k vind de huidige situatie niet veel gelijken op een inbraak in mijn huis.
bij hun is het persoon a heeft ingebroken, persoon b is hier tegen verzeekrd, en persoon c heeft hierbij schade
persoon a is de groep, persoon b ben ik > mijn huis is verzekerd tegen diefstal en persoon c is degene die schade heeft.
u in dit geval gaat het niet om een even met winst als doelmerk maar om mijn eigen huis, en zal er ook geen persoon c zijn die schade heeft
voorbeeld;
in mijn garage staat de wagen van mijn vriend geparkeerd.
mijn vriend betaald hiervoor huur
er wordt thuis ingebroken en de wagen is weg
dan heeft er wel een 3de schade en zal ik die ook moeten vergoeden, ik heb uiteindelijk een dienst geleverd en die dient correct geleverd te worden...
@killgore:
waarom zou verzekering hier niet bruikbaar zijn, het is vandaag zondag, zij hadden vandaag de verzekeringsagent moeten bellen, het pv nummer enz doorgeven, en dat allemaal namens degene die de baas is van jullie vennootschap.
wat voor een vennootschap heb je nu eigenlijk? dat heeft ook meteen invloed op wie er verantwoordelijk is