Archief - Beginnende dJ.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fraa

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Iedereen die echt WILT mixen gaat zowiezo direct spijt krijgen van zo'n console en wilt snel platenspelers of cd spelers met een mengpaneel.

Ikzelf ben begonnen met 2x Reloop RP4000 m3d-s + Behringer VMX300 mengpaneel, heeft me tesamen nog geen 400 euro gekost. (platenspelers 2dehands)

Dat mengpaneel heeft hier 1.5jaar gestaan en werkt nog altijd perfect, niets mis met de schuifjes (ik ga het nu niet vergelijken met m'n pioneer mengpaneel maar het is z'n geld zeker en vast waard geweest).

Dude, het is maar een illusie hoor.

Zoals ik al in een andere post zei: Ik heb de afgelopen 2 weken mijn Synq's & mijn DJM800 verkocht omdat ik juist richting Midi wil. Niet iedereen denkt op uw manier & maar goed ook, het zou de vooruitgang van de technologie fameus in de weg staan.

Écht draaien heeft NIETS te maken met't feit of je op CDspelers of TT's of met een Controller aan't werk bent. Dat jij zowiezo spijt kreeg is omdat je beeld van een DJ dat moet voorstellen & als dat beeld eenmaal in je hoofd zit, dan zal er nooit een midi controller zijn die "DJ" genoeg is voor jou. Ik wil maar zeggen, als je al zowat met alles gedraaid hebt wat er bestaat relativeer je die dingen & zijn die dure setups ook maar énkel dure setups... Het maakt je geen superstar DJ of eender wat, daarom is Midi ook de toekomst simpelweg ;) Het heeft geen nadelen meer tov conventionele manieren van draaien, of beter gezegd: De conventionele manier van draaien heeft geen énkele voordeel meer tov met een controller draaien.

Daarom is bijvoorbeeld draaitafels kopen zowat't domste wat je kan doen momenteel, tot voor een jaar of 2-3 geleden kon je zo'n aankoop nog verdedigen, maar nu? Nah, heeft geen zin om't te kopen in mijn ogen. Enkel tijdcode houd vinyl nog wat levend, maar eens de DJ-massa het door heeft dat die technologie ook zijn mankementen heeft & je met midi niet 1 maar 3 stappen vooruit kan zetten, dan zal 't niet meer lang duren. Je merkt't gewoon al vinyl op zich, tot voor 2-3 jaren zeiden er nog veel dat vinyl nooit zou sterven, maar op de enkelen na die nog diehard zijn & de vele anderen die via DVS draaien loopt't toch zijn einde. CD-spelers kopen heeft bv dan nog't voordeel dat je vrij veel media op een schijfje kwijt kan tegenwoordig, maar eerlijk gezegd... Koop je dan een laptop & een stel degelijke controllers, geen gezever & enkel voordelen.

profound

Legacy Member
JuG zei:
Dude, het is maar een illusie hoor.

Zoals ik al in een andere post zei: Ik heb de afgelopen 2 weken mijn Synq's & mijn DJM800 verkocht omdat ik juist richting Midi wil. Niet iedereen denkt op uw manier & maar goed ook, het zou de vooruitgang van de technologie fameus in de weg staan.

Écht draaien heeft NIETS te maken met't feit of je op CDspelers of TT's of met een Controller aan't werk bent. Dat jij zowiezo spijt kreeg is omdat je beeld van een DJ dat moet voorstellen & als dat beeld eenmaal in je hoofd zit, dan zal er nooit een midi controller zijn die "DJ" genoeg is voor jou. Ik wil maar zeggen, als je al zowat met alles gedraaid hebt wat er bestaat relativeer je die dingen & zijn die dure setups ook maar énkel dure setups... Het maakt je geen superstar DJ of eender wat, daarom is Midi ook de toekomst simpelweg ;) Het heeft geen nadelen meer tov conventionele manieren van draaien, of beter gezegd: De conventionele manier van draaien heeft geen énkele voordeel meer tov met een controller draaien.

Daarom is bijvoorbeeld draaitafels kopen zowat't domste wat je kan doen momenteel, tot voor een jaar of 2-3 geleden kon je zo'n aankoop nog verdedigen, maar nu? Nah, heeft geen zin om't te kopen in mijn ogen. Enkel tijdcode houd vinyl nog wat levend, maar eens de DJ-massa het door heeft dat die technologie ook zijn mankementen heeft & je met midi niet 1 maar 3 stappen vooruit kan zetten, dan zal 't niet meer lang duren. Je merkt't gewoon al vinyl op zich, tot voor 2-3 jaren zeiden er nog veel dat vinyl nooit zou sterven, maar op de enkelen na die nog diehard zijn & de vele anderen die via DVS draaien loopt't toch zijn einde. CD-spelers kopen heeft bv dan nog't voordeel dat je vrij veel media op een schijfje kwijt kan tegenwoordig, maar eerlijk gezegd... Koop je dan een laptop & een stel degelijke controllers, geen gezever & enkel voordelen.

Ik weet dat dit misschien absurd klinkt..... maar er zijn ook nog mensen die het leuk vinden om met vinyl/cd's te draaien.....:crazy:

Zoiets is ook vrij genre gebonden, op een dnb/jungle/dubstep/undergound muziek in het algemeen eigenlijk, is vinyl nog altijd heel populair. Hoe commerciëler je gaat, hoe meer midi/cd's je idd tegenkomt. Uiteraard kom je cd's ook bij die genre's tegen.

Bobson

Legacy Member
profound zei:
Ik weet dat dit misschien absurd klinkt..... maar er zijn ook nog mensen die het leuk vinden om met vinyl/cd's te draaien.....:crazy:

Zoiets is ook vrij genre gebonden, op een dnb/jungle/dubstep/undergound muziek in het algemeen eigenlijk, is vinyl nog altijd heel populair. Hoe commerciëler je gaat, hoe meer midi/cd's je idd tegenkomt. Uiteraard kom je cd's ook bij die genre's tegen.

Ja da is zeker en daar gaat het ook ni om hé kerel. Het gaat erom dat als je nu begint en ni veel geld hebt, je beter ne deftige controller koopt ipv een stel draaitafels om enkel timecode platen mee af te spelen.

Er wordt ook veel commerciële shit op vinyl gedrukt dus das dikke zever hé. Da hangt gewoon van dj tot dj af, na nen tijd worde vinyl en cd gewoon beu. Ne pitch van +/- 8 is ook frustrerend als ge commercieel draait. En elke keer cdkes branden, er liggen er hier al veel te veel. Daarom laptopke, controller. Daar is toch niks mis mee. Mierenneukers !

enZiiime

Legacy Member
Dj-DC zei:
Ja da is zeker en daar gaat het ook ni om hé kerel. Het gaat erom dat als je nu begint en ni veel geld hebt, je beter ne deftige controller koopt ipv een stel draaitafels om enkel timecode platen mee af te spelen.

Er wordt ook veel commerciële shit op vinyl gedrukt dus das dikke zever hé. Da hangt gewoon van dj tot dj af, na nen tijd worde vinyl en cd gewoon beu. Ne pitch van +/- 8 is ook frustrerend als ge commercieel draait. En elke keer cdkes branden, er liggen er hier al veel te veel. Daarom laptopke, controller. Daar is toch niks mis mee. Mierenneukers !

Ahja 8% frustererend... want enkel technics is kwaliteit (buiten ze er ook van 16% hebben).
Alst u frustreert koopte numarks die 50% hebben.

Achja draaien op een laptop + console nooit van m'n leven, daar heb je gewoon geen klote feeling me. Atm is het bij mij enkel vinyl en over een tijd komt er serato bij + 1 cdj400

.eX3

Legacy Member
is het eigenlijk al iemand opgevallen dat de topicstarter al enkele pagina's geleden zijn besluit gemaakt heeft en volgens mij geen moer meer geeft om wat iedereen hier ligt te (excusez le mot) zeiken :p

TRFluffy

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Ahja 8% frustererend... want enkel technics is kwaliteit (buiten ze er ook van 16% hebben).
Alst u frustreert koopte numarks die 50% hebben.

Achja draaien op een laptop + console nooit van m'n leven, daar heb je gewoon geen klote feeling me. Atm is het bij mij enkel vinyl en over een tijd komt er serato bij + 1 cdj400

Ik snap niet wat mensen over "feeling" liggen te zeiken van vinyl, terwijl ze dan iemand aanraden goedkope tt's te kopen. Op goedkope TT's is die "feeling" jack shit waard. Ik heb 2 goedkope TT's... Ik draai liever op mijn CDJ 800... Kun je even goed een duurdere controller kopen en geld besparen op de muziek en de "feeling" hebben met kwaliteitsgear in de weer te zijn.
Volgens mij zijn de vinyl DJ's die zo hard van leer trekken gewoon bang hun goddelijke status van "ik ben speciaal" te verliezen ipv de feeling waar ze liggen op af te geven.
Imo draaien zulke gasten meer om "waaaw gij zijt nen DJ" te horen en er cool uit te zien wanneer ze ergens op een fuifplek toekomen met een tas vinyls, in plaats waar het echt om draait: muziek draaien.

En ik weet dat ook ze, het is veel harder impressive van ergens met een platentas toe te komen, ipv een mapke cd's of laat staan een usb stickske in uw broekzak. Ik zou er ook liever impressive blijven uitzien met een platentas vol vinyl als ik ergens naartoe ga... Ik ken er genoeg die hun platentas gewoon vullen met een CD map die ze dan uithalen wanneer ze moeten spelen. En geef ze maar es ongelijk... :)

JackM

Legacy Member
Als alleman met ne laptop en een controller gaat gaan draaien, allé tof. Maar da gaat ZEKER nie blijven duren.

Mike_D

Legacy Member
.eX3 zei:
is het eigenlijk al iemand opgevallen dat de topicstarter al enkele pagina's geleden zijn besluit gemaakt heeft en volgens mij geen moer meer geeft om wat iedereen hier ligt te (excusez le mot) zeiken :p

Zo druk met hun zelf dat ze dat idd niet eens door hebben :p

Lobmans

Legacy Member
Jack Malibu zei:
Als alleman met ne laptop en een controller gaat gaan draaien, allé tof. Maar da gaat ZEKER nie blijven duren.

Nopes dat gaat idd niet blijven duren! Binnen 15 jaar hebben we allemaal een chip ingeplant, en moeten we gewoon dénken welke platen we draaien, en hop, ze weerklinken al... :p

JackM

Legacy Member
Zie maar da we dan nie terug allemaal met 2 tt's en een mengpaneel staan te draaien. Met een of andere ecovinyl fzo :p

Alien911

Legacy Member
onlangs nog op reis in een nogal grote discotheek in spanje geweest, daar staan nie eens TT's, beetje rondgevraagd en blijkbaar heeft niemand da daar nog nodig, zelfs dj's die komen draaien (grotere namen) hebben paar cd-mapkes mee, voor de rest hebben ze me ook gezegd dat een dj met serato nog nooit een hele avond zonder problemen, veroorzaakt door de software, gedraaid heeft...

blijkbaar verdwijnen de draaitafels dus ook in de clubs, dus zal wel voor een reden zijn zeker

cd's vind ik persoonlijk ook het handigst, heb hier thuis de drie set-ups (vinyl, cd, midi) maar op lokatie is cd toch wel het handigst en het veiligst en volgens mij is dat al een lange tijd zo en zal dat ook nog een tijdje blijven

koebeest

Legacy Member
Ik heb enkel ervaring met Traktor op vlak van "DJ'en" en zo moeilijk is dat nu toch ook weer niet. Is VDJ dan nog gemakkelijker? (Ik heb het dan puur op vlak van bedienen hé. Niet op vlak van de tricks.)

TRFluffy

Legacy Member
Kijk maar naar de nieuwe Pioneer Gear: 1 usb stick en ge kunt uw ding doen!

Vinyl bij DJ's is echt wel aan z'n laatste dagen bezig... De grote DJ's zijn al overgestapt, nu nog de bedroom DJ's.

TRFluffy

Legacy Member
Kijk maar naar de nieuwe Pioneer Gear: 1 usb stick en ge kunt uw ding doen!

Vinyl bij DJ's is echt wel aan z'n laatste dagen bezig... De grote DJ's zijn al overgestapt, nu nog de bedroom DJ's.

Lobmans

Legacy Member
Tja ook voor grote dj's hebben dj's veel meer voordelen he. Teneerste is er al de praktische kant: Dj's die van de ene stad in de wereld naar de andere reizen, hoeven dan slechts een paar cd-mappen in hun koffer te steken ipv dat ze zitten te slepen met vinyls. (en bij die vinyls is er dan ook nog eens kans dat ze kwijt geraken tijdens de vlucht..)

Bovendien draaien grote dj's ook veel exclusief werk (bootleggs en demo's) en dat zijn meestal gewoon cdr'tjes..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan