Archief - Vestiaire op fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tgc_9012

Legacy Member
Zaterdag nacht hebben wij met onze klas een fuif georganiseerd. Alles verliep heel vlot, veel bezoekers, veel winst, enzovoort.
Maar tijdens de fuif was in de vestiaire een rek met kledingstukken omver gevallen, met als gevolg dat de nummers van de kledingstukken niet meer op volgorde zaten.
Nu, als de mensen hun kledingstuk kwamen halen, duurde het soms lang vooraleer we ze gevonden hadden. En na een tijd werden ze kwaad, en hebben ze met zo een 15-20 man over de hekkens geklommen. Doordat ze erover geklommen waren, zijn er dus ook veel vesten en pulls gestolen. Wij ontvangen hier nu voortdurend dreigementen en klachten van boze ouders. Ze verwachten allemaal dat wij de schade terugbetalen.
Nu, als er 15-20 man over die hekkens klimmen, kunnen wij dat nooit tegenhouden met 2-3 mensen van de vestiaire. Wie is er nu eigenlijk in fout? Dit is een geval van overmacht denk ik. Moesten de mensen meer geduld gehad hebben, was dit nooit gebeurd.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Tis zoizo een risico om uw jas etc in een vestiaire te hangen.
Maar tis wel jullie taak om hun kleding terug te geven.
Kunnen jullie niet achterhalen wie over de hekken kwamen?

Kr|stof

Legacy Member
Hangt er vanaf of het vanuit school was of privé. Privé zijde wel aansprakelijk denk ik.

VinceFeet

Legacy Member
Mjah, een vestiaire waar je moet wachten leidt altijd tot problemen. En persoonlijk zou ik er ook niet om kunnen lachen moest mijn jas gestolen zijn. Als ik betaal voor een vestiaire verwacht ik ook dat mijn jas op zijn minst niet gestolen wordt. Maar inderdaad, als de mensen geduldig waren geweest en hadden gewacht (wat inderdaad niet leuk is maar hey...) dan had iedereen wss zijn jas teruggehad. Over de hekken klimmen en spullen gaan stelen... Dat is gewoon puur diefstal! Politie toch gebeld mag ik hopen?

VinceFeet

Legacy Member
Kr|stof zei:
Hangt er vanaf of het vanuit school was of privé. Privé zijde wel aansprakelijk denk ik.

Ze zijn sowieso aansprakelijk hoor, laat hier geen twijfel over bestaan. Zelfs wanneer je bordjes ophangt 'Wij zijn niet aansprakelijk voor diefstal blablabla' verandert dat niets aan de zaak. Organisatie heeft een fout begaan (natuurlijk niet opzettelijk) en zal dan ook aansprakelijk gesteld worden.

tgc_9012

Legacy Member
De politie is ter plekke geweest, en hebben een verzoek tot PV (door de gedupeerden) geweigerd.
Het is ook onmogelijk om te achterhalen wie er over de hekkens geweest is.

Time

Legacy Member
Het minste wat je zou moeten doen imo is de mensen de prijs die ze voor de vestiaire betaald hebben (of was dat gratis?), terugbetalen. Als je zelfs dat weigert kan ik het goed begrijpen dat er daar enkele mensen kwaad rondlopen.

Boukreev

Legacy Member
ad gelle gene uitsmijter =/

ok, in theorie kunde tege 15-20 man nix beginne, ma zet daar 3-4 bere voor die hekke da zegge da ze geduld moete ebbe en dan ziek da toch ni direct gebeure

Boukreev

Legacy Member
Time^- zei:
Het minste wat je zou moeten doen imo is de mensen de prijs die ze voor de vestiaire betaald hebben (of was dat gratis?), terugbetalen. Als je zelfs dat weigert kan ik het goed begrijpen dat er daar enkele mensen kwaad rondlopen.

mja lol, das nix e. mijn lere vestje kost 350 euro, een vestiaire gemiddeld 2 euro. as mijn vest zou gepikt zijn, zou die 2 euro nix zegge ze

tgc_9012

Legacy Member
Moesten wij de avond zelf aan die mensen elk 1€ terugbetaald hebben zouden ze eens goed gelachen hebben. Die mensen waren allemaal woest, het zou alleen maar geëscaleerd zijn moesten we hen die euro teruggegeven hebben. Natuurlijk willen wij hen dit nu terug geven, maar op het moment zelf was het geen goed idee.

tgc_9012

Legacy Member
Firion zei:
ad gelle gene uitsmijter =/

ok, in theorie kunde tege 15-20 man nix beginne, ma zet daar 3-4 bere voor die hekke da zegge da ze geduld moete ebbe en dan ziek da toch ni direct gebeure
We hadden er een paar, maar er waren er ook op andere plekken nodig. Er was wel steeds één aanwezig in de vestiaire, maar hij kon uiteindelijk ook niet veel meer doen.

Arifiene

Legacy Member
T spijt me, maar de organisatie is aansprakelijk.
edit: ge kunt dit moeilijk overmacht noemen
ge had direct de politie moeten bellen + klacht indienen tegen onbekenden
+ politie heeft pv geweigerd?
in principe kunnen zij een pv voor diefstal niet weigeren hoor...

Da*Frenkman

Legacy Member
Daarom dat ik mijn jas altijd in de auto laat liggen

Tis allemaal niet niks een fuif organiseren tegenwoordig
Ik, samen met een 10 a 15 tal personen organiseren ook elk jaar een fuif, openlucht of in tent. Er zijn +-2000 bezoekers en je moet echt met alles rekening proberen te houden. Zelfs het overvoorzienbare moet je proberen te voorzien ;)
Zoals in 2005 had bij ons tijdens de fuif de grote stroomgroep vuur gevat, fuif 5 minuutjes zonder licht, gelukkig hadden we juist vanaf dat jaar 2 stroomgroepen staan dus vuur geblust en stroomkabels op de andere groep geplaatst.
Met vestiaire hebben gelukkig geen last omdat de fuif pal in de zomer is
Maar inderdaad, als je geen bordje had ophangen dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor diefstallen...

Defkes

Legacy Member
Was het een betalende vestiaire? Ik denk dat ze u niet veel kunnen maken behalve mss die 1€ terugbetalen aan de gedupeerden.

tgc_9012

Legacy Member
Het was een fuif die georganiseerd werd door onze klas, maar uiteindelijk heeft de school er niets mee te maken. Prive dus.

Time

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Moesten wij de avond zelf aan die mensen elk 1€ terugbetaald hebben zouden ze eens goed gelachen hebben. Die mensen waren allemaal woest, het zou alleen maar geëscaleerd zijn moesten we hen die euro teruggegeven hebben. Natuurlijk willen wij hen dit nu terug geven, maar op het moment zelf was het geen goed idee.
Winst aanwenden dan om gedeeltelijk te vergoeden.

Boukreev

Legacy Member
tgc_9012 zei:
We hadden er een paar, maar er waren er ook op andere plekken nodig. Er was wel steeds één aanwezig in de vestiaire, maar hij kon uiteindelijk ook niet veel meer doen.

mja, as ge zag dat da ging escalere adde alle uitsmijters na daar moete sture + mense van u klas/school en vriende e. op ons fuis was ok een probleem vorig jaar, ma direct uitsmijter, uitbater (ok ne serieuze beer) en 2 vriende gaan ale die ok wa breed ware en dan kunde da normaal wel controlere.

tgc_9012

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
Maar inderdaad, als je geen bordje had ophangen dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor diefstallen...
Dat hebben we gedaan, maar uiteindelijk maakt zo een bordje niets uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan