Archief - Opwarming van de aarde is een mythe!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PaJaMa

Legacy Member
De 50 miljard euro die wij gaan uitgeven aan "Kyioto" als resultaat 0,02 graden celcius daling van temperatuur heeft in 2050?
wat ik geloof is dat co2 nix met temperatuursverschillen te maken heeft, dus die link is ook geen ongeloofelijke bron :)

Myst!Q

Legacy Member
Quilombo zei:

Als je hierop afgaat ben je toch wel ietwat kortzichtig zouk zo zeggen, kijk eens naar de opbouw van de site en de grote hoeveelheid fouten in zinsbouw en spelfouten in woorden, het is gewoon een amateuristische site gemaakt door iemand die denkt dat hij de wonderen van de wereld kan verklaren.

LOL

Quilombo

Legacy Member
zoek dan zelf wat op google, ik zei ook dat ik het van ergens anders nog had dus het zal wel niet verzonnen zijn.

de site waar ik het oorspronkelijk van had was wel wetenschappelijker, maar ik weet die niet meer.

is het dan zo ongeloofwaardig, jullie zijn gewoon geïndoctrineerd door de maatschappij die jullie doet geloven dat de mens verantwoordelijk is voor zowel co2 uitstoot als de opwarming van de aarde. ik heb al genoeg gelezen in eos en andere om te weten dat dat niet zo is. surf eens 24u aan één stuk naar sites die erover handelen en dan zulle we nog es praten

Parnakra

Legacy Member
Quilombo zei:
zoek dan zelf wat op google, ik zei ook dat ik het van ergens anders nog had dus het zal wel niet verzonnen zijn.

de site waar ik het oorspronkelijk van had was wel wetenschappelijker, maar ik weet die niet meer.

is het dan zo ongeloofwaardig, jullie zijn gewoon geïndoctrineerd door de maatschappij die jullie doet geloven dat de mens verantwoordelijk is voor zowel co2 uitstoot als de opwarming van de aarde. ik heb al genoeg gelezen in eos en andere om te weten dat dat niet zo is. surf eens 24u aan één stuk naar sites die erover handelen en dan zulle we nog es praten

Iemand is snel op z'n tenen getrapt. :/

En iemand trekt ook snel conclusies. Ik weet heus wel dat de opwarming opgeblazen wordt door de media, maar dat geeft jou nog niet het recht om zonder degelijke bron met cijfergegevens te smijten.

Ga nu maar wat met een ijsblokje spelen zodat je kan afkoelen.

Bart Religion

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
heeft er ten eerste niks mee te maken, en ja...
cfk's verbieden is zowat het slechtste ooit, nu gebruiken we veel smerigere producten.
(pas op, niet geheel waar, O3 wordt idd afgebroken door Cfk's maar dit is nog nooit bewezen buiten labo's en het feit dat er een ozongat was/is zou er niks mee te maken hebben.)

+ in armere landen kunnen ze zich geen frigo's zonder CFK's veroorloven met als gevolg veel meer ziekte & honger door bedorven voedsel.

Zelfde als met het verbod op DTT. Malaria was praktisch geen probleem meer dankzij DTT...

Bart Religion

Legacy Member
Musback zei:
echt "goed" voor onze planeet zullen de 10000000-en auto's niet zijn hé

iig beter dan "10000000-en" schijtende paarden overal op straat :niceone:

tenzij je cholera & de pest terug wilt halen in Europa :)

edit: paarden veroorzaken trouwens ook "broeikasgas"

Bart Religion

Legacy Member
Quilombo zei:
is het dan zo ongeloofwaardig, jullie zijn gewoon geïndoctrineerd door de maatschappij die jullie doet geloven dat de mens verantwoordelijk is voor zowel co2 uitstoot als de opwarming van de aarde. ik heb al genoeg gelezen in eos en andere om te weten dat dat niet zo is. surf eens 24u aan één stuk naar sites die erover handelen en dan zulle we nog es praten

klopt idd

ChfZ | Hanky

Legacy Member
bartreligion zei:
iig beter dan "10000000-en" schijtende paarden overal op straat :niceone:

tenzij je cholera & de pest terug wilt halen in Europa :)

edit: paarden veroorzaken trouwens ook "broeikasgas"

'k dacht koeien ook..

rabsi

Legacy Member
komt mij nogal ongeloofwaardige uit dat een atoom met het moleculair gewicht van een cfk al zo hoog graakt dat het in de ozon laag zit :)

iemand zich nog nooit afgevraagd waarom gat in ozonlaag (of vermindering in dikte van de ozonlaag) boven een totaal onbewoond gebied is ? waar bijna geen frigo's of spuitbussen te bespeuren zijn ? ik heb al theoriën gehoord van chemicussen (toen ik nog chemie had) dat als het gat er gekomen is door menselijke zaken het redelijk onwaarschijnlijk was dat het door cfk's was (let op het woord onwaarschijnlijk) ik heb ook al geruchten gehoord (maar nog geen bron gevonden om te bevestigen) dat de gaten er zouden gekomen zijn doordat de amerikanen en/of russen daar in de tijd hebben zitten experimenteren met hun rakketen die als brandstof of reactieversnellers ook stoffen hadden die O3 afbraken.

spray-bunny

Legacy Member
Ik heb de thread niet gelezen, maar ik heb laatst een interessante theorie gelezen dat er een verband is tussen opwarming van de aarde en zonnewinden (op de zon -duh). In de loop van de geschiedenis zou de grafiek van de temperatuur niet altijd recht evenredig zijn geweest met broeikasgassen, maar soms zelfs omgekeerd evenredig! Maar het verband met zonnewinden zou wel kunnen kloppen.

PaJaMa

Legacy Member
spray-bunny zei:
Ik heb de thread niet gelezen, maar ik heb laatst een interessante theorie gelezen dat er een verband is tussen opwarming van de aarde en zonnewinden (op de zon -duh). In de loop van de geschiedenis zou de grafiek van de temperatuur niet altijd recht evenredig zijn geweest met broeikasgassen, maar soms zelfs omgekeerd evenredig! Maar het verband met zonnewinden zou wel kunnen kloppen.
nu is het probleem, hoe kunnen we dit bewijzen!

Ironpole

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Het feit dat we een gat hebben in de ozonlaag dat ongeveer de grootte van België (ongeveer he) heeft is ook volledig natuurlijk zeker?


Er zit btw geen echt 'gat' in de ozonlaag, maar het is een stuk waar minder ozon aanwezig is.

Bart Religion

Legacy Member
De opmerking "klopt idd" slaat vooral op het feit dat mensen door de media en dergelijke maar al te graag geloven dat "de mensen de aarde kapot helpen door CO2"

De mens is vermoedelijk wel verantwoordelijk voor de vergrote CO2 hoeveelheid. Wat men echter niet weet is of de opwarming van de aarde hierdoor wordt veroorzaakt.
Wat men ook niet weet of kan voorspellen wat voor impact een eventuele opwarming zal hebben.
Hoeveel de temperatuur al dan niet zal stijgen in de toekomst kan men al helemaal niet voorspellen. Computermodellen dit berekenen lopen tot 400% uiteen maw men kan al enkel gissen.

bron: state of fear, opmerkingen. door M. Chrichton

wlibaers

Legacy Member
Quilombo zei:
is het dan zo ongeloofwaardig, jullie zijn gewoon geïndoctrineerd door de maatschappij die jullie doet geloven dat de mens verantwoordelijk is voor zowel co2 uitstoot als de opwarming van de aarde. ik heb al genoeg gelezen in eos en andere om te weten dat dat niet zo is. surf eens 24u aan één stuk naar sites die erover handelen en dan zulle we nog es praten

We kunnen de waarheid op 24 uur vinden op het internet terwijl de specialisten er al jaren op zoeken en nog geen zekerheid hebben?


rabsi zei:
komt mij nogal ongeloofwaardige uit dat een atoom met het moleculair gewicht van een cfk al zo hoog graakt dat het in de ozon laag zit :)

Dat zou kloppen als je op diffusie moest wachten, maar de menging van gassen in de atmosfeer gebeurt meer door wind.

iemand zich nog nooit afgevraagd waarom gat in ozonlaag (of vermindering in dikte van de ozonlaag) boven een totaal onbewoond gebied is ? waar bijna geen frigo's of spuitbussen te bespeuren zijn ? ik heb al theoriën gehoord van chemicussen (toen ik nog chemie had) dat als het gat er gekomen is door menselijke zaken het redelijk onwaarschijnlijk was dat het door cfk's was (let op het woord onwaarschijnlijk) ik heb ook al geruchten gehoord (maar nog geen bron gevonden om te bevestigen) dat de gaten er zouden gekomen zijn doordat de amerikanen en/of russen daar in de tijd hebben zitten experimenteren met hun rakketen die als brandstof of reactieversnellers ook stoffen hadden die O3 afbraken.

Het zijn niet de CFK's, maar de afbraakproducten ervan. De locatie van het gat is te wijten aan de lokale aanwezigheid van wolken in de stratosfeer die de afbraak versnellen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ozone_layer
http://en.wikipedia.org/wiki/Ozone_depletion
http://www.faqs.org/faqs/ozone-depletion/stratcl/

Invloed van raketten is ook bekeken:
http://ax.losangeles.af.mil/axf/studies/studypage.htm
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan