Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

grey-turtle

Legacy Member
Zijn er geen andere teksten die zeggen dat de aliens de mensheid geschapen hebben?
Ik weet dat er mediums zijn die zelfs zeggen dat de Griekse goden ook aliens waren die in hun speciale ruimteschepen op de olympus landden. De griekse mythen zouden oa. daarop gebaseerd zijn. Er is niets dat dit wetenschappelijk kan bewijzen.
Wat ik me afvraag is of er een link zou bestaan tussen de naga's (soort fabelachtige slangen) en de illuminati.

Wat de Bush en de illuminati betreft, ik weet niet of ze bestaan. Waar ik wel bijna heel zeker van ben, is dat die neocons in Amerika even gevaarlijk zijn als die moslimfundamentalisten. Volgens mij is hun enigste bedoeling rijker worden op ongeoorloofde wijzen.

Dees

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Holycruz, wat ik persoonlijk wel raar vind is dat het feit dat de mens zo "intelligent" geworden is niet normaal kan zijn en dat het feit dat er dus wel inmenging moet zijn van een intelligent ras als aliens ofzo. Eerste vraagje is dan hoe die aliens aan hun intelligentie komen, maar daar ga ik niet verder op in.

ach ach, ik kom topics als dit wel veelvuldig tegen op internet, en it is maar weer eens een bewijs dat de meesten mensen met zo'n theoriën stompzinnige sensatiezoekers zijn. Wat voor fantastische verhalen ik hier al gelezen heb, je houdt het niet voor mogelijk (of misschien wel, als je de moed hebt gehad om al deze pagina's complete science-fiction te doorlezen).

Laten we voor eens en altijd duidelijk zijn, in hoeverre ik het weet (niet dat ik alle kennis in pacht heb, verre van, maar over bepaalde onderwerpen weet ik toch waarover ik spreek) zijn er in oude beschavingen (Grieken, Mesopotamiërs, weet ik veel wat er hier allemaal al naar boven gehaald is) nooit tekens gevonden van een zogenaamd intelligent ras dat ons van alles zou geleerd hebben.
En om heel snel even op bovenstaande te reageren: het scheppen van de mensheid komt in veel religieuze verhalen voor, maar dat zijn meestal varianten van eenzelfde thema, goden die mensen scheppen naar hun beeld En reageer hier alstublieft niet op met dingen als "ja maar, de aliens hebben het zo gewild, hoe komt het anders dat het in verschillende religies een centraal onderwerp is?". Mondelinge overlevering en adaptie zijn hier de sleutelwoorden.

Om even aan te tonen dat het internet voor 90% uit zever bestaat: ik denk dat het op de eerste pagina van dit topic is, maar er staat een link naar der website http://www.ufoartwork.com/
ok, het is lachwekkend, maar wat een gezever. De prehistorische afbeeldingen zijn frequent voor interpretatie vatbaar (maar een astronaut vind ik persoonlijk nogal ver gezocht), en veel van die prenten zijn bewerkt, daarvoor durf ik mijn handi n het vuur steken. Even de on-wetenschappelijkheid aantonen van de website http://www.ufoartwork.com/images/ufoartwork_bc/reptile.jpg
Deze zogenaamde "alien" zou afkomstig zijn van Irak. Ik kan jullie nu met 100% zekerheid zeggen dat dit beeldje van Iraanse afkomst is. Een fout die wel kan tellen, zou ik zeggen. Het internet staat vol met hopen gezever, wees toch eens niet zo naief om dit alles te geloven.

holycrus

Legacy Member
Ik kan mij voorstellen als ge research doet tegen de rest van de wereld, dat ge idd wel als zeveraar zult afgedaan worden. Toch bundelt hij op zijn site handige weetjes, waar ge uzelf bij kunt afvragen of ge het vreemd vindt ofniet.

http://www.jordanmaxwell.com/articles/religion/index.html
En dan nog hoe zwak is dat niet, zich vergissen in 1 letter moest het al waar zjn.
http://www.jordanmaxwell.com/articles/questions/index.html

http://www.jordanmaxwell.com/articles/quotes/index.html

Weerom zeg ik niet, dat je ze moet geloven, maar het is wel zeer vreemd sommige info.

@Dees, waar is uw bewijs dat die prenten bewerkt zijn? Net die prent die gij aanhaalt, staat in het british museum. Jij zegt nergens waarom je dit 100% zeker weet...

Om nog even verder te gaan over bv, de pyramiden HOE ERG da ze daar ni vanalles hebben weggemoffeld, ge zou het niet geloven, maar toch is het sad but true.

http://www.alaska.net/~peace/pyramid.htm

http://www.world-mysteries.com/mpl_2.htm (de pyramides zijn gebouwd, met kennis van Pi, er zijn verschillende 'airshafts' gevonden die men nooit verder heeft mogen onderzoeken. Ik weet niet of ge u ooit da robotje op national geographic herinnert, die in zo'n schacht ging, welja achter die schact, zat een geheime nis die naar ergens leid. Nooit meer heb je daar iets van gehoord, waarom niet ? omdat ze niet meer verder mogen, lol "op instortingsgevaar", instortingsgevaar bestaat niet bij kalksteen, en nog eens iets lol , er is berekend dat de pyramiden een superfundering hebben van mss wel honderd meter of meer di eper in de grond, maw 0.0 instortingsgevaar. Maar toch mogen geen van die dingen verder onderzocht worden.

Wisten jullie bv, dat als je het sterrenbeeld Orion neemt +- 10.000 jaar terug, dat zijn positie perfect overeenkomt me(t de pyramiden van gizeh, (en anderen pyramiden elders ter wereld ook, maar ho da wordt afgedaan als zever é, nee het mag ni geweten zijn lol. Nog zoiets zijn jullie ervan op de hoogte dat de egyptenaren het getal Pi kenden? Wisten jullie dat er op onze wereld maar een paar kranen zijn die de pyramide zouden kunnen bouwen.

Heel het verhaal rond hoe die dingen gebouwd zijn en waarom en hoe, en wat alles klinkt té fishy, mensen die onderzoek daar naar doen of daar over schreven, worden onmiddelijk afgedaan als labiel, zever, mentaal gestoord. Ik vind het te schandalig voor woorden. En zoals al die mensen zeggen die onsp roberen duidelijk maken da er iets meer aan de hand is, doe zelf uw research goed en ge zult erook op uitkomen.

Anoniem04

Legacy Member
Wisten jullie bv, dat als je het sterrenbeeld Orion neemt +- 10.000 jaar terug, dat zijn positie perfect overeenkomt me(t de pyramiden van gizeh, (en anderen pyramiden elders ter wereld ook, maar ho da wordt afgedaan als zever é, nee het mag ni geweten zijn lol. Nog zoiets zijn jullie ervan op de hoogte dat de egyptenaren het getal Pi kenden? Wisten jullie dat er op onze wereld maar een paar kranen zijn die de pyramide zouden kunnen bouwen.

Dat is toch al lang gekend :confused:

Sylverscythe

Legacy Member
Het getal Pi is de verhouding van de cirkelboog tov de straal ( of de omtrek tov de diameter) als ik mij niet vergis (vermits omtrek 2 Pi r ), de Egyptenaren (en de Grieken) konden zoiets echt wel zelf berekenen hoor, gewoon niet op de 100'en decimalen zoals men nu met computers doet.

Om een cirkel te maken die de perfectie benaderd heb je trouwens (afhankelijk van de grootte) niet al die honderden decimalen nodig.

Er zijn trouwens verschillende voorstellen om de bouw van de piramiden te verklaren, of deze juist zijn laat ik in het midden, ik ben geen historicus, maar laag per laag is er geen kraan nodig dacht ik.
Waarom bestaat er trouwens geen instortingsgevaar bij kalksteen vraag ik mij af, lijkt mij nogal onlogisch dat de ene soort gesteente wel kan instorten en de andere niet...

Maar ja waarom logisch nadenken als we er een samenzwering in kunnen zoeken.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik heb overlaatst in een nieuwsbericht gelezen dat de piramiden zouden gebouwd zijn uit een soort van gegoten stenen, laten we maar zeggen dat ze vergelijkbaar zijn met onze snelbouwstenen, maar dan massiever...

Ik kan me trouwens voorstellen dat men met de piramiden zeer voorzichtig wil omspringen, monumenten van duizenden jaren oud, die naar alle waarschijnlijkheid bij de oudste bouwwerken op onze wereld behoren. Kan je je voorstellen wat voor ramp het zou zijn moesten deze beschadigd worden door onderzoek. Ik ben geen geoloog of bouwkundige en ik zou dus echt niet met zekerheid kunnen zeggen of zo'n gesteenten nar enkele duizende jaren nog steeds even stabiel zijn in dergelijek omstandigheden. Ik weet niet hoe jij zo zeker weet dat er geen instortingsgevaar is? Trouwens, dat hoeft niet persé het instorten van het hele complex te impliceren, als er in die nis op zich gevaar is begrijp ik goed genoeg dat ze die liever met rust laten.

holycrus

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ik heb overlaatst in een nieuwsbericht gelezen dat de piramiden zouden gebouwd zijn uit een soort van gegoten stenen, laten we maar zeggen dat ze vergelijkbaar zijn met onze snelbouwstenen, maar dan massiever...

Ik kan me trouwens voorstellen dat men met de piramiden zeer voorzichtig wil omspringen, monumenten van duizenden jaren oud, die naar alle waarschijnlijkheid bij de oudste bouwwerken op onze wereld behoren. Kan je je voorstellen wat voor ramp het zou zijn moesten deze beschadigd worden door onderzoek. Ik ben geen geoloog of bouwkundige en ik zou dus echt niet met zekerheid kunnen zeggen of zo'n gesteenten nar enkele duizende jaren nog steeds even stabiel zijn in dergelijek omstandigheden. Ik weet niet hoe jij zo zeker weet dat er geen instortingsgevaar is? Trouwens, dat hoeft niet persé het instorten van het hele complex te impliceren, als er in die nis op zich gevaar is begrijp ik goed genoeg dat ze die liever met rust laten.


Kijk ons willen ze altijd laten geloven dat de pyramiden de laatse rustplaats was van de farao's( leg mij dan eens uit waarom alleen de niet-bekende koningen werden teruggevonden in die pyramiden)

Dit is het echt kapotlachen stuk.

Oorsprong

Het is niet duidelijk wat de oorsprong en wie precies de makers waren. Pas in 1817 werd de sfinx helemaal uitgegraven door kapitein Giovanni Caviglia.

Opvallend aan de sfinx is dat het hoofd niet bij de rest past. Er is dan ook een theorie dat het oorspronkelijk een veel groter en ouder beeld was, wat door erosie zo was aangetast dat toen een nieuw hoofd is uitgehakt.

Het lichaam van de leeuw vertoont verticale goten, de meest waarschijnlijke verklaring is dat deze goten tekenen zijn van erosie door langdurige en hevige regenval. Er zijn onderzoekers die hebben uitgerekend hoe lang het geleden zou zijn, dat het zo lang geregend heeft. En dat was rond het jaar 10.500 voor Christus. Rond die tijd zou de sfinx volgens de theorie een leeuw zijn, die was gericht op het punt waar zijn evenbeeld aan de sterrenhemel 's morgens opkwam. Maar de farao die bij de Sfinx ligt begraven was koning in het jaar 2551 voor Christus. Deze veronderstelling wordt overigens niet gedeeld door een meerderheid van archeologen.

De grote sfinx ten zuiden van de Grote Piramide, vlak bij de daltempels van de piramide van Chefren, was mogelijk bedoeld als de wachter van de dodenstad. Vermoedelijk is hij tijdens het bewind van Chefren uit een stuk rots gebouwd dat nog was overgebleven nadat de rest van de stenen al voor de Grote Piramide was gebruikt. De kop is nu ernstig beschadigd. Een theorie is dat de gelaatstrekken waarschijnlijk van Chefren zijn. De inscriptie op de grote granieten droomstèle tussen de voorpoten vermeldt hoe een prins, de latere Tutmoses IV, eens na de jacht bij de sfinx lag te slapen en droomde dat de sfinx hem toesprak en hem de troon beloofde als hij hem uit het zand zou graven. Ook staat er een woord op deze stèle welke bijna precies overeen komt met de naam Chefren. Echter deze letters zijn niet geschreven in een cartouche. Alle faraonamen uit het oude Egypte werden geschreven in een cartouche. Het is daarom zeer onwaarschijnlijk dat deze letters de naam van de bouwer van de sfinx bevatten. De Sfinx wordt door orthodoxe egypthologen geschat op ca 2620 v.C. De reden voor deze datering schuilt in het feit dat de Sfinx wordt toegeschreven aan Chefren. Verder is er geen enkele aanwijzing dat de Sfinx rond 2620 v.C. gebouwd is. Het probleem met de datering van stenen objecten schuilt namelijk in het feit dat er geen C-14 (koolstof) datering op verricht kan worden. Dit omdat koolstof alleen voorkomt in organismen welke ooit geleefd hebben.

2620 v. Chr. De reden voor deze datering schult in het feit dat de sphinx wordt toegeschreven aan Chefren. verder is er geen enkele aanwijzing dat de sfinx rond dat jaartal is gebouwd. Maw ze hbben er met hun pet naar gegooid. Zoals met zoveel dingen.

@ Fighting hobbit, wel gij heoft mij niet op mijn woord te geloven, maar ik raad u aan zelf eens op te zoeken wat nu net de fundering ervan is, dan kan je voor jezelf zien dat er geen instortingsgevaar is en dat de bottom line is, dat ze niet WILLEN dat je het verder onderzoekt. NIEMAND HAD OOIT de pyramides opengebroken, NO WAY. en toch is alles leeggeplunderd.

@Dillyracer :) het is mss gekend, maar niet aanvaard mijn beste vriend, het wordt geklasseerd onder de noemer piramidologie :ironic: maw, het wordt afgedaan als bullshit

Fighting Hobbit

Legacy Member
Heb je toevallig ook zo'n theorie over Paaseiland, dat heeft me altijd al meer gefascineerd als de verhalen over e piramiden. Ik zal je trouwens mijn loink naar een atlantis theorie die ik hier ooit gepost heb eens geven.
*edit*
There you go:
Atlantis = Antarctica

Ik moet zeggen dat ik ook niet ten volle in deze theorie geloof, ik heb gewoone en zeer interessante documentaire op canvas gebundeld met enkele zogezegde feiten uit boeken en dergelijken.
De documentaire ging trouwens over geologen, antropologen, sterrenkundigen,... die de koppen samen staken en zich over dergelijke mysteries bogen. Zij verklaarden vele van die bizariteiten niet door het interpreteren van de bijbel, noch door toedoen van aliens, maar door een ver(der) geëvolueerde samenleving die nog voor de egyptenaren zou hebben bestaan en aar kern zou gehad hebben op Antarctica voor de poolwisseling, in de veronderstelling dat er toen een stuk land daar bloot zou gelegen hebben.
Ik ben hoe langer hoe meer sceptisch geworden tegenover deze theorie, maar het blijft interessant.

Gentei

Legacy Member
Ik heb die film gezien ik dacht dat hij mars de red planet heete of iets in die aard...
Wetenschapers worden op mars afgestuurd ze ontdekken een soort "grote hoofd" die uit de zand steekt enzovoort...
Maar op het einde van de film maken ze contact met een alien die uitlegt hoe eigenlijk de mensheid was ontstaan, nl. door die aliens die Mars bewonden, en er was gevaar voor mars dus hebben ze met een soort schip cellen moleculen naar de aarde gezonden en zo was de mensheid geschapen...
Ik vond die theorie wel geloofwaardig overkomen, en de laatste ontdekkingen van Mars komen af dat er degelijk wel stromend water (de sleutel voor leven is water!) was op mars.
Van alle films vond ik die film het geloofwaardigst overkomen.

En over die piramides enzo als ik da hier lees krijg ik een gevoel van "Stargate" lol daar beweerde die Daniel Jackson ook dat de piramides door aliens gebouwd te zijn.
Anyway ik vind die theorie ook wel intressant moet ik zeggen, ik vind de egyptische volk een raar volk als je alle volkeren bekijkt op de wereld waren de egyptenaars de raarste in alles wat je bedenken kon, ze hadden hun eigen geschrift, ze bouwden piramides, of hoge tempels en alles, ze waren een beetje TE slim als je weet wat ik bedoel.
Die piramides bouwen door een gewoon volk ZONDER hulp van machines da lijkt mij wel een HARDE job zoals je weet een piramide gaat naar boven tegen het einde van de piramide hoe zetten ze die stenen helemaal naar boven zonder machines??
En zo'n piramides kost wel veel tijd om te bouwen hoe hebben ze dan zoveel piramides gebouwd lol...

Anyway ik geloof dat er leven daarbuiten bestaat, of er ooit contact mee zullen maken?? ik hoop van wel maar dat weten we niet.

Anoniem04

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Ik heb die film gezien ik dacht dat hij mars de red planet heete of iets in die aard...
Wetenschapers worden op mars afgestuurd ze ontdekken een soort "grote hoofd" die uit de zand steekt enzovoort...
Maar op het einde van de film maken ze contact met een alien die uitlegt hoe eigenlijk de mensheid was ontstaan, nl. door die aliens die Mars bewonden, en er was gevaar voor mars dus hebben ze met een soort schip cellen moleculen naar de aarde gezonden en zo was de mensheid geschapen...
Ik vond die theorie wel geloofwaardig overkomen, en de laatste ontdekkingen van Mars komen af dat er degelijk wel stromend water (de sleutel voor leven is water!) was op mars.
Van alle films vond ik die film het geloofwaardigst overkomen.

Het is mogelijk dat het stromend water was, het kon ook Vloeibaar koolstofdioxide zijn...

Waarom gaat wetenschappers er vanuit dat leven begint met water ? Het is niet omdat dat bij ons zo gebeurd is, dat het bij alle levende wezens zo moet zijn.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Met een CO2 atmosfeer lijkt leven zoals wij het definiëren toch al en pak moeilijker...

vyeate

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Anyway ik vind die theorie ook wel intressant moet ik zeggen, ik vind de egyptische volk een raar volk als je alle volkeren bekijkt op de wereld waren de egyptenaars de raarste in alles wat je bedenken kon, ze hadden hun eigen geschrift, ze bouwden piramides, of hoge tempels en alles, ze waren een beetje TE slim als je weet wat ik bedoel.
Die piramides bouwen door een gewoon volk ZONDER hulp van machines da lijkt mij wel een HARDE job zoals je weet een piramide gaat naar boven tegen het einde van de piramide hoe zetten ze die stenen helemaal naar boven zonder machines??
En zo'n piramides kost wel veel tijd om te bouwen hoe hebben ze dan zoveel piramides gebouwd lol...

Anyway ik geloof dat er leven daarbuiten bestaat, of er ooit contact mee zullen maken?? ik hoop van wel maar dat weten we niet.

Azteken hadden ook eigen schrift,en ook piramides(andere nuts fuctie en andere vorm,maar nog steeds imposant)die zijzelf zonder het wiel hebben gebouwd,hoe is dat mogelijk ! aliens zeker :p

holycrus

Legacy Member
Wel hoe komt het dan dat de azteken zo'n gebouwen wel konden zetten, maar niet eens voor hun eigen voedselvoorziening konden zorgen?
Hoe komt het dan dat de giant bibliotheken onder het motto "ketterij" werd verbrand, de kerk goed wetende wat er in die boeken stond en dat net DAT niet uit mag komen.

Wij vergeten precies dat de kerk in die tijd alles wat met kennis te maken als "niet-zuiver" bestempelde, er vergeten bij te vertellen dat ZIJZELF zich wel verrijkten met alle kennis, wij mochten het gewoon niet weten.
**edit**
Maar ze moffelen dan dan weg onder het motto "haja die haddden daar wat zotte sjamanen, en die doen daar aan voodoo"
Het kan belachelijk klinken, maar het is de harde waarheid. Wij hadden ENORM veel kunnen leren en de kerk was daar PERFECT van op de hoogte (en nog anderen ook is mijn guess).

**edit**
nog zo een toevalstreffer deze :'), en voor ge afkomt met bwah das fake, helaas, het is waarheid.
monroe.gif

Dees

Legacy Member
Om even de vraag van vorige te beantwoorden, ivm de afkomst van het beeldje, Irak volgens de website, Iran volgens mij. Ik bestudeer Iraanse archeologie, en heb ondertussen toch een beetje kennis verworven over deze regio

RazorBlade0075 zei:
ik vind de egyptische volk een raar volk als je alle volkeren bekijkt op de wereld waren de egyptenaars de raarste in alles wat je bedenken kon, ze hadden hun eigen geschrift, ze bouwden piramides, of hoge tempels en alles, ze waren een beetje TE slim als je weet wat ik bedoel.
.

Weer zwaar overroepen vind ik persoonlijk. Sumeriërs hadden hun geschrift al voor de egyptenaren, tevens ook een uitgebreider schrift. Ooit al Mesopotamische monumentale architectuur gezien? ziggurat uit de Ur III periode? Koninklijke grafveld van dezelfde periode?
En piramiden konden ze wel degelijk bouwen zonder geavanceerde kranen of weet ik veel wat. Men denkt altijd dat de mensen 5 of 4000 jaar geleden dom waren, wat uiteraard niet zo is. lijkt iets moeilijk? "tzullen de aliens of atlantiërs wel geweest zijn".
Kijk toch aub iets verder dan de zoveelste sensatiegerichte national geographic reportage

Spliffsnatcher

Legacy Member
@Dees

Wind je hier niet in op, het is wel duidelijk dat ze niet verder zien dan enkele domme sensatie nieuwtjes, gebracht door een aantal personen.

Holycris zal met dertijd wel volwassen worden, als ik zeg dat hij 14 is zal ik er niet ver naast zitten. Ik had ook pas op men 16 door dat de X-files zever waren :)

holycrus

Legacy Member
Dees zei:
Om even de vraag van vorige te beantwoorden, ivm de afkomst van het beeldje, Irak volgens de website, Iran volgens mij. Ik bestudeer Iraanse archeologie, en heb ondertussen toch een beetje kennis verworven over deze regio



Weer zwaar overroepen vind ik persoonlijk. Sumeriërs hadden hun geschrift al voor de egyptenaren, tevens ook een uitgebreider schrift. Ooit al Mesopotamische monumentale architectuur gezien? ziggurat uit de Ur III periode? Koninklijke grafveld van dezelfde periode?
En piramiden konden ze wel degelijk bouwen zonder geavanceerde kranen of weet ik veel wat. Men denkt altijd dat de mensen 5 of 4000 jaar geleden dom waren, wat uiteraard niet zo is. lijkt iets moeilijk? "tzullen de aliens of atlantiërs wel geweest zijn".
Kijk toch aub iets verder dan de zoveelste sensatiegerichte national geographic reportage

Laten we die lijn even doortrekken, zovele mensen ter wereld vereren allemaal "goden", hebben allemaal "heilige geschriften" die op elkaar lijken. Is dan ook een beetje voorbarig om aan te nemen dat die mensen "dom" waren.

En piramiden kon je weldegelijk bouwen? Men weet niet hoe die pyramiden gebouwd zijn, men smijt er met de pet naar.

**edit**
@ Spliffsnatcher :Nee echt, waar dank u om maar weer eens te bewijzen, hoe intelligent hier wel wordt gereageerd.

Deus ex Machina

Legacy Member
holycrus zei:
Wel hoe komt het dan dat de azteken zo'n gebouwen wel konden zetten, maar niet eens voor hun eigen voedselvoorziening konden zorgen?

hah, dat is gewoon omdat die 2 samenhangen.

ze kapten al hun eilanden leeg voor materiaal te hebben om die beelden te maken en verplaatsen, met als gevolg dat ze hun lokaal ecosysteem vernietigden, en niet meer in hun voedselvoorziening te kunnen voorzien.
ze waren slim genoeg voor collosale beelden te bouwen maar konden blijkbaar niet voorzien dat ze afhankelijk waren van de bomen die ze hakten.

ehm ik las dus paaseilanden, sorry. dat van de azteken heb ik hier ook ergens staan

tligt zelf in de lijn van wat op paaseiland gebeurd, volgens mij hadden ze het land zodanig hard beschadigd dat door erosie volledige oogsten verloren gingen, en door interne ruzie ze niet tot een oplossing kwamen.

Anoniem04

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Holycris zal met dertijd wel volwassen worden, als ik zeg dat hij 14 is zal ik er niet ver naast zitten. Ik had ook pas op men 16 door dat de X-files zever waren :)

Niet alle 14 jarigen zijn naïef hoor, *kuch*

Amaryllis

Legacy Member
Kennedy versus Lincoln
Er zijn een aantal opmerkelijke toevalligheden tussen de Amerikaanse presidenten Lincoln en Kennedy:
Abraham Lincoln werd in 1846 in het congres gekozen.
John F Kennedy werd in 1946 in het congres gekozen.

Lincoln werd in 1860 tot president gekozen.
Kennedy werd in 1960 tot president gekozen.

Beide presidenten werden op een vrijdag vermoord.
Beide presidenten werden in het hoofd geraakt.

Lincoln's secretaresse heette Kennedy.
Kennedy's secretaresse heette Lincoln.

Beide presidenten werden vermoord door iemand uit het zuiden van de VS.
Beide presidenten werden opgevolgd door iemand uit het zuiden van de VS.

Beide opvolgers heetten Johnson.

Andrew Johnson, die Lincoln opvolgde, werd geboren in 1808.
Lyndon Johnson, die Kennedy opvolgde, werd geboren in 1908.

John Wilkes Booth, die Lincoln vermoordde, werd geboren in 1839.
Lee Harvey Oswald, die Kennedy vermoordde, werd geboren in 1939.

Beide moordenaars hadden een tweede voornaam.
Beide namen bestaan uit 15 letters.

Lincoln werd neergeschoten in een theater met de naam 'Kennedy'.
Kennedy werd neergeschoten in een auto van het merk 'Lincoln'.

Booth vluchtte uit het theater en werd gepakt in een pakhuis.
Oswald vluchtte uit een pakhuis en werd opgepakt in een theater.

Booth en Oswald werden allebei vermoord voor hun berechting.

Een week voor Lincoln werd neergeschoten was hij in Monroe, Maryland.
Een week voor Kennedy werd neergeschoten was hij in Marilyn Monroe.

Waar of niet waar?
Alle voorbeelden hierboven zijn, voor zover valt na te gaan, waar.

Dat wil zeggen... Je kunt een voorbehoud maken met betrekking tot Marilyn Monroe, want die was in 1963 al een jaar dood.

Oja. En Oswald werd opgepakt in een bioscoop, niet in een theater.

Oja. Lincoln werd niet neergeschoten in een theater met de naam 'Kennedy'. De naam van het theater is 'Ford's Theatre'. Het bestaat nog steeds; kijk maar.

Uhm... En Lincoln had helemaal geen secretaresse die Kennedy heette (hij had twee secretarissen, John Nicolay en John Hay).

Eeeh... en John Booth werd geboren in 1838 en niet in 1839.

En eigenlijk werd hij ook niet opgepakt in een pakhuis, maar werd hij doodgeschoten in een schuur.

Maar voor de rest is alles waar.

Er zijn mensen die beweren dat Kennedy werd neergeschoten in een auto van het merk 'Ford' en dus niet in een 'Lincoln', maar het was wel degelijk een 'Lincoln'; een Lincoln Continental uit 1961 om precies te zijn. Zie hier. De auto werd geassembleerd door Ford in hun Lincoln-fabriek in Wixom, Michigan (kosten: $200.000) en bevindt zich momenteel in het Henry Ford Museum.

Fighting Hobbit

Legacy Member
holycrus zei:
Laten we die lijn even doortrekken, zovele mensen ter wereld vereren allemaal "goden", hebben allemaal "heilige geschriften" die op elkaar lijken. Is dan ook een beetje voorbarig om aan te nemen dat die mensen "dom" waren.

En piramiden kon je weldegelijk bouwen? Men weet niet hoe die pyramiden gebouwd zijn, men smijt er met de pet naar.

**edit**
@ Spliffsnatcher :Nee echt, waar dank u om maar weer eens te bewijzen, hoe intelligent hier wel wordt gereageerd.

de geschriften van de islam, het christendom en het jodendom lijken inderdaad op elkaar, dat is dan ook omdat ze over dezelfde god gaan. Heilige geschriften van Boedhisten, Hindoes, Oudgriekse goden,... zullen al veel minder gelijkenis vertonen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan