Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spliffsnatcher

Legacy Member
@holycrus

Sorry jongen maar zo een posts vragen toch echt om zo een antwoorden.

Je maakt hier even met de grond gelijk waar 100en van mij voorbeelden jarenlang op gewerkt hebben.
Jouw posts zijn echt een grove belediging naar alles wat met wetenschap te maken heeft.

Ga ergens anders sprookjes vertellen he, ik en anderen hier hebben je proberen duidelijk te maken dat al jouw boutades niets van draagkracht hebben en je weigert pertinent van jezelf te toetsen aan wat hier wordt voorgesteld. Dingen waarmee je misschien tot inzicht zou komen dat hier niets van KAN kloppen.

Luister nu ff eh, ik zal het eenvoudig houden
AL JOUW VERHAALTJES EN AUTEURS STELLEN VRAGEN.
dit is kenmerk numero uno van conspiracy en goedgelovige zieltjes winnerij.
Ik heb echt geen zin om dat uit te leggen, als je ietwat verstandig bent snap je dit wel.


weet je wat je best is doet: bekijk die filmpjes en websites is ZONDER de inhoud te lezen of zelfs nog maar op te slagen in je geheugen, bekijk die structuur gewoon als blokken tekst van in de goudengids.
Bekijk nu de STRUCTUUR en de MANIER.

Dat is helemaal anders dan een echt essay. Een echt essay bestaat uit duidelijke structuren en vooral BEWIJSVOERINGEN. Waarom zou dat nu toch zijn???
Omdat anders eender welke pipoi kan afkomen met sprookjesverhalen over het MISSCHIEN wel gegaan is.

het is hier niet aan ons om te bewijzen dat onze theorien kloppen, want die zijn al meermaals bewezen. het is aan jouw om jouw theorien te bewijzen.

Een bewijs/studie van jouw astronauten op rotstekeningen zou volgens normale standaarden een werk van een aantal jaren met het gewicht van een mooie turf zijn. dus geef mij dan die studie ipv 1 dom fotootje met de vraag van ale trekt dat nu niet op een astranout.

voor mijn part trekt dat op ons bomma in hare peignoir, dat is geen bewijs

Dees

Legacy Member
ach, uiteindelijk heeft het niet echt nut te discuteren. 95% van de mensen die deelnemen aan dit onderwerp hebben dan ook nog nooit iets wetenschappelijks bekeken, laat staan over nagedacht.
En dat leer je niet zomaar door maar even iets te lezen. Niet elk werk wat zich voor wetenschappelijk uitgeeft is dat ook effectief. Kijk maar even naar de werken van ozne goeie vriend Erich Von Daniken; complete science-fiction. Zo'n mensen zouden ze eigenlijk moeten verbieden te publiceren, maar dat gaat dan weer in gedruis met enkele grondwettelijke rechten.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Het is op zich niet slecht om dergelijke denkpistes open te laten staan voor beschouwing. Maar plots het ene wereldbeeld waar de mens jaren en jaren en eeuwen en millenia naar onderzocht heeft plots gaan verwerpen en dan het andere voorhouden als echte waarheid is eigenlijk even erg als louter dogmatisch leven. Kritisch zijn is goed, meer zelf, het is een soort morele plicht voor iedereen die ook maar een greintje wetenschap in zichzelf heeft, maar overdrijf er niet in want dan krijg je toestanden als deze.

Equino

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
@holycrus

Sorry jongen maar zo een posts vragen toch echt om zo een antwoorden.

Je maakt hier even met de grond gelijk waar 100en van mij voorbeelden jarenlang op gewerkt hebben.
Jouw posts zijn echt een grove belediging naar alles wat met wetenschap te maken heeft.

Ga ergens anders sprookjes vertellen he, ik en anderen hier hebben je proberen duidelijk te maken dat al jouw boutades niets van draagkracht hebben en je weigert pertinent van jezelf te toetsen aan wat hier wordt voorgesteld. Dingen waarmee je misschien tot inzicht zou komen dat hier niets van KAN kloppen.

Luister nu ff eh, ik zal het eenvoudig houden
AL JOUW VERHAALTJES EN AUTEURS STELLEN VRAGEN.
dit is kenmerk numero uno van conspiracy en goedgelovige zieltjes winnerij.
Ik heb echt geen zin om dat uit te leggen, als je ietwat verstandig bent snap je dit wel.


weet je wat je best is doet: bekijk die filmpjes en websites is ZONDER de inhoud te lezen of zelfs nog maar op te slagen in je geheugen, bekijk die structuur gewoon als blokken tekst van in de goudengids.
Bekijk nu de STRUCTUUR en de MANIER.

Dat is helemaal anders dan een echt essay. Een echt essay bestaat uit duidelijke structuren en vooral BEWIJSVOERINGEN. Waarom zou dat nu toch zijn???
Omdat anders eender welke pipoi kan afkomen met sprookjesverhalen over het MISSCHIEN wel gegaan is.

het is hier niet aan ons om te bewijzen dat onze theorien kloppen, want die zijn al meermaals bewezen. het is aan jouw om jouw theorien te bewijzen.

Een bewijs/studie van jouw astronauten op rotstekeningen zou volgens normale standaarden een werk van een aantal jaren met het gewicht van een mooie turf zijn. dus geef mij dan die studie ipv 1 dom fotootje met de vraag van ale trekt dat nu niet op een astranout.

voor mijn part trekt dat op ons bomma in hare peignoir, dat is geen bewijs


big second :niceone:

Gentei

Legacy Member
Dees zei:
O
Weer zwaar overroepen vind ik persoonlijk. Sumeriërs hadden hun geschrift al voor de egyptenaren, tevens ook een uitgebreider schrift. Ooit al Mesopotamische monumentale architectuur gezien? ziggurat uit de Ur III periode? Koninklijke grafveld van dezelfde periode?
En piramiden konden ze wel degelijk bouwen zonder geavanceerde kranen of weet ik veel wat. Men denkt altijd dat de mensen 5 of 4000 jaar geleden dom waren, wat uiteraard niet zo is. lijkt iets moeilijk? "tzullen de aliens of atlantiërs wel geweest zijn".
Kijk toch aub iets verder dan de zoveelste sensatiegerichte national geographic reportage

lol, kijk natuurlijk hebben ook andere volkeren hun taal enzo dat heb ik vergeten te vermelden.
Maar de rest toch niet, ten eerste ik zeg niet dat ze vroeger dom waren maar ik vraag mij af hoe ze die stenen op de piramide hebben gezet naarmate ze bij de top komen zo'n één steen weegt ongeveer een ton of meer zonder machines is dat toch wel onmogelijk, en voor zover ik weet heb ik nog nooit nergens gelezen hoe ze degelijk die piramides bouwden niemand weet dat nog altijd (denk ik, het kan verkeerd zijn hé).
Ten tweede voor zover ik zie bestaat deze topic alleen uit ofwel "Ja het zijn de aliens" of "Kom joeng aliens bestaan niet ga verder dromen" awel tegen die laatste groep zeg ik, vinden jullie dan niet dat er een kleine kans bestaat dat er ergens anders leven is?? ik bedoel het heelal is oneindig het zou toch wel zonde zijn dat wij de enigste levensvorm zijn die hier rondlopen....?

Anoniem04

Legacy Member
Niemand heeft beweerd dat aliens niet bestaan, ze zeggen alleen maar dat aliens ons niet gecreëerd hebben als slaven.


Groot verschil, niet ?

Rogue

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
lol, kijk natuurlijk hebben ook andere volkeren hun taal enzo dat heb ik vergeten te vermelden.
Maar de rest toch niet, ten eerste ik zeg niet dat ze vroeger dom waren maar ik vraag mij af hoe ze die stenen op de piramide hebben gezet naarmate ze bij de top komen zo'n één steen weegt ongeveer een ton of meer zonder machines is dat toch wel onmogelijk, en voor zover ik weet heb ik nog nooit nergens gelezen hoe ze degelijk die piramides bouwden niemand weet dat nog altijd (denk ik, het kan verkeerd zijn hé).

Er bestaan verschillende theorieën over de bouw van de piramides. Puur technologisch gezien was het voor de Egyptenaren zeker mogelijk om ze te bouwen. Je zegt dat je nog nergens gelezen hebt hoe de piramides gebouwd werden. Misschien ben je er nooit mee bezig geweest, maar er is nogthans enorm veel over geschreven.

Voor je een uitspraak doet of gelooft in de aard van "we weten niet hoe de piramides gebouwd zijn" of "het was onmogelijk voor de mens om de piramides te bouwen" is het aan te raden om je eerst wat te verdiepen in het onderwerp.

Legatus

Legacy Member
Historische verkrachting op zen best.
Een mens kan zelf nog niet 1 jaar van wereldsegeschiedenis beheren , laat staan 1000de jaren van oude schriften en con.

Steek aub uw conspiracy BS waar het ....heel donker is.
Ik vertrouw liever 1000de wetenschappers die enige vorm hebben van reason en die een consensus hebben .
Dan losgeslage hippies , waar de logica zoek is.
Niet alles valt te verklaren.

vyeate

Legacy Member
holycrus zei:
Wel hoe komt het dan dat de azteken zo'n gebouwen wel konden zetten, maar niet eens voor hun eigen voedselvoorziening konden zorgen?
Hoe komt het dan dat de giant bibliotheken onder het motto "ketterij" werd verbrand, de kerk goed wetende wat er in die boeken stond en dat net DAT niet uit mag komen.


Omdat Azteken hun tekorten toch opvulden met schattingen,waarom nog naar iets anders zoeken,en die tekorten waren veroorzaakt door hun hack-slash techniek.

Hoe komt dat het dat Inka en Maya's ook imposante werken hadden en wel voor hun voedselvoorziening konden zorgen!!!

En tevens staan die dingen los van elkaar,hoe komt het dat wij hier gebouwen kunenn neerplanten van 300m+ maar we hebben nog steeds niet de genezing van kanker gevonden

blacky

Legacy Member
Mja, als je naar het faticaan kijkt ( de kerk ) hoeveel hun geheim houden. Wat hun allemaal hebben verduisterd, verbrand hebben, alles in de doofpot hebben gestoken. Waarom ? Daar heb ik toch ook mijn vragen naar. En dan praten we nog niet over de overheid.

Anoniem04

Legacy Member
blacky zei:
Mja, als je naar het faticaan kijkt ( de kerk ) hoeveel hun geheim houden. Wat hun allemaal hebben verduisterd, verbrand hebben, alles in de doofpot hebben gestoken. Waarom ? Daar heb ik toch ook mijn vragen naar. En dan praten we nog niet over de overheid.

Om de mensen dom te houden zodat ze niet in opstand zouden komen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
lol, kijk natuurlijk hebben ook andere volkeren hun taal enzo dat heb ik vergeten te vermelden.
Maar de rest toch niet, ten eerste ik zeg niet dat ze vroeger dom waren maar ik vraag mij af hoe ze die stenen op de piramide hebben gezet naarmate ze bij de top komen zo'n één steen weegt ongeveer een ton of meer zonder machines is dat toch wel onmogelijk, en voor zover ik weet heb ik nog nooit nergens gelezen hoe ze degelijk die piramides bouwden niemand weet dat nog altijd (denk ik, het kan verkeerd zijn hé).
Ten tweede voor zover ik zie bestaat deze topic alleen uit ofwel "Ja het zijn de aliens" of "Kom joeng aliens bestaan niet ga verder dromen" awel tegen die laatste groep zeg ik, vinden jullie dan niet dat er een kleine kans bestaat dat er ergens anders leven is?? ik bedoel het heelal is oneindig het zou toch wel zonde zijn dat wij de enigste levensvorm zijn die hier rondlopen....?
Niet dat ik niet in buitenaards leven geloof, maar of het heelal al dan niet oneindig groot is is ook nog steeds een redelijk vraagteken...

Spliffsnatcher

Legacy Member
Euhm het heelal is zeker niet oneondeig groot dat is toch al ff geweten dacht ik.
Anders stond de maan op oneindige afstand van de aarde

Equino

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Ten tweede voor zover ik zie bestaat deze topic alleen uit ofwel "Ja het zijn de aliens" of "Kom joeng aliens bestaan niet ga verder dromen" awel tegen die laatste groep zeg ik, vinden jullie dan niet dat er een kleine kans bestaat dat er ergens anders leven is?? ik bedoel het heelal is oneindig het zou toch wel zonde zijn dat wij de enigste levensvorm zijn die hier rondlopen....?

Er is een verschil tussen:

1. Aliens hebben onze planeet bezocht en hun DNA met ons DNA vermengd en van de overschot die niet is aangepast is in slaven veranderd en uiteindelijk afgemaakt.

2. Zou er in die, voor ons nog oneindig, grote ruimte geen kans zijn dat er ander leven is?

:niceone:

Fighting Hobbit

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Euhm het heelal is zeker niet oneondeig groot dat is toch al ff geweten dacht ik.
Anders stond de maan op oneindige afstand van de aarde

Verklaar?

Gentei

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Euhm het heelal is zeker niet oneondeig groot dat is toch al ff geweten dacht ik.
Anders stond de maan op oneindige afstand van de aarde

Voor zover ik weet is oneindig= geen einde weet jij misschien waar de ruimte eindigt dan?? nee want niemand weet da en dan is de opvatting voor ons mensen toch wel dat ruimte oneindig is...toch??

Conradus

Legacy Member
holycrus zei:
Kijk ons willen ze altijd laten geloven dat de pyramiden de laatse rustplaats was van de farao's( leg mij dan eens uit waarom alleen de niet-bekende koningen werden teruggevonden in die pyramiden)

Als je faroa's als Cheops, Chefren, Mykerinos, Zoser en de andere uit het Oude en Middenrijk met hun piramiden niet kent, ligt dat eerder aan je kennis van de geschiedenis, dan aan de farao's...
Welke bekende koningen werden dan niet teruggevonden in een piramide? (En aub uit het Oude Rijk)


holycrus zei:

Nu herinner ik me die theorie die zegt dat de piramides 20.000 jaar oud zijn, ooit eens een documentaire over gezien, allemaal héél geloofwaardig, maar er zat een foutje in.

Quilombo

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Voor zover ik weet is oneindig= geen einde weet jij misschien waar de ruimte eindigt dan?? nee want niemand weet da en dan is de opvatting voor ons mensen toch wel dat ruimte oneindig is...toch??


nope, t heelal breidt constant uit maar tis niet oneindig

democracy02

Legacy Member
Quilombo zei:
nope, t heelal breidt constant uit maar tis niet oneindig
hoe kan je dat nu weten da het nie oneindig is. alsof jij, of gelijk welke andere westerse wetenschapper met z'n geest kan begrijpen hoe het universum in elkaar zit.
veronderstellingen a.d.h.v. theorietjes, meer dan dat is er nie... en toch geloven jullie dat dat de waarheid is.


je kan mss het zelfde zeggen over de samenzwerings-theoriën...
wat je niet beseft is dat de officiële versie van hoe de wereld volgens jullie "echt" in elkaar zit; ook maar een verhaaltje is dat niet bewezen is.

iedereen gelooft het, dus we nemen het aan als de waarheid, maar de echtheid is nooit geverifieerd en dat zal het ook nooit.


alles dat je gelooft zou wel eens niet kunnen echt zijn, omdat iemand anders, of jijzelf, jezelf een leugen wijsmaakte wanneer je uw begrip over een bepaald feit als de waarheid aannam...

- wie je denkt dat je bent
- wie je vrienden en je vijanden zijn
- wat het meest belangrijk is in het leven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan