Stancke
Legacy Member
23-10-2006,een dag om nooit meer te vergeten,een dag om ieder jaar even bij stil te staan.
De ochtendzon kon er niet tegen optornen,geen goede SB,geen gelach,niets,werkelijk niets.
Vanmorgen het bericht gekregen dat een meisje van onze school dood is...oorzaak: zelfmoord,opgehangen.
Ik stond werkelijk aan de grond genageld toen ik het nieuws hoorde vanmorgen van iemand vanop school. Meisje van 15 dood,kan toch niet? Zo drastisch,plots,opeens,zo direct,zo fucking hard onbeschrijfelijk.
Wat me ongeloofelijk hard stoort is dat wij langs geen kanten zijn ingelicht geweest.
Voor de 4e jaars was er deze morgen een korte samenkomst maar de rest van de leerlingen? Ahja,dat kan ons niet schelen éh! Sorry beste leerkrachten maar mij,als 17 jarige houd het me wel dégelijk bezig.
Iedere fucking,achterbakse leerkracht doet alsof er niets is gebeurd,er even bij stilstaan? Ahnee éh,de leerstof is véél belangrijker dan iemand die nooit meer terug komt....
Kutmentaliteit,waar zijn de redelijke leerkrachten?
Alle leerkrachten hadden afgesproken om een kaars te laten branden in klas en een gedichtje voor te lezen bij het begin van ieder lesuur.
3e lesuur: test van boekbespreking,ahja,véél belangrijker natuurlijk!
In het 4e lesuur had ik toch een klein gebaar verwacht van onze klastitularis. Juist niets,nada,rien,nothing,geen kaars,geen gedicht.
5e lesuur: Biokatalysatoren zijn natuurlijk véél belangrijker
6e lesuur: Eindelijk iemand die een kaarsje laat branden en het gedicht voorleest
7e lesuur: Frans,niets gezien
Is het omdat het de leerkrachten niet intresseert dat het ons,de leerlingen,niets intresseert?
Waar is de samenhang,de solidariteit?
De ochtendzon kon er niet tegen optornen,geen goede SB,geen gelach,niets,werkelijk niets.
Vanmorgen het bericht gekregen dat een meisje van onze school dood is...oorzaak: zelfmoord,opgehangen.
Ik stond werkelijk aan de grond genageld toen ik het nieuws hoorde vanmorgen van iemand vanop school. Meisje van 15 dood,kan toch niet? Zo drastisch,plots,opeens,zo direct,zo fucking hard onbeschrijfelijk.
Wat me ongeloofelijk hard stoort is dat wij langs geen kanten zijn ingelicht geweest.
Voor de 4e jaars was er deze morgen een korte samenkomst maar de rest van de leerlingen? Ahja,dat kan ons niet schelen éh! Sorry beste leerkrachten maar mij,als 17 jarige houd het me wel dégelijk bezig.
Iedere fucking,achterbakse leerkracht doet alsof er niets is gebeurd,er even bij stilstaan? Ahnee éh,de leerstof is véél belangrijker dan iemand die nooit meer terug komt....
Kutmentaliteit,waar zijn de redelijke leerkrachten?
Alle leerkrachten hadden afgesproken om een kaars te laten branden in klas en een gedichtje voor te lezen bij het begin van ieder lesuur.
3e lesuur: test van boekbespreking,ahja,véél belangrijker natuurlijk!
In het 4e lesuur had ik toch een klein gebaar verwacht van onze klastitularis. Juist niets,nada,rien,nothing,geen kaars,geen gedicht.
5e lesuur: Biokatalysatoren zijn natuurlijk véél belangrijker
6e lesuur: Eindelijk iemand die een kaarsje laat branden en het gedicht voorleest
7e lesuur: Frans,niets gezien
Is het omdat het de leerkrachten niet intresseert dat het ons,de leerlingen,niets intresseert?
Waar is de samenhang,de solidariteit?



