Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
GMotha zei:
Enkel de materie. En die was ook al aanwezig volgens de theorie, in de vorm van een oeratoom (Lemaître).

Het wordt al aangenomen dat het heelal niet statisch is en steeds verder verspreidt. En ze gaan er ook van uit dat die terug zal samentrekken om weeral de oeratoom te vormen (Einstein's Kosmologische constante + inflatietheorie). Gezien dat dat ook weeral (volgens de inflatietheoriën) een oneindige cyclus is, is er een ander big bang voor de onze geweest. Tis niet dat de tijd onstaat, heelal trekt samen, tijd verdwijnt tot er terug een bang is. De periode tussen samentrekken en opnieuw verspreiden is ook tijd, ge zou bij wijze van spreken kunnen timen hoe lang die periode is.

Er zijn ook theoriën die zeggen dat er enkel energie was voor de grote knal en geen materie. De inflatietheorie is trouwens ook "maar" een theorie, ik kan me vergissen, maar volgens mij is die trouwens alles behalve bewezen.
Dan nog is het maar de vraag of in elke cyclus de natuurkundige principes hetzelfde zijn. Dat is iets waar je heel goed mee moet opletten in macrofysica en astrofysica.

Quilombo

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Hoe kun je nu tijd als constant beschouwen als het al meermaals is bewezen dat ze niet constant is?


Dat is trouwens iets wat je zelf kan testen. Indien je beschikt over een heeeeel nauwkeurig horloge. En een heeeeeel snelle wagen. Wat dus al gedaan is.
Conclusie: tijd is allesbehalve constant

wat was dat weeral van die mannen in de ruimte? die werden minder snel oud ofzoiets :wtf: weet het fijne er niet meer van. als ze terugkwamen en ze hadden hun horloges gelijk gezet met mensen op aarde kon men zo op voorhand voorspellen hoeveel tijd die horloges bij hun terugkomst zouden verschillen (doordat de tijd in zo'n ruimtetuig dus trager (of was het nu sneller :s?) gaat).

metaphore

Legacy Member
Quilombo zei:
wat was dat weeral van die mannen in de ruimte? die werden minder snel oud ofzoiets :wtf: weet het fijne er niet meer van. als ze terugkwamen en ze hadden hun horloges gelijk gezet met mensen op aarde kon men zo op voorhand voorspellen hoeveel tijd die horloges bij hun terugkomst zouden verschillen (doordat de tijd in zo'n ruimtetuig dus trager (of was het nu sneller :s?) gaat).

sneller :)

Als ge heel u leven in een trein zit die pakt 500kph rijdt wordt ge ook minder snel oud :)

GMotha

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Er zijn ook theoriën die zeggen dat er enkel energie was voor de grote knal en geen materie. De inflatietheorie is trouwens ook "maar" een theorie, ik kan me vergissen, maar volgens mij is die trouwens alles behalve bewezen.
Ik spreek ook niet over feiten é^^

Ik heb mijn theorie gebaseerd op theoriën er van uitgaande dat die wel eens waar zouden kunnen zijn. De oerknal blijft ook maar een theorie.
Wie weet is hetgene wat we als universum beschouwen niet meer dan een complexe scheet van een immens grote mug.

Fighting Hobbit

Legacy Member
GMotha zei:
Ik spreek ook niet over feiten é^^

Ik heb mijn theorie gebaseerd op theoriën er van uitgaande dat die wel eens waar zouden kunnen zijn. De oerknal blijft ook maar een theorie.
Wie weet is hetgene wat we als universum beschouwen niet meer dan een complexe scheet van een immens grote mug.

En in hoeveere zijn die theoriën meer dan verzinsels? Ik bedoel maar, kan je die mathematisch of gewoon aan de hand van waarnemingen een beetje funderen?

Spliffsnatcher

Legacy Member
@Quilombo

Volgende keer als ze u flitsen zeg je maar gewoon dat je jong wilt blijven.
Immers hoe sneller je je verplaatst tov de referentie hoe trager de tijd blijkbaar vooruit gaat.

Gentei

Legacy Member
Quilombo zei:
wat was dat weeral van die mannen in de ruimte? die werden minder snel oud ofzoiets :wtf: weet het fijne er niet meer van. als ze terugkwamen en ze hadden hun horloges gelijk gezet met mensen op aarde kon men zo op voorhand voorspellen hoeveel tijd die horloges bij hun terugkomst zouden verschillen (doordat de tijd in zo'n ruimtetuig dus trager (of was het nu sneller :s?) gaat).

Is dat niet einstein's relativiteitstheorie?? als je bv met de snelheid van het licht reist verouder je niet.

VB. je hebt een tweelingbroer hij blijft hier op aarde jij gaat naar de ruimte en reist met de snelheid van het licht als je 60 jaar later terugkomt is uw broer 60 jaar ouder geworden en ben jij hetzelfde gebleven...

democracy02

Legacy Member
deze topic ging over de oorsprong van de mensheid en alternatieve kijken op de wereld...

maar jullie zitten al 3 pagina's te zagen over doordeweekse wetenschapstheorietjes? :rofl:
"ik heb gelijk nee ik heb gelijk"

jullie onderling dicksizen over wie het meest zijn boekje vanbuiten heeft geblokt maakt mij misselijk.
het doet er niet toe wie van jullie gelijk heeft. onze wetenschap is dom, we don't know shit.

evolutietheorie; theoriën over de maximum snelheid en al die andere kak als waarheid aannemen is echt belachelijk.
tis nie omda we er een theorietje kunenn rond opstellen dat dit de waarheid is...

http://www.aonq09.dsl.pipex.com/pictures_main/humour/images/head_up_ass_in_suit.jpg

prozackx

Legacy Member
democracy02 zei:
evolutietheorie; theoriën over de maximum snelheid en al die andere kak als waarheid aannemen is echt belachelijk.
tis nie omda we er een theorietje kunnen rond opstellen dat dit de waarheid is...

ik ben eerder geneigd einstein te geloven dan jou :)

democracy02

Legacy Member
prozackx zei:
ik ben eerder geneigd einstein te geloven dan jou :)
kan je niet voor u zelf denken mss?


als je zomaar gelooft dat "god" en andere paranormale zaken nie kunne,
gewoon omdat de wetenschap zegt da het niet kan ben je dom hoor.

als je geen bewijs hebt dat iets wel of niet zo is, moet je het niet geloven ook.

maar jullie horen een theorie'tje van de wetenschap zoals over het ontstaan van het universum, en jullie zitten er direct op te geilen alsof het de waarheid is, gewoon omdat het uit het mond komt van iemand met een diploma. en alles dat "de wetenschap" niet aanvaard, aanvaarden jullie ook niet. zielig!

je denkt dat je beter ben dan de gebrainwashte moslim; maar je bent even erg.

Hellrabbit

Legacy Member
Ga dan alstublieft terug naar uw grot en doe afstand van alles wat afkomstig is van de wetenschap als het ff kan

Natuurlijk kan nie iedereen voor zichzelf denken over ALLES, er is nu eenmaal te veel kennis om nog voor homo universalis te spelen en dan zulde toch wel moeten vertrouwen op die mensen met hun diploma-papierke zeker

Parnakra

Legacy Member
democracy02 zei:
kan je niet voor u zelf denken mss?


als je zomaar gelooft dat "god" en andere paranormale zaken nie kunne,
gewoon omdat de wetenschap zegt da het niet kan ben je dom hoor.

als je geen bewijs hebt dat iets wel of niet zo is, moet je het niet geloven ook.

maar jullie horen een theorie'tje van de wetenschap zoals over het ontstaan van het universum, en jullie zitten er direct op te geilen alsof het de waarheid is, gewoon omdat het uit het mond komt van iemand met een diploma. en alles dat "de wetenschap" niet aanvaard, aanvaarden jullie ook niet. zielig!

je denkt dat je beter ben dan de gebrainwashte moslim; maar je bent even erg.
Één van de basisprincipes van de wetenschap is dat niets onmogelijk geacht wordt als het niet kan bewezen worden dat het onmogelijk is. M.a.w., 'de wetenschap' zal nooit beweren dat het bestaan van God of een ander bovennatuurlijk wezen niet kan, als er daar geen concrete bewijzen tegen zijn.

En dan durf jij anderen dom te noemen.

grey-turtle

Legacy Member
De wetenschap steutn altijd op het verstand en nooit op het gevoel. Soms vind ik dat we in een hyperrationele maatschappij leven, waarvan de mensen die er niet thuis horen genegeerd worden of belachelijk gemaakt.
Maar half on topic: Naar het schijnt zou de Amerikaande president Bush gezegd hebben dat de evolutietheorie niet bewezen is en daarom wordt in Amerika er weinig aandacht aan besteed. Naar mijn weten zijn er scholen in Amerika die liever de bijbelse theorie willen verkondigen.

Legatus

Legacy Member
democracy02 zei:
kan je niet voor u zelf denken mss?


als je zomaar gelooft dat "god" en andere paranormale zaken nie kunne,
gewoon omdat de wetenschap zegt da het niet kan ben je dom hoor.

als je geen bewijs hebt dat iets wel of niet zo is, moet je het niet geloven ook.

maar jullie horen een theorie'tje van de wetenschap zoals over het ontstaan van het universum, en jullie zitten er direct op te geilen alsof het de waarheid is, gewoon omdat het uit het mond komt van iemand met een diploma. en alles dat "de wetenschap" niet aanvaard, aanvaarden jullie ook niet. zielig!

je denkt dat je beter ben dan de gebrainwashte moslim; maar je bent even erg.

You need a spank from Dr. Dawkins.

http://video.google.com/videoplay?docid=-8033327978006186584&q=richard+dawkins

Wetenschap staat open voor alles , alles kan en mag.
Ge moet er gewoon een logische redenering voor hebben en proof.
Met fantasie en kritiekloos denken zijt ge maar slaaf van u eigen.

Kijk maar naar Q-mechanics,cosmologen en such die zijn zeer vrijdenkend.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan