Archief - Opwarming van de aarde is een mythe!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PaJaMa

Legacy Member
hmm, daarstraks aan het rondsurfen en kwam ik een tekst tegen waarin beweerd dat de opwarming van de aarde volledig natuurlijk is, en dat co2 er eigenlijk weinig mee heeft te maken
ben ik natuurlijk verder gaan zoeken, of dit waar is? ik weet het niet, daarvoor zal ik nog wel een paar dingen moeten lezen om te zien of de statistieken die ze gebruiken wel waar zijn etc
maar iig, hier een paar links die jullie eens kunnen doorlezen

http://www.quebecoislibre.org/001014-11.htm
http://www.junkscience.com/news/robinson.htm
http://www.junkscience.com/july04/Daily_Mail-Bellamy.htm
http://www.americanpolicy.org/un/thereisnoglobal.htm

http://weathereye.kgan.com/expert/warming/explain.html

http://www.look-to-the-skies.com/new_page_3.htm
de laatste 2 hebbek zelf nog niet kunne leze

enjoy

2 many soldiers

Legacy Member
De aarde is wel degelijk aan het opwarmen ze. Maar ik dacht dat het inderdaad natuurlijk was, het opwarmen en afkoelen van de aarde is ongeveer een sinusfunctie. De dallen zijn dan de ijstijden en nu zitten we in zo'n opgaande fase.

Da denk ik hé, don't shoot me als het niet waar is.

PaJaMa

Legacy Member
2 many soldiers zei:
De aarde is wel degelijk aan het opwarmen ze. Maar ik dacht dat het inderdaad natuurlijk was, het opwarmen en afkoelen van de aarde is ongeveer een sinusfunctie. De dallen zijn dan de ijstijden en nu zitten we in zo'n opgaande fase.

Da denk ik hé, don't shoot me als het niet waar is.
da weet ik, het gaat erom dat de oorzaak niet onze co2 uitstoot is, maar dat de zon en de ijstijden de natuurlijke oorzaken zijn

Zedjah

Legacy Member
Daar is vrij veel dispuut over in de wetenschappelijke wereld, en de specialisten zijn het écht nog niet eens.

killgore

Legacy Member
Ehm

Er zijn zelfs al theorieën dat we de natuurlijke opwarming zouden tegengaan op sommige delen van de planeet met behulp van global dimming :).

PaJaMa

Legacy Member
killgore zei:
Ehm

Er zijn zelfs al theorieën dat we de natuurlijke opwarming zouden tegengaan op sommige delen van de planeet met behulp van global dimming :).
hebt ge daar een paar links over?

Fighting Hobbit

Legacy Member
Het feit dat we een gat hebben in de ozonlaag dat ongeveer de grootte van België (ongeveer he) heeft is ook volledig natuurlijk zeker?

virtualdude

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Het feit dat we een gat hebben in de ozonlaag dat ongeveer de grootte van België (ongeveer he) heeft is ook volledig natuurlijk zeker?
wat heeft dat ermee te maken.

PaJaMa

Legacy Member
niet voort een of ander maar dat gat is niet veroorzaakt door co2..
chemicalien zijn de oorzaak

klootvis

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Het feit dat we een gat hebben in de ozonlaag dat ongeveer de grootte van België (ongeveer he) heeft is ook volledig natuurlijk zeker?

Da zijn CFK's die O3 afbreken
Hellrabbit kan mij ongetwijfeld het reactiemechanisme voorleggen als hij het deel radicalaire organische chemie al voldoende geblokt heeft :p

Wover

Legacy Member
PaJaMa zei:
niet voort een of ander maar dat gat is niet veroorzaakt door co2..
chemicalien zijn de oorzaak

damn you mac donalds met hun piepschuimhamburgerdoosjes :p


Anyway, het broeikaseffect is inderdaad volledig natuurlijk, maar in plaats van naar een hoogtepunt te gaan qua temperaturen enz, vrezen sommigen juist dat we een ijstijg gaan ingaan (cfr straalstroom die wegvalt, en onderzeese stromingen die warm water aanvoeren ook en blabla)

killgore

Legacy Member
Woverke zei:
damn you mac donalds met hun piepschuimhamburgerdoosjes :p


Anyway, het broeikaseffect is inderdaad volledig natuurlijk, maar in plaats van naar een hoogtepunt te gaan qua temperaturen enz, vrezen sommigen juist dat we een ijstijg gaan ingaan (cfr straalstroom die wegvalt, en onderzeese stromingen die warm water aanvoeren ook en blabla)
bla bla bla vrezen

eventjes bijvermelden dat dit een zeer lange termijn betreft.

Wa moeten we nu iets natuurlijk vrezen. Das als zeggen: oh noes, de aarde draait rond!
Waar we natuurlijk wel moeten op letten is de menselijke afbraak aan de natuur, dat houdt dan in het versnellen (verstoren) van onder andere deze natuurlijke processen. Dat is iets anders :).

(edit: was geen aanval op u he :p)

Conqie

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Het feit dat we een gat hebben in de ozonlaag dat ongeveer de grootte van België (ongeveer he) heeft is ook volledig natuurlijk zeker?
heeft er ten eerste niks mee te maken, en ja...
cfk's verbieden is zowat het slechtste ooit, nu gebruiken we veel smerigere producten.
(pas op, niet geheel waar, O3 wordt idd afgebroken door Cfk's maar dit is nog nooit bewezen buiten labo's en het feit dat er een ozongat was/is zou er niks mee te maken hebben.)

heel die milieu kwestie is langs 1 kant bullshit en langs de andere kant serieus onzeker, ik zou er wel de muur van op lopen dat iedereen altijd van "feiten" spreekt terwijl het maar hypotesen zijn

Hellrabbit

Legacy Member
klootvis zei:
Da zijn CFK's die O3 afbreken
Hellrabbit kan mij ongetwijfeld het reactiemechanisme voorleggen als hij het deel radicalaire organische chemie al voldoende geblokt heeft :p

haha ja, da was lachen
zijd maar zeker dat dat het allerlaatste deel van de cursus was en da ek dieje nie echt bezien heb omda ek toch wist da het enkel oefeningen waren:niceone:
als ek in leuven ben wil ek wel nog is zien :unsure:

kweet enkel da het minder logisch was dan ek eerst veronderstelde

Conqie

Legacy Member
2o3 =onder invloed van Cl=> 3 02

De chloor splits zich af in de stratosfeer en werkt dan als een katalysator voor de afbraak van 2 03 in 3 02

(alleen "bewezen" in labo's)

sash1m1

Legacy Member
ik denk eerder dat ons weer op hol slaat
vb.de voorbije orkaanseizoenen
de lange winter die we hadden in belgië
die hittegolf van een paar jaar gelden,...

Hellrabbit

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
2o3 =onder invloed van Cl=> 3 02

De chloor splits zich af in de stratosfeer en werkt dan als een katalysator voor de afbraak van 2 03 in 3 02

(alleen "bewezen" in labo's)


het zit íets lastiger in elkaar

en sinds wanneer zijn bewijzen die 'in een labo gevormd worden' niet genoeg?

Avondland

Legacy Member
Veeleer een natuurlijke cyclus dan het aandoen van de mens. Natuurlijk betekent dit niet dat wij niet meer moeten oppassen wat we doen met de natuur. Het is wel degelijk een feit dat de Belgische luchtkwaliteit erg laag is in vergelijking met andere landen. En dat bepaalde stoffen wel degelijk erg schadelijk zijn voor de natuur.
Maar al dat doemdenken doet me eerder denken aan een Amerikaanse B-rampenfilm dan wetenschappelijke credibiliteit.

Zedjah

Legacy Member
Hellrabbit zei:
het zit íets lastiger in elkaar

en sinds wanneer zijn bewijzen die 'in een labo gevormd worden' niet genoeg?
Omdat ze allerlei factoren uitfilteren?

Hellrabbit

Legacy Member
factoren zoals?

ik wil maar zeggen, een simpele reactie tussen 2 moleculen wordt niet echt snel gebufferd door vanalles en nog wat, tis niet een of ander complex evenwicht dat verstoord kan worden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan