Fraa
Legacy Member
Mr_Anderson zei:Iedereen die echt WILT mixen gaat zowiezo direct spijt krijgen van zo'n console en wilt snel platenspelers of cd spelers met een mengpaneel.
Ikzelf ben begonnen met 2x Reloop RP4000 m3d-s + Behringer VMX300 mengpaneel, heeft me tesamen nog geen 400 euro gekost. (platenspelers 2dehands)
Dat mengpaneel heeft hier 1.5jaar gestaan en werkt nog altijd perfect, niets mis met de schuifjes (ik ga het nu niet vergelijken met m'n pioneer mengpaneel maar het is z'n geld zeker en vast waard geweest).
Dude, het is maar een illusie hoor.
Zoals ik al in een andere post zei: Ik heb de afgelopen 2 weken mijn Synq's & mijn DJM800 verkocht omdat ik juist richting Midi wil. Niet iedereen denkt op uw manier & maar goed ook, het zou de vooruitgang van de technologie fameus in de weg staan.
Écht draaien heeft NIETS te maken met't feit of je op CDspelers of TT's of met een Controller aan't werk bent. Dat jij zowiezo spijt kreeg is omdat je beeld van een DJ dat moet voorstellen & als dat beeld eenmaal in je hoofd zit, dan zal er nooit een midi controller zijn die "DJ" genoeg is voor jou. Ik wil maar zeggen, als je al zowat met alles gedraaid hebt wat er bestaat relativeer je die dingen & zijn die dure setups ook maar énkel dure setups... Het maakt je geen superstar DJ of eender wat, daarom is Midi ook de toekomst simpelweg
Het heeft geen nadelen meer tov conventionele manieren van draaien, of beter gezegd: De conventionele manier van draaien heeft geen énkele voordeel meer tov met een controller draaien.Daarom is bijvoorbeeld draaitafels kopen zowat't domste wat je kan doen momenteel, tot voor een jaar of 2-3 geleden kon je zo'n aankoop nog verdedigen, maar nu? Nah, heeft geen zin om't te kopen in mijn ogen. Enkel tijdcode houd vinyl nog wat levend, maar eens de DJ-massa het door heeft dat die technologie ook zijn mankementen heeft & je met midi niet 1 maar 3 stappen vooruit kan zetten, dan zal 't niet meer lang duren. Je merkt't gewoon al vinyl op zich, tot voor 2-3 jaren zeiden er nog veel dat vinyl nooit zou sterven, maar op de enkelen na die nog diehard zijn & de vele anderen die via DVS draaien loopt't toch zijn einde. CD-spelers kopen heeft bv dan nog't voordeel dat je vrij veel media op een schijfje kwijt kan tegenwoordig, maar eerlijk gezegd... Koop je dan een laptop & een stel degelijke controllers, geen gezever & enkel voordelen.


Vraag maar aan den xeeder 
