Archief - redelijkheid van leerkrachten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SilentSpring

Legacy Member
dunno zei:
Waarom is zelfmoord plegen laf? Ik vind het een moeilijke/zware beslissing om zoiets te doen bij de gedachte dat je daarna niets meer zal voelen,denken,horen...

Daar heb ik respect voor!

mss wel ot maar is idd laf vinnek. Gij bent van alle problemen af, maar uw ouders, vrienden, familie zitten wel met de miserie.

russian

Legacy Member
Stancke zei:
23-10-2006,een dag om nooit meer te vergeten,een dag om ieder jaar even bij stil te staan.

De ochtendzon kon er niet tegen optornen,geen goede SB,geen gelach,niets,werkelijk niets.

Vanmorgen het bericht gekregen dat een meisje van onze school dood is...oorzaak: zelfmoord,opgehangen.:angry:

Ik stond werkelijk aan de grond genageld toen ik het nieuws hoorde vanmorgen van iemand vanop school. Meisje van 15 dood,kan toch niet? Zo drastisch,plots,opeens,zo direct,zo fucking hard onbeschrijfelijk.

Wat me ongeloofelijk hard stoort is dat wij langs geen kanten zijn ingelicht geweest.

Voor de 4e jaars was er deze morgen een korte samenkomst maar de rest van de leerlingen? Ahja,dat kan ons niet schelen éh! Sorry beste leerkrachten maar mij,als 17 jarige houd het me wel dégelijk bezig.

Iedere fucking,achterbakse leerkracht doet alsof er niets is gebeurd,er even bij stilstaan? Ahnee éh,de leerstof is véél belangrijker dan iemand die nooit meer terug komt....
Kutmentaliteit,waar zijn de redelijke leerkrachten?

Alle leerkrachten hadden afgesproken om een kaars te laten branden in klas en een gedichtje voor te lezen bij het begin van ieder lesuur.

3e lesuur: test van boekbespreking,ahja,véél belangrijker natuurlijk!
In het 4e lesuur had ik toch een klein gebaar verwacht van onze klastitularis. Juist niets,nada,rien,nothing,geen kaars,geen gedicht.
5e lesuur: Biokatalysatoren zijn natuurlijk véél belangrijker
6e lesuur: Eindelijk iemand die een kaarsje laat branden en het gedicht voorleest
7e lesuur: Frans,niets gezien

Is het omdat het de leerkrachten niet intresseert dat het ons,de leerlingen,niets intresseert?
Waar is de samenhang,de solidariteit?

Ik ga mee met je redenering. In het verleden is er een klasgenoot van mij gestorven (dat moet ongeveer tien jaar geleden zijn), en dan is er naar ik mij herinner weinig of geen les gegeven. We hebben samen over de situatie gesproken, en zijn samen naar de begrafenis geweest. Soms denk ik nog aan de jongen in kwestie.

SecondAccount

Legacy Member
ripz zei:
En voor al die mensen hier met hun stoere opmerkingen over zelfmoord, toon es wat respect, ik hoop dat jullie het nooit moeten meemaken.

hebdet over de mensen die het laf en egoïstisch vinden?
ze hebn wel gelijk, enja kheb et al meegemaakt en neh ni iemand die ek zo is ene keer in de maand zie ofzo..

@dunno: respect hebben om voor de lafste uitweg te kiezen => :niceone:

Cybergirl

Legacy Member
das nie laf..
stel u voor da ge zelf tot over u oren in de shit zit die ge echt nie kunt oplossen.. k denk da ge dan zelf op een bepaald moment ook wel zult denken aan zelfmoord..

voor sommigen is het mss wel laf, maar nie voor iedereen, ge kent die personen hun problemen nie dus k vind da ge daar nie int algemeen over kunt oordelen maar wel van persoon tot persoon..

SweetEmmaRose

Legacy Member
Kweni, als een vriend of vriendin van mij zelfmoord zou plegen, zou ik mss verdrietig zijn, maar vooral kwaad op die persoon.. ni op andere mensen.

Als ze da tegen nieeeemand heeft gezegd, da ze problemen had of whatever .. kweni dan was ze vrij zwak.

Anyway, het heeft geen zin om kwaad te zijn op de school, leerkrachten etc, wees kwaad op haar omdat ze gemakkelijkste (en pijnlijkste) uitweg nam.

(deze thread is ws niet wat je hoopte dat het zou zin, ni kwaad worden, ge kunt het nu ws nog ni inzien.)

Sir.Killalot

Legacy Member
SecondAccount zei:
@dunno: respect hebben om voor de lafste uitweg te kiezen => :niceone:

Als je dat meisje haar situatie niet kent, moet je je daar niet over uitspreken, dat geldt voor alle zelfmoorden imo. Noem dat niet laf of weet ik wat, als je er niks over weet.

@ Emma, ik denk dat ik eerder met de vraag zou zitten, waarom?! Maar kwaad, ja gedeeltelijk misschien, maarja, je weet niet wat er in die persoon omgaat he... Het kan jezelf overkomen, dat je opeens in een depressie geraakt waar je echt niet uit komt en dat die zelfmood echt wel lonkt...

Smontje

Legacy Member
Om even mijn bescheiding te geven over deze zaak...

Eerst en vooral zou ik mij willen richten tot de mensen die hun mening uitdrukken over het aspect "Zelfmoord". Velen onder u vinden het laf en blijkbaar de minderheid zegt juist van niet. Probeer niet een ander zijn mening daar over af te breken want sommige mensen hebben dit al meegemaakt en weten wat de pijn ervan is. Door deze pijn hebben zij een realistischer beeld van de feiten... Maar nogmaals ieder zijn standpunt over dit en respecteer die.

/Back ontopic

We moeten ook hier realist blijven é en we moeten durven zeggen dat er vele mensen op een school daar simpel weg geen reet van aantrekken. Het komt hard aan voor de mensen die dit wel doen maar dit is realiteit. Maar dit neemt niet weg dat we

een minimum aan respect moeten tonen tegenover de mensen die er zich wel betrokken bij voelen. Want wij als mensen eisen een minimum aan respect onbewust en daarom doe je niet met mensen wat je wilt.

Vrienden wees ervan bewust dat de rol als leerkracht toch ook een voorbeeldrol moet zijn voor de studenten. En mits je die taak als leerkracht aanvaard hebt dan sorry maar wanneer je iets mis doet zullen de studenten u het hoofd tegen de muur slaan (Figuurlijk offc :p ). En gelijk hebben ze! Nogmaals dit is realiteit.

En over het feit dat mensen het maar onlogisch vinden dat sommige mensen wenen om iets wat hun niet rechtstreeks betrokken is wel dat is bij voorsprong de foutste redenering ooit. Ik denk niet dat ik hoef te wijzen naar de witte mars beste vrienden...

Imo de leerkrachten die hier geen rekening mee houden, die hebben in deze situatie gefaald.

Ble$$ed^

Legacy Member
Da doet er toch ni toe wa voor problemen, er zijn wss wel duizend andere mensen met dezelfde problemen en die plegen geen zelfmoord. Nouja, ieder heeft zen eigen mening hierover maar kvind da je je frustraties niet op de school nog de leerkrachten mag uitwerken. Een school is nog altijd geen kerk.

PapaGanz

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik ga mee met je redenering. In het verleden is er een klasgenoot van mij gestorven (dat moet ongeveer tien jaar geleden zijn), en dan is er naar ik mij herinner weinig of geen les gegeven. We hebben samen over de situatie gesproken, en zijn samen naar de begrafenis geweest. Soms denk ik nog aan de jongen in kwestie.

Klasgenoot ja, dan is dat toch logisch, maar toch niet voor iemand die zelfs niet in hetzelfde jaar zit..

vyeate

Legacy Member
Idd,niet iedereen cared daar over,moest er in mijn school iemand sterven in het zesde,iemand die ik van pluimen noch haar ken-oke,iemand die sterft is altijd erg- maar eerlijk gezegd 9/10 zal er geen greintje verdriet in mijn komen,vooral als het over zelfmoord gaat.

Dat ze in het vierde geen les krijgen en er over te praten is te begrijpen

Smontje

Legacy Member
PapaGanz zei:
Klasgenoot ja, dan is dat toch logisch, maar toch niet voor iemand die zelfs niet in hetzelfde jaar zit..

1.5 jaar geleden ondertussen is er een meisje doodgereden in brugge aan de ring. Dit was in het nieuws gekomen omwille van het feit dat de daders voortvluchtig waren. Later bleek het om een vader en een zoon te gaan. Vader had gedronken en de zoon zei van vader rij maar door vlug! Hadden ze gestopt was het meisje misschien nog in leven.

Ik zat toen al niet meer op de school van dat meisje en ik kende haar enkel maar van zien. Het pakt me nog altijd.
Ik sta er nog steeds verbaasd van hoe soms zoiets kan gebeuren etc... Iedere keer als ik langs de plaats rij waar ze dood getroffen is sta ik er even bij stil...

En nu jij beste vriend, vind jij dit onlogisch?

ManhunteR

Legacy Member
Smontje zei:
1.5 jaar geleden ondertussen is er een meisje doodgereden in brugge aan de ring. Dit was in het nieuws gekomen omwille van het feit dat de daders voortvluchtig waren. Later bleek het om een vader en een zoon te gaan. Vader had gedronken en de zoon zei van vader rij maar door vlug! Hadden ze gestopt was het meisje misschien nog in leven.

Ik zat toen al niet meer op de school van dat meisje en ik kende haar enkel maar van zien. Het pakt me nog altijd.
Ik sta er nog steeds verbaasd van hoe soms zoiets kan gebeuren etc... Iedere keer als ik langs de plaats rij waar ze dood getroffen is sta ik er even bij stil...

En nu jij beste vriend, vind jij dit onlogisch?

als gij op die momenten dage der langs komt een bende kaarskes wilt brande, gedichte wilt voordrage en kwaad wilt zijn op iedereen die daar voorbijkomt en er niet ff bij stilstaat, inderdaad onlogisch dan

anders geen probleem mee

RaZoR be

Legacy Member
2 jaar gelede toen ik nog opt middelbaar zat, had der ook een jongen zelfmoord gepleegd (hij zat in het zelfde jaar als mij voordien (zelf L.O. mee gehad aantal jaar, toen is ie blijve zitten).

en toen hebben de mensen van de vorige klas (waar die dus lang bij heeft gezeten voor hij weg was), en de nieuwe klas bijna een week ofzo rouw gehad. rest van de school ging normaal door als anders (ook toetsen etc)...
er werd wel eens hier of daar vermelding gemaakt maar meer niet.

Dusjah, ik denk dat het meer dan normaal is, dat de school enkel voor de klas rekening houdt. de rest kent die wss nog niet eens en zal ook niet zo erg aangeslagen zijn dat ze moeten rouwen.

Dieleman_F

Legacy Member
Den Freddie zei:
mss wel ot maar is idd laf vinnek. Gij bent van alle problemen af, maar uw ouders, vrienden, familie zitten wel met de miserie.

Mensen die zelfmoord plegen denken daar natuurlijk niet over na, tuurlijk niet, het zijn dikke egoïsten.

Ooit al gehoord van tunneldenken, de gedachte van zelfmoord wordt zo'n obsessie dat de persoon geen uitweg meer ziet, ook al beseft hij wat hij er anderen mee aandoet.

Grappig hoe sommigen iets ingewikkelds als de menselijke psyche willen samenvatten in een zin :niceone:

WillemVM

Legacy Member
Smontje zei:
1.5 jaar geleden ondertussen is er een meisje doodgereden in brugge aan de ring. Dit was in het nieuws gekomen omwille van het feit dat de daders voortvluchtig waren. Later bleek het om een vader en een zoon te gaan. Vader had gedronken en de zoon zei van vader rij maar door vlug! Hadden ze gestopt was het meisje misschien nog in leven.

Ik zat toen al niet meer op de school van dat meisje en ik kende haar enkel maar van zien. Het pakt me nog altijd.
Ik sta er nog steeds verbaasd van hoe soms zoiets kan gebeuren etc... Iedere keer als ik langs de plaats rij waar ze dood getroffen is sta ik er even bij stil...

En nu jij beste vriend, vind jij dit onlogisch?

das iets anders dan zelfmoord he

Dieleman_F zei:
Mensen die zelfmoord plegen denken daar natuurlijk niet over na, tuurlijk niet, het zijn dikke egoïsten.

Ooit al gehoord van tunneldenken, de gedachte van zelfmoord wordt zo'n obsessie dat de persoon geen uitweg meer ziet, ook al beseft hij wat hij er anderen mee aandoet.

Grappig hoe sommigen iets ingewikkelds als de menselijke psyche willen samenvatten in een zin :niceone:


true zelfmoord=weak

SilentSpring

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Mensen die zelfmoord plegen denken daar natuurlijk niet over na, tuurlijk niet, het zijn dikke egoïsten.

Ooit al gehoord van tunneldenken, de gedachte van zelfmoord wordt zo'n obsessie dat de persoon geen uitweg meer ziet, ook al beseft hij wat hij er anderen mee aandoet.

Grappig hoe sommigen iets ingewikkelds als de menselijke psyche willen samenvatten in een zin :niceone:
'kheb het niet over't feit dat die mensen daar niet over nadenken fzo. Tuurlijk zijn ze er hun van bewust. Ma da's mijn mening natuurlijk.

DGEN

Legacy Member
zucht..hadden we niet een paar maanden terug zo een giga discussie omtrent zelfmoord...

het is erg maar toch..wat kunnen wij eraan doen? :oink:

Preske

Legacy Member
den Acid Burn zei:
het is toch normaal dat dat niet over heel de school rondgebazuind wordt door leerkrachten?
enkel de klas waarin dat meisje zat moet daarover ingelicht/opgevangen worden imo.

en zelfmoord plegen = lame

idd, da was bij ons ook zo altijd. alleen de betrokken klas(sen) werden ingelicht.

aan de rest van de leerlingen kan da meestal toch geen reet schelen, en dat weten de leerkrachten goed genoeg. Enkel als het hun lesuur kan inkorten, dan intereseert het de leerlingen wel...

SilentSpring

Legacy Member
DGEN zei:
zucht..hadden we niet een paar maanden terug zo een giga discussie omtrent zelfmoord...

het is erg maar toch..wat kunnen wij eraan doen? :oink:

ze konden toch minimum alle jaren geinformeerd hebben. Nu zal dat meer als ne roddel verspreid geweest zijn / worden. Soit, ikzelf zit er niet meer dus ik kan niet oordelen hoe of wat natuurlijk. Toen er ne leraar gestorven was konden ze dat wel zoiets dacht ik, waarom nu dan niet.

Smontje

Legacy Member
DGEN zei:
zucht..hadden we niet een paar maanden terug zo een giga discussie omtrent zelfmoord...

het is erg maar toch..wat kunnen wij eraan doen? :oink:

Erover praten op een dergelijk forum is al een goed begin imo. Met praten begrijpen we elkaar misschien wat beter en de basis van denken omtrent dergelijke onderwerpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan