerk, zoveel geld maak ik niet.
Dit vond ik een goedkope oplossing om toch klein te beginnen en te leren draaien.

Dit was niet wat ik bedoelde :)

weiqin zei:
Uw liekes legaal aankopen hé! :naughty:

Dit was wat ik bedoelde :)

SURVIV3

Legacy Member
Dan moet ik mijn eerste plannen misschien terug naar boven halen?
Ik had als plan b eigenlijk het volgende in gedachte:
Mengpaneel (Moet heel simpel en goedkoop zijn)
CD-SPELERS (GEEN Vinyl want dat ligt me wss niet)
Versterker (Weet ik niets over?)
Boxen (Ben ik ook niet echt in thuis)
Wat heb je dan nog nodig?
Pff, toch wil ik met laptop draaien.

Kunlun

Legacy Member
Heb je al zo'n Hercules "DJ" Console vastgehouden? Heb je er al mee gewerkt e.d.?

Het voelt IMHO véél te plastiekerig aan :unsure: :)

Twizt

Legacy Member
Ik weet niet of het mag maar ik heb ff op 2dehands wat opgezocht.

Ik zal geen link plaatsen maar het gaat dus om iemand die het volgende verkoopt voor 600 euro:
versterker jb systems ax 400
Mengpaneel jb systems beat 4
Cd player jb systems 5000
luidsprekers 2 x450 watt

Dat is genoeg om mee te beginnen. je versterker moet niet enorm goed zijn, als je op een groter feest moet gaan draaien moet je toch gaan huren. Geluid voor een feest van 200 man of meer zelf kopen is wel heel duur :D

SURVIV3

Legacy Member
Maar ik ga sowieso ook een laptop kopen, dat staat al vast, want mijn ouders leggen de helft bij.
Daarom dacht ik aan die hercules controller...

welp

Legacy Member
Als ge toch met u hercules wilt spelen, doe da dan hé. Op wat moeten ze hier nu nog antwoorden...

Mike_D

Legacy Member
Ge kunt daar op and worden dat Hercules niet zo'n geweldige controller is dat er beteren te koop zijn :p

Ik vind het alleen jammer dat hij zijn eerste dj ervaringen gaat op doen met een controller en niet begint met 2 draaitafels en een mixer maar goed zijn keuzen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan