Archief - Vestiaire op fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
killgore zei:
thx for proving my point :).

edit: wat zitten jullie trouwens te zeveren van verzekering, hoe kan dat nu een oplossing zijn voor threadstarter, het IS gebeurd he :p. Welke verzekering gaat er nu gebeurde feiten gaan dekken :p?

@killgore ik herinner me een geval waar een verloren vestiairestuk door de familiale verzekering uiteindelijk gedekt is (50 euro dacht ik). Ook na veel gediscussieer ed.

Arifiene

Legacy Member
tgc_9012 zei:
De security was door een erkende firma, maar zoals eerder gezegd, ze waren niet enkel in de vestiaire nodig. De kassa en de zaal zelf, etc. moesten ook beveiligd worden.
Er waren er ook veel die van de zaak geprofiteerd hebben en die dan kwamen zeggen dat er een dure mp3 speler enzovoort in hun vest zat.
Ik vraag me ook af hoe zoiets terugbetaald kan worden, welk bewijs hebben ze dat hun vest bijvoorbeeld 300€ kost.

kzegget, die schadevergoeding hoeft geen 300 euro te zijn, ge kunt uitgaan van 'de middelmaat'
tenzij ze kun kasticket nog hebben
en die mp3, ik meen me te herinneren dat ge der moogt vanuit gaan dat die er niet inzat
wrm => omdat die niet tot de taken van de vestiaire behoort, omdat dat onnodig risico meebrengt etc
als ze hunne mp3 willen bewaakt hebben moete ze die in principe afgeven apart
besides, men gaat ervan uit (en men zegt da of hangt da meestal uit) dat ge geen waardevolle zaken moogt achterlaten in uwe vest

Raukaris

Legacy Member
Uw organisatie heeft het verprutst. Als ik naar zo'n fuiven ga draag ik altijd een oude goedkope vest van reebok.. No way dat ik daar met mijn lederen vest naar toe ga, als ge toch ziet hoe de organisatie van niks wilt weten.

djdavy

Legacy Member
Firion zei:
mja, as ge zag dat da ging escalere adde alle uitsmijters na daar moete sture + mense van u klas/school en vriende e. op ons fuis was ok een probleem vorig jaar, ma direct uitsmijter, uitbater (ok ne serieuze beer) en 2 vriende gaan ale die ok wa breed ware en dan kunde da normaal wel controlere.

alle "uitmijters" naar daar sturen is al een slecht idee. Wat met de rest van de zaal ? En dat van "beren", sorry, beetje passé hoor. Ben zelf gediplomeerd bewakingsagent die ook fuiven en evenementen doet.
Beren hebben we niet nodig. "Hoe meer beer, hoe lomper" is onze leuze.

Terug ontopic.
Je bent idd verantwoordelijk voor de vestaire. Zeker als je de mensen laat betalen. Jammer maar helaas. Politie die geen PV wil opstellen ? hummm lijkt me bizar. Ze moeten een pv opstellen als je dat eist.

killgore

Legacy Member
Arifiene zei:
laat me u dan maar al direct zeggen dat ze dat niet gaan betwisten tenzij er bewijs is van het tegendeel
bvb als er ene van de vestiaire zegt 'kheb diene zen vest teruggegeven'
(met 30 tegelijk zal da ni pakken)

Dus volgens u moet ik gewoon eens met 15 maten afspreken om op een fuif ervoor te zorgen dat we ons papierke van vestiaire nog probere over te houde (geloof me, genoeg op kleinere amateurfuive dat dat per ongeluk teruggeven) en we elk een 50€ krijgen :p? Natuurlijk na de nodige rechtszever.

Komaan he.

DaMob

Legacy Member
Idd, ze kunnen evengoed een ticket bovenhalen van een vest dat ze wel degelijk gekocht hebben, maar in feite gewoon met ne regenjas naar de fuif zijn gekomen.
Ach ja, als je geld kan verdienen door niets te doen, zullen veel mensen dit trucje toepassen me dunkt :)

VinceFeet

Legacy Member
djdavy zei:
alle "uitmijters" naar daar sturen is al een slecht idee. Wat met de rest van de zaal ? En dat van "beren", sorry, beetje passé hoor. Ben zelf gediplomeerd bewakingsagent die ook fuiven en evenementen doet.
Beren hebben we niet nodig. "Hoe meer beer, hoe lomper" is onze leuze.

Terug ontopic.
Je bent idd verantwoordelijk voor de vestaire. Zeker als je de mensen laat betalen. Jammer maar helaas. Politie die geen PV wil opstellen ? hummm lijkt me bizar. Ze moeten een pv opstellen als je dat eist.

'Hoe meer beer, hoe lomper'. Amai, ook leuk voor iemand die bij jullie komt solliciteren en toevallig 1.98M groot is en al 7 jaar aan powertraining doet.

En alle uitsmijters naar daar sturen hoeft niet hé. Maar nogmaals, op een gewone fuif schrik je zo'n gasten echt al af met een man of twee hoor.

Arifiene

Legacy Member
@ Vince:
ten eerste is uw huis idd privé-domein, inbreken is verboden
zowieso als ze da alleen al doen zijn ze strafbaar
een fuif is toegankelijk voor diegene die de kostprijs (al is die 0 euro) betaalt
als organisator zijt ge verplicht om allerhande verzekeringen te nemen die allerhande aansprakelijkheden kunnen dekken
Waarom? Er moet iemand aansprakelijk zijn als het misgaat => logischerwijs de organisator.
Als er iets misgaat op uw evenement is dat zowieso uw fout
pas op
In dit geval is die klasorganisatie wel aansprakelijk, MAAR stel dat ze die dieven vinden gaat de organisatie (of haar verzekering) eerst de gedupeerden betalen en vervolgens kan de organisatie het bedrag terugeisen van de dieven zelf.

tgc_9012

Legacy Member
Raukaris zei:
Uw organisatie heeft het verprutst. Als ik naar zo'n fuiven ga draag ik altijd een oude goedkope vest van reebok.. No way dat ik daar met mijn lederen vest naar toe ga, als ge toch ziet hoe de organisatie van niks wilt weten.
Wij hebben het verprutst? Zij hebben het verprutst, want doordat zij erover geklommen zijn, zijn er ook vesten gestolen. Niemand kan zo een bende tegenhouden, dat kan echt op elke fuif gebeuren.
Het is niet omdat wij een rek hebben doen vallen dat zij het recht krijgen om over de hekkens te kruipen.

VinceFeet

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Wij hebben het verprutst? Zij hebben het verprutst, want doordat zij erover geklommen zijn, zijn er ook vesten gestolen. Niemand kan zo een bende tegenhouden, dat kan echt op elke fuif gebeuren.

En dat is juist het kutte van fuiven organiseren. Je kan er veel geld mee verdienen (heb ik ook al gedaan) maar als het mis gaat gaat het meestal van de eerste keer goéd mis...

DaMob

Legacy Member
Wat kan de organisatie hier nu aan doen. Ze kunnen toch moeilijk ne bunker gaan maken voor de vestiaire. Als zo'n bende iets wilt, dan kunde ze moeilijk tegen houden, tenzij je natuurlijk met goede security zit.
Als voorbeeld geef ik de kerst-td in geel. Je mocht niet meer binnen omdat de zaal vol was en de deur ging om het kwartier open fzo. Toen die deur eenmaal open was, kreeg de security ze van geen leven meer toe omdat iedereen toch binnen wou. Was wel zalig om te zien :p

Arifiene

Legacy Member
Arifiene zei:
@ Vince:
ten eerste is uw huis idd privé-domein, inbreken is verboden
zowieso als ze da alleen al doen zijn ze strafbaar
een fuif is toegankelijk voor diegene die de kostprijs (al is die 0 euro) betaalt
als organisator zijt ge verplicht om allerhande verzekeringen te nemen die allerhande aansprakelijkheden kunnen dekken
Waarom? Er moet iemand aansprakelijk zijn als het misgaat => logischerwijs de organisator.
Als er iets misgaat op uw evenement is dat zowieso uw fout
pas op
In dit geval is die klasorganisatie wel aansprakelijk, MAAR stel dat ze die dieven vinden gaat de organisatie (of haar verzekering) eerst de gedupeerden betalen en vervolgens kan de organisatie het bedrag terugeisen van de dieven zelf.

@killgore: de wet is niet altijd juist, maar ze geldt wel ;)
als jullie da flikken en da lukt mits getuigen en shit, zullen ze moeten afdokken
vergeet ni dat er mensen in de cel belanden voor moorden die ze niet gepleegd hebben omdat ze vals bewijs en getuigen hebben
dit geval is op dat punt niet anders

kaminikaze

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Wij hebben het verprutst? Zij hebben het verprutst, want doordat zij erover geklommen zijn, zijn er ook vesten gestolen. Niemand kan zo een bende tegenhouden, dat kan echt op elke fuif gebeuren.
Het is niet omdat wij een rek hebben doen vallen dat zij het recht krijgen om over de hekkens te kruipen.

kon je ze niet afschrikken met fotos te trekken ofzo ?
lijkt me vrij effectief en simpel ?

VinceFeet

Legacy Member
kaminikaze zei:
kon je ze niet afschrikken met fotos te trekken ofzo ?
lijkt me nogal eenvoudig.

Die gasten verblinden met uw Flash en ze dan overmeesteren! :rofl: :rofl: :rofl:

Maar kaminikaze brengt me wel op een idee, beveiligingscamera's zou wel handig zijn in zo'n gevallen. :p

Netrem

Legacy Member
Dit is zo een situatie die wel koelt zonder te blazen. Hoogstwaarschijnlijk hoort ge er binnen een maand niets meer van.

@ rechtszaak beginnen: das echt wel niet niets hoor zo een rechtszaak. Meestal wordt er veel gedreigd, maar het is duidelijk dat dit een zeer moeilijk geval is. Ik denk niet dat er iemand dom genoeg is om een rechtszaak te beginnen voor zoiets. (veel geld, weinig winstkans).

Da*Frenkman

Legacy Member
Arifiene zei:
erkende firma of niet, heeft er weinig mee te maken
ze staan in voor de veiligheid
fouilleren mogen ze niet, die gasten mogen wettelijk gezien bijna nix
als er hen btw niemand heeft verwittigd dan stade ook nergens

er is wel een verschil als ge een fima pakt van onervaren of ervaren mensen. Op ons fuif komen 9 mensen, wel breed ma ni zo belachelijk breed alleen voor de show. Wij nemen een ervaren firma die grote evenementen doen, we mogen een 2000€ neertellen voor die avond maar ze weten wel hoe een situatie moeten aanpakken. Echt content van die mensen en ons fuif is elk jaar opnieuw dus een groot gevecht kunnen wij ons niet veroorloven.

fromalk

Legacy Member
VinceFeet zei:
:lol:

Nee, geen schrik hebben... Maar uw huis is dan ook niet openbaar hé. Maar je hebt eigenlijk wel een punt met je vraag. Hoe verklaar je het verschil in wettelijke behandeling tussen een inbraak in je huis en een inbraak in een vestiaire? Is toch niet gewoon een kwestie van openbaar zijn of niet? Of een kwestie van geweld gebruiken of niet? Arifiene gaat mij dat is vertellen se... :p

Edit: Arifiene, de vrouw die sneller typt dan haar schaduw.

k vind de huidige situatie niet veel gelijken op een inbraak in mijn huis.

bij hun is het persoon a heeft ingebroken, persoon b is hier tegen verzeekrd, en persoon c heeft hierbij schade

persoon a is de groep, persoon b ben ik > mijn huis is verzekerd tegen diefstal en persoon c is degene die schade heeft.
u in dit geval gaat het niet om een even met winst als doelmerk maar om mijn eigen huis, en zal er ook geen persoon c zijn die schade heeft

voorbeeld;
in mijn garage staat de wagen van mijn vriend geparkeerd.
mijn vriend betaald hiervoor huur
er wordt thuis ingebroken en de wagen is weg

dan heeft er wel een 3de schade en zal ik die ook moeten vergoeden, ik heb uiteindelijk een dienst geleverd en die dient correct geleverd te worden...

@killgore:
waarom zou verzekering hier niet bruikbaar zijn, het is vandaag zondag, zij hadden vandaag de verzekeringsagent moeten bellen, het pv nummer enz doorgeven, en dat allemaal namens degene die de baas is van jullie vennootschap.

wat voor een vennootschap heb je nu eigenlijk? dat heeft ook meteen invloed op wie er verantwoordelijk is

VinceFeet

Legacy Member
Is het eigenlijk niet zo:

Als je betaalt voor een vestiaire ga je een 'contract' aan tussen twee partijen en als de ene partij zijn verplichting niet nakomt is die gerechtelijk afdwingbaar (of indien dat niet meer kan, verplicht tot het betalen van een schadevergoeding)?

Ja, ik heb gisteren examen privaatrecht gehad. :p

@Fromalk: Gaat de verzekering daar écht voor willen opdraaien? Geloof ik nooit...

Arifiene

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
er is wel een verschil als ge een fima pakt van onervaren of ervaren mensen. Op ons fuif komen 9 mensen, wel breed ma ni zo belachelijk breed alleen voor de show. Wij nemen een ervaren firma die grote evenementen doen, we mogen een 2000€ neertellen voor die avond maar ze weten wel hoe een situatie moeten aanpakken. Echt content van die mensen en ons fuif is elk jaar opnieuw dus een groot gevecht kunnen wij ons niet veroorloven.

natuurlijk is er op dat punt wel een verschil, dat weet ik ook
ik heb genoeg fuiven gedaan om te weten of de security goed is of niet
dat is natuurlijk een wereld van verschil, daar ging het niet om hoor :)

@ Vince: In principe wel ja

Poppel

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Zaterdag nacht hebben wij met onze klas een fuif georganiseerd. Alles verliep heel vlot, veel bezoekers, veel winst, enzovoort.
Maar tijdens de fuif was in de vestiaire een rek met kledingstukken omver gevallen, met als gevolg dat de nummers van de kledingstukken niet meer op volgorde zaten.
Nu, als de mensen hun kledingstuk kwamen halen, duurde het soms lang vooraleer we ze gevonden hadden. En na een tijd werden ze kwaad, en hebben ze met zo een 15-20 man over de hekkens geklommen. Doordat ze erover geklommen waren, zijn er dus ook veel vesten en pulls gestolen. Wij ontvangen hier nu voortdurend dreigementen en klachten van boze ouders. Ze verwachten allemaal dat wij de schade terugbetalen.
Nu, als er 15-20 man over die hekkens klimmen, kunnen wij dat nooit tegenhouden met 2-3 mensen van de vestiaire. Wie is er nu eigenlijk in fout? Dit is een geval van overmacht denk ik. Moesten de mensen meer geduld gehad hebben, was dit nooit gebeurd.

Pff mensen van de vestiaire, klootzakken zijn het!

Kheb zo is een half uur op mijne frak staan wachten, en dan verschoten ze ervan dak agressief word.. Ne kei dure frak die da voor hetzelfde geld weg is, sta ik daar voor nix te wachten!

Ik heb er allesinds weinig respect voor, mensen bij de vestiaire, net als parkeerwachters!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan