Archief - Opwarming van de aarde is een mythe!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_DM_

Legacy Member
Man toch, hoe alles hier wordt afgedaan alsof het perfect normaal is, trek jullie ogen eens open...

prozackx

Legacy Member
het is in feite toch logisch dat de aarde opwarmt? 10k jaar geleden was er een ijstijd. de temperatuur stijgt geleidelijk weer tot een 'maximum' (dat bijvoorbeeld over 20k jaar bereikt wordt), en dan daalt hij weer 30k jaar (volgende ijstijd)...

_DM_

Legacy Member
Ooit gehoord dat de ganse populatie van de aarde eraan ging door de hitte ? Ik niet... Tegen dit tempo echter zitten we over 50 jaar met zomers van 60 graden ofzo...

prozackx

Legacy Member
60°C? bron?

het is natuurlijk mogelijk dat de laatste jaren piekjaren waren, en dan de mensen die over 50 jaar zomers van 60°C voorspellen dat berekend hebben op basis van deze piekjaren.

_DM_

Legacy Member
Geen bron, gewoon ruwe schatting.
Het is nog maar de laatste paar jaren dat het in de zomer geleidelijk aan steeds warmer aan het worden is.

Mistabeen

Legacy Member
wel vrij grappig hoe iedereen zich zorgen maakt over de opwarming van de aarde terwijl de aarde tegelijkertijd vermoedelijk aant afkoelen is in de kern :p

Hellrabbit

Legacy Member
prozackx zei:
het is in feite toch logisch dat de aarde opwarmt? 10k jaar geleden was er een ijstijd. de temperatuur stijgt geleidelijk weer tot een 'maximum' (dat bijvoorbeeld over 20k jaar bereikt wordt), en dan daalt hij weer 30k jaar (volgende ijstijd)...


het is de snelheid waarmee de aarde opwarmt die de mens zorgen baart

Anoniem04

Legacy Member
10 Procent heeft het aan kracht verloren de laatste jaren. En daar kwam het inderdaad op neer.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Parnakra zei:
In de winter zijn de nachten dan weer langer dan de dagen. ;)

Maar dat doet er niet toe, want zoals PineMangoes reeds gezegd heeft, uiteindelijk wordt er meer CO² weggereageerd dan dat er bijkomt. Ik wou er gewoon even attent op maken dat bomen niet enkel O² produceren alsof het miraculeuze groenfabrieken waren.
In de winter verliezen de meeste planten dan ook hun blaadjes, dat doet er ook veel toe... :p
Maar het is inderdaad zoals je daaronder zegt.

Mistabeen zei:
wel vrij grappig hoe iedereen zich zorgen maakt over de opwarming van de aarde terwijl de aarde tegelijkertijd vermoedelijk aant afkoelen is in de kern :p
Dat maakt weinig uit he, die kern die afkoelt is een natuurlijk proces, daar kunnen we niets aan doen en dat heeft veel minder invloed op ons (tenzij op hele lange termein, maar dan zit je hier natuurlijk ook met evolutie). De zon wordt ook groter, maar dat si totaal iets anders he... (Vanwaar haal je trouwens dat de kern afkoelt, is de eerste keer dta ik ervn hoor?)

Mistabeen

Legacy Member
Osi` zei:
En als em afkoelt, verzwak het magnetisch veld dan eigenlijk niet? Waardoor er meer gevaarlijke zonnestralen hier neerkomen en het nog warmer wordt?

Kzag da op NGC, kan zijn dat ik het slecht of verkeerd verwoord :)
jup :) heb da ook gezien

@fighting hobbit: zoals al gezegt was op ngc overlaatst :) en kan wel zeer ernstige gevolgen hebben, als de kern afkoelt stopt die me draaien en dan verliest d aarde zijn magnetische velden, da is wa waarschijnlijk me mars gebeurt is.

fixer187

Legacy Member
he gasten, het was wel vandaag world jumpingday he, toch allemaal gesprongen om het ozongat te laten verdwijnen :lol:

PineMangoes

Legacy Member
_DM_ zei:
Ooit gehoord dat de ganse populatie van de aarde eraan ging door de hitte ? Ik niet... Tegen dit tempo echter zitten we over 50 jaar met zomers van 60 graden ofzo...

1) We gaan niet dood door de hitte, wel door het smelten der ijskappen

2) Ganse populatie? Nee hoor, wij wel, nederland ook, eilanden zoals UK ook, maar zeker niet iedereen (Nepal of Tibet zullen wel niet overstromen :p)

3) 60°? Binnen vijftig jaar? Lol? Heb jij dat op de vtm gezien of zo ;)? Men schat een 2-5°C tegen 't einde van deze eeuw, denk dat 60° niet eens mogelijk is.

Conradus

Legacy Member
Wij ook niet waarschijnlijk hoor, als het zeepeil stijgt zullen ze er in de rijke landen wel voor zorgen goede dijken te bouwen om dat tegen te houden, landen als Bangladesh daarentegen...

Project Loony

Legacy Member
Dillyracer zei:
10 Procent heeft het aan kracht verloren de laatste jaren. En daar kwam het inderdaad op neer.
Dit komt (vermoed ik) door de eraankomende (honderden jaren = relatief dichtbij) polenwissel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift

Ik geloof echter niet in al die samenzweerderstheorietjes en scenario's die de onze geliefde doemdenkers er natuurlijk weer aan verbonden hebben. :)

Al zal een polenwissel (waarbij het magnetisch veld van de aarde voor een onbepaalde periode bijna onbestaande zal zijn) waarschijnlijk wel betrekkelijk zware gevolgen hebben voor de mensheid.

Anoniem04

Legacy Member
Ze hadden daarbij op NGC nog gezegd dat inderdaad het magnetisch veld van het zuiden aan het afnemen was wat daar ook op kon wijzen.

_DM_

Legacy Member
PineMangoes zei:
3) 60°? Binnen vijftig jaar? Lol? Heb jij dat op de vtm gezien of zo ;)? Men schat een 2-5°C tegen 't einde van deze eeuw, denk dat 60° niet eens mogelijk is.

Ik heb het al gezegd, dat was een suggestie.
5 jaar geleden hadden we zomers waar het een week, maximum 2 weken, goed weer was. En dan heb ik het over 25 graden. Nu zitten we bijna aan de 40 en het is niet de eerste keer (vorig jaar ook al).

Parnakra

Legacy Member
_DM_ zei:
Ik heb het al gezegd, dat was een suggestie.
5 jaar geleden hadden we zomers waar het een week, maximum 2 weken, goed weer was. En dan heb ik het over 25 graden. Nu zitten we bijna aan de 40 en het is niet de eerste keer (vorig jaar ook al).

16 jaar geleden hadden we ook al zo'n hete zomers. 50 jaar geleden ook al. 100 jaar geleden ook al.

Uitschieters zijn van alle tijden.

Project Loony

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ze hadden daarbij op NGC nog gezegd dat inderdaad het magnetisch veld van het zuiden aan het afnemen was wat daar ook op kon wijzen.
Niet enkel die metingen wijzen erop trouwens, maar ook veranderingen in de magmastromingen onder de aardmantel. (Het magnetisch veld van de aarde wordt voortgebracht door de voortdurende stromingen van magma, dat gesmolten ijzer bevat.)

Unkn0wn

Legacy Member
Opwarming van de aarde is een vicieuze cirkel van meer dan alleen maar uitlaatgassen die in de lucht komen.

Er is ook sprake van een sterke verwoestijnlijking die dan weer tot gevolg heeft dat de neerslag sterk afneemt, etc.

NapalmBenny.

Legacy Member
Waar het werkelijk om draait is dat de golfstromen afkomstig uit de tropische Caraïben die hier voor warm klimaat zorgen, dreigen stil te vallen, waardoor heel noord-west europa zal bevriezen.

Nu is het nog te warm, maar binnekort zitten we met een nieuwe ijstijd ^^.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan