Archief - Vestiaire op fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cervantes

Legacy Member
h0pje, ge hebt gelijk. Shit Happens

maar ksnap wel ouders, khoor mijn moeder het al zeggen: "RIJD MAAR TERUG NAAR DIE FUIF EH, EN GA UWE JAS MAAR ZOEKEN! NU!"

Kr|stof

Legacy Member
Cervantes zei:
h0pje, ge hebt gelijk. Shit Happens

maar ksnap wel ouders, khoor mijn moeder het al zeggen: "RIJD MAAR TERUG NAAR DIE FUIF EH, EN GA UWE JAS MAAR ZOEKEN! NU!"

lol, just mijn pa :D

VinceFeet

Legacy Member
Wij hebben ooit een fuif georganiseerd, samen met Jeugdhuis Malmejo (bekend voor de mensen die in de regio Malle wonen). Wij hadden een vestiaire ingericht en daar was géén enkel probleem opgetreden (we zaten wel aan ons maximum capaciteit op een bepaald moment). Iemand (toevallig de zoon van de directrice van de school waar ik toen nog zat) vond €1 te veel voor een vestiare (zijn goed recht!) en had daarom zijn jas gewoon aan een kapstok gehangen in het jeugdhuis.

Nu was zijn jas gestolen en bijgevolg véél zever. Die jas was van het merk Dolce Cabana (klinkt duur vind ik, maar ken het niet) en bovendien zaten de sleutels van zijn kot en van de wagen (die van de mama was) ook in zijn zakken. Die gast kwam serieus van zijn oren maken tegen mij maar eerlijk gezegd heb ik hem toen wel een heel klein beetje staan uitlachen. Zo'n dure jas en dan geen vestiaire willen betalen... tjah, ik heb er zo mijn gedacht over.

De dag daarop werd ik bij de directrice geroepen (toppunt! :rofl: ) en die begon ook wat te dreigen tegen mij maar ook daar moest ik eerlijk gezegd is goed om lachen.

Als je betaalt (€1) voor een dienst (de bewaring van je jas in goede omstandigheden) heb je een poot om op te staan. Maar nu kon ik er alleen goed om lachen.

killgore

Legacy Member
Arifiene zei:
@killgore: de wet is niet altijd juist, maar ze geldt wel ;)
als jullie da flikken en da lukt mits getuigen en shit, zullen ze moeten afdokken
vergeet ni dat er mensen in de cel belanden voor moorden die ze niet gepleegd hebben omdat ze vals bewijs en getuigen hebben
dit geval is op dat punt niet anders

MJa, soit, wat ik wou zeggen dat elke persoon (rechter) met gezond verstand hier nu toch geen geldstraf voor uitspreekt, hoogstens een "psychologische" (1€ of zo, ben naam daarvoor kwijt). Ok, in het geval van 30 man kan ik dit nog begrijpen, dan ben je echt met veel, ik duidde tbh eerder op kleine gevallen dat je alleen/ met 2 bent ;).

Raukaris

Legacy Member
VinceFeet zei:
Als je betaalt (€1) voor een dienst (de bewaring van je jas in goede omstandigheden) heb je een poot om op te staan. Maar nu kon ik er alleen goed om lachen.

Yeah kzou die kerel ook ff duidelijk gemaakt hebben dat hem op zijne rommel moet letten :p

Kr|stof

Legacy Member
Tis toch ongelooflijk hoe mensen denken da als ze de 'zoon zijn van' da ze altijd iets meer mogen / kunnen.

tis Dolce Gabbana btw :p

Fighting Hobbit

Legacy Member
fromalk zei:
inderdaad niemand verplicht mij om mn jas in een vestiaire te hangen, niemand verplicht mij om mn wagen op een gesloten betaalparking te zetten, enz

maar als ik die dienst wil gebruiken, en ik betaal voor de dienst op dat moment is de organisatie van de dienst verantwoordelijk voor het bewaren van het goed.

De tijd die nodig is om een kledingstuk terug te krijgen in ht midden gelaten, soms duurt het al eens wat langer en het gaat dan ook zeer vaak mis dat is overmacht en heb je niet in de hand. Langs de andere kant dan weer als jou zaal voorzien is op bv 2000 man moet je vestiaire ook ruim 2000 kledingstuks kunnen hangen of toch 70% in de winter.
Het is toch niet den titanic :p
Ik had het daar wel degelijk over de tijd ;). Als je naar een drukke fuif gaat en ze vinden je jas niet meteen, dan moet je toch niet direct aggressief worden. Als je niet wil wachten als ze je jas zoeken aan de vestiare, leg hem dan ergens anders. En om die mensen dan nog ff uit te schelden voor klootzakken, want ja die laten u daar heel bewust staan wachten, want die hebben daar geniet van. :ironic:
Ik heb ook ooit meegemaakt dat er een maat van mij zijn jas verloren was in een vestiaire op een fuif, die hebben ze dan laten gaan kijken en die heeft er gewoon zijn jas uitgehaald, geen probleem. Als je zelf genoeg respect hebt om gewoon eerlijkt te zijn en jouw jas te pakken is er geen probleem. Waarschijnlijk hebben ze toen ook gecheckt om te kijken of er effectief geen nummertje aanhing en hij had hem wel op voorhand moeten omschrijven.

Ik vind het wel erger als je daar staat te wachten en de macho achter de toog heeft al 4 blonde dellen voor laten gaan terwijl jij daar staat te wachten. Maar chot, ik ga naar een fuif om mij te amuseren,w at zou ik me druk maken om een jas die niet onmiddellijk gevonden wordt. Als hij weg zou zijn zou het wel een andere zaak zijn natuurlijk, dan verwacht ik toch excuses en een goeie uitleg en eventueel een kleine schadevergoeding, dat moet niet alles zijn van mijn part...

VinceFeet

Legacy Member
Kr|stof zei:
Tis toch ongelooflijk hoe mensen denken da als ze de 'zoon zijn van' da ze altijd iets meer mogen / kunnen.

tis Dolce Gabbana btw :p

Amai, ik ben al blij dat ik gewoon één B vergeten was. Ik het die naam gewoon geschreven zoals hij klonk, wees blij dat ik hem niet helemaal verkracht heb! :p

Het is een vergelijking die helemaal niet opgaat maar toch. Als je met een dikke BMW rijdt weet je ook dat je die in bepaalde stedelijke buurten niet moet parkeren. Als je een wagen van €40000 koopt moet je de prijs van betaalparkingen er ook maar bijrekenen vind ik. Is het daarom jouw schuld wanneer ie gewoon op straat beschadigd wordt? Neen, maar ik zou het naïef vinden moest je daar van verschieten. Het is erg dat het al zo ver is gekomen misschien, maar het is nu eenmaal zo so deal with it.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Een duidelijk, op voorhand zichtbaar bordje dat je aansprakelijkheid voor diefstal uitsluit, is wel degelijk nuttig hoor. Je zal niets moeten betalen.

VinceFeet

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:

Idd, je kwaad gaan maken omdat je even moet wachten aan de vestiaire... van zo'n mensen krijg ik nu is het schijt. Maar we moeten ook aan die iets jongere mensen onder ons denken. Die moeten vaak op een bepaald uur thuis zijn en meestal staan die ouders niet open voor excuses. Dus dan snap ik het wel dat die het niet leuk vinden als die een half uur aan die vestiaire moeten wachten.

_DKsissor_

Legacy Member
ik heb vroeger ook al es op een fuif gestaan waar ze aan vestiare vroegen van zit er iets in uw jassen dat waardevol is en daar zat dan mijne mp3 in en dan zijden ze dat ik diee eruit moest nemen omdat diee anders nie verzekert was bij diefstal en zo een systeem vind ik goed , dan weet ge tenminste dat de vestiaire weet wat hem doet en tis idd idioot als mensen nie kunne wachten.Heb ook al eens lang moeten wachten op mijn jas maar ben toen gewoon half uurtje buiten gaan staan wat praten en daarna teurg naar binnen en toen hadk mijn jas op 5 minuten.Geduld is een schone deugd

VinceFeet

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
Een duidelijk, op voorhand zichtbaar bordje dat je aansprakelijkheid voor diefstal uitsluit, is wel degelijk nuttig hoor. Je zal niets moeten betalen.

Ben ik als organisator verantwoordelijk voor diefstal van jassen uit de vestiaire?
Wanneer je werkt met een betalende vestiaire, is de organisatie in elk geval verantwoordelijk voor diefstal. Vermeldingen zoals 'de organisatie is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal' hebben dan ook geen enkel nut. Bij een onbetaalde, en onbewaakte vestiaire kan dergelijke vermelding wél van groot belang zijn. In dat geval kan de organisatie zelf niet aangesproken worden voor de geleden schade. Wees dus op je hoede wanneer je je bezoekers laat betalen voor het gebruik van de vestiare!

Boukreev

Legacy Member
djdavy zei:
alle "uitmijters" naar daar sturen is al een slecht idee. Wat met de rest van de zaal ? En dat van "beren", sorry, beetje passé hoor. Ben zelf gediplomeerd bewakingsagent die ook fuiven en evenementen doet.
Beren hebben we niet nodig. "Hoe meer beer, hoe lomper" is onze leuze.

ok niet alle, ma toch een paar.

en wat is er nu pasé aan bere. ik weet ni wat jij, ma ik ga ver elk weekend en elke dond uit in aalst,gent of leuve, en ik zie héél vaak zogezegde 'bere' aan de ingang staan als securtity, en deze zomer ok 4 festivals gedaan en tmeeste van die security ware toch wel op zen minst 'gezette' mannen, dus kzie ni in waaom beren passé zoude zijn

Arifiene

Legacy Member
killgore zei:
MJa, soit, wat ik wou zeggen dat elke persoon (rechter) met gezond verstand hier nu toch geen geldstraf voor uitspreekt, hoogstens een "psychologische" (1€ of zo, ben naam daarvoor kwijt). Ok, in het geval van 30 man kan ik dit nog begrijpen, dan ben je echt met veel, ik duidde tbh eerder op kleine gevallen dat je alleen/ met 2 bent ;).

mja, de vrederechter kan dit doen
vooral als ge kunt bewijzen dat da ne vest is van 350 euro bvb.

VinceFeet

Legacy Member
Firion zei:
ok niet alle, ma toch een paar.

en wat is er nu pasé aan bere. ik weet ni wat jij, ma ik ga ver elk weekend en elke dond uit in aalst,gent of leuve, en ik zie héél vaak zogezegde 'bere' aan de ingang staan als securtity, en deze zomer ok 4 festivals gedaan en tmeeste van die security ware toch wel op zen minst 'gezette' mannen, dus kzie ni in waaom beren passé zoude zijn

Inderdaad. Nen beer schrikt nog altijd meer af dan zo'n klein, fragiel ventje vind ik. Maar DJDavy zal eerder het Jackie Chan type zijn dan.

fromalk

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ik had het daar wel degelijk over de tijd ;). Als je naar een drukke fuif gaat en ze vinden je jas niet meteen, dan moet je toch niet direct aggressief worden. Als je niet wil wachten als ze je jas zoeken aan de vestiare, leg hem dan ergens anders. En om die mensen dan nog ff uit te schelden voor klootzakken, want ja die laten u daar heel bewust staan wachten, want die hebben daar geniet van. :ironic:
Ik heb ook ooit meegemaakt dat er een maat van mij zijn jas verloren was in een vestiaire op een fuif, die hebben ze dan laten gaan kijken en die heeft er gewoon zijn jas uitgehaald, geen probleem. Als je zelf genoeg respect hebt om gewoon eerlijkt te zijn en jouw jas te pakken is er geen probleem. Waarschijnlijk hebben ze toen ook gecheckt om te kijken of er effectief geen nummertje aanhing en hij had hem wel op voorhand moeten omschrijven.

Ik vind het wel erger als je daar staat te wachten en de macho achter de toog heeft al 4 blonde dellen voor laten gaan terwijl jij daar staat te wachten. Maar chot, ik ga naar een fuif om mij te amuseren,w at zou ik me druk maken om een jas die niet onmiddellijk gevonden wordt. Als hij weg zou zijn zou het wel een andere zaak zijn natuurlijk, dan verwacht ik toch excuses en een goeie uitleg en eventueel een kleine schadevergoeding, dat moet niet alles zijn van mijn part...

k snap je verklaring ook, en gedult is een mooie zaak in zulke gevallen, maar het hangt er vanaf hoe je er tegen opkijkt, als je zaken met iemand doet verwacht je ook dat die georganiseerd is en efficient werkt. Wanneer je bij de slager 20min moet wachtten heb je ook al een aantal keer gezucht, het is aan de verkoper/organistaie om te zorgen dat alles efficient werkt enz...
Dat er volk over de hekken kruipt enz is idd niet gepast en zou nit mogen, maar in de uitgaanssector heb je altijd dat 'soort' mensen het hoeft er maar 1 te zijn, vervolgens doen er 3/4 meelopers mee en de rest staat hier al vermeld he :p

En ja, k vind het wel ferm dat er zoveel mensen zijn die met een 'simpel' excuus genoegen zouden nemen. Wanneer een jas + gsm gestolen wordt is dat toch al heel snel 200€, zelfs 500€ dat is toch een pak geld vind ik, en dan zou k zelf ook men geld terug eisen...

Als k de topic starter zn profiel bekijk is hij pas 16, dus zit hij in het 4de of 5de middelbaar? probleem is dat wanneer 'onervarenen' hun fuif plannen ze schoon de omzet berekenen, en dat is meestal een schoon cijfer, maar de winst is een stuk minder, en dan gaan ze besparen

10 man organiseert de fuif,
geplande omzet: 10 000€
- sabam 2000€
- zaal 500€
- toog en personeel 1200€ (60€ per man 20 medewerkers)
- dj 700€
- security 2000€
- promotie 1000€
- verzekering 1000€

Blijft er nog maar 1600€ over / 10 is amper 160€ per man, ok dan gaan ze snoeien, laat die verzekering al maar, laat die sabam maar, security kan ook wel goedkoper.
Het is en blijft een risico en zij die het halen chapeau, zij die het niet halen wees volwassen en neem u verantwoordelijkheid op

viewer

Legacy Member
zo van die vestiare's zijn voor een fuiforganisatie ook vervelend hoor ;)

ik help zelf wat bij een vrij grote fuif (pak 5000 man ofzo) omdak in de organiserende ksj zit. Nu, zo'n vestiare levert wel wat poen op, maar 't is wel bittere ellende voor de mensen die erin staan, er gaat altijd wel wat mis en er blijven altijd wel wat jassen hangen, 't is er altijd druk en er zijn altijd vervelende zatlappen.

Nu, er zijn altijd mensen die de dag na de fuif komen vragen ofdat we hun jas nu al hebben teruggevonden (meestal omdat die fout is teruggeven tijdens de fuif), en die geven we meestal ook geen poen, vooral omdat da steevast jassen zijn van meer dan 250 euro's. "Sure" :p

Fietsenstalling sjuust hetzelfde btw...

edit: en voor die kerel hierboven, uw cijfers zijn wel nie realistisch hoor vriend :p

alle, op een klasfuif helpt uw klas achter de toog, eventueel wa ouders enzo, en da kost dus geen 60 euro de man. Ook die dj's zult ge wel goedkoper vinden, meestal kent er wel iemand een dj die 50 euro en een fles whisky wilt draaien :D. Die zaal zal ook wel gratis geweest zijn, want het was op school, en duizend euro's promotie is ook way off.

maar de grootste inschattingsfout is 10.000 euro omzet ze :p pak vijf euro inkom en 20 euro bonnekes per persoon (en da is al heeeeel veel bonnekes dan gemiddeld), dan zouden er al 400 mensen moeten komen :p

VinceFeet

Legacy Member
fromalk zei:
10 man organiseert de fuif,
geplande omzet: 10 000€
- sabam 2000€
- zaal 500€
- toog en personeel 1200€ (60€ per man 20 medewerkers)
- dj 700€
- security 2000€
- promotie 1000€
- verzekering 1000€

Sorry, maar is €2000 voor Sabam niet een klein beetje overkill? En op een gewone boerenfuif zijn de dj's meestal 'via via' geregeld waardoor €700 ook wel héél ruim genomen mag worden.

fromalk

Legacy Member
VinceFeet zei:
Sorry, maar is €2000 voor Sabam niet een klein beetje overkill? En op een gewone boerenfuif zijn de dj's meestal 'via via' geregeld waardoor €700 ook wel héél ruim genomen mag worden.

Hangt er allemaal vanaf, heeft zelfs invloed op hoeveel dj's je hebt enz.
Bij onze x mos vorig jaar was het 2300€ sabam...
En ja die dj's zijn ruim genomen, net als alle andere getallen, het ging hem eerder om het principe aan te tonen:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan