Archief - redelijkheid van leerkrachten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
sQuar3. zei:
ken je het meisje persoonlijk?!

De zus van het meisje ken ik goed,en tegen het meisje zelf heb ik al meer dan 1x tegen gebabbeld maar nooit echt diep,dus het kan mij iets schelen. En zo denken er nog meer over in m'n klas.

Het gaat mij niet over 'het in het middenpunt van de belangstelling zetten' of wat dan ook,maar ik vind dat een school die zich als open,sociaal en solidair opsteld naar de buitenwereld zich ook zo moet 'gedragen'.

Die kaars brengt haar zeker niet terug maar wat is een dode met een mooie begrafenis?

WillemVM

Legacy Member
Stancke zei:
De zus van het meisje ken ik goed,en tegen het meisje zelf heb ik al meer dan 1x tegen gebabbeld maar nooit echt diep,dus het kan mij iets schelen. En zo denken er nog meer over in m'n klas.

Het gaat mij niet over 'het in het middenpunt van de belangstelling zetten' of wat dan ook,maar ik vind dat een school die zich als open,sociaal en solidair opsteld naar de buitenwereld zich ook zo moet 'gedragen'.

Die kaars brengt haar zeker niet terug maar wat is een dode met een mooie begrafenis?


ge komt ni naar school om een begravenis meetemaken

el shorty

Legacy Member
ik zie eigenlijk niet in waarom je zo verontwaardigd bent:

Zoals anderen al aanhaalden: het is veel belangrijker te zien waarom ze het heeft gedaan
Daarnaast: ik weet niet of jouw school groot is, maar ik zat op 1 van 720 leerlingen, een gemiddelde school. En wie of wat is een leerling daar? een nummer, 1 der vele. Iemand van het 5de jaar kent bijna niemand uit het 3de etc. Waarom er dan ook gedenking voor houden, voor iemand die je niet persoonlijk kent? Als je haar kent: oke dan begrijp ik dat beter, maar 3/4de van de school zal die prolly nooit gesproken hebben. Waarbij ik gene onverschilligheid preek natuurlijk. Idem voor de leerkrachten: bon tis een leerlinge geweest, maar wat dan nog?
Als iemand in een zijstraat van mijn straat omver gereden wordt door een auto en sterft zal ik er evenmin een traan om laten: ik kende die persoon niet en er sterven dagelijks mensen in het verkeer... als je daar dagelijks bij stil zou staan heb je op den duur geen leven meer.
Ik vind je reactie dan ook meer dan overroepen...

Gavin

Legacy Member
Stancke zei:
De zus van het meisje ken ik goed,en tegen het meisje zelf heb ik al meer dan 1x tegen gebabbeld maar nooit echt diep,dus het kan mij iets schelen. En zo denken er nog meer over in m'n klas.

Het gaat mij niet over 'het in het middenpunt van de belangstelling zetten' of wat dan ook,maar ik vind dat een school die zich als open,sociaal en solidair opsteld naar de buitenwereld zich ook zo moet 'gedragen'.

Die kaars brengt haar zeker niet terug maar wat is een dode met een mooie begrafenis?
aangezien niemand (zelfs de school niet begrijp uit uw verklaring) wist dat er iets aan de hand was, zou het nogal onfair tegenover dat meisje zijn om het even breed uit te smeren

daarbij, ge kent de zus dus ga het dan aan haar vragen..het is niet aan de leraar om da te verkondigen.

ik denk dat ge uw frustratie om haar moord niet op school moet uitwerken, en zeker niet op de details die de school volgens u zou moeten doen

en dat van die kaars en begrafenis is er al helemaal over

zarathustra

Legacy Member
Wat ik zie is iemand die graag wat minder les had gehad. Als het je echt iets had kunnen schelen dan had je mss zelf iets gedaan, nu in je eigen vrije tijd. Maar dan niet natuurlijk, populair gaan doen en leerkrachten bashen op een games forum, *veel* belangrijker.

En meer on topic: een kaars? gedichtjes? voor dat meisje haar ouders dan? Ik denk niet dat die daar veel aanhebben.

viewer

Legacy Member
ManhunteR zei:
gij zijt er curieus naar, en gij wilt da da int midden van de belangstelling staat, mss ni zo goe voor de mensen die er ECHT verdriet voor hebben, laat hen da verwerken, niet iedereen.

ik denk dat uw nieuwsgierigheid gewoon de bovenhand heeft en emoties hier nie veel aan te pas komen.kvindet goe van de leerkrachten dazer gene show rond hebbe verkocht, het zijn uw zaken ni, en hoe minder aandacht er van de massa komt die er niets mee te maken heeft (en dus ook diegenen die zich interessant willen maken met 'hun versie' van de feiten, want die zijn er altijd), hoe beter de mensen die er wel om geven het kunnen verwerken

big second there. Hetzelfde voorgehad bij ons opt school int vierde jaar btw, maar dan wel met ne vrij goede vriend (ook jaargenoot).

boogje

Legacy Member
je overreageerd. Het is normaal dat enkel de klas word ingelicht etc., de mensen die haar écht goed kennen. Ken jij haar toch (goed), dan houd niemand u tegen om zelf een stiltemoment te houden, naar haar begrafenis te gaan etc., maar je bent op school en daar word les gegeven. Het is niet omdat er iemand dood is, dat opeens iedereen een kaars moet opbranden en gedichtjes moet voorlezen, neen, school = school. Als jij niet héél diep geraakt zijt door de dood van haar, wat zo is als je niet in haar klas zit/ persoonlijk goed kent, dan is er geen enkel excuus om doodgewoon les te volgen zoals anders.

klinkt hard maar da's gewoonweg de wereld.

Joown

Legacy Member
Ik heb een van mijn beste vrienden kwijtgeraakt door een verkeersongeval.
Iedereen verwerkt dit op zijn manier. Mijn principe is gewoon... Je herdenkt dit op je eigen manier en met personen die hem goed kennen; zoals reeds aangehaald: gedichtje, kaarsje, mooie krans op zijn graf, mooie begrafenis, noem maar op.. is gewoon pure commerce! Niets anders. Je herdenkt de persoon vanbinnen , niet door er allerlei tralala rond te verkopen IMO!
Ik kan begrijpen dat je er aangedaan door bent, maar zo zijn mensen nu eenmaal + De helft van de leerlingen denken...Yes, even geen les, wat boeit mij dit nu als er een persoon overleden is die ik niet ken!

democracy02

Legacy Member
leerkrachten :rofl:

o de memoires,
heb er in mijn leven tientallen gehad; en er zaten slechts enkele goeie tussen vind ik.

die die ik goed vond waren deze die echt respect hadden voor hun leerlingen, en geen "respect" ala formele beleefdheid

mijn vroegere directeur beweerde dat leerkrachten een ras apart zijn die altijd denken dat ze het beter weten;
ik ga akkoord met het feit da meesten denken da ze hetr beter weten wanneer dit niet zo is; maar het is geen! ras apart.


leerkrachten zijn ook maar mensen, die hun menselijkheid door de jaren heen hebben verloren dankzij de bullshit van de maatschappij...
educatie, media, opvoeding van ouders, ... spelen allemaal sinds enorm vroege leeftijd een rol in het doden van het hart van de mens.

mensenrobots zijn een essentieel onderdeel van de geldmachine "de aarde"

ripz

Legacy Member
Ik was leider van haar in de KSA dit jaar (en paar jaar geleden ook), dus ik kende haar persoonlijk. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het jammer vind dat ze er niet wat meer aandacht aan besteed hebben, maar voor 95% van de personen die niet in hetzelfde jaar zaten, was dit waarschijnlijk niet nodig. Het is wel zo dat er inderdaad meer aan zelfmoordpreventie gedaan zou moeten worden. Zij was iemand die in de KSA heel goed in de groep lag, met iedereen kon opschieten. Dan is het echt een slag in je gezicht als je verneemt dat ze haar zelf van het leven beroofd heeft.

En voor al die mensen hier met hun stoere opmerkingen over zelfmoord, toon es wat respect, ik hoop dat jullie het nooit moeten meemaken.

Cybergirl

Legacy Member
ik vind het persoonlijk een beetje grof van jullie om Stancke zomaar 'uit te maken' voor iemand die gwn geen les wou hebben vandaag..

ik denk dat het maar normaal is hij er nie goe van is en dat hij vraagt om daar toch wel wa meer bij stil te staan, ook al kende hij da meiske mss niet zo goed

en van 'aan de grote bel hangen' das zever.. die hele school weet het daar wss al dus wa heeft het voor nut dat de leerkrachten daar dan over zwijgen?
als de lln daar vragen over kunnen ze die best gwn beantwoorden want anders gaan der toch alleen maar roddels de ronde doen..

(mijn mening ;) )

ManhunteR

Legacy Member
zou heel plezant zijn

allleen vraagt hij niet om er 'eens stil bij te staan' maar vraagt hij om kaarskes en gedichtjes om den emotionelen uit te hangen, en vor ene heel school is da spijtig genoeg gewoon erover,tis erg, ma de meerderheid geeft daar ni om, en hoeft daar ni om te geven.

vragen beantwoorden, benk volledig mee akkoord, ma das iets helemaal anders, dit is in mijn ogen aanstellerij

Sir.Killalot

Legacy Member
lttuvix zei:
ge moet ook inzien dat leraars heel veel studenten gaan verliezen

dus ze mogen ook niet te close geraken met hun leerlingen, anders gaan ze opt einde der ook door geraken
*edit*
ik vind de reacties hier ook wel vrij ongepast tbh

er gebeuren elke dag wel zo een dingen, ma daarom moet ge het nog altijd niet als vanzelfsprekend zien tbh en zeker nie oordelen dat mensen zielig zijn, je kan dat denken maar zo een dingen zeg je niet

Vind ik ook, hoe sommigen hier bezig zitten getuigd echt van zeer weinig respect hoor... Goed, je bent er misschien niet eens mee dat de school daar aandacht moet aan besteden, maar om daarom dat meisje en de threadstarter te bashen... Jullie zouden het verdorie zelf eens mee moeten maken!
En ik vind het juist zeer nodig dat de school info geeft, dat nieuws lekt toch uit en dan komen de roddels wat nog erger is voor de gerelateerden...
Goed, in elk les moeten ze die dood nu niet aanhalen, maar een minuut stilte vind ik toch wel het minste dat ze kunnen doen :)

Ble$$ed^

Legacy Member
tbh zou ik er ook niet zozeer bij stilstaan. Ik kan moeilijk respect opbrengen voor al dat zelfmoordgedoe.

Timmos

Legacy Member
lol op mijn school was er ook ene uit het vierde overreden en overleden, en daar werd wel 'iets' over gezegd maar niet over gepraat in klasgesprekken of zo... Er was wel in de kapel een rouwregister. Ik ben ook ff naar de kapel te gaan om erover na te denken...

2 jaar ervoor was er iemand uit ons jaar gestorven aan een hersentumor. Die jongen had nog tesamen met mij in het 1ste en 2de middelbaar in dezelfde klas gezeten, zelfs aan dezelfde bank. Dat is anders natuurlijk, als je iemand zo goed kende... :(

Bij die laatste ben ik ook naar het mortuarium gegaan om afscheid te nemen. Maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan bij die gast die ik niet kende (uit het vierde).

Plut0r

Legacy Member
Is idd wel erg

Heb vandaag ook gehoord dat er een jongen zelfmoord gepleegt vorige week donderdag die nog in onze school gezeten heeft. En dan nog vorig week ook iemand van de scouts? De laatste tijd hoor je bijna niets anders meer :s

btw Wie is het infeite nog eigenlijk niets van vernomen

Anoniem04

Legacy Member
tbh zou ik er ook niet zozeer bij stilstaan. Ik kan moeilijk respect opbrengen voor al dat zelfmoordgedoe.

Wat een zever, als het iemand is die uw dierbaar is, dan zal het u op dat moment geen kloten schelen hoe zij/hij aan hun einde zijn gekomen.

SilentSpring

Legacy Member
damned, beginnen ze daar ook al. Ik die altijd dacht dat dat ver van mijn bed zaken waren. Zo te horen was't dus nieveel soeps, en dan zeggen dat ze vorig jaar of het jaar ervoor wel nen bezinning konden geven over irak of wat het ook was...
ivm de leerkracht geschiedenis: Dat is Janssens zeker, dien is inderdaad een heel goeie vent, zo zouden alle leraars moeten zijn.
Dien maakt gerust tijd voor zo'n zaken, de leerstof is eigenlijk maar bijzaak bij hem.
Da's nen gevoelige ook, in juni gaven wij hem als cadeau ne pak videocassettes omdat hij altijd reportages ivm geschiedenis opneemt. Hij was daar echt duidelijk blij mee, kon nog net z'n tranen binnenhouden enzo.
Janssens rulez:)

edit: @ Gavin: ivm vragen aan de zus. Is imo nogal logisch dat ge die mensen daar nog niet es extra mee wil lastigvallen denkek.
Die gaan't zo al moeilijk genoeg hebben zonder dat er nog een hele hoop mensen vragen komt stellen enzo. (Want er zitten er veel tussen die gewoon ramptoeristen zijn).

dunno

Legacy Member
Frontpage zei:
zelfmoord= lame idd (allee in de meesten gevallen toch)


Waarom is zelfmoord plegen laf? Ik vind het een moeilijke/zware beslissing om zoiets te doen bij de gedachte dat je daarna niets meer zal voelen,denken,horen...

Daar heb ik respect voor!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan