Archief - redelijkheid van leerkrachten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ManhunteR

Legacy Member
Djack zei:
Ik wil er niet mee aantonen dat je dan stoer bent ofzo ...
Iedereen zit hier te zeveren van "lame,laf,..." terwijl het bij de
grote meerderheid toch al eens in het hoofd heeft gespeeld.
Pak dat 1% het ook effectief zal doen, de rest houd het gewoon
bij het gedachte.


maar waar haalt gij da toch da het bij 'zo'n grote meerderheid' al eens int hoofd heeft gezeten? ge moet uzelf ni projecteren op de mensen die een ander mening hebben dan gij zenne.

GMotha

Legacy Member
Stancke zei:
Is het omdat het de leerkrachten niet intresseert dat het ons,de leerlingen,niets intresseert?
Waar is de samenhang,de solidariteit?
Klinkt grof, maar ge moet niet verwachten dat ze een hele schooldag gaan lamleggen.

GMotha

Legacy Member
Insomnia187 zei:
Ja, want je moet verder leven voor hun goede naam niet te bedoezelen!
Natuurlijk. Want ouders gaan meer denken aan hun bedoezelde naam dan aan hun kind dat zijn/haar eigen leven genomen heeft.

"Dat ze zelfmoord pleegde en er niet meer is is dikke cava, maar onze goede naam..."
You'de be a great daddy.

little

Legacy Member
zelf ben ik leerkracht en geloof me, leerkrachten hebben ook last als er zaken zoals dit voorvallen... Velen van jullie zijn hier heel snel om een oordeel te vellen over leerkrachten ( meestal negatief ) , een mening die meestal op niets slaat en die op niets gebaseerd is... Ik geef les in een school van 1700 leerlingen en de leerlingen zijn GEEN nummer ( zoals ik hierboven ergens las). Wij maken ook regelmatig het verlies van een leerling mee en leerkrachten zien daar evenveel van af als elke andere mens...

**CY**

sarnath

Legacy Member
idd, alsof ze der de ganse dag op school over moeten gaan zagen.

dat is ook niet goed, een bescheiden herdenking is beter geplaatst.

Preske

Legacy Member
Cybergirl zei:
das nie laf..
stel u voor da ge zelf tot over u oren in de shit zit die ge echt nie kunt oplossen.. k denk da ge dan zelf op een bepaald moment ook wel zult denken aan zelfmoord..

voor sommigen is het mss wel laf, maar nie voor iedereen, ge kent die personen hun problemen nie dus k vind da ge daar nie int algemeen over kunt oordelen maar wel van persoon tot persoon..

ze hangen hun tegenwoordig al op voor de grootste futiliteiten. bv omdat ze 9/10 hebben ipv 10/10... (zwaar overdreven natuurlijk, maar er zijn effectief gevallen beken dat het om zulke gelijkaardige dingen gebeurd)

wat was de reden dat ze haar opgehangen heeft?

televetforum

Legacy Member
preske zei:
ze hangen hun tegenwoordig al op voor de grootste futiliteiten. bv omdat ze 9/10 hebben ipv 10/10... (zwaar overdreven natuurlijk, maar er zijn effectief gevallen beken dat het om zulke gelijkaardige dingen gebeurd)
Als ze zich ophangen voor zogezegd die reden hebben ze veel meer problemen dan alleen een 9/10 hoor...

Misschien eens verder denken dat je neus lang is ofzo :ironic:

Preske

Legacy Member
televetforum zei:
Als ze zich ophangen voor zogezegd die reden hebben ze veel meer problemen dan alleen een 9/10 hoor...

Misschien eens verder denken dat je neus lang is ofzo :ironic:

Het is geweten dat kinderen zelfmoord hebben gepleegd omdat de druk voor hoge cijfers te halen te groot werd, en dat als ze eens een (voor hun) minder cijfer haalde de stoppen doorsloegen.

misschien eens leren om posts te lezen ipv zulke comments te geven :ironic:

televetforum

Legacy Member
preske zei:
bv omdat ze 9/10 hebben ipv 10/10...

preske zei:
omdat de druk voor hoge cijfers te halen te groot werd, en dat als ze eens een (voor hun) minder cijfer haalde de stoppen doorsloegen.

Sorry, het is mijn fout.
Ik wist niet dat 9/10 ipv 10/10 hetzelfde is als de hele tijd onder druk gezet te worden om te presteren.

:ironic:

ManhunteR

Legacy Member
televetforum zei:
Sorry, het is mijn fout.
Ik wist niet dat 9/10 ipv 10/10 hetzelfde is als de hele tijd onder druk gezet te worden om te presteren.

:ironic:


tis anders toch een feit da er vor ne scheet in een fles direct 'zelfmoord' wordt gepleegd door pubers (zelfmoord is een groot woord, een paar keer krassen in de pols en dan stoer gaan doen door te late zien da ze 'lef' hebbe)

altijd maar denke da bij nen dommen tegenslag hun leven voorbij is terwijl hun leven nog ni begonnen is.

^MystiQ

Legacy Member
el shorty zei:
ik zie eigenlijk niet in waarom je zo verontwaardigd bent:

Misschien als laatste beetje respect. Eer en respecteer de doden zonder te kijken naar de doodsoorzaak ?

Een indirecte nonkel van mij heeft ook zelfmoord gepleegd, en hij kreeg zelfs geen grafsteen of iets dergelijks en ik heb nooit verstaan waarom, daar stond een houten kruis op het graf en da was al en waarom ? Omdat ze kwaad waren dat hij het leven had verlaten. Geef hem dan toch dat laatste beetje respect ook al doet het je zo een pijn.

Zelfmoord mag dan misschien laf zijn daarom is dat nog altijd geen reden om er geen aandacht aan te besteden vind ik persoonlijk.
En volgens mij mogen de leerkrachten er niet over praten. Een leraar bij ons vroeger heeft zichzelf verhangen int school en der werd in de klas nooit een woord over gerept.

Threadstarter, kzou zo zeggen, trek het je niet aan en 'rouw' stilletjes in uw gedachten want zoals je ziet, je kan slechts van weinigen op een beetje sympathie rekenen :)

-RaZoR-

Legacy Member
bij ons in school is er ook zoiets dergelijks gebeurd, alleen het feit dat die jongen geen zelfmoord pleegde is verschillend.

School ging gewoon door, maar onze gehele klas kende die gast en wij WILDEN naar de begrafenis. De directeur heeft dan uiteindelijk een briefje meegegeven aan ons klas die ons ouders moesten ondertekenen dat ze akkoord gingen dat we naar die begrafenis gingen. De rest van de school wist maar met mondjesmaat wat er gebeurd was... Nu, nadien heeft er de rest van het jaar een kaars gebrand in onze klas. (jongen zat btw niet in onze school)

SilentSpring

Legacy Member
Insomnia187 zei:
Ja, want je moet verder leven voor hun goede naam niet te bedoezelen!

zeggek toch niet. Wat dak me die zin wil zeggen is dat de persoon zelf van alles verlost is maar ouders enzo blijven achter met het verdriet. En indien ge onder ne trein springt mogen uw ouders nog es opdraaien voor de kosten ook.
Moet vreed leuk zijn als zoon/dochter zelfmoord gepleegd heeft en dat ze dan nog es met ne factuur staan zwaaien ook.

sneax

Legacy Member
een kaars en een gedicht voor iemand die ik remotely ken zou mij echt geen kloten kunnen schelen, indien ge dat zo belangrijk vind vraag er dan zelf om

ivm zelfmoord zelf vraag ik mij af wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is, en waarom dat zo 'laf' is?

als ge elke dag ongelukkig zijt, alles is uitzichtloos, het leven is gewoon niet plezierig, dan kan ik perfect begrijpen dat ge begint te denken aan zelfmoord - het grappigste vind ik de redenen waarom zelfmoord laf is en egoistisch (zie de ironie)
- de zelfmoordenaar is schuldig aan het verdrietig maken van de familie
- dkan zijn familie nog op kosten jagen ook
- is zwak, ff mezelf ophangen - the easy way! :ironic:

lttuvix

Legacy Member
iedereen zegt als een vriend zelfmoord pleegt word ik kwaad op hem haar?
ik zou juist teleurgesteld zijn in men eigen aangezien ik er niks kon tegen doen...
en geloof me zelfmoord plegen is echt moeilijk
de beelden die door uw kop spoken terwijl je het wilt doen, de vragen, de twijfel die plots afkomt,
altijd maar denke da bij nen dommen tegenslag hun leven voorbij is terwijl hun leven nog ni begonnen is.
omdat jij uit een goede gezin komt opgroeiend in een goede milieu betekent het niet dat dat voor iedereen zo is he, ge moet nie oordelen over mensen die je niet kent.
Iedereen is ook anders snapt ge, wa voor u erg is is voor andere mischien minder erg en wa voor u minder erg is kan voor andere een steek in het hart zijn.
Stop gewoon de veralgemingen, en zit niet te zeuren over wie zen fout het was of dat het een laffe zaak was of niet, het heeft er allemaal geen rotte bal mee te maken.

Ze is dood, niemand weet waarom, laat haar aub in rust en stilte verdwijnen en hoop dat waar ze nu naartoe gaat of niet naartoe gaat ze beter af is dan als ze leefde (anders ist idd een zinloze zelfdoding geweest.)

DogFacedGod

Legacy Member
dakantochnie zei:
Het zou me niets verbazen moest de leerkrachten gevraagd zijn erover te zwijgen.

Nuja, indien niet vind ik het redelijk schandalig en deel ik je mening moet ik zeggen. Er zijn soms van die leerkrachten die de grens van de redelijkheid aftasten en er soms ver onder gaan, maar ja...

Dat eerste doen ze dus. Ik herinner me toch bij de situaties op mijn vroegere middelbare school dat er niet zodanig veel aandacht met de studenten aan werd besteed. Geloof me, ze denken daar zeker aan.

De leerkrachten waren zelf verbaasd hoe wij ermee omgingen. dat wij zelf redelijk snel de normale gang van zaken oppikten. Dat wij er niet zolang bij stil stonden.

WillemVM

Legacy Member
Djack zei:
Hoort ze hier bezig ...
Ben er redelijk zeker van dat zowat 75% van de mensen hier al eens aan
zelfmoord heeft gedacht, maar nooit de ballen heeft gehad om het te doen.
Die personen hebben nu ondervonden dat alles er uiteindelijk toch op betert en tevreden zijn dat ze het in de tijd gelaten hebben. Sommige hebben er wel het
lef voor en eindigen zoals dit. Ik heb het in de tijd ook geprobeerd, maar dat is mislukt (anders zat ik hier ook niet te posten). Heb er nu wel spijt van uiteraard.
Maar moest het toen gelukt zijn, tja dan was het zo.

de ballen? just niks de ballen.

Ik heb er ook al over nagedacht maar dat was omdat ik heel men lager gepest werd en deel in het middelbaar(nu over gelukkig)
Maar ik heb doorgezet, en nu is het inorde. Zelfmoord heeft niks met "de ballen" te maken

mensen op 13 die zelfmoord plegen is niet omdat ze vol met problemen zitten(ze denken van wel)
ge wordt mss 80, en ge zijt nu 13. en dan gaat ge het nu al opgeven?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan