Archief - redelijkheid van leerkrachten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

grey-turtle

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Gemakkelijk ? :sop:

Ik weet niet van jou, maar mezelf ophangen, doodschieten of doodzuipen zie ik NIET als een gemakkelijke uitweg.

Je hebt gelijk in die zin van dat de stap naar het effectief plegen van zelfdoding zeker niet vanzelf gaat, omdat je een soort barrière moet overbruggen. Mensen die een zelfmoordpoging ondernomen hebben, zullen veel gemakkelijker een 2e poging ondernemen.

Hmgrwngd zei:
Beter zou zijn om te zeggen dat die mensen geen andere uitweg zien dan zelfmoord; maarja; dat past niet in de algemeen aanvaarde theorie van "zelfmoord is voor lafaards die het leven nie aankunnen".

"Life, what are you gonna do about living? " ...

Ik geef je daarin gelijk. Geen ander uitweg vinden, vind ik mooi verwoord.

Hmgrwngd

Legacy Member
grey-turtle zei:
Je hebt gelijk in die zin van dat de stap naar het effectief plegen van zelfdoding zeker niet vanzelf gaat, omdat je een soort barrière moet overbruggen. Mensen die een zelfmoordpoging ondernomen hebben, zullen veel gemakkelijker een 2e poging ondernemen.

Een soort barrière ? :crazy:

No offense , maar dat noem ik geen barrière meer, maar een letterlijke klif waar je vanaf moet springen ...

Dat is niet zomaar een remming, het is een ultiem leven-of-dood-moment.
Nee echt, makkelijk zou ik het zeker niet noemen.

Amor_Fati

Legacy Member
Wat ik zo grappig vind is ...

weten mensen effectief wat depressie is en wat het kan aanrichten, iedereen die depressief is die trekt een soort schijnsfeer op om niet te laten opvallen waarom die persoon depressief is, wat mij logisch lijkt..

het feit dat iemand dan de stap zet naar zelfdoding is vaak omdat hij zijn verhaal nergens kwijt kan, en gevangen zit tussen 2 dingen, één het familie of gezinsleven en ten tweede een eigen realiteit waarin je de eindjes moeilijk aan mekaar kan knopen.

Het feit dat mensen spreken dat zelfmoord laf is.. vind ik één en al dom.
De keuze die je maakt voor leven of dood is er één die elk mens eigen is.

Moesten mensen zo repulsief niet zijn, zo onverschillig ten opzichte van andere personen, zodat mensen effectief hun verhaal kwijt kunnen en verder kunnen winnen aan zelfvertrouwen, vriendschap, dan zou er minder sprake zijn van zelfdoding.

Maar het feit dat zich dit niet voordoet, en dat mensen over die drempel van zelfdoding gaan, dat zegt hoe "lame" iets is.
Leer eerst snappen wat depressie is en hoe gevoelens een mens kunnen tormenteren en maak dan een uitspraak over "hoe lame" iets is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan