Archief - Vestiaire op fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
fromalk zei:
k vind de huidige situatie niet veel gelijken op een inbraak in mijn huis.

bij hun is het persoon a heeft ingebroken, persoon b is hier tegen verzeekrd, en persoon c heeft hierbij schade

persoon a is de groep, persoon b ben ik > mijn huis is verzekerd tegen diefstal en persoon c is degene die schade heeft.
u in dit geval gaat het niet om een even met winst als doelmerk maar om mijn eigen huis, en zal er ook geen persoon c zijn die schade heeft

voorbeeld;
in mijn garage staat de wagen van mijn vriend geparkeerd.
mijn vriend betaald hiervoor huur
er wordt thuis ingebroken en de wagen is weg

dan heeft er wel een 3de schade en zal ik die ook moeten vergoeden, ik heb uiteindelijk een dienst geleverd en die dient correct geleverd te worden...

@killgore:
waarom zou verzekering hier niet bruikbaar zijn, het is vandaag zondag, zij hadden vandaag de verzekeringsagent moeten bellen, het pv nummer enz doorgeven, en dat allemaal namens degene die de baas is van jullie vennootschap.

wat voor een vennootschap heb je nu eigenlijk? dat heeft ook meteen invloed op wie er verantwoordelijk is
Ok dan, als een bank overvallen wordt, zijn de bankbedienden daar dan voor aansprakelijk?

kaminikaze

Legacy Member
Poppel zei:
Pff mensen van de vestiaire, klootzakken zijn het!

Kheb zo is een half uur op mijne frak staan wachten, en dan verschoten ze ervan dak agressief word.. Ne kei dure frak die da voor hetzelfde geld weg is, sta ik daar voor nix te wachten!

Ik heb er allesinds weinig respect voor, mensen bij de vestiaire, net als parkeerwachters!


wss zelf nog nooit bij een vestiaire gestaan me dunkt ?
as om 1 uur alle kindekes naar huis moeten en jij daar je shift hebt heb je dikke pech.
als om 5-6 uur de vestiaire sluit en alle bezopen mensen hun pelsje komen halen heb je ook pech.
En als de shift voor je het dan nog eens verneukt heeft :p

fromalk

Legacy Member
VinceFeet zei:
@Fromalk: Gaat de verzekering daar écht voor willen opdraaien? Geloof ik nooit...

Neen k denk ook van niet, mss max 400€ totaal ofzo, maar dat is dan toch 400€ die je niet zelf zal moeten betalen, en het gaat ook eerder om het principe dat je zelf toont te doen wat je kunt. Uiteindelijk probeert men hier nu gewoon de schuld van zich af te schuiven, "men moet maar geen dure jassen dragen enz" kan geen excuus zijn vind ik persoonlijk.

En zoals eerder gezegt zal er wellicht veel van gaan liggen maar degene die echt een jas van 300€ of meer kwijt zijn zullen toch wel een pv laten opmaken...

fromalk

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ok dan, als een bank overvallen wordt, zijn de bankbedienden daar dan voor aansprakelijk?


neen maar wel de eigenaar van de bank die hier tegen verzekerd is...
Ik heb hem al 3/4x gevraagd wat soort venootschap het is en daaruit kan hij dan bepalen wie van zijn klas verantwoordelijk is.

VinceFeet

Legacy Member
Poppel zei:
Pff mensen van de vestiaire, klootzakken zijn het!

Kheb zo is een half uur op mijne frak staan wachten, en dan verschoten ze ervan dak agressief word.. Ne kei dure frak die da voor hetzelfde geld weg is, sta ik daar voor nix te wachten!

Ik heb er allesinds weinig respect voor, mensen bij de vestiaire, net als parkeerwachters!

Als ge al geen respect hebt voor de mensen... dan moet ge uwe jas ook niet aan hen toevertrouwen hé. Wie is dan den idioot? :ironic:

kaminikaze

Legacy Member
VinceFeet zei:
Als ge al geen respect hebt voor de mensen... dan moet ge uwe jas ook niet aan hen toevertrouwen hé. Wie is dan den idioot? :ironic:

poppel :applause:



of is dit zo'n vraag waar geen antwoord op verwacht wordt ?

Hmgrwngd

Legacy Member
ik leg m'n kleren altijd op de grond in de zaal zelf; tzijn oude kleren die niet veel meer waard zijn, als ze gestolen worden, ga ik niet janken. :)

Arifiene

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ok dan, als een bank overvallen wordt, zijn de bankbedienden daar dan voor aansprakelijk?

zoals Fromalt al zei :)
ge ziet het iets te eenvoudig
aansprakelijkheid zit soms niet altijd logisch in elkaar :)

Fighting Hobbit

Legacy Member
Poppel zei:
Pff mensen van de vestiaire, klootzakken zijn het!

Kheb zo is een half uur op mijne frak staan wachten, en dan verschoten ze ervan dak agressief word.. Ne kei dure frak die da voor hetzelfde geld weg is, sta ik daar voor nix te wachten!

Ik heb er allesinds weinig respect voor, mensen bij de vestiaire, net als parkeerwachters!

Niemand verplicht u om uw dure frak daar te laten. Als daar 2000 jassen hangen moet je toch een beetje respect hebben voor de mensen die daar achter uw jas moeten zoeken...

Arifiene zei:
zoals Fromalt al zei :)
ge ziet het iets te eenvoudig
aansprakelijkheid zit soms niet altijd logisch in elkaar :)

Ik weet het, ik vind het eigenlijk enkel erg dat je misschien een kogel moeten vangen hebt en er dan nog eens moet voor betalen ook in feiten. Ik probeer de absurditeit van de situatie aan te kaarten. Langs de andere kant begrijp ik ook wel hoe die mensen die bestolen zijn zich voelen. Hopen dat ze misschien een van de daders vinden...

h0pje

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Niemand verplicht u om uw dure frak daar te laten. Als daar 2000 jassen hangen moet je toch een beetje respect hebben voor de mensen die daar achter uw jas moeten zoeken...

Een klasfuif en 2000 mensen ... I don't think so:)

fromalk

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Niemand verplicht u om uw dure frak daar te laten. Als daar 2000 jassen hangen moet je toch een beetje respect hebben voor de mensen die daar achter uw jas moeten zoeken...

inderdaad niemand verplicht mij om mn jas in een vestiaire te hangen, niemand verplicht mij om mn wagen op een gesloten betaalparking te zetten, enz

maar als ik die dienst wil gebruiken, en ik betaal voor de dienst op dat moment is de organisatie van de dienst verantwoordelijk voor het bewaren van het goed.

De tijd die nodig is om een kledingstuk terug te krijgen in ht midden gelaten, soms duurt het al eens wat langer en het gaat dan ook zeer vaak mis dat is overmacht en heb je niet in de hand. Langs de andere kant dan weer als jou zaal voorzien is op bv 2000 man moet je vestiaire ook ruim 2000 kledingstuks kunnen hangen of toch 70% in de winter.
Het is toch niet den titanic :p

Da*Frenkman

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ok dan, als een bank overvallen wordt, zijn de bankbedienden daar dan voor aansprakelijk?

nee de bankbedienden staan gewoon leuk recht achter hun veiligheidsglas en gaan in de saftyroom zitten ;) :p

kaminikaze

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Niemand verplicht u om uw dure frak daar te laten. Als daar 2000 jassen hangen moet je toch een beetje respect hebben voor de mensen die daar achter uw jas moeten zoeken...

idd
en niet enkel jassen gaan verloren
Ook ticketjes ...
Wat doe je dan ? naar huis zenden ? beschrijving laten geven ?

Wesdude

Legacy Member
Oudejaarsavond was mijne jas ook weg, ik had mijn nummerke nog maar het nummerke aan mijn jas was blijkbaar afgevallen. Vond wel straf dat die mannen daarachter zoma wa random jassen uithaalde om aan mij te tonen, oft mijne was? Ik had beter ene meegenomen. Mja sh*t happens.

Arifiene

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ik weet het, ik vind het eigenlijk enkel erg dat je misschien een kogel moeten vangen hebt en er dan nog eens moet voor betalen ook in feiten. Ik probeer de absurditeit van de situatie aan te kaarten. Langs de andere kant begrijp ik ook wel hoe die mensen die bestolen zijn zich voelen. Hopen dat ze misschien een van de daders vinden...

kweetet, de wet is soms gwn belachelijk
maar aan de andere kant : wie gaat het anders betalen eh?

Cervantes

Legacy Member
Wat is nu nen jas? -> wie vecht voor een jas, PECH

Stel u voor dat gij sleutels moest bij houden van auto's, op een chique feestje, en der overvalt 20man u, en die nemen al die sleutels mee van die BMW's, Mercedes'sen, en Jaguar's... hoho :)

Da*Frenkman

Legacy Member
Arifiene zei:
natuurlijk is er op dat punt wel een verschil, dat weet ik ook
ik heb genoeg fuiven gedaan om te weten of de security goed is of niet
dat is natuurlijk een wereld van verschil, daar ging het niet om hoor :)

@ Vince: In principe wel ja

in dit geval heeft het er ni veel mee te maken maar ik wil maar aantonen dat je bij het organiseren van een fuif niet gewoon voor zo veel mogelijk geld moet gaan. Ik ben er zeker van dat een goede security met zo een situatie als deze om kan gaan

fromalk

Legacy Member
Cervantes zei:
Wat is nu nen jas? -> wie vecht voor een jas, PECH

Stel u voor dat gij sleutels moest bij houden van auto's, op een chique feestje, en der overvalt 20man u, en die nemen al die sleutels mee van die BMW's, Mercedes'sen, en Jaguar's... hoho :)

wanneer dan echt aangetoond wordt dat ge niet medeplichtig zijt :p zal de verantwoordelijke van het feestje er voor moeten opdraaien en niet het personeel. U werkgever staat in Belgie nog altijd garant voor zijn personeel

Arifiene

Legacy Member
kaminikaze zei:
idd
en niet enkel jassen gaan verloren
Ook ticketjes ...
Wat doe je dan ? naar huis zenden ? beschrijving laten geven ?

in principe moet ge ofwel tot de laatsten blijven en zou uwe vest de laatsten zijn die daar hangt
wat ge ook kunt is gwn uw vest tonen en uw identiteitskaart afgeven waarvan ze alles noteren, moest er iemand beweren dat zijne vest is, dat ze u kunnen contacteren

@formalk: correct
maar de wetsbepalingen zallek maar ni geven zeker :p

h0pje

Legacy Member
Cervantes zei:
Wat is nu nen jas? -> wie vecht voor een jas, PECH

Stel u voor dat gij sleutels moest bij houden van auto's, op een chique feestje, en der overvalt 20man u, en die nemen al die sleutels mee van die BMW's, Mercedes'sen, en Jaguar's... hoho :)

Der zaten mss autosleutels in iemand zen gestolen jas ... ;)
Moest ik mijn vest gestolen zijn in een vestiaire zou ik toch op zen minst een vergoeding en excuses verwachten tbh, en nie met een paar lame excuses afkomen zoals "jamaja, tis uw eigen schuld da ge een dure vest hebt en ze achtergelaten hebt". Sorry, maar ik vind dat die ouders alle recht hebben om boos te zijn. Als je betaald voor zo'n vestiaire wil je ook dat je jas bewaakt wordt. Ok, tis klote voor jullie en shit happens, maar wees dan ook wat volwassen en neem jullie verantwoordelijkheid. Ge zijt wel volwassen genoeg om een fuif op poten te zetten ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan