Archief - Beginnende dJ.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kunlun

Legacy Member
apex^ zei:
Hij vraag ervaringen of tips, wa heeft die onnozele link daar nu mee te maken.

Ja, want de mensen op 9lives music zijn de enige die zoiets in huis hebben :ironic: :tongue:

Blezz

Legacy Member
Jug saves idd the day, maar hij moest wel niet het woord "boerefuif DJs" gebruiken imo

.eX3

Legacy Member
vind ik ook, der is niks mis mee

als je bijvoorbeeld op een trouwfeest draait moete ni allen uwe eigen muziek draaien maar moet ge all-round zijn imo

Vix

Legacy Member
Ik verveelde me dus heb dit toch maar is gelezen... :D Entertainment mannen echt waar! :) Wat ik eruit "geleerd" heb is dat het begrip DJ volledig vervaagd, en iedereen zijn interpretatie eraan geeft. Als je met die vdj begint zal je (volgens mij) toch nooit groot worden dus die concurrentiestrijd heeft er niets mee te maken. :p En VOOR MIJ ;) blijft het zo: De beste DJs zijn diegenen die bovenop een goede platenkeuze kunnen laten zien dat ze foutloos kunnen beatmatchen, waar velen hier zelfs in falen, vlotte overgangen maken, en in staat zijn om het publiek te verrassen met tricks en dergelijken (moeten geen verbazingwekkende zijn, maar des te beter als je die kan). Voor mij blijft dit het moeilijkste met vinyl/cd en een mengpaneeltje. Onthou dat dit mijn visie is hé boys! :D

enZiiime

Legacy Member
Vix zei:
Ik verveelde me dus heb dit toch maar is gelezen... :D Entertainment mannen echt waar! :) Wat ik eruit "geleerd" heb is dat het begrip DJ volledig vervaagd, en iedereen zijn interpretatie eraan geeft. Als je met die vdj begint zal je (volgens mij) toch nooit groot worden dus die concurrentiestrijd heeft er niets mee te maken. :p En VOOR MIJ ;) blijft het zo: De beste DJs zijn diegenen die bovenop een goede platenkeuze kunnen laten zien dat ze foutloos kunnen beatmatchen, waar velen hier zelfs in falen, vlotte overgangen maken, en in staat zijn om het publiek te verrassen met tricks en dergelijken (moeten geen verbazingwekkende zijn, maar des te beter als je die kan). Voor mij blijft dit het moeilijkste met vinyl/cd en een mengpaneeltje. Onthou dat dit mijn visie is hé boys! :D

DJ => Diskjockey

Op een laptopje vind ik er niet veel 'DJ' aan :D

Maarja imo wil je jezelf een DJ noemen & draaien op feestjes:

Platenspelers of cd spelers, cd spelers lijken duurder, maar dat geld heb je er snel uit ivg met echte vinyl aankopen, maar dat kun je natuurlijk ook oplossen door serato te kopen. ik blijf altijd bij vinyl, ik wil 1 cd speler bij m'n 2 platenspelers hebben gewoonweg voor nog niet uitgebrachte (ok tis ni echt legaal, maar ik koop ze toch zowiezo aan wnr ze op vinyl uitkomt ^^), of tussendoortjes die de moeite ni zijn :$ Natuurlijk draai ik ook niet op feestjes (en heb ik nog altijd geen cd speler dus zit ik vast aan de vinyls die ik heb :D)

TRFluffy

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
CD DJ's die uit de hoogte doen, hilarisch

De meeste DJ's die ik ken draaien geen vinyls meer, simpelweg omdat alles wat ze draaien rechtsereeks van bij de producer komt of het zelf gemaakt hebben in de namiddag en't 's avonds al draaien.
Op CDke branden, huppakee.

Vinyl DJ's die uit de hoogte doen tegenover CD DJ's, hilarisch!

Cappyman

Legacy Member
Hey,

Heb aantal weken geleden een Hercules rmx gekocht. Voor de absolute beginner is zo een soort controller het beste wat ge kunt aanschaffen vind ik. Kost zo goed als niks en zit zo goed als alles op wat ge maar nodig hebt om de basistechnieken aan te leren. Pitch-control, deftige eq's, een paar faders en een jogwheel waarvan ge de gevoeligheid kunt instellen. Voor de beginner ist onzin dat ge mixer en cd-spelers moet hebben. en al zeker geen platespelers.

Kweet niet hoe het met zo een Numark zit, maar met de RMX kunt ge ook Loopen en een boel andere effecten. Kunt Jogwheel ook instellen op scratch-modus, denk dat da vergelijkbaar is met de CD/VINYL modus op de Pioneer CDJ's. kunt ook kiezen of ge 1 kanaal of 2 kanalen in u headphone hoort. qua materiaal is het ook wel stevig, heeft blauwe lichtjes op de knoppen en ziet er wel professioneel uit. Kvind dat die Numark er wat speelgoedachtig uitziet en denk ook dat die zo aanvoelt, net als de oude Hercules. Bij Numark krijgt ge dan weer een headphone erbij, das bij de Hercules nie.

Wat het geluid betreft, kheb gewone boxe op aangeslote en da ding gaat vrij hard! :D voor 30 mensen zeker hard genoeg normaal. kunt er gewone boxen of echte ''zware'' boxen voor het grotere werk op aansluiten.

Kunt er zelfs platenspelers of CD-spelers op aansluiten en dan de RMX als mixer gebruiken.

Denk dat Numark of Hercules rmx ideale aankoop voor u is ;)

Hier paar filmkes van een pro DJ en Producer (Djedjotronic) en van amateur die Hercules gebruiken.


YouTube - Hercules Dj - Demo Console Rmx
YouTube - Hercules Rmx

Cappyman

Legacy Member
Trouwens,

Wa de meeste mense hier zegge is dikke dikke BULL-SH*T !

Leer u basistechniekskes op zo ne MIDI-controller>
Alst u aanstaat en ge denkt da ge der iets van kunt kunt ge altijd overschakelen op cd-spelers en een mixer.

En laat u nie gek maken door die Vinyl-junkies :D. Kvind ook da Vinyl iets nostalgisch heeft en zou het misschien ook gebruiken alst nie zo duur was. ma tis pokkeduur en met CD's en software kunt ge meer. Tis COOL, ma tis ook oldsCOOL.

TooChé

Legacy Member
en ge raadt em ne Hercules aan? :wtf:
en numark is speelgoed vergeleken mee Hercules? :rofl:

enZiiime

Legacy Member
Cappyman zei:
Trouwens,

Wa de meeste mense hier zegge is dikke dikke BULL-SH*T !

Leer u basistechniekskes op zo ne MIDI-controller>
Alst u aanstaat en ge denkt da ge der iets van kunt kunt ge altijd overschakelen op cd-spelers en een mixer.

En laat u nie gek maken door die Vinyl-junkies :D. Kvind ook da Vinyl iets nostalgisch heeft en zou het misschien ook gebruiken alst nie zo duur was. ma tis pokkeduur en met CD's en software kunt ge meer. Tis COOL, ma tis ook oldsCOOL.

Aan uw uitleg te horen ben je ook een dikke beginner die denkt dat hij het hier weet? Zoiets aanraden is dikke BULLSHIT (in 1 woord zonder sterretjes ja).

Is gewoonweg weggegooid geld, oftewel koop je cd spelers, oftewel koop je platenspelers, wil je geen platen aankopen en toch met vinyl draaien is serato perfect en komt het op hetzelfde neer (buiten dat je op deze manier niet met speelgoed zit te spelen).

Paar weken geleden straalbezopen bij iemand thuis en z'n hercules crapdink getest. Da trekt gewoonweg op niets en kan je gewoon ni deftig me mixen. (Was natuurlijk al oudere versie, geen idee met de nieuwe)

da_diablo

Legacy Member
Die hercules console is trouwens ook te gebruiken met tijdcode voor zover ik weet. en ik weet van minstens 1 deftige dj die dit gebruikt.

Ik vind de reacties hier nogal bizar hoor. Sinds wanneer wordt een dj afgerekend op zijn materiaal? Hij wordt in deze volgorde afgerekend:
1. platenkeuze
2. Techniek
3. show :p

Hier is al een pakske gezeverd in deze topic, ik had me voorgehouden om niet te reageren maar ik kon het niet meer laten.

meino

Legacy Member
Het merendeel van de mensen waar een dj voor draait maakt het trouwens geen half geslachtsdeel uit of die nu draait met vinyl, cd's, mp3's ... als t maar een feestje is.

Ook cool om te mixen: 5 cl witte rum; halve limoen; 3 desertlepels bruine rietsuiker; 6 muntblaadjes; 15 cl sodawater; ijsblokjes.

profound

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Paar weken geleden straalbezopen bij iemand thuis en z'n hercules crapdink getest. Da trekt gewoonweg op niets en kan je gewoon ni deftig me mixen. (Was natuurlijk al oudere versie, geen idee met de nieuwe)

:niceone:


Cappyman zei:
Tis COOL, ma tis ook oldsCOOL.

:D

TRFluffy

Legacy Member
Kom, als je Numark al gaat speeldgoed noemen ivgl met Hercules, dan klets je lulkoek :)
Ochja, ieder zijn meuk.

Bobson

Legacy Member
stop toch is met te bashen op VirtualDJ aub. Met traktor kan je even goed op de synq knop duwen. Mensen die zeggen dat VirtualDJ amateuristisch is zijn echt debielen. Ik draai met VirtualDJ ism timecode en een midi player voor de loops. De tijd dat je virtualdj met de muis bestuurd is al laaang voorbij.

Maar ja jullie hebben natuurlijk gelijk; want draaitafels zijn veel uitgebreider dan Virtualdj Dj jom !!

NinjaTune

Legacy Member
Dj-DC zei:
stop toch is met te bashen op VirtualDJ aub. Met traktor kan je even goed op de synq knop duwen. Mensen die zeggen dat VirtualDJ amateuristisch is zijn echt debielen. Ik draai met VirtualDJ ism timecode en een midi player voor de loops. De tijd dat je virtualdj met de muis bestuurd is al laaang voorbij.

Maar ja jullie hebben natuurlijk gelijk; want draaitafels zijn veel uitgebreider dan Virtualdj Dj jom !!

Als je het timecode aanstuurt, of met een midi-controller is er iets niets mis mee. Het programma waarmee maakt echt geen zak uit. Maar virtualdj wordt gewoon rapper geassocieerd met beginners die ff op toverstokje drukken en sync'en. Vandaar wss er ook op neergekeken wordt. Onterecht natuurlijk.

enZiiime

Legacy Member
dacuba zei:
Tot hier ben ik eigenlijk gestopt met lezen. De grote hoop aan bullshit komt me echt mijn strot uit. Ik ben ook geen voorstander van VDJ (eerder Traktor) maar als die gast daar mee wil beginnen is da toch ideaal. Die set die gij hier aanhaalt is:

1) van ontzetten lage kwaliteit (ivm de betere merken)
2) 2e hands, de kans op fail is nog maar eens groter

Dus gij wilt _uit uw 'ik doe uit de hoogte want echte djs draaie met tts'_ per se dat die jong met zoiets gaat draaien. Ge raad hem zelfs baggerzooi aan. Dan zou hij daar 600 euro aan spenderen en lang nie het plezier hebben als met ne deftige controller. Ik denk aan 2x ne Xone 1D, een Reloop RDJ of dergelijke. Da hoeft nie duur te zijn, ma da icm traktor is veel veelzijdiger dan uwe rotzooi die ge hier aanhaalt waar ge nog nie es deftig op mee kunt cue'en, de faders gaan beginnen kraken, niks van garantie is of eender wat.

Wat gij hier dus zit te verkondigen is onzin van de bovenste plank. Dat gij echte DJ's inschat als DJ's met platen is uw zaak. Dat gij geld had om van jongs af aan een set te kopen is OOK uw zaak. Proficiat daarmee. Verzuip verder in uw bad van egocentrische commentaar.

En over die andere DJ', kijk es naar ne Morgan Page, Deadmau5 (da is nu nie echt ne DJ ma meer ne live artiest imho), Richie Hawtin en zo verder.

Djezus, tis echt precies de stoneage voor u dan? Als gij toch zo ne hardcore DJ zijt, ga dan met ne belt drive en uw 20j oude technicskes draaie.

Aan de topicstarter: ik weet niet wat er in die andere pagina's (na pg2) gezegd is, maar ik raad u gewoon aan met simpel maar DEFTIG materiaal te beginnen. Daar gaat ge meer aan hebben dan een 2e hands setje waar een ander zo op heeft liggen raggen dat ge er zelf nie meer veel aan hebt (wat helaas regelmatig het geval is bij budgetgear, ik spreek niet over het topsegment). Succes ermee!

Iedereen die echt WILT mixen gaat zowiezo direct spijt krijgen van zo'n console en wilt snel platenspelers of cd spelers met een mengpaneel.

Ikzelf ben begonnen met 2x Reloop RP4000 m3d-s + Behringer VMX300 mengpaneel, heeft me tesamen nog geen 400 euro gekost. (platenspelers 2dehands)

Dat mengpaneel heeft hier 1.5jaar gestaan en werkt nog altijd perfect, niets mis met de schuifjes (ik ga het nu niet vergelijken met m'n pioneer mengpaneel maar het is z'n geld zeker en vast waard geweest).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan