Archief - Opwarming van de aarde is een mythe!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PineMangoes

Legacy Member
Xarius zei:
Opwarming van de aarde is een vicieuze cirkel van meer dan alleen maar uitlaatgassen die in de lucht komen.

Er is ook sprake van een sterke verwoestijnlijking die dan weer tot gevolg heeft dat de neerslag sterk afneemt, etc.

De sahara is de laatste jaren eigenlijk subtiel in oppervlakte afgenomen. Kga de bron tegen vanavond es opzoeken.

Opwarming van de aarde gebeurt constant sinds de laatste ijstijd. De poolkappen en gletsjers nemen reeds in volume af sedert zesduizend jaar.

Ik weet niet goed of ik in het broeikaseffect geloof, maar tkan alleszins geen kwaad om ons energieverbruik wat in te perken. De mens kan er maar wel bij varen :)

Fighting Hobbit

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Waar het werkelijk om draait is dat de golfstromen afkomstig uit de tropische Caraïben die hier voor warm klimaat zorgen, dreigen stil te vallen, waardoor heel noord-west europa zal bevriezen.

Nu is het nog te warm, maar binnekort zitten we met een nieuwe ijstijd ^^.
Zo gebeurt er hier nog eens iets... :unsure:

Yo-Han

Legacy Member
het aard magnetisch veld houdt de radioactieve straling van de zon tegen bij zonnewinden..het kaatst de dodelijke deeltjes de ruimte in

Het veld word idd prolly gecreerd door de magma in de buitenkern..sommigen
denken dat de binnenkern de motor is (en misschien een soort reactor) en als die opgebrand raakt..bye bye aard magnetisch veld...bye bye alle leven hier zonder bescherming ,want we staan bloot aan radioactieve straling van zonnewinden ..

een ompoling van dat veld(welk elke x100duizend jaar al eens gebeurde)dat zien ze idd aan de lava .. kan ook gevaarlijk zijn en heeft misschien ook wel invloed op de vorming van ijstijden zoals de leraar een vb gaf in z'n les

zo een veldompoling zouden wij wel eens kunnen meemaken en kan gevaarlijk zijn...want als het veld keert verschuiven de polen en zijn er zelfs meer dan zuid en noord tijdelijk,...als er dan ook tijdelijk gaten ontstaan is een zware kankergolf eminent

Doven van aardkern en prolly verdwijnen magnetisch veld kan binnen 200 jaar zijn,binnen 1000 of binnen 1 000 000 ..we weten te weinig exact over de aardkern

ps weer wat voer voor de angstigen onder ons, en vergeet yellowstone niet :unsure:

Afotai_leader

Legacy Member
2 many soldiers zei:
De aarde is wel degelijk aan het opwarmen ze. Maar ik dacht dat het inderdaad natuurlijk was, het opwarmen en afkoelen van de aarde is ongeveer een sinusfunctie. De dallen zijn dan de ijstijden en nu zitten we in zo'n opgaande fase.

Da denk ik hé, don't shoot me als het niet waar is.

dan moet de warmte wel de amplitude zijn van onze sinus! :p

Bloob

Legacy Member
sash1m1 zei:
ik denk eerder dat ons weer op hol slaat
vb.de voorbije orkaanseizoenen
de lange winter die we hadden in belgië
die hittegolf van een paar jaar gelden,...

niet te vergeten, de hittegolf nu :p

ng

Legacy Member
Soms vind ik dat wetenschappers zich teveel zorgen maken. Als er nog maar iets veranderd is het al grote paniek.

Project Loony

Legacy Member
Yo-Han zei:
Doven van aardkern [...] kan binnen 200 jaar zijn,binnen 1000 of binnen 1 000 000 ..we weten te weinig exact over de aardkern
Het doven van de aardkern? Waar haal je dit? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

PineMangoes

Legacy Member
Project Loony zei:
Het doven van de aardkern? Waar haal je dit? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

De vloeibare aardkern verliest traag maar geleidelijk energie aan z'n omgeving, das maar logisch. Een glas warme chocomelk in de grond blijft ook niet warm é :)

Fighting Hobbit

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Soms vind ik dat wetenschappers zich teveel zorgen maken. Als er nog maar iets veranderd is het al grote paniek.
De moment dat je ontdekt dat je infeite volledig uit golven bestaat staat de wereld toch ff stil. (vandaag ontdekte ik het verhaal achter de kwantummechanica, veel te lang uitgesteld infeite)

PineMangoes

Legacy Member
Mja al bij al is 't één aaneenschakeling van ongelooflijke chance dat we bestaan zoals we bestaan. Tis een kwestie van nanoprocent kans dat net deze planeet leven onderhoudt, maar toch zijn we er. Ik maak me weinig zorgen over het wat of hoe van mijn existentie :)

ng

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
De moment dat je ontdekt dat je infeite volledig uit golven bestaat staat de wereld toch ff stil. (vandaag ontdekte ik het verhaal achter de kwantummechanica, veel te lang uitgesteld infeite)

Jama das iets anders. Kheb het meer over zaken die met de aarde gebeuren, klimaat veranderd en tis grote paniek.
Terwijl dit misschien wel volkomen normaal is. In de 16de eeuw of 17de was het zodanig koud in Engeland, dat er markt werd gehouden op de Thames rivier.

Dit was nog nooit eerder mogelijk.


Kheb trouwens ooit eens iets gezien op National geographic over een theorie dat de zon gewoon veel actiever is en dat daaraan de hoge temperaturen te wijten zijn.

En dat dit gewoon zal afnemen op termijn en dan terug toenemen.

NapalmBenny.

Legacy Member
Planeten sterven nu eenmaal. De zon blijft ook niet eeuwig branden.

Cin

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Soms vind ik dat wetenschappers zich teveel zorgen maken. Als er nog maar iets veranderd is het al grote paniek.

Het is daardoor dat de wereld weet wat er kan gebeuren. Don't get me wrong, maar de warme temperaturen die we nu ervaren... Is deels door de opwarming veroorzaakt. Dit is een reëel probleem, en wat de mens er tegen zal doen - en vooral hoe snel - zal bepalen wat de schade uiteindelijk zal zijn. Maar vast staat dat die voor de natuur nu al rampzalig zal zijn. De poolkappen zullen uiteindelijk smelten en het zeeniveau zal een 100 meter stijgen. Als we zo doorgaan is dit onvermijdelijk.


NapalmBenny. zei:
Planeten sterven nu eenmaal. De zon blijft ook niet eeuwig branden.

Wat is dit nu voor een opmerking? De zon is er om binnen een aantal miljard jaar uit te doven, dus dat heeft al niets te maken met de opwarming of whatsoever...

Conradus

Legacy Member
Zeeniveau 100m stijgen? De voorspellingen die ik gehoord/gelezen heb spreken over maar zo'n 60 cm tegen het einde van de eeuw...

_DM_

Legacy Member
100m is iets overdreven, maar in onze streken zal het water toch enkele meters stijgen.
Zelfs 60cm is al een catastrofe hoor...

Over de zon die zou uitdoven: ik dacht over een paar honderdduizend jaar ?

Conradus

Legacy Member
Zon uitdoven ik dacht 2 miljard jaar
60 cm valt nog te doen imo, dat kunnen we met enkele dijkverhogingen makkelijk aanpakken, enkele meters lijkt me teveel (gisteren nog over gehad met m'n vader), en 'k hoop dat'k gelijk heb.

volpetrolski

Legacy Member
Conradus zei:
Zon uitdoven ik dacht 2 miljard jaar
60 cm valt nog te doen imo, dat kunnen we met enkele dijkverhogingen makkelijk aanpakken, enkele meters lijkt me teveel (gisteren nog over gehad met m'n vader), en 'k hoop dat'k gelijk heb.

'met enkele dijkverhogingen'; als het maar allemaal zo simpel was. :/

_DM_

Legacy Member
Conradus zei:
Zon uitdoven ik dacht 2 miljard jaar
60 cm valt nog te doen imo, dat kunnen we met enkele dijkverhogingen makkelijk aanpakken, enkele meters lijkt me teveel (gisteren nog over gehad met m'n vader), en 'k hoop dat'k gelijk heb.

Weet jij wel hoeveel poolijs er is ? :)
Als dat allemaal smelt...

killgore

Legacy Member
_DM_ zei:
Weet jij wel hoeveel poolijs er is ? :)
Als dat allemaal smelt...
Noordpoolijs viel mee dacht ik ivm het doen stijgen van zeeniveau.

Twas als de zuidpool begon te smelten dat we ons zorgen moesten beginnen maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan