Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

holycrus

Legacy Member
verschrikkelijk interessant vooral omdat hij zijn tijd weer ver vooruit is, en we kunnen zien aan zijn politieke mening, dat het duchtig verkeerd is gelopen.

Albert Einstein described the "predatory phase of human development", exemplified by a chaotic capitalist society, as a source of evil to be overcome.

valt het op dat we ze nog altijd niet overkomen hebben, nee we draaien gewoon blindelings mee en hoe het er nu naar uitziet gaan we het nooit overkomen ook.

holycrus

Legacy Member
waarom zou dat haaks staan? einstein spreekt nergens over waar de mens vandaan komt of wel? Ik heb het over einsteins visie over religie, politiek, etc

**edit**
de info is weerom van wikipedia

Peephole

Legacy Member
Je bent hier toch constant bezig over Maxwell die de Bijbel probeert te ontleden en wetenschap maar zinloos vindt?

holycrus

Legacy Member
als goden echt zijn, is de bijbel gewoon de bundeling verhalen die ervoor moet zorgen dat wij het niet vergeten.

ZERQ

Legacy Member
als er echt goden zijn waar zijn ze dan ?
nooit iemand gezien imo

eerst zien dan geloven ;)

Peephole

Legacy Member
Maar Einstein gelooft niet in persoonlijke Goden. Ergo dat het haaks op zijn geloof staat.

En hij is een wetenschapper, iets waar jij en de heren in je videotjes het moeilijk mee hebben.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Kyo zei:
Lol heel deze discussie is gewoon te grappig voor woorden, alleen nog maar om het feit dat dit gewoon een persoonlijke aanval op Holycrus is geworden. Vergeet het dat Holycrus jullie aan het proberen overtuigen is, jullie zijn hem aan het proberen te overtuigen. Ik heb zelf al verschillende filmpjes gezien, en nee ik spreek geen Hebreeuws, jij soms wel? en vindt het op zijn minst een interessant onderwerp. En ik zeg hier niet dat ik volledig akkoord ga met alles wat er in zo een filmpjes wordt gezegd, ben oud en wijs genoeg om mijn eigen conclusies daaruit te trekken. Maar wat me hier mateloos stoort is zo een opmerking als die van Fighting Hobbit: "Wat studeer jij eigenlijk?". Moet je soms weten wat ik studeer omdat ik dit onderwerp ook interessant vindt? En dan nog maar niet te spreken over Hellrabbit, die hier zichzelf voordoet als de god van kennis. En dan de post van Hail Priest! die mij overtuigde om hier toch nog eens te posten. Sorry, maar jullie idee van een discussie is op zen minst gezegd kortzinning. En Hellrabbit "en NOG maar eens : als wij iets leren, dan wordt da nie blindelings opgelegd" What the hell zeg jij hier. Ga jij mij nu wijsmaken dat alles wat jij nu gezegd hebt niet rust op bewijzen van andere mensen. Velen doen zichzelf hier voor of ze weten echt alles.

Ik heb dat gevraagd omdat ik wilde weten in hoeverre de persoon in kwestie effectief kennis heeft van zij onderwerp. Ik heb er persoonlijk wel een probleem mee wanneer mensen over dingen praten waar ze in feite zeer weinig van afweten. Het aanhalen is een ding, maar het kopiëren uit iemands redevoering en het dan verdedigen zonder eigenlijk goed te weten wat het is vind ik in zekere zin een vorm van slechte argumentatie.
Ik vroeg dat trouwens echt uit interesse, ik wilde gewoon weten of dat de persoon in kwestie een wetenschapsvak studeerde of niet.
En als het hier over genetica gaat ben ik inderdaad eerder geneigd om iemand die daar 4 uur per week les over heeft over te geloven boven iemand die zijn kennis van internet haalt....

Maar bon,
Holycruz, wat ik persoonlijk wel raar vind is dat het feit dat de mens zo "intelligent" geworden is niet normaal kan zijn en dat het feit dat er dus wel inmenging moet zijn van een intelligent ras als aliens ofzo. Eerste vraagje is dan hoe die aliens aan hun intelligentie komen, maar daar ga ik niet verder op in.
Wat ik dan bizar vind is dat je dat zo moeilijk kan aanvaarden, terwijl je het wel perfect normaal lijkt te vinden dat we "leven". Dat wil zeggen, dat het perfect normaal schijnt dat we toevallig een stikstof/zuurstof atmosfeer hebben wat zeer zeldzaam is en dat we toevallig op een plaats leven waar de temperatuur exact goed is voor ons om te leven en dat onze planeet bestaat uit tectonische platen en dat er hier water is, en... Deze dingen zijn naar alle waarschijnlijkheid ook toeval, zoals ik al zei, toeval is een van de meest voorkomende factoren in onze wetenschap en hoe meer we proberen deze toeval om te vormen tot deterministische wetten, hoe meer we op meer toeval stuiten. Kijk naar mechanica die exact kan voorspellen wat al gebeuren op aardse schaal, maar toch zal bij kwantum mechanica toeval een gigantische rol spelen, net zoals bij macro/astrofysica. Wat ik wil zeggen is dat het best mogenlijk is dat dit alles gewoon toeval is, zonder allerhande samenzweringen, goden, aliens,...

Bron van die toevalsfactoren: een professor geologie en een professor sterrenkunde van de KUL (die ik niet direct bij naam ken).

democracy02

Legacy Member
holycrus zei:
Albert Einstein described the "predatory phase of human development", exemplified by a chaotic capitalist society, as a source of evil to be overcome.

valt het op dat we ze nog altijd niet overkomen hebben, nee we draaien gewoon blindelings mee en hoe het er nu naar uitziet gaan we het nooit overkomen ook.
nice find :)

Peephole zei:
Vraagje democracy02, wat is de beste methode om aan kennisverwerving te doen? Verhaaltjes verzinnen of een theorie ontwikkelen a.d.h.v. beshikbare bewijzen? Niemand beweert dat die laatste methode perfect is maar ze is wel een pak beter dan de eerste.
ik heb nog geen zwart-wit bewijs gezien dat tsarions stuff klopt; dus ik geloof wat hij zegt ook niet.
as a matter of fact, de onderwerpen waarover hij praat kunnen me niet veel schelen :p

maar volgens mij is wat hij zegt wel mogelijk. gewoon omda onze wetenschap (& their cocksuckers) het nie kunnen zien kloppen in hun idee over wat wel en niet kan;
wil niet zeggen dat da zo is.

Zij weten wel dat dat een hele hoop drugs verreist.
neen. er zijn geen drugs vereist om "het goddelijke" in jezelf te ontdekken.
yoga & ontelbaar veel andere vormen van meditatie doen al meer dan 2000 jaar hun werk goed.

toch bedankt om mij direct te beschuldigen van een junkie (wanneer ikzelf nog niet eens caffeïne gebruik), gewoon omdat ik het feit aankaart... dat "toevallig" bewustzijnsverruimende middelen illegaal zijn en bewustzijnsvernauwende legaal
(en dat "toevallig" illegale bewustzijnsvernauwende middelen zoals coke in het verleden al meermaals bewezen grootschalig verspreid te zijn geweest door de CIA)

wie introduceerde coke & heroine in amerika, denk je, wanneer in de jaren 60 het grootschalig gebruik van LSD onder de bevolking een bedreiging vormde voor het verderbestaan van de zielige materialistische samenleving (lees: de onzichtbare gevangenis) zoals we die de dag van vandaag nog altijd kennen.


maar goed, ik moet er niet veel meer woorden dan dit aan vuilmaken. ik weet ondertussen wel hoe discussie's als deze gevoerd worden.

Morpheus: "You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it."

mtlifter

Legacy Member
democracy02 zei:
nice find :)


ik heb nog geen zwart-wit bewijs gezien dat tsarions stuff klopt; dus ik geloof wat hij zegt ook niet.
as a matter of fact, de onderwerpen waarover hij praat kunnen me niet veel schelen :p

maar volgens mij is wat hij zegt wel mogelijk. gewoon omda onze wetenschap (& their cocksuckers) het nie kunnen zien kloppen in hun idee over wat wel en niet kan;
wil niet zeggen dat da zo is.


neen. er zijn geen drugs vereist om "het goddelijke" in jezelf te ontdekken.
yoga & ontelbaar veel andere vormen van meditatie doen al meer dan 2000 jaar hun werk goed.

toch bedankt om mij direct te beschuldigen van een junkie (wanneer ikzelf nog niet eens caffeïne gebruik), gewoon omdat ik het feit aankaart... dat "toevallig" bewustzijnsverruimende middelen illegaal zijn en bewustzijnsvernauwende legaal
(en dat "toevallig" illegale bewustzijnsvernauwende middelen zoals coke in het verleden al meermaals bewezen grootschalig verspreid te zijn geweest door de CIA)

wie introduceerde coke & heroine in amerika, denk je, wanneer in de jaren 60 het grootschalig gebruik van LSD onder de bevolking een bedreiging vormde voor het verderbestaan van de zielige materialistische samenleving (lees: de onzichtbare gevangenis) zoals we die de dag van vandaag nog altijd kennen.


maar goed, ik moet er niet veel meer woorden dan dit aan vuilmaken. ik weet ondertussen wel hoe discussie's als deze gevoerd worden.

Morpheus: "You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it."


wat een hoop pseudo-sprituele zever :ironic:

Peephole

Legacy Member
democracy02 zei:
maar volgens mij is wat hij zegt wel mogelijk. gewoon omda onze wetenschap (& their cocksuckers) het nie kunnen zien kloppen in hun idee over wat wel en niet kan;
wil niet zeggen dat da zo is.
Geweldige redenering. En dan zijn wij kortzichtig.
democracy02 zei:
neen. er zijn geen drugs vereist om "het goddelijke" in jezelf te ontdekken.
yoga & ontelbaar veel andere vormen van meditatie doen al meer dan 2000 jaar hun werk goed.

toch bedankt om mij direct te beschuldigen van een junkie (wanneer ikzelf nog niet eens caffeïne gebruik), gewoon omdat ik het feit aankaart... dat "toevallig" bewustzijnsverruimende middelen illegaal zijn en bewustzijnsvernauwende legaal

(en dat "toevallig" illegale bewustzijnsvernauwende middelen zoals coke in het verleden al meermaals bewezen grootschalig verspreid te zijn geweest door de CIA)
Chill, het was een lol. Cocaïne is trouwens illegaal.
democracy02 zei:
wie introduceerde coke & heroine in amerika, denk je, wanneer in de jaren 60 het grootschalig gebruik van LSD onder de bevolking een bedreiging vormde voor het verderbestaan van de zielige materialistische samenleving (lees: de onzichtbare gevangenis) zoals we die de dag van vandaag nog altijd kennen.
Zeg slimmen, als cocaïne en heroïne werden geïntroduceerd om de bevolking onder de knoet te houden, waarom is het dan niet legaal? Cocaïne was trouwens al in de 19de eeuw in de VS aanwezig.

democracy02

Legacy Member
peephole zei:
Cocaïne was trouwens al in de 19de eeuw in de VS aanwezig.
ja, maar toevallig werd de V.S. geflood ermee net toen de anti-regeringsbeweging een bedreiging begon te vormen voor de macht.

wist je dat Timothy Leary op een bepaalde moment als een van de gevaarlijkste mensen van de wereld werd beschouwd?

john lennon werd "toevallig" vermoord door een fan,
"toevallig" zit 9/11 vol met gaten
& "toevallig" zit deze wereld vol met toeval zodat het toevallig lijkt alsof, er een complot aan de gang is.

Zeg slimmen, als cocaïne en heroïne werden geïntroduceerd om de bevolking onder de knoet te houden, waarom is het dan niet legaal?
cocaine & heroine zijn van de meest levensverwoestende drugs op deze planeet, dus het is beter om de mensen een fabeltje wijs te maken over harddrugs/softdrugs en non-drugs (=alcohol? :eek: )

op deze manier, kunnen ze de overheid er toe aanzetten hard op te treden tegen bewustzijnsverruimende middelen...
tegelijkertijd masaal winst maken op alcohol & nicotine
en in het zwart nog eens zwaar winst doen op Coke & Hero.

resultaat op de maatschappij:
veel verdovende middelen weinig potentieel geestverruimende middelen...
veel vooroordelen over potentieel geestverruimende middelen

http://www.archive.org/details/War_On_Drugs__prison_profiteering__total_scam__DNW_english

http://www.archive.org/search.php?query=anti drugs AND mediatype:movies <- social engineering filmkes van vroeger

mtlifter zei:
wat een hoop pseudo-sprituele zever :ironic:
Weet je wat het beste is in jouw geval
Neem een kauwgombal, een hele grote kauwgombal
Je hoeft hem niet te kopen voor een stuiver of een cent
Gewoon een stukje lopen als je uitgeslapen bent
Dan kom je zonder zoeken bij de kauwgomballenboom
Midden in het tuintje van mijn oom

Deus ex Machina

Legacy Member
lol we zijn weer vertrokken, het regent weer complotten en pseudowetenschappelijke quotes, vaak van de matrix.

holycrus

Legacy Member
Deus ex Machina zei:
lol we zijn weer vertrokken, het regent weer complotten en pseudowetenschappelijke quotes, vaak van de matrix.

Neen, sorry maar da is ni waar, als ge de wereldproblematiek objectief bekijkt, zonder partij te trekken whatsoever, is het maar een zéér vuil boeltje.

Dr.White widow

Legacy Member
ik ga akkoord met Fighting Hobbit
alles ier gewoon door toeval, door het onstaan van onze atmosfeer, zijn er toevallig micro-organismen die zich verder hebbe kunne ontwikkelen, en toevallig zijn die zo neig geevolueerd tot wa ge nu ziet.

oftewel geloofde in het "Lot"/geloof , oftewel geloofde in "Toeval/wetenschap"

nu is de vraag, wie heeft toeval uitgevonden?

Fighting Hobbit

Legacy Member
Dr.White widow zei:
ik ga akkoord met Fighting Hobbit
alles ier gewoon door toeval, door het onstaan van onze atmosfeer, zijn er toevallig micro-organismen die zich verder hebbe kunne ontwikkelen, en toevallig zijn die zo neig geevolueerd tot wa ge nu ziet.

oftewel geloofde in het "Lot"/geloof , oftewel geloofde in "Toeval/wetenschap"

nu is de vraag, wie heeft toeval uitgevonden?

Ik ben zelf op vlak van natuurkunde nogal deterministisch ingesteld, maar ik sluit gewoon niet uit dat er een toevalsfactor kan bestaan die niet kan verklaard worden. Ik bedoel dus zeker niet dat wetenschap het bestaan van die factor impliceerd, maar ik wilde eerder zeggen dat je dat niet mag uitsluiten en dat ik het zeer bizar vind dat de topicstarter zich daar geen vragen lijkt bij te stellen, maar het wel bizar vin dat mensen toevallig uit primaten verderkomen.

Deus ex Machina

Legacy Member
holycrus zei:
Neen, sorry maar da is ni waar, als ge de wereldproblematiek objectief bekijkt, zonder partij te trekken whatsoever, is het maar een zéér vuil boeltje.

das iets heel anders dan zeggen dat er achter 9/11 meer zit; en daarmee bedoel ik zaken als explosieven in de torens, een raketaanval op het pentagon en dat de usa zelf die passagiers heeft vermoord.
of dat hitler een britse spion was
of dat er aliens in area 51 zitten

dat er achter onze rug gefoefeld wordt kan ik best inkomen, maar dat zijn dan zaken als verduistering en informatie 'nen draai geven' op politiek niveau (zoals bv watergate)

Parnakra

Legacy Member
Deus ex Machina zei:
das iets heel anders dan zeggen dat er achter 9/11 meer zit; en daarmee bedoel ik zaken als explosieven in de torens, een raketaanval op het pentagon en dat de usa zelf die passagiers heeft vermoord.
of dat hitler een britse spion was
of dat er aliens in area 51 zitten
Je vergeet de holografische reptielmensen die achter dat alles zitten!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan