Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
zo simpel dat ze het niet kunnen bewijzen dat het wel degelijk gebeurt, en je spreekt jezelf hier wel zwaar tegen, als ik de reactie vergelijking geef, zeg je:"het zit wel íets lastiger in elkaar"Hellrabbit zei:factoren zoals?
ik wil maar zeggen, een simpele reactie tussen 2 moleculen wordt niet echt snel gebufferd door vanalles en nog wat, tis niet een of ander complex evenwicht dat verstoord kan worden
conquerpoy_123 zei:zo simpel dat ze het niet kunnen bewijzen dat het wel degelijk gebeurt, en je spreekt jezelf hier wel zwaar tegen, als ik de reactie vergelijking geef, zeg je:"het zit wel íets lastiger in elkaar"
en nu zeg je: "een simpele reactie"
2 many soldiers zei:De aarde is wel degelijk aan het opwarmen ze. Maar ik dacht dat het inderdaad natuurlijk was, het opwarmen en afkoelen van de aarde is ongeveer een sinusfunctie. De dallen zijn dan de ijstijden en nu zitten we in zo'n opgaande fase.
Da denk ik hé, don't shoot me als het niet waar is.

Zedjah zei:Men mag ook niet over het hoofd zien dat zonder het broeikaseffect leven op aarde onmogelijk is.
)iddZedjah zei:Daar is vrij veel dispuut over in de wetenschappelijke wereld, en de specialisten zijn het écht nog niet eens.

Zonder broeikaseffect zou het op Aarde een pak kouder zijn, de gemiddelde temperatuur zou dan amper -18°C zijn. Met broeikaseffect is het ongeveer 15°C.Myst!Q zei:Dit vereist wel een beetje meer uitleg ( voor mij toch althans)
PaJaMa zei:hmm, daarstraks aan het rondsurfen en kwam ik een tekst tegen waarin beweerd dat de opwarming van de aarde volledig natuurlijk is, en dat co2 er eigenlijk weinig mee heeft te maken
ben ik natuurlijk verder gaan zoeken, of dit waar is?
PapaGanz zei:Broeikaseffect = tegenhouden van inkomende zonnestraling, als die niet wordt tegengehouden zou het hier heel koud worden.
Het broeikaseffect wordt veroorzaakt doordat bepaalde gassen zichtbaar licht wel doorlaten maar een deel van het infrarode spectrum niet.
Een foton uit het zichtbare deel van het spectrum heeft meer energie dan een uit het infrarode deel. Eenmaal op het aardoppervlak aangekomen wordt een zichtbaar foton echter geabsorbeerd en omgezet in warmte. Deze warmte wordt vervolgens weer voor een deel naar het heelal teruggestraald in de vorm van infrarode straling.
Bij aanwezigheid van een broeikasgas zoals CO2 wordt deze uitstraling voor een deel verhinderd en zo wordt de balans tussen door de zon ingestraalde en door de aarde uitgestraalde energie verlegd. Het gevolg is dat de gemiddelde temperatuur van de aarde hoger wordt. De concentratie broeikasgas wordt uitgedrukt in ppmv.
Myst!Q zei:Dat is toch niet het broeikaseffect ?
Of ben ik verkeerd ?
Zedjah zei:Het probleem zou zijn dat dat effect door een -teveel- aan CO2 nu versterkt zou worden.
Fighting Hobbit zei:Het feit dat we een gat hebben in de ozonlaag dat ongeveer de grootte van België (ongeveer he) heeft is ook volledig natuurlijk zeker?
cfk's waren idd erg stabiel, nu is het door vanalles vervangen waar patenten opstaan, heel leuk, en de vraag is of het wel beter is zo, er is idd nooit bewezen dat de ozonlaag werd afgebroken door cfk'sconquerpoy_123 zei:heeft er ten eerste niks mee te maken, en ja...
cfk's verbieden is zowat het slechtste ooit, nu gebruiken we veel smerigere producten.
(pas op, niet geheel waar, O3 wordt idd afgebroken door Cfk's maar dit is nog nooit bewezen buiten labo's en het feit dat er een ozongat was/is zou er niks mee te maken hebben.)
heel die milieu kwestie is langs 1 kant bullshit en langs de andere kant serieus onzeker, ik zou er wel de muur van op lopen dat iedereen altijd van "feiten" spreekt terwijl het maar hypotesen zijn
We zijn juist over onze piek, nu gaan we naar een ijstijd. OPwarming is hierbij normaal. Die sinusfunctie die je beschrijft, das wel niet exact de temperatuur. Hangt af van nog factoren. Maar het komt er wel redelijk me overeen.2 many soldiers zei:De aarde is wel degelijk aan het opwarmen ze. Maar ik dacht dat het inderdaad natuurlijk was, het opwarmen en afkoelen van de aarde is ongeveer een sinusfunctie. De dallen zijn dan de ijstijden en nu zitten we in zo'n opgaande fase.
Da denk ik hé, don't shoot me als het niet waar is.