Archief - redelijkheid van leerkrachten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
jeesh, tis erg, cva, maar als ge dan 8 lesure hebt, 8x kaarske zie branne, en 8x een gedicht moet hore, dan is da ook van... aub

Tis erg, maar tis nu ni da eel et plan vant school moet veranderen omda het gebeurt is.

En persoonlijk vind ik "vermoord" 100x zo erg als zelfmoord.

Mithrandix

Legacy Member
er zijn meer manieren dan zelfmoord om met problemen om te gaan ... en ze is gene heilige he -_- ( kaarskes voor ons bomma ! )

Stancke

Legacy Member
Smontje zei:
1.5 jaar geleden ondertussen is er een meisje doodgereden in brugge aan de ring. Dit was in het nieuws gekomen omwille van het feit dat de daders voortvluchtig waren. Later bleek het om een vader en een zoon te gaan. Vader had gedronken en de zoon zei van vader rij maar door vlug! Hadden ze gestopt was het meisje misschien nog in leven.

Ik zat toen al niet meer op de school van dat meisje en ik kende haar enkel maar van zien. Het pakt me nog altijd.
Ik sta er nog steeds verbaasd van hoe soms zoiets kan gebeuren etc... Iedere keer als ik langs de plaats rij waar ze dood getroffen is sta ik er even bij stil...

dat was een vriendin van me,het meisje die in Augustus is omgekomen toen ze door een trein werd gegerepen met de fiets was ook een vriendin van me,en nu dit? What's next?

Ben 2u gaan trainen vandaag en heb meer dan de tijd genomen om na te denken over sommige reacties. In zekere zin snap ik wel de (negatieve) reacties (de reacties over een verloren lesuur buiten beschouwing gelaten want die mag ik negeren:)). Pfff,ik kan er gewoon niet bij:cry:

Djack

Legacy Member
Hoort ze hier bezig ...
Ben er redelijk zeker van dat zowat 75% van de mensen hier al eens aan
zelfmoord heeft gedacht, maar nooit de ballen heeft gehad om het te doen.
Die personen hebben nu ondervonden dat alles er uiteindelijk toch op betert en tevreden zijn dat ze het in de tijd gelaten hebben. Sommige hebben er wel het
lef voor en eindigen zoals dit. Ik heb het in de tijd ook geprobeerd, maar dat is mislukt (anders zat ik hier ook niet te posten). Heb er nu wel spijt van uiteraard.
Maar moest het toen gelukt zijn, tja dan was het zo.

grey-turtle

Legacy Member
Toen ik in het 1e middelbaar zat, was er een leerkracht gestorven (omvergereden). Er werd een herdenkingsplechtigheid gehouden voor die man, maar daarna werd er bijna niet over gesproken. We moesten wel de hele voormiddag naar zijn begrafenis gaan.
De leerkrachten hebben tenslotte een schema dat ze moeten volgen en ze kunnen dan moeilijk een les vullen over zelfmoord.

Killer Queen

Legacy Member
kvind het bewonderenswaardig da ge daar bij stil staat en over nadenkt Stancke
als ik terugdenk aan hoe mijn klasgenoten in het middelbaar en hoe ze gereageerd zouden hebben moesten de leerkrachten daar tijd aan besteden, zouden ze het maar vervelend hebben gevonden
omdat ze de betrokken persoon bvb niet kenden
ik weet niet hoe ondernemend je bent maar je kan in een les bij een tolerante leerkracht even het woord vragen (best op voorhand)
meest geschikte lessen voor zo iets lijken me godsdienst of zedenleer
en je kan oproepen tot een groepsdiscussie
je kan mss op voorhand ook even peilen of de anderen dat ook zouden zien zitten
anders kan je mss eens bij het clb langsgaan ofzo, da zijn naar mijn ervaring ook heel bekwame en begripvolle mensen ..
sterkte en gl ermee

DGEN

Legacy Member
allee kom..als je zelfmoord pleegt, krijg je precies zo een cultstatus...wauw die had er pas de ballen voor om dat te flikken...mjah..dan krijg ik weer dat gelul van die vorige thread op mn koppie :)

Firefoxbt

Legacy Member
Djack zei:
Hoort ze hier bezig ...
Ben er redelijk zeker van dat zowat 75% van de mensen hier al eens aan
zelfmoord heeft gedacht, maar nooit de ballen heeft gehad om het te doen.
Die personen hebben nu ondervonden dat alles er uiteindelijk toch op betert en tevreden zijn dat ze het in de tijd gelaten hebben. Sommige hebben er wel het
lef voor en eindigen zoals dit. Ik heb het in de tijd ook geprobeerd, maar dat is mislukt (anders zat ik hier ook niet te posten). Heb er nu wel spijt van uiteraard.
Maar moest het toen gelukt zijn, tja dan was het zo.

precies ;)

Ik krijg het sch**t van mensen die zeggen zelfmoord = 'lame', de gemiddelde pc-hero dus. 'Lame' is niet eens het juiste woord voor zelfmoord als je het dan al laf,zielig, ... vindt.
Zelfmoord ga je niet plegen omdat je 1x gepest bent ofzo, het gaat bijna altijd om een samenloop van pijnlijke situaties waarin het lijkt alsof je er niet meer uitgeraakt en niemand je kan helpen.
Iedereen die ook maar zegt dat zelfmoord "lame" is, is ofwel een idioot die geen minuut kan nadenken of iemand die nog nooit voor lange periode echte mentale pijn heeft gekend (want dan zou je er anders tegenoveraan kijken..).

Het zijn dan wrs ook die mensen die vinden dat euthanasie 'lame' is? Want hier gaat het anders ook om een vorm van zelfdoding, die eindelijk stilaan wordt erkent en toegepast.

ComputerVISTA

Legacy Member
zarathustra zei:
Wat ik zie is iemand die graag wat minder les had gehad. Als het je echt iets had kunnen schelen dan had je mss zelf iets gedaan, nu in je eigen vrije tijd. Maar dan niet natuurlijk, populair gaan doen en leerkrachten bashen op een games forum, *veel* belangrijker.

En meer on topic: een kaars? gedichtjes? voor dat meisje haar ouders dan? Ik denk niet dat die daar veel aanhebben.

Compleet seconded...

Ga naar haar begrafenis als ge der toch zo met inzit.

ElBramo

Legacy Member
In de tijd dat ik in het middelbaar zat (jaja, lang geleden), hebben ook 2 meisjes zelfmoord gepleegd. Ze zijn alle twee onder een voorbijrijdende trein gesprongen (weliswaar niet op hetzelfde moment maar over 3 jaar). Kvond dat ook redelijk choquerend vooral omwille van het feit dat ze al 3 keer had geprobeerd weg te lopen en zelfmoord te plegen en dat haar polsen vol krassen zaten. Toen ik in het derde middelbaar zat, raakte me dat niet en werd er redelijk veel aandacht aan besteed door de leerkrachten (meisje zat in het 1e jaar ofzo). Vorig jaar daarentegen werd er minder heissa rond gemaakt en werd er door de leerkrachten geen aandacht aan geschonken en werd het zelfs niet eens officieel aangekondigd. Dat laatste vond ik toch niet door de beugel kunnen imho.

edit: 75% van de personen op dit forum die al gedacht hebben aan zelfmoord. Dan is er iets serieus mis ze, want ik heb nog geen second aan zelfmoord gedacht. Leef niet egocentrisch, denk voorbij uw eigen zorgen, hoop dat alles weer goed komt, weet dat dingen slechter kunnen gaan. En ge gaat nooit aan zelfmoord moeten denken. Zie zelfmoord als de finale uitweg, als niets anders meer baadt en ge emotioneel of fysiek alsmaar dieper en dieper wegzakt.

Bolteh

Legacy Member
Als da kind haar leven beu was, dan is da maar zo.. Kan me geen fluit schelen, ik ken ze niet.. Ja het is erg voor de vrienden en haar familie, so what? 90% van die school was wrs ni eens haar vriend of kende ze niet eens, en de school was hoogstwaarschijnlijk ook haar familie niet..

Aantal jaar terug was er een kerel gestorven aan een hartaderbreuk.. Ok, het is erg voor mensen die hem kenden, maar moeten ze mij er echt urenlang over komen lastigvallen? Een minuut stilte, geen muziek over de middag (wat toen in die periode normaal wel was), lezingen over ziektes en gezondheid, over verkeersveiligheid (god knows why).. I don't give a damn.. Hij is dood, boohoo, de wereld stopt niet met draaien..

Enige voordeel da ik ervan zie dat je zoiets zou willen (informatie enz) is om geen les te krijgen.

Godzilla*Akira

Legacy Member
Firefoxbt zei:
precies ;)

Ik krijg het sch**t van mensen die zeggen zelfmoord = 'lame', de gemiddelde pc-hero dus. 'Lame' is niet eens het juiste woord voor zelfmoord als je het dan al laf,zielig, ... vindt.
Zelfmoord ga je niet plegen omdat je 1x gepest bent ofzo, het gaat bijna altijd om een samenloop van pijnlijke situaties waarin het lijkt alsof je er niet meer uitgeraakt en niemand je kan helpen.
Iedereen die ook maar zegt dat zelfmoord "lame" is, is ofwel een idioot die geen minuut kan nadenken of iemand die nog nooit voor lange periode echte mentale pijn heeft gekend (want dan zou je er anders tegenoveraan kijken..).

Het zijn dan wrs ook die mensen die vinden dat euthanasie 'lame' is? Want hier gaat het anders ook om een vorm van zelfdoding, die eindelijk stilaan wordt erkent en toegepast.


Gelijk heb je.
Persoonlijk vind ik het ook mentaal pijnlijker als iemand zelfmoord pleegt, dan iemand die gestorven is in een ongeluk. Mijn vader heeft 5 jaar geleden ook zelfmoord gepleegt, moest hij gewoon gestorven zijn (ziekte, ongeluk etc) is het offcourse ook pijnlijk en is er veel verdriet. imho vond ik het toch erger, toen hij zelfmoord gepleegt heeft, omdak dan eigenlijk een schuldige zoek en dan feitelijk de schuld bij mijn eigen zoek.
Dan denkte toch altijd of er iets was dat jij verkeerd gedaan hebt ofzo.

Persoonlijk vind ik zelfmoord plegen niet echt laf ofzo, maar vind als je toch zelfmoord wil plegen, dat je dan toch wel eerst uw best kunt doen om wat proffesionele hulp te zoeken ofzo, om die neigingen en gevoelens toch proberen te controleren.

Anyways moest er ff uit en i know nobody gives a fuck, ma kom.

OT: als je het echt erg vind, is het toch best om dan misschien naar de begrafenis te gaan ofzo en u spijt uit te drukken bij de ouders ofzo.
Vond het persoonlijk ook wel tof dater een paar van mijn klas waren.

Djack

Legacy Member
DGEN zei:
allee kom..als je zelfmoord pleegt, krijg je precies zo een cultstatus...wauw die had er pas de ballen voor om dat te flikken...mjah..dan krijg ik weer dat gelul van die vorige thread op mn koppie :)

Ik wil er niet mee aantonen dat je dan stoer bent ofzo ...
Iedereen zit hier te zeveren van "lame,laf,..." terwijl het bij de
grote meerderheid toch al eens in het hoofd heeft gespeeld.
Pak dat 1% het ook effectief zal doen, de rest houd het gewoon
bij het gedachte.

den Acid Burn

Legacy Member
Firefoxbt zei:
precies ;)

Ik krijg het sch**t van mensen die zeggen zelfmoord = 'lame', de gemiddelde pc-hero dus. 'Lame' is niet eens het juiste woord voor zelfmoord als je het dan al laf,zielig, ... vindt.
Zelfmoord ga je niet plegen omdat je 1x gepest bent ofzo, het gaat bijna altijd om een samenloop van pijnlijke situaties waarin het lijkt alsof je er niet meer uitgeraakt en niemand je kan helpen.
Iedereen die ook maar zegt dat zelfmoord "lame" is, is ofwel een idioot die geen minuut kan nadenken of iemand die nog nooit voor lange periode echte mentale pijn heeft gekend (want dan zou je er anders tegenoveraan kijken..).

Het zijn dan wrs ook die mensen die vinden dat euthanasie 'lame' is? Want hier gaat het anders ook om een vorm van zelfdoding, die eindelijk stilaan wordt erkent en toegepast.

dat is jouw mening dan.
zelfvermoord is gewoon laf en is totaal anders als euthanasie...
euthanasie doe je wanneer je al op sterven ligt en compleet nutteloos ligt te lijden.
gewoon lijden totdat je uiteindelijk toch sterft.
daar is enige hulp bij het beeindigen van imands leven totaal gerechtvaardigd en zelfs wenselijk imo.

zelfmoord is gewoon belachelijk, gedaan door egoistische mensen zonder enig respect voor anderen en met een labiel karakter meestal.
dat is mijn mening

den Acid Burn

Legacy Member
Djack zei:
Ik wil er niet mee aantonen dat je dan stoer bent ofzo ...
Iedereen zit hier te zeveren van "lame,laf,..." terwijl het bij de
grote meerderheid toch al eens in het hoofd heeft gespeeld.
Pak dat 1% het ook effectief zal doen, de rest houd het gewoon
bij het gedachte.

de rest probeert zijn leven terug in de goede richting te krijgen ipv impulsief zelfmoord te plegen...
daar heb ik VEEL meer respect voor

Tha_nOn

Legacy Member
voor mensen die zelfmoord willen plegen voelt het ook aan alsof ze compleet nutteloos liggen te lijden
om uw leven terug in de goede richting te kunnen krijgen moet ge kunnen zien dat er andere richtingen zijn moet ge een overzicht hebben van de situaties en problemen, mensen die zelfmoord willen plegen kunnen dat niet meer
zelfmoord plegen is niet laf, daar hebt ge hopen moed voor nodig

en als er zo'n dingen gebeuren int school dan is het imo genoeg als ze het laten weten en eventueel iets kleins doen, of moet het school nu opeens alle leerlingen gaan opvangen?
ik vermoed dat ze in de klad van het meisje zelf en misschien in dat jaar er wel meer aandacht besteed zullen hebben, das het belangrijkste
morgen weet gij al niet meer dat er eentje zelfmoord heeft gepleegd, ge kende ze toch niet, ge hoort bijna nooit van zelfmoorden nu hoort ge nekeer van eentje en opeens moet er vanalles gedaan worden

en @ acid burn, zelfmoord gebeurt nooit impulsief, al lijkt dat mss soms voor u omdat ge geen tekenen zag (nu mensen die zelfmoord plegen zonder er iets op voorhand van te zeggen zijn ook in de minderheid)

zelfmoordenaars willen niet dood, ze willen gewoon niet verder leven hoe het op die moment voor hen is, en ze zien ook geen andere uitweg meer

Kurobu

Legacy Member
stancke heeft gelijk, hier moet meer bij stil gestaan worden.
kinderen/jongeren, moeten weten dat ze MOGEN babbelen over problemen.
en garantie krijgen dat ouders en vrienden het niet MOETEN weten. maar dat ze toch hulp kunnen krijgen.
de strijd die tot zelfdoding aanzet.
alles die gebeurd om iemand zo ver te krijgen.
vermoord/ zelfmoord/ verkeersongeluk.

dood is dood, en de manier waarop veranderd niet veel voor de familie en vrienden.
maar de reden of de waarom ;) wees maar zeker dat dit een pijnlijke vraag is.

my 2 cents

Insomnia187

Legacy Member
Den Freddie zei:
mss wel ot maar is idd laf vinnek. Gij bent van alle problemen af, maar uw ouders, vrienden, familie zitten wel met de miserie.

Ja, want je moet verder leven voor hun goede naam niet te bedoezelen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan