Archief - Opwarming van de aarde is een mythe!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avondland

Legacy Member
_DM_ zei:
Dat had ik niet van u verwacht Avondland :p
Er zijn ook flaminganten met groot respect naar moeder natuur ... :D

Ik wens een beetje dat Vlaanderen zoals Schotland was: kilometers rijden zonder (buiten de weg uiteraard) een teken van menselijke beschaving te zien ... dat zie je hier in het volbebouwde Vlaanderen niet. Kijk maar naar de enorm oude gebouwen die je in Schotland nog kan bewonderen. Hier worden de meeste oude gebouwen afgebroken en door nieuwe vervangen. De oorlogen en hogere bevolkingsdichtheid zijn natuurlijk oorzaak daarvan maar een beetje hunkeren naar meer zelfrespect voor eigen land, volk en natuur zou overigens niet zo slecht zijn.

PaJaMa

Legacy Member
[=$=]Sepultur zei:
Recentelijk "An Inconvenient Truth" gezien. 'k Ben totaal niet op de hoogte rond de discussie global warming. 'k Raad iedereen aan die wel op de hoogte is (of die er tenminste in geïnteresseerd is) het zeker eens te bekijken en een mening te posten. 'k Vind het wel een zeer overtuigend verslag (maar aangezien ik er geen fluit vanaf weet kunnen ze me gewoon vanalles wijsmaken)
al veel over gehoord, maar wat was de conclusie van die film? gebeurd het of gebeurd het niet?

volpetrolski

Legacy Member
Avondland zei:
Er zijn ook flaminganten met groot respect naar moeder natuur ... :D

Ik wens een beetje dat Vlaanderen zoals Schotland was: kilometers rijden zonder (buiten de weg uiteraard) een teken van menselijke beschaving te zien ... dat zie je hier in het volbebouwde Vlaanderen niet. Kijk maar naar de enorm oude gebouwen die je in Schotland nog kan bewonderen. Hier worden de meeste oude gebouwen afgebroken en door nieuwe vervangen. De oorlogen en hogere bevolkingsdichtheid zijn natuurlijk oorzaak daarvan maar een beetje hunkeren naar meer zelfrespect voor eigen land, volk en natuur zou overigens niet zo slecht zijn.

prachtig ideaal alvast ;)

maar wat de lintbebouwing betreft, dit is het resultaat van hoe bekrompen de gemeentepolitiek op het platteland vooral vroeger wel niet was: geld binnne rijven door zoveel mogelijk nieuwe bouwgrond produceren tegen een zo laag mogelijke kost. Wat dit te weeg brengt in de uitzicht van het landschap langsheen onze Vlaamse wegen was totaal van geen tel. Dit in een tijd uiteraard dat van een gewestplan amper sprake was.

_DM_

Legacy Member
PaJaMa zei:
al veel over gehoord, maar wat was de conclusie van die film? gebeurd het of gebeurd het niet?

Dacht dat het de bedoeling was om aan te tonen dat het wel degelijk gebeurt.
Met een schitterende quote overigens:

Al Gore: [quoting Upton Sinclair] "You can't make somebody understand something if their salary depends upon them not understanding it."

dajonaz

Legacy Member
ik denk dat het aan natuurlijke oorzaken ligt en aan CO2 uitstoot zo'n 50/50
er zijn wel veel weteschappers die bewere da het door toenemende activiteit van de zon gaat, allhoewel dit niet duidelijk is, omdat kleine veranderingen op de zon(die wij amper kunnen waarnemen) groot effect op de aarde hebben
CO2 uitstoot, is veel duidelijker waar te nemen (want waar we wonen komt het vandaan) en wordt daarom in de media samen met de andere vervuilingen opgeblazen.
het lijkt dat we zeer veel CO2 uitstoten, maar ik denk niet dat dat zoveel is, als je vb met een vliegtuig over vlaanderen vlieg, zie je het meerendeel groen
+ alle zeeen en regenwouden die ook nog lucht "kuissen"
maar waar we meer last van hebben (en temperatuur aanzienlijk doet opwarmen in steden etc, is lage ozon en tekort aan O2 en teveel CO2 op lage hoogte

killgore

Legacy Member
dajonaz zei:
ik denk dat het aan natuurlijke oorzaken ligt en aan CO2 uitstoot zo'n 50/50
er zijn wel veel weteschappers die bewere da het door toenemende activiteit van de zon gaat, allhoewel dit niet duidelijk is, omdat kleine veranderingen op de zon(die wij amper kunnen waarnemen) groot effect op de aarde hebben
CO2 uitstoot, is veel duidelijker waar te nemen (want waar we wonen komt het vandaan) en wordt daarom in de media samen met de andere vervuilingen opgeblazen.
het lijkt dat we zeer veel CO2 uitstoten, maar ik denk niet dat dat zoveel is, als je vb met een vliegtuig over vlaanderen vlieg, zie je het meerendeel groen
+ alle zeeen en regenwouden die ook nog lucht "kuissen"
maar waar we meer last van hebben (en temperatuur aanzienlijk doet opwarmen in steden etc, is lage ozon en tekort aan O2 en teveel CO2 op lage hoogte
1) er verdwijnen dagelijks nog steeds 1000en hectaren regenwoud
2) Groen: weiden helpen niet echt C02 zuiveren + da CO2 in grootsteden als brussel gaat niet zeggen: "laten we zo gauw mogelijk naar de bossen gaan om het milieu te zuiveren!"

Over dat van global warming is er nu een "tegenhangende" groep gekomen ivm global dimming die zegt dat hoewel we nog steeds warming zouden hebben, deze ook wordt afgeremd (minder binnenvallend zonlicht door oa. uitlaatgassen). Ma dit laatste is nog vrij "nieuw" en niet zo populair :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan