Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er zijn ook flaminganten met groot respect naar moeder natuur ..._DM_ zei:Dat had ik niet van u verwacht Avondland![]()
al veel over gehoord, maar wat was de conclusie van die film? gebeurd het of gebeurd het niet?[=$=]Sepultur zei:Recentelijk "An Inconvenient Truth" gezien. 'k Ben totaal niet op de hoogte rond de discussie global warming. 'k Raad iedereen aan die wel op de hoogte is (of die er tenminste in geïnteresseerd is) het zeker eens te bekijken en een mening te posten. 'k Vind het wel een zeer overtuigend verslag (maar aangezien ik er geen fluit vanaf weet kunnen ze me gewoon vanalles wijsmaken)
Avondland zei:Er zijn ook flaminganten met groot respect naar moeder natuur ...![]()
Ik wens een beetje dat Vlaanderen zoals Schotland was: kilometers rijden zonder (buiten de weg uiteraard) een teken van menselijke beschaving te zien ... dat zie je hier in het volbebouwde Vlaanderen niet. Kijk maar naar de enorm oude gebouwen die je in Schotland nog kan bewonderen. Hier worden de meeste oude gebouwen afgebroken en door nieuwe vervangen. De oorlogen en hogere bevolkingsdichtheid zijn natuurlijk oorzaak daarvan maar een beetje hunkeren naar meer zelfrespect voor eigen land, volk en natuur zou overigens niet zo slecht zijn.

PaJaMa zei:al veel over gehoord, maar wat was de conclusie van die film? gebeurd het of gebeurd het niet?
Al Gore: [quoting Upton Sinclair] "You can't make somebody understand something if their salary depends upon them not understanding it."
1) er verdwijnen dagelijks nog steeds 1000en hectaren regenwouddajonaz zei:ik denk dat het aan natuurlijke oorzaken ligt en aan CO2 uitstoot zo'n 50/50
er zijn wel veel weteschappers die bewere da het door toenemende activiteit van de zon gaat, allhoewel dit niet duidelijk is, omdat kleine veranderingen op de zon(die wij amper kunnen waarnemen) groot effect op de aarde hebben
CO2 uitstoot, is veel duidelijker waar te nemen (want waar we wonen komt het vandaan) en wordt daarom in de media samen met de andere vervuilingen opgeblazen.
het lijkt dat we zeer veel CO2 uitstoten, maar ik denk niet dat dat zoveel is, als je vb met een vliegtuig over vlaanderen vlieg, zie je het meerendeel groen
+ alle zeeen en regenwouden die ook nog lucht "kuissen"
maar waar we meer last van hebben (en temperatuur aanzienlijk doet opwarmen in steden etc, is lage ozon en tekort aan O2 en teveel CO2 op lage hoogte
.