Archief - Vestiaire op fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Ik wil echt weten of die beveiliging kwam van een erkende firma? Want in dat geval moet je hén maar aansprakelijk stellen vind ik! Die opgefokte huidhoofden kosten vaak €30 per uur en dan zou je toch op zijn minst mogen verwachten dat ze een paar fuifgangers de baas kunnen hé. Wat is anders hun nut? Gewoon breed staan wezen aan de inkom? Als het natuurlijk gewoon mensen waren van de organisatie die instonden voor de veiligheid (en ik denk dat dat het geval is, is het niet?) is het natuurlijk meteen weer een ander verhaal hé.

Ik kan het echt krijgen van die bosapen op doorsnee fuiven hé. Net zoals gasten die op het einde van elke fuif, wanneer ze de muziek stillegen, de gewoonte hebben om te gaan knokken.

w00tw00t

Legacy Member
reteiP zei:
Privé fuif ben je altijd aansprakelijk OOK als je een bord hangt met "wij zijn niet verantwoordelijk ..."

Zeg tegen die ouders dat ze hun verzekering aanspreken. Want je kan nooit al die jassen/enz. vergoeden.

idd, als ge dan niet handelt als organisatie maar gewoon groepje individuen (zonder verzekering wss) dan kan dit uitlopen tot schadevergoedingen en nog meer als de ouders dit besluiten.

Arifiene

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik wil echt weten of die beveiliging kwam van een erkende firma? Want in dat geval moet je hén maar aansprakelijk stellen vind ik! Die opgefokte huidhoofden kosten vaak €30 per uur en dan zou je toch op zijn minst mogen verwachten dat ze een paar fuifgangers de baas kunnen hé. Wat is anders hun nut? Gewoon breed staan wezen aan de inkom? Als het natuurlijk gewoon mensen waren van de organisatie die instonden voor de veiligheid (en ik denk dat dat het geval is, is het niet?) is het natuurlijk meteen weer een ander verhaal hé.

Ik kan het echt krijgen van die bosapen op doorsnee fuiven hé. Net zoals gasten die op het einde van elke fuif, wanneer ze de muziek stillegen, de gewoonte hebben om te gaan knokken.

erkende firma of niet, heeft er weinig mee te maken
ze staan in voor de veiligheid
fouilleren mogen ze niet, die gasten mogen wettelijk gezien bijna nix
als er hen btw niemand heeft verwittigd dan stade ook nergens

VinceFeet

Legacy Member
Dat kan wel is een heel moeilijke situatie worden. Want let op mijn woorden, plots gaan al die jassen €300 of meer gekost hebben...

killgore

Legacy Member
Arifiene zei:
edit: @ killgore: zoals gezegd, das zever e
als gij uw ticket voor uwe fuif hebt, of stempel, of whatever
en ge hebt uw ticketje voor de vestiaire nog
dan hebde direct uw bewijs
zowieso kunnen de flikken u niet doen betalen, maar het gerecht wel...

Rofl? Bewijs an? Da ge naar die fuif zijt geweest in het eerste geval, da ge een vest/pull er had hangen in 2e geval. In dat laatste zou je kunnen stellen dat ze heel mogelijk gepikt kan zijn. Dan komt de last: is ze wel degelijk gepikt of hebben ze gewoon het ticketje nog omdat die persoon achter vestiaire dat per ongeluk had teruggeven? Zelfs al is ze dan nog is echt gepikt: hoe gaat gij schadevergoeding bepalen, ge kunt altijd zeggen dat dat een vestje van 350€ was ze. Nee serieus, volgens mij kunde zoiets nooit winnen (tenzij moreel) voor een rechtbank.

Serieus, in theorie zijn die dingen als aansprakelijkheid mooi en daar ga ik niet in discussie gaan met u hoor :), maar in dit geval kan een rechter echt nooit die gasten veroordelen.

Arifiene

Legacy Member
VinceFeet zei:
Dat kan wel is een heel moeilijke situatie worden. Want let op mijn woorden, plots gaan al die jassen €300 of meer gekost hebben...

maakt niet uit eh, er kan evengoed geoordeeld worden dat er enkel een schadevergoeding moet betaald worden die de ondergrens is, bvb, als de rechter oordeelt van 'ne vest moete kunnen kopen voor 50 euro', dan krijgt ge bvb maar 50 euro
diegene die ticketjes bijhouden zijn de slimste :p

w00tw00t

Legacy Member
VinceFeet zei:
Dat kan wel is een heel moeilijke situatie worden. Want let op mijn woorden, plots gaan al die jassen €300 of meer gekost hebben...

mja als ge fuif organiseert dan moet je toch wel weten dat er allerhande dingen kunnen gebeuren al denk je dat je alles onder controle hebt. Drm verzekeren is het beste. Het kost u mss wat maar dan moet ge niet dokken als er plots toch iets gebeurd.

VinceFeet

Legacy Member
Arifiene zei:
erkende firma of niet, heeft er weinig mee te maken
ze staan in voor de veiligheid
fouilleren mogen ze niet, die gasten mogen wettelijk gezien bijna nix
als er hen btw niemand heeft verwittigd dan stade ook nergens

Ik dacht dat ze wel mochten fouilleren als ze toestemming hadden van de burgemeester? Maar ik heb ooit geweten dat een kerel langs boven begon te klauteren langs zo'n tentpaal en daardoor de ganse lichtinstallatie in gevaar bracht. Amai, toen die naar beneden kwam stond werd die daar toch mooi opgewacht door een gorilla en die is netjes buitengezet. De wet is de wet maar in zo'n situatie (van mensen die een vestiaire bestormen) moet er gewoon hard opgetreden worden door die gasten vind ik. Als je dan moet gaan wachten op de politie... Ik zeg niet dat ze ze dood moeten slagen hé. Maar gewoon verwijderen uit de vestiaire kan toch niet zo strafbaar zijn zeker?!

Arifiene

Legacy Member
killgore zei:
Rofl? Bewijs an? Da ge naar die fuif zijt geweest in het eerste geval, da ge een vest/pull er had hangen in 2e geval. In dat laatste zou je kunnen stellen dat ze heel mogelijk gepikt kan zijn. Dan komt de last: is ze wel degelijk gepikt of hebben ze gewoon het ticketje nog omdat die persoon achter vestiaire dat per ongeluk had teruggeven? Zelfs al is ze dan nog is echt gepikt: hoe gaat gij schadevergoeding bepalen, ge kunt altijd zeggen dat dat een vestje van 350€ was ze. Nee serieus, volgens mij kunde zoiets nooit winnen (tenzij moreel) voor een rechtbank.

Serieus, in theorie zijn die dingen als aansprakelijkheid mooi en daar ga ik niet in discussie gaan met u hoor :), maar in dit geval kan een rechter echt nooit die gasten veroordelen.

maja jong, kijk, dan kunde élke diefstal gaan betwisten eh, wat denkt ge nu
ze zullen er wel van uit gaan als ge da ticketje nog hebt dat ge uw vest ni teruggekregen hebt, zijt maar zeker.

@Vince: er zijn bepaalde regels voor ja, maar trust me dat ze bijna nix mogen
ze zijn zelfs ni gemachtigd om uw identiteitskaart te vragen, kunt al denken...

fromalk

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Zo denk ik er ook over. Als zij met een vest van 300€ over straat willen lopen, moeten ze het risico dat ze ze kwijtgeraken er maar bij nemen.

met zo een houding verwondert het me niet veel dat je veel boze ouders hebt...

Ik heb ook met vrienden al eens een fuifke en lan events georganiseerd,

de gouden regel bij ons is;
verzekering

2jaar geleden zijn mensen bij ons de zaal beginnen af te breken, de buitenwippers hebben hier aan gedaan wat ze konden maar uiteindelijk moesten we de eigenaar van de zaal ook een smak geld, dat heeft de verzekering toen grotendeels opgelost.

Uiteindelijk hebben jullie een evenement georganiseerd in de hoop een € in de zak te krijgen of voor de klas, meestal heeft men geluk, soms heeft men pech gelijk u dan maar k ben van mening dat het nu uw verantwoordelijkheid is om de schade te vergoeden, mocht ik daar zijn geweest en betaald voor de dienst (vestiare) en de diens wordt niet goed geleverd + mijn goed is beschadigd/weg dan verwacht ik daatr toch voor vergoed te worden.

Wat voor een venootschap hadden jullie trouwens? Dat heeft ook meteen invloed op wie verantwoordelijk is.

killgore

Legacy Member
Arifiene zei:
maja jong, kijk, dan kunde élke diefstal gaan betwisten eh, wat denkt ge nu
ze zullen er wel van uit gaan als ge da ticketje nog hebt dat ge uw vest ni teruggekregen hebt, zijt maar zeker.

Natuurlijk kunde iedere gelijkaardige diefstal gaan betwiste, omdat het gewoon totaal niet duidelijk is over een diefstal is geweest of niet.

Boukreev

Legacy Member
Arifiene zei:
maakt niet uit eh, er kan evengoed geoordeeld worden dat er enkel een schadevergoeding moet betaald worden die de ondergrens is, bvb, als de rechter oordeelt van 'ne vest moete kunnen kopen voor 50 euro', dan krijgt ge bvb maar 50 euro
diegene die ticketjes bijhouden zijn de slimste :p

*kijkt in zen portefeuille

*ziet 20-30 vestiaire tickets, drankbonnetjes, entrékaarte

ik ben slim :cool:

VinceFeet

Legacy Member
Ja inderdaad, verzekering zou hier mss wel hét antwoord zijn (maar gaat de verzekering dan ook weer niet moeilijk doen?) maar in welke mate is dat betaalbaar voor een gewone doorsnee fuif hé.

Echt een kutsituatie die geen enkele organisatie wil meemaken denk ik.

killgore

Legacy Member
Firion zei:
*kijkt in zen portefeuille

*ziet 20-30 vestiaire tickets, drankbonnetjes, entrékaarte

ik ben slim :cool:

thx for proving my point :).

edit: wat zitten jullie trouwens te zeveren van verzekering, hoe kan dat nu een oplossing zijn voor threadstarter, het IS gebeurd he :p. Welke verzekering gaat er nu gebeurde feiten gaan dekken :p?

Arifiene

Legacy Member
killgore zei:
Natuurlijk kunde iedere gelijkaardige diefstal gaan betwiste, omdat het gewoon totaal niet duidelijk is over een diefstal is geweest of niet.

laat me u dan maar al direct zeggen dat ze dat niet gaan betwisten tenzij er bewijs is van het tegendeel
bvb als er ene van de vestiaire zegt 'kheb diene zen vest teruggegeven'
(met 30 tegelijk zal da ni pakken)

@Firion: ik had het over de ticketten van uw vesten, pulls etc in de winkel:p

Fighting Hobbit

Legacy Member
Eventjes toch een vraag, blijkbaar zijn die jongens wettelijk gezien aansprakelijk. Als er dier thuis 10 man mijn deur intrapt en al mijn bezittingen steelt ben ik toch ook niet aansprakelijk neem ik aan? Is dat niet exacte dezelfde situatie (in wezen)?

tgc_9012

Legacy Member
De security was door een erkende firma, maar zoals eerder gezegd, ze waren niet enkel in de vestiaire nodig. De kassa en de zaal zelf, etc. moesten ook beveiligd worden.
Er waren er ook veel die van de zaak geprofiteerd hebben en die dan kwamen zeggen dat er een dure mp3 speler enzovoort in hun vest zat.
Ik vraag me ook af hoe zoiets terugbetaald kan worden, welk bewijs hebben ze dat hun vest bijvoorbeeld 300€ kost.

Arifiene

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Eventjes toch een vraag, blijkbaar zijn die jongens wettelijk gezien aansprakelijk. Als er dier thuis 10 man mijn deur intrapt en al mijn bezittingen steelt ben ik toch ook niet aansprakelijk neem ik aan? Is dat niet exacte dezelfde situatie (in wezen)?

gotverdikke nee gij :p
als organisator zijde aansprakelijk voor uw event
als er iemand een handtas steelt op uw event gade in principe ook nie aansprakelijk zijn
maar als gij ook die vestiaire organiseert zijde da wel

uw huis is geen organisatie eh
allé, hoe vergelijkt ge da nu :p

VinceFeet

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Eventjes toch een vraag, blijkbaar zijn die jongens wettelijk gezien aansprakelijk. Als er dier thuis 10 man mijn deur intrapt en al mijn bezittingen steelt ben ik toch ook niet aansprakelijk neem ik aan? Is dat niet exacte dezelfde situatie (in wezen)?

:lol:

Nee, geen schrik hebben... Maar uw huis is dan ook niet openbaar hé. Maar je hebt eigenlijk wel een punt met je vraag. Hoe verklaar je het verschil in wettelijke behandeling tussen een inbraak in je huis en een inbraak in een vestiaire? Is toch niet gewoon een kwestie van openbaar zijn of niet? Of een kwestie van geweld gebruiken of niet? Arifiene gaat mij dat is vertellen se... :p

Edit: Arifiene, de vrouw die sneller typt dan haar schaduw.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan