Therapy zei:
Laat die jongen toch eens, waarom breek je zoiets af?
Ik ken mensen die met een paar midi controllers méér DJ zijn als de gemiddelde showoff die met een stel CDJ's en een DJM staat te "tokkelen" & de helft van de functies nog niet eens weet staan. Natuurlijk draaien die laatste dingen nog nét dat tikkeltje toffer, maar om nu te zeggen dat iemand met een midi controller geen DJ is, komaan... Zo narrowminded?
Ik heb in dat decennium dat ik draai met cd's gedraaid, vervolgens vinyl op 3 decks, vervolgens tijdcode aangevuld met midicontrollers & vorig weekend heb ik mijn hele setup verkocht wegens te weinig zin & tijd. De hele collectie platen volgt ook nog omdat ze toch maar stof staan te happen anders. In de toekomst zie ik me dan eerder met een midi controller draaien thuis om mij wat bezig te houden, ben ik dan minder "DJ" in vergelijking met de setup van een paar duizend euro die ik ervoor had?
Of ben jij zelf wél met een setup van een paar duizend euro beginnen te draaien? Ik denk niemand...
Dus als die jongen dat wil proberen & hij wil een Midi controller kopen om via dat te wat te kunnen draaien, dan zie ik daar eigenlijk geen probleem in. Draaitafels ofzo kopen is trouwens zowat't domste wat je kan doen tegenwoordig, vinyl is zo goed als dood op alle vlakken (kwalitatief, qua releases, etc...). Enkel de mensen met tijdcode & de diehard vinyl fans houden't nog enigszins levend. Verder zijn cdspelers nog altijd "hot", maar als we eerlijk zijn moeten we toegeven dat cd'tjes branden ook niet zo tof meer is na x aantal tijd.
Daarom, de beste methode is simpelweg midi. Het is de toekomst & het feit dat bv Pioneer dit met hun nieuwe CDJ zal inleiden zegt genoeg. De rest volgt wel.
Nu, om't even terug over de topicstarter te hebben:
Ik zou persoonlijk geen Hercules kopen ofzo, beetje weinig functionaliteit.
Ik zou dan eerder voor een
Numark Stealth Control of een
M-Audio Torq Xponent gaan, al is die laatste wel al wat kostelijker. Een VCI100 of VCI300 is ook een optie, maar ben er zelf geen fan van omdat de layout te wensen over laat & het gewoon té duur is voor wat je krijgt.