Archief - redelijkheid van leerkrachten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Suphafly

Legacy Member
Djack zei:
Met dat van lef hebben duid ik gewoon op het feit dat de kleine meerderheid
ook werkelijk zal overgaan tot het zelfmoord plegen. Ik wou er gewoon op wijzen dat de gedachte "zelfmoord" al in veel hoofden heeft rondgespookt, en dat het, zoals jij ook beweerd, enkel maar bij gedachten blijft. Omdat iedereen hier zo hoog van de toren zit te blazen dat het allemaal lafaards,enz ... zijn.
Hoe meer mensen het niet doen, hoe beter uiteraard. Het stoort me enkel
dat mensen niet durven toegeven dat ze er al wel eens aan gedacht hebben, en zo zitten er hier genoeg. Maar toegeven zullen ze niet doen.

²nd
imo is er nix mis mee zelfmoord

denkimi

Legacy Member
depressie ontstaat uit een overschot aan tijd, als mensen te veel tijd hebben om na te denken over hun leven en ze zijn toevallig een type dat nogal negatief ingesteld is, bestaat de kans dat ze depressief worden.

van mij mag iedereen zelfmoord plegen, ze moeten gewoon duidelijk aangeven dat ze het gaan doen en ervoor zorgen dat er niemand last van heeft. dus ook zorgen dat de erfenis en de begrafenis geregeld is, en dat de partner of de kinderen niet met een schuldgevoel of schulden opgezadeld zitten.

Quilombo

Legacy Member
Math'ke zei:
Het hangt er alleen vanaf wat je eraan wilt doen hé ..

laatste keer ik checkte kon ik nog altijd niet bepalen hoeveel en in welke mate mijn hersenen chemische stoffen afscheidden :help:

killgore zei:
Zelfmoord is nog steeds de makkelijke weg, het lef hebben om 1 bepaalde actie te doen i.p.v. JAREN het lef hebben om op te zien tegen je situatie en deze te verbeteren. Dit houdt ook in dat je jaren mssch moet toezien hoe het even erg blijft of zelfs verslechtert.

mensen die al lang genoeg hebben opgezien tegen hun situatie en die geprobeerd hebben die te verbeteren.. waarom zouden die geen zelfmoord "mogen" plegen, waarom is dat laf ?? mensen doen hier altijd precies of ze hebben niet geprobeerd om hun situatie te verbeteren. ik kan je vertellen dat sommigen in zichzelf een hele strijd voeren (met zichzelf ook), terwijl niemand dat weet of opmerkt. als zo iemand dan zelfmoord pleegt, is het dan nog altijd "laf", omdat hij/zij zogezegd niet geprobeerd heeft er iets aan te doen .. :s

als je na jaren vechten tegen je situatie kiest voor zelfmoord ipv nog jaren een ellendig leven te lijden dan vind ik dat niet laf, maar slim.

soit, in de puberteit is dat wel iet anders natuurlijk


maar vergeet niet dat 95% van je gedachten onbewust zijn, als die 95% jou ongelukkig maken gaan die 5 overige procentjes daar niet veel aan kunnen veranderen hoor.

't zijn trouwens meestal niet de problemen die iemand zelfmoord doen plegen, maar gewoon hun gedachten. en geloof het of niet, maar aan je gedachten kan je dus weinig of niks veranderen (nu ja toch niet "de gewone mens" ;))

killgore

Legacy Member
Quilombo zei:
mensen die al lang genoeg hebben opgezien tegen hun situatie en die geprobeerd hebben die te verbeteren.. waarom zouden die geen zelfmoord "mogen" plegen, waarom is dat laf ?? mensen doen hier altijd precies of ze hebben niet geprobeerd om hun situatie te verbeteren. ik kan je vertellen dat sommigen in zichzelf een hele strijd voeren (met zichzelf ook), terwijl niemand dat weet of opmerkt. als zo iemand dan zelfmoord pleegt, is het dan nog altijd "laf", omdat hij/zij zogezegd niet geprobeerd heeft er iets aan te doen .. :s

als je na jaren vechten tegen je situatie kiest voor zelfmoord ipv nog jaren een ellendig leven te lijden dan vind ik dat niet laf, maar slim.

soit, in de puberteit is dat wel iet anders natuurlijk


maar vergeet niet dat 95% van je gedachten onbewust zijn, als die 95% jou ongelukkig maken gaan die 5 overige procentjes daar niet veel aan kunnen veranderen hoor.

't zijn trouwens meestal niet de problemen die iemand zelfmoord doen plegen, maar gewoon hun gedachten. en geloof het of niet, maar aan je gedachten kan je dus weinig of niks veranderen (nu ja toch niet "de gewone mens" ;))

Onder lange tijd versta ik echt lang, heb ik trouwens ook gezegd in mijn post: ik heb het hier vnl op jongeren, die hebben ffs nog gans hun leven voor zich ;).

En imho is het niet slim, pakweg 2 jaar op een mensenleven is nog maar een goeie 3% van uw fucking leven eh, hoewel dat immens lang lijkt in uw jeugd/op dat moment zelf.

Maar ik begrijp wel dat niet iedereen op die momenten nog een beetje rationeel kan gaan nadenken, wat in die gevallen wel eens nodig is (mssch is dat een voordeel bij mij, dnno).

Djack zei:
Met dat van lef hebben duid ik gewoon op het feit dat de kleine meerderheid
ook werkelijk zal overgaan tot het zelfmoord plegen. Ik wou er gewoon op wijzen dat de gedachte "zelfmoord" al in veel hoofden heeft rondgespookt, en dat het, zoals jij ook beweerd, enkel maar bij gedachten blijft. Omdat iedereen hier zo hoog van de toren zit te blazen dat het allemaal lafaards,enz ... zijn.
Hoe meer mensen het niet doen, hoe beter uiteraard. Het stoort me enkel
dat mensen niet durven toegeven dat ze er al wel eens aan gedacht hebben, en zo zitten er hier genoeg. Maar toegeven zullen ze niet doen.
Ik wil het best toegeven ;), ik zei ook niet dat het laf was in het algemeen (tis nog steeds uw eigen van kant maken), ik vind het gewoon laffer als het proberen op te nemen tegen al uw fucking problemen ;), zeker als ge nog zo jong zijt.

Ik begrijp wel dat die opmerkingen u storen, volg u erin, maar ik vond uw commentaar een beetje te romantiserend, n/o.

ElBramo

Legacy Member
Respect voor het leven! Zelfmoord is de ergste daad die je kan doen en staat volgens mij zelfs in de 10geboden: u zult niet doden! Dus ook geen zelfmoord... En als ge zelfmoord pleegt dan moogt ge niet naar de hemel...

En dat van die grafsteen 5 pagina's geleden: zijt ge een katholieke familie?

Suphafly

Legacy Member
ElBramo zei:
Respect voor het leven! Zelfmoord is de ergste daad die je kan doen en staat volgens mij zelfs in de 10geboden: u zult niet doden! Dus ook geen zelfmoord... En als ge zelfmoord pleegt dan moogt ge niet naar de hemel...

En dat van die grafsteen 5 pagina's geleden: zijt ge een katholieke familie?

niet gelovig :p
dus das ni echt nen houvast voor mij

Raukaris

Legacy Member
ElBramo zei:
Respect voor het leven! Zelfmoord is de ergste daad die je kan doen en staat volgens mij zelfs in de 10geboden: u zult niet doden! Dus ook geen zelfmoord... En als ge zelfmoord pleegt dan moogt ge niet naar de hemel...

Volgens de katholieke leer is zelfmoord idd een rechtstreeks ticket naar de hel.

Tha_nOn

Legacy Member
Raukaris zei:
Volgens de katholieke leer is zelfmoord idd een rechtstreeks ticket naar de hel.

daar zijn ze tegenwoordig van afgestapt
priesters oordelen niet over zelfmoord (en in de begrafenismis zullen ze dus ook niet de nadruk leggen op het feit dat die persoon zelfmoord gepleegd heeft)

Stancke

Legacy Member
I'm back

Kijk,ik vraag ook niet dat iedereen mij gelijk heeft,daarom noemt het ook een forum.
Ik sta gewoon soms stil bij de dingen van het leven,ik ben kritisch naar het leven toe volgens sommigen...

Soit,ik ga het kort maken. Bedankt voor de reacties:)

Bose

Legacy Member
ElBramo zei:
Respect voor het leven! Zelfmoord is de ergste daad die je kan doen en staat volgens mij zelfs in de 10geboden: u zult niet doden! Dus ook geen zelfmoord... En als ge zelfmoord pleegt dan moogt ge niet naar de hemel...

En dat van die grafsteen 5 pagina's geleden: zijt ge een katholieke familie?

gelukkig geloven wij nog in God de vader...

Raukaris

Legacy Member
Tha_nOn zei:
daar zijn ze tegenwoordig van afgestapt
priesters oordelen niet over zelfmoord (en in de begrafenismis zullen ze dus ook niet de nadruk leggen op het feit dat die persoon zelfmoord gepleegd heeft)

priesters niet meer omdat hun macht is afgezwakt en dat er behoorlijk wat kritiek zou zijn moesten ze hun mening geven en de familie extra bezwaren.

Maar het standpunt van het vaticaan is onveranderd hoor.

pamperke

Legacy Member
den-kimi zei:
depressie ontstaat uit een overschot aan tijd, als mensen te veel tijd hebben om na te denken over hun leven en ze zijn toevallig een type dat nogal negatief ingesteld is, bestaat de kans dat ze depressief worden.
Lol! pseudo-wetenschappers to the rescue!

Anyway, ik vind zelfdoding niet laf, maar ik vind ook niet dat je er lef voor moet hebben. Meestal vind ik het spijtig voor de persoon en zijn/haar familie, vrienden, enz. dat diegene in kwestie dacht dat hij/zij niet meer kon geholpen worden.

Tha_nOn

Legacy Member
Raukaris zei:
priesters niet meer omdat hun macht is afgezwakt en dat er behoorlijk wat kritiek zou zijn moesten ze hun mening geven en de familie extra bezwaren.

Maar het standpunt van het vaticaan is onveranderd hoor.


het vaticaan is den hoge ivoren toren die voor iedereen dezelfde regels probeert te handhaven (kunt ge alleen maar doen door heel conservatieve regels te hebben)
priesters en kardinalen zorgen er juist voor dat die regels vertaald en hertaald worden naar de streek waarin zij werken en leven (gewoon belgie of de westerse wereld dus)

anyway priesters zullen dat niet op henzelve beslist hebben die hebben dat van kardinalen en kardinalen halen die dingen uit bepaalde formuleringen van de paus (ja gefoefel:p)

en er zijn meer dan genoeg niet-gelovige families die zo een mening hebben over zelfmoord, precies of het weer allemaal de kerk is ze <o/

grey-turtle

Legacy Member
Tegenwoordig hebben ze het niet meer over zelfmoord, maar over zelfdoding. De reden is gewoon simpel: die mensen zoeken een gemakkelijke uitweg om van hun pijn verlost te zijn. Er zijn anderen die misschien daarom drinken of drugs gebruiken.

Stancke

Legacy Member
Hoeveel % van de personen die zelfmoord plegen laten een afscheidsbrief na?

Ik begin er meer en meer over na te denken dat het gewoon een ongeluk was/is...

Gisteren heeft ze een mooie uitvaartplechtigheid gehad en op school een bezinningsmoment gehad op de speelplaats,de 856 leerlingen waar nog nooit zo stil geweest.

ng

Legacy Member
grey-turtle zei:
Tegenwoordig hebben ze het niet meer over zelfmoord, maar over zelfdoding. De reden is gewoon simpel: die mensen zoeken een gemakkelijke uitweg om van hun pijn verlost te zijn. Er zijn anderen die misschien daarom drinken of drugs gebruiken.

Kan dan toch meer begrip op brengen voor mensen die zelfmoord zouden plegen dan mensen die, in mijn ogen, laf hun eigen kapot beginnen te zuipen/snuiven/spuiten.

Met de twee doet ge uw naaste pijn, zeer veel pijn zelfs, maar met de zuipen/snuiven/spuiten kunt ge uw naaste nog in een financiële put duwen ook.
Das dan twee keer ze pijn doen.

Hmgrwngd

Legacy Member
grey-turtle zei:
De reden is gewoon simpel: die mensen zoeken een gemakkelijke uitweg om van hun pijn verlost te zijn.

Gemakkelijk ? :sop:

Ik weet niet van jou, maar mezelf ophangen, doodschieten of doodzuipen zie ik NIET als een gemakkelijke uitweg.

Beter zou zijn om te zeggen dat die mensen geen andere uitweg zien dan zelfmoord; maarja; dat past niet in de algemeen aanvaarde theorie van "zelfmoord is voor lafaards die het leven nie aankunnen".

"Life, what are you gonna do about living? " ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan