Archief - Beginnende dJ.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JackM

Legacy Member
+ die hebben geld om AL hun muziek legaal te kopen, als ze het dan al nie krijgen.

TRFluffy

Legacy Member
volgens mij kopen de grote DJ's niet te veel muziek meer ze. Als ik zie naar gewoon al "kleinere" DJ's in Complex: merendeel is eigen werk of gekregen van anderen...

Lobmans

Legacy Member
Jack Malibu zei:
+ die hebben geld om AL hun muziek legaal te kopen, als ze het dan al nie krijgen.

Denk dat de échte grote namen zowat het merendeel van hun muziek krijgen via promo's..
Nuja grote namen zijn dan ook het ideale "medium" om uw eigen trackt groot te laten worden he. Hoeveel zijn er niet groot geworden omdat bv Tiesto ze draaide.. :)

JackM

Legacy Member
Ik bedoelde dan ook eerder dat er veel overschakelen naar cd, midi of timecode omda ze dan al es 'een toevallig gratis track die ze op internet gevonden hebben en die nog goed blijkt te zijn' kunnen draaien dan ;)

TRFluffy

Legacy Member
ik ken nu paar DJ's die vaak draaien en da is toch altijd "de nieuwe van den diejen" en weet ik veel, dat is imo een wereldje van producers die elkaar hun nieuwe werk geeft om te spelen... De releases zijn merely voor het "plebs" van bedroom DJ's die ze dan ook kunnen spelen tegenwoordig ^^

koebeest

Legacy Member
Ik ben nu ook eens begonnen met het beginnen draaien. Gewoon voor mezelf , het is absoluut geen doel om op fuifjes te spelen. Ik ga het dus gewoon ook digitaal doen via traktor waarvan ik nog een studenten license heb. Nuja, ik vraag me eigenlijk af of er enige manier is om een liedje van bijvoorbeeld 70 bpm goed te laten overgaan in een liedje van bijvoorbeeld 170 bpm of welke tussenstappen hiervoor moeten gedaan worden. Kan iemand me hier een klein beetje uitleg bij geven?

Ook vraag ik me af (ik zou het kunnen opzoeken , maar tis nu een beetje laat. Dit is het laatste dat ik nog typ voor ik ga slapen) hoe je het zogenaamde zuigeffect maakt. Je kent het wel een dj neemt een hoogtepunt uit het liedje , laat het precies zuigen en gaat direct over naar een leuk stuk in het volgend nummer. How? :p

Alvast bedankt!

JackM

Legacy Member
Theoretisch gezien kunde iets van 70 bpm naar iets van 170 laten overgaan. Maar als ge luistert, dan gade horen dat da nergens op trekt en dat gans uw liedje enorm naar de ruk zijn. Toch als get op dezelfde bpm wilt laten draaien.
Tis ook te zien welke soort muziek da is. Maar met wa trukskes of wa gescratch moet da wel lukken.

En da effect da ge bedoeld, kdenk dat ge het hebt op 'reverb'.

PsYchO.p2

Legacy Member
Als ge van 70 naar 170 wilt gaan, ga je best iets doen in de aard van 80 - 160 (allé, zelf nog niet gedaan maar tlijkt me het meest logische :)), zodat per beat in je eerste lied er 2 zijn gepasseerd in 2de lied. Beide gelijkzetten is gewoon niet om aan te horen. :)

Blezz

Legacy Member
ivm die promo's: zijn er hier DJs die er krijgen? Af en toe kan ik ter eentje bemachten via via, maar 't zou interessant zijn om er meer te krijgen.. Gewoon contact zoeken met labelmanagers of producers?

profound

Legacy Member
BieZ zei:
Gewoon contact zoeken met labelmanagers of producers?

Yup, idd.
Het beste is ook dat je dan een referentie geeft, of waar je hun tracks gaat draaien. Enja, je moet nu ook niet direct gaan mailen naar Regi voor zen nieuwe tracks ofzo :p

Dj-Marinus

Legacy Member
Ja het is jammer maar de tijd van vinyl is geweest. De afgelopen 1.5 jaar zijn er al 2 midtown shops verdwenen (Grote platen winkel in Nederland), er is gewoon geen animo meer voor. De cdj's kunnen niets minder dan wat kon met vinyl. Ze kunnen zelfs veel meer. Mijn platenspelers staan hier nog steeds en zal ze nooit weg doen want ze staan nog steeds prachtig bij m'n setje en kan er nog steeds me oude collectie op grijs draaien. Echter heb ik zelf al bijna een jaar geen plaat meer gekocht dus ben compleet om naar cd.

Het is echter wel jammer want het draaien met platen geeft veel meer gevoel mee dan een simpel cdtje. Over 1 jaar als de nieuwste cdj volledig geïntegreerd is werken we waarschijnlijk alleen nog maar losse data van usb sticks of hardeschijven. Dan loop je als dj gewoon met een usb stick in je broekzak de club in en ga je draaien. Tis triest maar waar.

TRFluffy

Legacy Member
Ik krijg regelmatig promotjes van ne DJ die ik ken, maar da's ook maar omdat da ne maat van mij is.
Het probleem in het harder styles wereldje, en vooral in de Tek/jump is dat het volk al niemer los gaat op "oud" spul. Het moet promo zijn, of ze vinden het niet meer goed. LOL :p Nuja, ik speel toch meestal hardstyle/hardcore, en daar kun je wel de oudere klappers spelen :)

Essit

Legacy Member
Mmmm, we zijn hier al een lange tijd off-topic bezig .

Maar als ik dit hier lees begin ik meer en meer te denken om gewoon een controller te kopen en zo te draaien... Ik draai nu ook al digitaal maar dan met timecode vinyl, maar het kan blijkbaar nog makkelijker :)

Platen koop ik al een tijdje niet meer, en ik moet eerlijk toegeven dat vinyl zo een beetje dood is. Alleen de die hards blijven nog over... Dan is ook wel het concept DJ een beetje verloren gegaan, maarja so be it. Alleen spijt van die 600+ platen die hier nu wat stof zitten te verzamelen lol.

Iemand die me een goede controller kan aanraden ? Die samenwerkt met traktor software en men mixer ???

JackM

Legacy Member
BieZ zei:
ivm die promo's: zijn er hier DJs die er krijgen? Af en toe kan ik ter eentje bemachten via via, maar 't zou interessant zijn om er meer te krijgen.. Gewoon contact zoeken met labelmanagers of producers?

Ik heb er 2 van richie hawtin en 1 van joris voorn gekregen op 10do :p

ZiNo zei:
Iemand die me een goede controller kan aanraden ? Die samenwerkt met traktor software en men mixer ???
Kdenk dat ne A&H Xone:1D een van de meest gebruikte 'professionele' is. Alleszins topkwaliteit!

enZiiime

Legacy Member
Dj-Marinus zei:
Ja het is jammer maar de tijd van vinyl is geweest. De afgelopen 1.5 jaar zijn er al 2 midtown shops verdwenen (Grote platen winkel in Nederland), er is gewoon geen animo meer voor.

Een heel grote reden daarvoor is dat men tegenwoordig vele meer online besteld.

JackM

Legacy Member
dacuba zei:
Nonsens, een pakske per dag @ 5E maakt 150E op een maand, daar koopt ge al zo'n 100 tracks voor. 100 tracks per maand is toch hennig genoeg. My point: tis maar waar ge uw geld in steekt.

Aja, want iedere DJ rookt é >_>
en aan gsm fzo geef ek het ook al nie uit.

JackM

Legacy Member
dacuba zei:
Djezus gast, klein kind. Lees een quote compleet ipv selectief en probeer dan nog eens commentaar te geven.

Djeezes djeezes, door ne ***** in uwen bruinen genomen fzo? Wie komt er hier met zen domme commentaar af é?

Mss da gij een of ander verwend rotkind zijt dat geld met hopen krijgt van mammie en pappie. Maar draaien kost geld en alle muziek op vinyl kopen ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan