Archief - Vestiaire op fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
Daarom dat ik mijn jas altijd in de auto laat liggen

Maar inderdaad, als je geen bordje had ophangen dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor diefstallen...

zo'n bordje is in de meeste gevallen niet eens wettelijk, dus dat maakt nix uit

Kr|stof

Legacy Member
Probeer dan een regeling te treffen met die ouders. En grotere bedragen dan 20€ he :)

Ge zijt u winst kwijt ma bon, ge kunt ni alles hebben

sneax

Legacy Member
Ik zou niks terugbetalen, vestiaire is op eigen risico. Natuurlijk als mensen van de organisatie iets gestolen hebben das iets anders maar mensen die uw vestiaire bestormen daar kunt ge niets aan doen. Ik zou zeker geen vergoedingen betalen, tis een spijtig voorval maar that's it.

Ge betaald enkel voor het toezicht, niet voor enige garantie dat uw jas vergoed wordt bij gebeurlijke ongevallen. Tis een vestiaire, geen kluis.

tgc_9012

Legacy Member
sneax zei:
Ik zou niks terug betalen, vestiaire is op eigen risico.
Zo denk ik er ook over. Als zij met een vest van 300€ over straat willen lopen, moeten ze het risico dat ze ze kwijtgeraken er maar bij nemen.

Dakantochnie

Legacy Member
Firion zei:
mja lol, das nix e. mijn lere vestje kost 350 euro, een vestiaire gemiddeld 2 euro. as mijn vest zou gepikt zijn, zou die 2 euro nix zegge ze
Wie gaat er nu ook met een jas van die waarde naar een fuif...

Da*Frenkman

Legacy Member
dakantochnie zei:
Wie gaat er nu ook met een jas van die waarde naar een fuif...
inderdaad, maja kzie er toch altijd veel rondlopen met hun duur jaskes

Arifiene zei:
zo'n bordje is in de meeste gevallen niet eens wettelijk, dus dat maakt nix uit

mm, goed om te weten

deathsythe

Legacy Member
idd ik hou meestal mijn frak gewoon bij op zo een klassenfuifke
alle, toch als er geen voorziene vestiaire is

_DKsissor_

Legacy Member
wel als mijne jas daar hing en diee was nu weg zou ik tohc nog tegen het eind van den avond da geld terug hebben gezien :). Al zou ik met een paar mannen uw kas hebben moete zoeken want blijkbaar stelden de buitensmijters tohc nieveel voor.Als ge voor ne vestiaire betaald verwacht ge dat ge opt einde uwe jas terugkrijgt.En ik ga ook naar fuifen met mijne gewone jas en in de winter is dat tohc normaal en diee heeft ook 180 euro gekost ofzo dus dat geld zou ik tohc snel genoeg terug willen zien dan :)

Darconix

Legacy Member
dakantochnie zei:
Wie gaat er nu ook met een jas van die waarde naar een fuif...

Ik pak toch altijd mijn pelsen frakske mee hoor :p

Who the fuck steelt nu jassen, wa kunde daar nu mee doen? Stel u voor dat de vroegere eigenaar zijn jas herkent terwijl je er mee rond loopt...

Arifiene

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Zo denk ik er ook over. Als zij met een vest van 300€ over straat willen lopen, moeten ze het risico dat ze ze kwijtgeraken er maar bij nemen.

fout
als gij mensen laat betalen voor hunne vest in bewaring te houden zijt gij dervoor aansprakelijk, zelfs als ze me ne bontjas van 2000 euro komen afzetten
moest uw vestiaire zijn weggewaaid door een storm kunde wel overmacht inroepen

killgore

Legacy Member
sneax zei:
Ik zou niks terug betalen, vestiaire is op eigen risico.

²

Bij ons klas is iets gelijkaardigs gebeurd (ik stond dan leukweg in vestiare ook nog eens <_<). Niet echt een rek dat omgestampt was, wel gewoon teveel jassen, te weinig kapstokken en dus warboel. Daarna mocht ik dat komen doen en jah, warboel he. Er zijn er gelukkig niet te veel overgekrope dan buite as toen ek echt niets vond en ze daar al 10 mins stonde.
Uiteindelijk was er 1 jas & sjaal onvindbaar, ik kan nog steeds niet geloven dat die in die periode gepikt is want ik heb echt iedereen die er over kwam gecheckt of wat ze meenamen wel degelijk was wat ze beschreve hadde ... .

Daarnaast, arifiene: wat aansprakelijkheid. Dat zij eens bewijzen dat die jas daar hing (zoals bij ons ook, ik geloof het eigenlijk nog steeds niet :p).

Boukreev

Legacy Member
idd rammsein, mijn mening ok.

en ik draag totaal geen dure kledij, enkel men vestje, draag graag gwn een lere vestje, en leer kost nu eenmaal.

Boukreev

Legacy Member
killgore zei:
²

Bij ons klas is iets gelijkaardigs gebeurd (ik stond dan leukweg in vestiare ook nog eens <_<). Niet echt een rek dat omgestampt was, wel gewoon teveel jassen, te weinig kapstokken en dus warboel. Daarna mocht ik dat komen doen en jah, warboel he. Er zijn er gelukkig niet te veel overgekrope dan buite as toen ek echt niets vond en ze daar al 10 mins stonde.
Uiteindelijk was er 1 jas & sjaal onvindbaar, ik kan nog steeds niet geloven dat die in die periode gepikt is want ik heb echt iedereen die er over kwam gecheckt of wat ze meenamen wel degelijk was wat ze beschreve hadde ... .

Daarnaast, arifiene: wat aansprakelijkheid. Dat zij eens bewijzen dat die jas daar hing (zoals bij ons ook, ik geloof het eigenlijk nog steeds niet :p).

idd, ke daar lang gestaan...

dus da was u schuld!

een chance dak zat was

VinceFeet

Legacy Member
Darconix zei:
Ik pak toch altijd mijn pelsen frakske mee hoor :p

Who the fuck steelt nu jassen, wa kunde daar nu mee doen? Stel u voor dat de vroegere eigenaar zijn jas herkent terwijl je er mee rond loopt...

Zo denk ik er ook over maar, eerlijk is eerlijk, er lopen nu eenmaal veel margi's rond op deze aardkloot.

Maar kan je je niet laten verzekeren tegen zo'n dingen? Ik weet het niet hé, ik vraag het gewoon. Want ik zou het wel erg kut vinden voor de organisatie moesten die al hun winst verloren zien gaan aan jassen. En feit is dat je géén dure jas moet aandoen om naar een gewone fuif te gaan. Ik laat m'n beste jas/trui altijd thuis als ik naar een fuif ga (discotheek is iets anders). Nu we altijd met de auto zijn laten we natuurlijk alles in de auto liggen. Maar vroeger gingen we regelmatig onze truien gewoon ergens verstoppen in de buurt ofzo (ik tel geen €2 neer voor een vestiaire...).

En hadden jullie een bewakingsfirma ingehuurd? Want zo'n gasten kosten stukken van mensen... dan mogen die in zo'n gevallen hun handen wel is vuil maken vind ik hoor! Het is nu toch niet dat de gemiddelde fuifganger een rambo-look-a-like is hé? Zo'n gasten die over de hekken klimmen verdienen een paar goei petsen en vervolgens een enkeltje straatstenen!

killgore

Legacy Member
Firion zei:
idd, ke daar lang gestaan...

dus da was u schuld!

een chance dak zat was

Troost u, ik was nuchter op da moment, nog minder leuk :sad:.

Achteraf wel nie meer :p (en volgende dag info-dag aan univ 's morgens om half nege).

Ma off-topic :unsure:.

Trouwens: zorg da ge me gans u klas achter het besluit staat, bij ons is er nog miserie gekome omda paar meiskes da achter ons rug zijn gaan terugbetalen (of wilden terugbetalen, weet niet meer exact). Niet bevorderlijk voor klassfeer e.d. .

Arifiene

Legacy Member
killgore zei:
²


Daarnaast, arifiene: wat aansprakelijkheid. Dat zij eens bewijzen dat die jas daar hing (zoals bij ons ook, ik geloof het eigenlijk nog steeds niet :p).

jah, dat is een feitenkwestie
besides, als die ouders beweren dat hunne jas van hun kleine weg is...
das iets anders dan de kleine zelf die beweert dat em weg is
+ als er een stuk of 30 weg zijn...
en ook: dan kunde élke diefstal betwisten eh...
'mijne fiets is gestolen', jama 'kunde bewijzen dat uwe fiets daar wel stond'
zowieso moogt ge da aangeven
t lijkt me trouwens echt vreemd dat de flikken da niet wilden aanvaarden, twas weer 'liever lui dan moe', imo...
ze mogen dat in principe niet weigeren, diefstal is diefstal...
T enige dak wel kan inkomen is dat er chaos was+ teveel gedupeerden, en dat ze dan diegene die achteraf naart bureau zijn geweest wél een pv gegeven hebben...

edit: ik denk dat ge da wel kunt verzekeren, ge kunt bijna alles verzekeren
besides: die 'buitenwippers' zijn gebonden aan zééér strikte regels, en mogen zeker niet zomaar iemand ne klop geven of whatever. Strikt gezien staan zij ook enkel in voor de veiligheid van de personen in de zaal, deze buiten de zaal + objecten zijn daar niet inbegrepen.

sneax

Legacy Member
Het probleem is hier dat het niet gaat over gewone diefstal maar over een 'bestorming'. Daar kunt ge dus echt niets aan doen eh. Wat ge eigenlijk had moeten doen is de politie bellen eenmaal de mensen over de hekkens proberen kruipen en ge ze nimeer kon tegenhouden (eerst dreigen natuurlijk).

Het is een twijfelgeval en ik zou niets betalen, laat de wet oordelen, wacht op officiele klachten en zie wat er gebeurd.

Bontus

Legacy Member
Privé fuif ben je altijd aansprakelijk OOK als je een bord hangt met "wij zijn niet verantwoordelijk ..."

Zeg tegen die ouders dat ze hun verzekering aanspreken. Want je kan nooit al die jassen/enz. vergoeden.

killgore

Legacy Member
Arifiene zei:
+ als er een stuk of 30 weg zijn...
en ook: dan kunde élke diefstal betwisten eh...
'mijne fiets is gestolen', jama 'kunde bewijzen dat uwe fiets daar wel stond'
zowieso moogt ge da aangeven

uhu, aangeven, maar eenmaal het komt op u doen betalen of zo kunne ze echt niets doen ze. Aangeven moogde altijd zoals jij zegt, iemand echt aansprakelijk stellen vind ik in dit geval nogal dubieus omdat het echt zeeer moeilijk objectief te bewijzen is dat uw jas daar hing.

Arifiene

Legacy Member
sneax zei:
Het probleem is hier dat het niet gaat over gewone diefstal maar over een 'bestorming'. Daar kunt ge dus echt niets aan doen eh. Wat ge eigenlijk had moeten doen is de politie bellen eenmaal de mensen over de hekkens proberen kruipen en ge ze nimeer kon tegenhouden (eerst dreigen natuurlijk).

Het is een twijfelgeval en ik zou niets betalen, laat de wet oordelen, wacht op officiele klachten en zie wat er gebeurd.

bestorming of niet, het blijft diefstal, eventueel met geweld.
zoals gezegd moest ge direct de flikken bellen

wachten op officiele klachten, dat zou ik nu net niét doen
probeer de zaak in der minne te regelen, want er zijn er altijd die niet terugdeinzen een rechtzaak te beginnen voor een vest van 150 euro hoor...
K denk da ge u die miserie wel wil besparen.
Uiteindelijk wéét ge dat al zo'n dingen kunnen gebeuren en zijt ge aansprakelijk.

edit: @ killgore: zoals gezegd, das zever e
als gij uw ticket voor uwe fuif hebt, of stempel, of whatever
en ge hebt uw ticketje voor de vestiaire nog
dan hebde direct uw bewijs
zowieso kunnen de flikken u niet doen betalen, maar het gerecht wel...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan