gregory804
Legacy Member
Tha_nOn zei:(à la het leven is toch zo school)
Wasda geen typo?Hmgrwngd zei:Echt wat je wil horen als je enorm down of depressief bent .
à la het leven is toch zo schoon
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tha_nOn zei:(à la het leven is toch zo school)
Wasda geen typo?Hmgrwngd zei:Echt wat je wil horen als je enorm down of depressief bent .
gregory804 zei:Wasda geen typo?
à la het leven is toch zo schoon
Math'ke zei:Er zijn wel meer mensen die een harde jeugd hebben gehad en ik kan u verzekeren dat iedereen daar uit geraakt. Het hangt er alleen vanaf wat je eraan wilt doen hé ..
Tha_nOn zei:allé gij, maa rik vermoed dat hmgrwnd erover gelezen had net gelijk ik, ik heb wel vaker typo's staan in mijn reply's
Quilombo zei:hoe kan jij dat nu verzekeren? je weet toch nooit of het ooit goed gekomen was met dat meisje?? trouwens, eeuwig ongelukkig en depressief blijven lijkt me ook niet echt "eruit komen". zoals ik al zei hangt dat vooral af van de chemische stoffen in uw hersenen, erfelijke toestanden dus.
Het hangt er alleen vanaf wat je eraan wilt doen hé ..
Djack zei:Hoort ze hier bezig ...
Ben er redelijk zeker van dat zowat 75% van de mensen hier al eens aan
zelfmoord heeft gedacht, maar nooit de ballen heeft gehad om het te doen.
Die personen hebben nu ondervonden dat alles er uiteindelijk toch op betert en tevreden zijn dat ze het in de tijd gelaten hebben. Sommige hebben er wel het
lef voor en eindigen zoals dit. Ik heb het in de tijd ook geprobeerd, maar dat is mislukt (anders zat ik hier ook niet te posten). Heb er nu wel spijt van uiteraard.
Maar moest het toen gelukt zijn, tja dan was het zo.
.
!).
.Frontpage zei:niet waar, de pesterijen in de lagere school doen nog steeds pijn en hebben ook invloed op mijn leven gehad.
Er is gewoon altijd een weg, die jongerentelefoons zijn er niet voor niks
Frontpage zei:die mensen die voor trein springen vind ik nog erger
nog ff chauffeur schokeren ook
mijn juf van godsdienst kende ne chauffeur en daar was iemand voor zenne trein gespronge en die heeft mega lang in schock gelegen
aan zelfmoord houden mensen altijd een trauma aan overlttuvix zei:daar geef ik u wel groot gelijk in, als je zelfmoord wilt plegen moet je andere mensen daar geen trauma's aan overhouden
daar heb ik wel een bloedhekel aan, mensen die van een dak springen en op de straat landen, mensen die voor de trein of auto springen, meer manieren kan ik eigenlijk nie bedenken
Quilombo zei:velen vergeten hier precies dat depressie een erfelijke aandoening is, ge kunt daar aanleg voor hebben of nie.
killgore zei:Dat zijn gevolgen van escapistische middelen, je kan het beschouwen als een vorm van zelfmoord, maar moeilijk vergelijken met 1 plotse wanhoopsdaad imho.


Thales zei:zeg Djack aangezien je zelf 1 poging achter de rug hebt, kan je daar es wa meer over zeggen? hoe voelde het? voelde je je "wegglijden"? was er veel pijn? alleja
geen verplichtigen he
Frontpage zei:die mensen die voor trein springen vind ik nog erger
nog ff chauffeur schokeren ook
mijn juf van godsdienst kende ne chauffeur en daar was iemand voor zenne trein gespronge en die heeft mega lang in schock gelegen
Math'ke zei:Naart schijnt krijgt de familie van de nabestaande daarna een gepeperde rekening van de NMBS é : /
1 of ander verzekeringssite zei:BRUSSEL - Het Belgische spoorbedrijf NMBS wil dat alle Belgen
een familieverzekering afsluiten voor het geval een familielid zich
voor de trein werpt. Het spoorbedrijf wil dan op de verzekering de
schade verhalen die ontstaat door de zelfmoorden of pogingen
daartoe.
Tot nog toe stapt het Belgische bedrijf rechtstreeks naar de
nabestaanden voor schadevergoeding. De rekening komt echter vaak
hard aan bij de nabestaanden. Betaling gaat dan ook moeizaam en met
een verzekering zou dat makkelijker gaan, aldus een woordvoerster
van de NMBS woensdag.
In België springen jaarlijks ongeveer 150 mensen voor de trein.
Dat kost het spoorbedrijf zo'n 350.000 euro.
De Nederlandse Spoorwegen vinden het niet gepast om de schade
die ontstaat door zelfmoorden te verhalen op de nabestaanden, ook
niet als dat gebeurt via een verzekering.
De vervoerder zet volgens
een woordvoerder jaarlijks enkele miljoenen euro's opzij om de
schade te betalen. In 2003 pleegden 175 mensen zelfmoord op het
Nederlandse spoor, van wie 160 voor een passagierstrein van de NS
sprongen.
killgore zei:Mag ik u eens zeggen, ben ook al genoeg (serieus) depressief geweest wegens mijn geweldige sociale vaardigheden of dus eerder het complete gebrek eraan. Waar de grens is tussen serieus denken aan zelfmoord of gewoon "down/depressief" zijn is nogal moeilijk, velen gaan daar eens aan denken maar laten het gauw varen, zodus die 75% is mssch voor jouw statement wat overdreven. Je hebt wel ergens gelijk over "het blij zijn dat je het niet deed".
Maar waar jij doet alsof zelfmoord bestaat uit "het lef hebben" zit je er mooi naast.
Zelfmoord plegen is (toch in dergelijke gevallen bij de jeugd, we gaan niet over euthanasie beginnen of volwassenen die al 40j in een benedenwaardse spiraal leven) een wanhoopsdaad die uiteindelijk vrij "laf" uitkomt, in plaats van je problemen aan te pakken zeg je gewoon: tgaat niet meer, ik stap eruit. "Laf" hier aub niet te letterlijk nemen, zie hieronder wat ik ermee bedoel.
Klinkt mssch hard t.o.v. de mensen die het ooit gedaan hebben en ik wil deze zeker niet als complete lafaards afschilderen, want dit zijn meestal de mensen die de jaren voor hun wanhoopsdaad een leven hebben gehad dat je praktisch niemand toewenst, maar a.u.b., begin het zeker niet te romantiseren. Zelfmoord is nog steeds de makkelijke weg, het lef hebben om 1 bepaalde actie te doen i.p.v. JAREN het lef hebben om op te zien tegen je situatie en deze te verbeteren. Dit houdt ook in dat je jaren mssch moet toezien hoe het even erg blijft of zelfs verslechtert.
Ik ben zoals ik zei genoeg depressief geweest om dus mijn immense introvertie en geloof mij, als je daar zelf geen last van hebt kan je je niet voorstellen hoe immens klote dat is, mssch weet jij het wel, ik weet natuurlijk niet wat de reden van je zelfmoordpoging was. Bij mij was het ook niet zomaar een periode van een paar maand of zo, kheb daar echt jaren last van gehad voor dat dat iets begon te beteren, laat ons zeggen dat het zowat van ergens in het 6e middelbaar tot nu toe een klein beetje verbeterd is, waar ik zelfs al vreselijk blij voor ben.
Ik heb dus nog steeds genoeg moeite om te communiceren met bepaalde mensen/over bepaalde onderwerpen, maar ik begin gelukkig al niet meer sporadisch hevig te trillen van de seconde dat ik tegen een vreemde praat :/. Ik voel me zelfs nu nog soms down omdat ik wat opener zou willen zijn & vind het vooral spijtig dat ik echt vele jaren heb "verspild" door gewoon zo teruggetrokken te zijn (ik ben al bij al wel zeer blij dat ik nooit erg gepest ben geweest, dan zou ek er mssch wel erger onder doorgegaan zijn). Maar geen haar op men hoofd die er aan denkt dat zelfmoord, hoewel mssch VEEL "simpeler", de oplossing is met het meeste lef, niet nu en zelfs niet op momenten dat ik mij het slechtste voelde. Opkijken tegen die problemen en de moed scheppen om er iets aan te doen, hoewel je weet dat het voor een groot deel verdomd zwaar is, dat is verdomme lef hebben (en ik geef eerlijk toe dat ik dat lef voldoende keren niet had/heb en me wentel in zelfbeklag!).
my 0.02€, met iets meer persoonlijke inbreng dan ik oorspronkelijk van plan was.