Archief - rol sigareten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spray-bunny

Legacy Member
Toen ik nog rookte vond ik roltabak veel lekkerder als filtersigaretten. Vooral tigra (zo'n lichtblonde tabak) is overheerlijk!
Naar het einde toe rookte ik enkel nog marlboro, maar da's een verslaving apart imo.:D Ik merkte een enorm verschil tussen verslaafd zijn aan nicotine en verslaafd zijn aan marlboro.:p

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik rook altijd Drum-roltabak.

Smaakt lekker, niet te hard en niet te zacht, perfect.
Heb ook al Camel geprobeerd, maar da vond ik echt minder. Te scherpe smaak.

Gonfaloniere

Legacy Member
:P Kheb momenteel malboro lights :P Kweet das voor woessies maar kheb ze gratuit gekregen dusjah :P

Anti-flag

Legacy Member
tigra roltabak vind ek den beste , heeft echt nen aparte smaak. amsterdammer is ook goe , is vanilletabak maar vind ge ni echt hier in belgie:p

EazY

Legacy Member
belgam21 sinds gisteren ^^ maar m'n rolskills zijn nog nie je dat.

anders bastos filters of winfield voor de goedkoop :x

jeltex

Legacy Member
Tigra all the way, zowel de filtersigaretten als de roltabak :)

Ik rookte eerst enkele jaren filters en maar na een tijdje besefte ik welke prijzige bedoening dat werd en ben ik overgestapt op roltabak. Dat is even wennen in het begin maar nu hoeft een gerolde sigaret qua smaak zeker niet meer onder te doen voor een filter wat mij betreft. Heel af en toe koop ik nog es een pakje filters voor het gemak of als ik er zin in heb.

En beginnen met rollen is echt minder moeilijk dan je denkt. Ik dacht eerst ook dat ik daar veel moeite mee ging hebben maar na een tijdje loopt dat echt wel los :)

boostah

Legacy Member
viewer zei:
Ik vind die belgam echt niet lekker, krijg ik altijd zo'n vieze nasmaak van.

Drum vind ik best ok, maar dan de zwaardere (alle, de donkerblauwe, zo zwaar vind ik em nie). Liefst van al rook ik van nelle, soms tigra.

Van nelle is echt wel lekker :p

edit: als je zo weinig rookt is het mss beter om gewone sigaretten te kopen, roltabak wordt gruwelijk droog. Of je kan je roltabak in de frigo leggen ofzo, helpt ook wel.

stukje aardappelschil bijsteken (echt een klein stukje) ook al was em droog, da lost et normaal op

0m3g4

Legacy Member
Belgam 21, recentelijk gestegen tot €4.30. Lichte tabak zonder een al te bittere nasmaak. Tevens goeie tabak voor in jointen

EvilTwin

Legacy Member
Kvond Philip Morris wel altijd lekker smaken. Maar kzen er (godzijdank) met veel moeite vanaf geraakt 6 jaar geleden. Nu koop ik mij jaarlijks een stevige upgrade voor mijn pc met dat geld.

GMotha

Legacy Member
Halfzware van nelle + blauw rizla vloeikes.
Soms ter afwisseling belgam 20.

robincop

Legacy Member
Heb 4 jaar gerookt, waarvan de laatste 2-3 roltabak. Meestal Belgam 20 of 21, soms Drum of Belgam 42. Drum smaakte wel goed, maar niet om elke keer te roken. Daarvoor heb ik altijd L&M filters gerookt, en vond dat het verschil tussen roltabak en filters echt wel groot is, ik rookte zo heel af en toe eens een filter als ik geen zin had om te rollen en er ergens een kon schooien, maar voorkeur ging toch uit naar gerolde saffen.

edit: ook altijd oranje rizla's, gewoon omdat ik het ferm irritant vond dat ik bij blauwe rizla's mij saf altijd opnieuw moest aansteken als je 2 minuten niet trekt...

Soit, nu al 7 maand rookvrij en moet zeggen dat dat allemaal nog veel beter is dan welke tabak ook ;).

webster

Legacy Member
Osi` zei:
Was btw verschil tussen belgam 19/20/21 ?
hoe lager het getal, hoe straffer, belgam 42 bv is munt, en totaal nie straf
belgam 14 is laagste en dus ook strafste ( zowat le coq achtig )

viewer

Legacy Member
robincop zei:
Heb 4 jaar gerookt, waarvan de laatste 2-3 roltabak. Meestal Belgam 20 of 21, soms Drum of Belgam 42. Drum smaakte wel goed, maar niet om elke keer te roken. Daarvoor heb ik altijd L&M filters gerookt, en vond dat het verschil tussen roltabak en filters echt wel groot is, ik rookte zo heel af en toe eens een filter als ik geen zin had om te rollen en er ergens een kon schooien, maar voorkeur ging toch uit naar gerolde saffen.

edit: ook altijd oranje rizla's, gewoon omdat ik het ferm irritant vond dat ik bij blauwe rizla's mij saf altijd opnieuw moest aansteken als je 2 minuten niet trekt...

Soit, nu al 7 maand rookvrij en moet zeggen dat dat allemaal nog veel beter is dan welke tabak ook ;).


kvind die oranje blaadjes echt vies, ge proeft da toch keihard aan uw sigaret

PolletPoulet

Legacy Member
Ik rook nu wel al een serieus tijdje, ik hou niet echt de jaren bij... ik denk een 4-3 jaar. Rook eigenlijk uitsluitend roltabak.

Belgam 20 it is. Soms wil ik ook wel eens de 19 kopen maar ik proef eigenlijk weinig tot geen verschil met de 20.

In een gekke bui durf ik soms wel eens filters kopen maar dit gebeurt eigenlijk zelden. En als het dan toch filters zijn is het altijd camel.

ComputerVISTA

Legacy Member
Blauwe rizla's of van die original dinges in zo een bruin bakske.

bhaalspawn

Legacy Member
Ik ben begonnen met tigra en blauw blaadjes, nu is het Belgam 20.Belgam 20 is perfect imo, 21 is wa licht en wordt door mij enkel gekocht als de winkel geen 20 meer heeft.

De rest van de Belgams staat mij niet aan. Enkel maanden geleden 19 gekocht en ik moet zeggen dat dat pak hier nog altijd ligt. Die is mij toch te straf voor een lekker safke te roken.

Als blaadjes neem ik mij nu rizla grijs (of soms eens zwart). Die oranje zijn veel te irritant: als ge uw sig dan ff aflegt dan rookt dat zijn eigen op. Mss ideaal als ge wilt stoppe me roken maar toch niks voor mij :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan