Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

holycrus

Legacy Member
Hail Priest! zei:
Nonsens alweer.

Ten eerste, waarom zou de wetenschap de waarheid verbergen? Stel dat wij hier toch beland zijn via een stel ufo's of whatever, wie zou daar echt een probleem van maken. Waarom zou dit verdoken moeten worden?

De wetenschap wil zeker en vast het bestaan van (eventueel) buitenaards 'leven' niet ontkennen. Zo viel er een aantal jaar geleden rode regen in India. Dit bleek een of andere bacterie zonder DNA te zijn, die dus 'onmogelijk' van de aarde afkomstig kan zijn. Er is dus wel degelijke onderzoek naar door echte wetenschappers. De middeleeuwen zijn voorbij. Dat een paar hoge pieten zoals Bush een of ander schandaal willen verborgen houden is een heel andere zaak.

Wat je zegt dat alle bewijzen vroeger misschien al vernietigd zijn, slaagt gewoon helemaal nergens op. Denk je dat alle ridders & jonkvrouwen de spaceshuttle-kaartjes hebben opgebrand? :crazy:

Dit zou verdoken moeten worden omdat diezelfde mensen of hun afstammelingen onze wereld altijd hebben geregeerd en tot op heden nog regeren. Ik heb het nu over een intelligentie hoger dan de onze. Het hele systeem is zo gebouwd, dat wij slaven zijn er niet meer uitkunnen, noch kunnen wij de rijkdom vergaren om aan de bovenkant van het systeem uit te komen (hoe ge ook draait of keert het is altijd pyramidaal, met de verkeerde mensen aan de bovenkant aan de pyramide)

mtlifter

Legacy Member
holycrus zei:
Dit zou verdoken moeten worden omdat diezelfde mensen of hun afstammelingen onze wereld altijd hebben geregeerd en tot op heden nog regeren. Ik heb het nu over een intelligentie hoger dan de onze. Het hele systeem is zo gebouwd, dat wij slaven zijn er niet meer uitkunnen, noch kunnen wij de rijkdom vergaren om aan de bovenkant van het systeem uit te komen (hoe ge ook draait of keert het is altijd pyramidaal, met de verkeerde mensen aan de bovenkant aan de pyramide)


dus jij verdenkt Verhofstad een slang te zijn? Mja, mja...

Terrorist_Hell

Legacy Member
Bwa, er zijn vele zaken die de wetenschap ontdekt die nuttig zijn, ook voor alternatief onderzoek. Vrijheid van informatie is belangrijk. Doe wat je er zelf mee wilt. We leven wel jammergenoeg in 'n hiërarhische maatschappij. De hoge pieten vertellen ons dat x en y waar zijn, maar z niet. Laat mensen beslissen, dank u. En 'k ben toch content dat er mensen zijn als Holycrus, die inderaad vrij durven denken. Hij zegt toch niet dat alle wetenschap verkeerd is? En 't ego is, zoals Democracy al zei, 'n grote boosdoener.

holycrus

Legacy Member
mtlifter zei:
dus jij verdenkt Verhofstad een slang te zijn? Mja, mja...


Neen niet noodzakelijk, hij is gewoon een slachtoffer van het systeem, net zoals wij allen.

mtlifter

Legacy Member
holycrus zei:
Dit zou verdoken moeten worden omdat diezelfde mensen of hun afstammelingen onze wereld altijd hebben geregeerd en tot op heden nog regeren. Ik heb het nu over een intelligentie hoger dan de onze. Het hele systeem is zo gebouwd, dat wij slaven zijn er niet meer uitkunnen, noch kunnen wij de rijkdom vergaren om aan de bovenkant van het systeem uit te komen (hoe ge ook draait of keert het is altijd pyramidaal, met de verkeerde mensen aan de bovenkant aan de pyramide)


Hehehe...

bovendien is Slang BUSH zééér goed in het verbergen van zijn bovenmenselijke intelligentie... hihi :lol: :rofl:

holycrus

Legacy Member
mtlifter zei:
Hehehe...

bovendien is Slang BUSH zééér goed in het verbergen van zijn bovenmenselijke intelligentie... hihi :lol: :rofl:

http://www.communitycurrency.org/BushCrimeFamily.html

Onderschat bush ni, lol. Tis een zeer verraderlijke vent, net zoals zijn vader en zijn grootvader. Da zijn feiten, hij kan mss den belachelijken uithangen, maar ge kunt er donder op tegen zeggen. dat die een verborgen agenda heeft.

**edit**

Keeping It In The Family: The Bushes And The Nazis
http://illuminati-news.com/Videos/keeping-it-in-the-family.wmv
[THIS IS A 'MUST SEE'. NO THEORIES, BUT PROOF THAT THE BUSHES HAVE ALWAYS WORKED ON ESTABLISHING A NAZI REGIME IN AMERICA UP TO THIS DAY!, Wes Penre]

**edit**

http://web.archive.org/web/20021020141419/www.dcia.com/fitz.html door een pullitzer price winner

Peephole

Legacy Member
holycrus zei:
Jij zegt dat nu wel erg overtuigd niet? blijkbaar weet jij ook niet dat de mening daar de dag van vandaag VERDEELD over zijn. maw dit betekent, dat er ook genoeg zijn die het niet geloven.
Verwijs mij eens naar één deftige wetenschapper en artikel die beweren dat we niet van primaten afstammen.
holycrus zei:
mss is er ooit wel een gemeenschappelijke voorouder geweest, maar ik geloof dat er door inmening van iets anders, onze intelligentie is ontstaan zoals we die nu kennen.
En wat is jouw bewijs voor die inmenging?
holycrus zei:
Evolutie leer geloof ik niet. of mss is die leer wel waar, maar voor ons ras niet.
En waarom zou evolutie voor ons ras niet gelden?
holycrus zei:
pseudo wetenschappelijk. Ok ik ben geen wetenschapper, maar betekent dit dat je mij probeert het zwijgen op te leggen met het dna argument, dan kom ik af dat er zoiets is als junk-dna, dus 2% van heel ons dna komt overeen met de aap (dat hadden ze M OETEN zeggen als ze correct waren geweest, nee ze zeggen 98% en doen daarna mijn bron af als zever. Klinkt makkelijk é, of ze gaan zeggen da mijn bron oud is, terwijl ik bij hellrabit zijn post ni eens een bron zie staan.
Jij weet echt niet wat een genoom is he? Welke opleiding volg jij eigenlijk/heb je gevolgd?
holycrus zei:
Omdat er genoeg ongewoon bewijs is, maar jullie hebben het fimpje niet bekeken, ahnee, en ik ben hier om over het filmpje te discuteren. Niet tegen de eeuwenoude vastgeroeste ideen. Wij discuteren hier niet over het filmpje , maar over mijn persoonlijke woorden.
Zotte shit, een discussie op een discussieforum. Geef ons dat "ongewoon" bewijs nu eens. We hebben gewoon geen tijd en zin om wat onnozele filmpjes op Google Video te bezien.
holycrus zei:
In all geschriften ter wereld , zijn er dingen die terugkomen, zoals bv: een great flood (alle geschriften verspreid over de wereld spreken over die zondvloed, maw da is globaal gebeurd) er zijn zo veel meer dingen,
Vloedgolven en tsunamis komen dan ook over heel de wereld voor. Er zijn verschillende mogelijke verklaringen maar alleen charlatans als Maxwell zien daar "de zondvloed" in.
holycrus zei:
En dan nog eens iets, waar haalt gij het lef vandaag om te zeggen dat donder vroeger werd geinterpreteerd als de woede van een god, waar is het tastbaar bewijs daarvoor :s
Nou, door het bestuderen van oude verhalen en teksten, het bestuderen van oude kunst, het bestuderen van hedendaagse primitieve stammen, etc.
holycrus zei:
Wat als de bijbel gewoon een verzameling is van teksten die gaan over ons onstaan. Wij lezen die boek gewoon verkeerd. Mr maxwell haalt oudere (correctere) vertalingen aan (MET voetnoten in de oude hebreeuwse bijbels) waardoor je al direct een HEEL andere tekst krijgt als de bijbel die ze ons hebben gegeven. (de authorized version)
Oudere vertalingen blijven evenwel vertalingen/kopieën. Er bestaat geen originele versie van de Bijbel. En Maxwell kan lullen zoveel hij wil, de Bijbel is geen historisch werk.
holycrus zei:
Jordan Maxwell continues as a preeminent researcher and independent scholar in the field of occult / religious philosophy.
"Independent scholar", m.a.w. wetenschappers moeten niet weten van zijn verhaaltjes.
holycrus zei:
HET is grappig dat mensen die er een andere mening aan overhouden aan hun research, die als zever wordt afgedaan, maar moest deze meneer nakauwen wat de rest zegt, zou hij wel een goeie onderzoeker worden genoemd. laat mij ni lachen é.
Lijk al die mannen die zich met snaartheorieën bezighouden, die herkauwen ook maar wat?

Kijk Holycrus, al dat doorgedreven relativisme is misschien wel lollig enzo maar het helpt ons geen bal vooruit.

Equino

Legacy Member
Ma man toch

ergens tussen 1uur, 40 min en 1uur 50 minuten begint hem over 'serpent' die weerkeert in de woorden.
Zoals Pentium, als ge de letters S, E, R voorplaatst krijgde SERPENTium. Dus Intel is gefundeerd door <insert random high force here> :ironic: Ohja, de cirkel rondom intel op het logo stelt ook een slang voor.

Als ge een beetje computergeschiedenis/architectuur kent wete vanwaar pentium komt.

80x86-familie:

186
286
386
486
586
enz

Intel wou deze op de markt brengen als de 80586 maar een rechtbank liet dit niet toe omdat er een wet is die het verbiedt om trademarks op nummers te zetten.

Aangezien de eerste pentium in die tijd de 5de generatie was in de 80x86 architecturen, kozen ze voor pentium omdat pentium, penta, 5 betekent in het Grieks.

Ivm met die cirkel rondom Intel. Dat is niet altijd zo geweest, Intel Logo was vroeger gewoon Intel met de E in subscript.

Komt nu niet af van, ja da was allemaal al afgesproken. Come on... Volgende dat hem gaat zeggen dat AMD heeft gekozen voor Athlon omdat Athlon kan gerelateerd worden met Athlontis => Atlantis.

Dat dien mens eerst eens alles LEERT (wat onmogelijk is) vooralleer hem zo een dingen gaat verspreiden die een hele beschaving tegengaan.
Zijn theoriën en hypothesen zijn van 0 de ballen waarde omdat hem refereert naar bijbelverhalen en oudere culturen van honderden/duizenden jaren geleden en z'n eigen veronderstellingen. Iedereen weet dat die dingen vol met stijlfiguren zitten en volledig symbolisch zijn. Of gelooft ge mss dat jezus echt is herrezen? Ligt in hetzelfde type é... Fallen angels coming from beneath the ocean... Dien mens zegt zelf dat ge niet alles letterlijk moet nemen maar aan de andere kant doet hem het wel...

Een volk dat eerst uit de hemel kwam, daarna onder de oceaan leefde omdat het aardoppervlak niet goed genoeg was en dan opeens terug naar boven kwam. Jawaddedadde, da wou ik wel keer gezien hebben :crazy:

Een theorie van da kaliber kunde alleen maar staven door uw hypothesen te kunnen bewijzen met wetenschappelijk onderzoek.
Ge kunt niet zeggen het is ezo en niet anders want ik interpreteer die verhalen zo want mijn interpretatie van de bijbel/dode zee geschriften/whatever is de enige correcte interpretatie want ik voel en denk dat.

Darwin z'n theorie zou nu niet zijn wat het is als hem een paar jaar geleden zou afgekomen zijn met: Ja alles is survival of the fitest want als ge er nen keer over nadenkt kan da wel waar zijn é. Neen, dien mens heeft honderden uren wetenschappelijk onderzoek gedaan om aan iets uit te komen. Tot op heden wordt er nog altijd gezocht naar antwoorden die die hypotheses tegengaan of juist bekrachtigen. En niet door af te komen: het staat zo in den bijbel dus darwin is fout.
Een beeldje van de azteken op z'n zij leggen en zien dat het lijkt op een space shuttle. Lol, als kik mij straks een fleske cola ga gaan halen, dan lijkt dat ook op een raket zenne. Met een beetje verbeelding. Zeg mij nu niet dat een hogere hand ervoor gezorgd heeft dat da zo is.


Afkomen dat de illuminatie of free massons of hoe noemen ze daar in da filmke en alle andere alles in controle houdt en alles weet en stuurt...
HARD STRAK. Kzoud keer willen zien da als ik binnen een paar jaar afstudeer aant unief en een plotselinge ontdekking doe dat er opeens een manneke naar mij komt en zegt, kijk wij wisten da al, ge moet da zwijgen maar zo moogde het wel formuleren :help:

Hilariteit alom. Falling fishes are from the ice in space that falls down on earth ALIVE!:lol:

Valse theoriën, van 0% wetenschappelijke waarde! Dat zijn het, allemaal entertainment voor de paranoïde zielen onder ons. Z'n verklaringen zijn gewoon 100% paranoïde...
We are being watched by everyone and everything! They know ALL! Om nu keer debiel te gaan doen. Moest het waar zijn, denkte dat hem dan nog niet uit de weg is geruimd? Of komde af van: Ja, ma ze weten dat de mensheid het niet gaat geloven, dus laat hem maar doen want niemand zal hem toch geloven :ironic:

want to have 2 hours of my life back...:doh:

Ge hebt discussies rondom een theorie of ge hebt discussies die het waard zijn é...
Zoiets is gewoon verwerpelijk. En noemt mij blind of debiel of wat dan ook. De bewijzen zijn er waarom het niet zo is... of anders zaten we hier nog allemaal met ons ruimtewezen vrienden te leven in slavery!

Peephole

Legacy Member
holycrus zei:
jaja als ge de logica goed genoeg presenteert gelooft iedereen het. (Of zegt de naam Adolf Hitler u niets?
Hitler deed aan wetenschap? Dat is nieuw.
democracy02 zei:
maar 't is nie omda wetenschap a.d.h.v. bepaalde bevindingen hun theoriën kunnen "doen kloppen", dat wat ze beweren echt zo is.
niemand van ons was hier echt, 1000, 10.000, 100.000 of 1.000.000 jaar geleden.
Vraagje democracy02, wat is de beste methode om aan kennisverwerving te doen? Verhaaltjes verzinnen of een theorie ontwikkelen a.d.h.v. beshikbare bewijzen? Niemand beweert dat die laatste methode perfect is maar ze is wel een pak beter dan de eerste.
democracy02 zei:
bvb. de wereld binnen-onszelf. mainstream wetenschap is echt retarded op dat vlak; mensen die een hoger staat van bewustzijn bereiken schrijven ze af als iemand met een psychose...
maar hoe weten zij dat wat de "zot in hoger bewustzijn ervaart" hallucinaties zijn?
Zij weten wel dat dat een hele hoop drugs verreist.
holycrus zei:
Ja maar nu ga jij er van uit dat ik alle wetenschap bullshit vind. Ik zeg alleen maar dat het BEST (tot niet zeer goed) mogelijk is dat er fouten zijn gemaakt. Of dat er bepaalde dingen als waar zijn aangenomen die eiglijk niet waar zijn.
Denk jij dan dat de wetenschap geen rekening wordt gehouden met mogelijk fouten of dat er binnen de wetenschap niks betwist wordt?
holycrus zei:
En is het toeval te noemen dat die bijbel die hij aanhaalt ouder is dan de andere bijbels? Is het toeval dat er op een bepaalde moment bijbels werden uitgebracht onder koninklijke bevelen "authorized versions" (ahja want moesten de mensen ECHT lezen wat erin stond ho maar) zoveel boeken zijn verbrand door de kerk onder het motto ketterij, wat als de kerk een instituut is die zorgt dat de grootste scam van de geschiedenis niet uitkomt.
Wij verdedigen hier de kerk niet.
democracy02 zei:
is het toeval dat....................................................................?
-er fenomenen bestaan zoals Britney spears, R&B, gangsta RAP.
-ons educatie systeem ons brainwasht met eindeloze zever.
-dat men in 2006 nog altijd symptomen bestrijd ipv oorzaken
-religies de grootste slechtdoeners van al zijn geweest
-alcohol/nicotine legaal zijn terwijl bewustverruimende middelen tot en met worden gestigmatiseerd?
-de media ons geen belangrijke informatie geeft; maar ons domhoud
-er geen wapens gevonden waren in irak
-politiek 1 pot nat is
-je nie eens meer moogt plassen in het openbaar :rofl:
-we vanaf we nog piepklein zijn getraind worden om iets vanbuiten te leren en beloond worden als we het perfect kunnen nabootsen?
-er in 2006 nog altijd op heel veel plaatsen noorlog en/of armoede is, terwijl dat onze regeringen eindeloos veel geld pompen in onnodige zaken?
En die zaken (los van het feit dat 3/4 van wat je hier beweert op niks of op weing slaagt) houden verband met elkaar hoe?
democracy02 zei:
iets in mij doet mij vermoeden dat we gemanipuleerd worden (social engineering) om zo dom mogelijk te zijn,
het lijkt alsof ze ons bewustzijn willen verruimen maar eigelijk vernauwen ze het alleen maar meer en meer.
Kijk, ik begrijp dat het voor jou misschien wat lastig is om die grote, ingewikkelde wereld te begrijpen maar je toevlucht nemen tot het wereldwijde complot helpt niemand vooruit. Vooral jezelf niet.
holycrus zei:
en wie sponsort die hardwerkende mensen, en wie beslist er waar het grote geld voor research naartoe gaat idd. Gij kunt nog de meest acceptabele theorie ooit hebben, als meneer de sponsor zegt da gij ergens anders research naar gaat doen , dan zulde da ook doen, De geldsponsor (en vergeet maar dat die wetenschap bekijkt zoals julli dat doen).
Niet alle wetenschappelijk onderzoek verreist grote sommen geld en niet alle wetenschappelijk onderzoek is afhankelijk van privé sponsors.
holycrus zei:
idd het is goed mogelijk dat de echt harde bewijzen vroeger meerdere malen vernietigd zijn onder de vorm van ketterij. Ik kan me voorstellen als het echt waar is, dat de wereld niet vol zal liggen met bewijzen...
Flauw excuus voor een gebrek aan bewijs.
Hail Priest! zei:
De wetenschap wil zeker en vast het bestaan van (eventueel) buitenaards 'leven' niet ontkennen. Zo viel er een aantal jaar geleden rode regen in India. Dit bleek een of andere bacterie zonder DNA te zijn, die dus 'onmogelijk' van de aarde afkomstig kan zijn.
Bwa, men is daar nog niet uit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_rain_in_Kerala

holycrus

Legacy Member
Daarom ook dat ik jordan maxwell's filmpje toonde, die zich eiglijk niet bezig houdt met zulke dingen, die is oppervlakkiger, maar vindt daar wel bewijs voor. Idd tsarion, ik hb nergens gezegd dat ik hem geloof ofzo, maar wel dat het interessant genoeg was om eens te onderzoeken. Dan vooral het deel over de bijbel en andere oude geschriften is bijzonder fascinerend, want de kans is idd groot dat de bijbel die wij nu kennen een aangepaste versie is, van het oorspronkelijke (ongecensureerde verhaal) dan zullen bepaalde dingen wel al eens heel anders kunnen klinken, waarbij het niet meer zo belachelijk is als nu wordt afgedaan. Wat als de bijbel echt letterlijk te nemen is en door bepaalde censuur gesmoord is naarmate de mens zijn mogelijkheden om te leren toenamen? Klinkt toch goed mogelijk, klinkt eigenlijk meer dan goed mogelijk, wetende welk tereurbewind de kerk heeft gevoerd overal ter wereld.

Peephole

Legacy Member
holycrus zei:
Dit zou verdoken moeten worden omdat diezelfde mensen of hun afstammelingen onze wereld altijd hebben geregeerd en tot op heden nog regeren. Ik heb het nu over een intelligentie hoger dan de onze. Het hele systeem is zo gebouwd, dat wij slaven zijn er niet meer uitkunnen, noch kunnen wij de rijkdom vergaren om aan de bovenkant van het systeem uit te komen (hoe ge ook draait of keert het is altijd pyramidaal, met de verkeerde mensen aan de bovenkant aan de pyramide)
En kun jij dat bewijzen? Nee, uw geloof is dus waardeloos.

Om niet te zeggen te belachelijk voor woorden.
Terrorist_Hell zei:
Laat mensen beslissen, dank u. En 'k ben toch content dat er mensen zijn als Holycrus, die inderaad vrij durven denken. Hij zegt toch niet dat alle wetenschap verkeerd is? En 't ego is, zoals Democracy al zei, 'n grote boosdoener.
Blindelings zaken afwijzen die wetenschappers en bepaalde authoriteiten vertelllen is niet vrij denken. Een echte scepticus wil altijd overtuigd worden, mét bewijzen en los van wie de boodschapper is.

holycrus

Legacy Member
Einstein zijn versie ligt er trouwens ook ni ver van denk ik met zijn geloof, wat hij zegt over god kan ook weer geinterpreteerd worden als god die de persoon is die onder ons is en op ons kap veel slechte dingen heeft gedaan en zal doen.

I came &#8212; though the child of entirely irreligious (Jewish) parents &#8212; to a deep religiousness, which, however, reached an abrupt end at the age of twelve.[39]

I do not think that it is necessarily the case that science and religion are natural opposites. In fact, I think that there is a very close connection between the two. Further, I think that science without religion is lame and, conversely, that religion without science is blind. Both are important and should work hand-in-hand.[40]

A Jew who sheds his faith along the way, or who even picks up a different one, is still a Jew.[41]

It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it.[42]

As an adult, he called his religion a "cosmic religious sense".[43]

In The World As I See It he wrote:

You will hardly find one among the profounder sort of scientific minds without a peculiar religious feeling of his own. But it is different from the religion of the naive man.

For the latter God is a being from whose care one hopes to benefit and whose punishment one fears; a sublimation of a feeling similar to that of a child for its father, a being to whom one stands to some extent in a personal relation, however deeply it may be tinged with awe.

But the scientist is possessed by the sense of universal causation. The future, to him, is every whit as necessary and determined as the past. There is nothing divine about morality, it is a purely human affair. His religious feeling takes the form of a rapturous amazement at the harmony of natural law, which reveals an intelligence of such superiority that, compared with it, all the systematic thinking and acting of human beings is an utterly insignificant reflection.[44]

In response to the telegrammed question of New York's Rabbi Herbert S. Goldstein in 1929: "Do you believe in God? Stop. Answer paid 50 words." Einstein replied "I believe in Spinoza's God, Who reveals Himself in the lawful harmony of the world, not in a God Who concerns Himself with the fate and the doings of mankind." Note that Einstein replied in only 25 (German) words. Spinoza was a naturalistic pantheist.

In favor of the deterministic view are the following statements of Einstein:

But the scientist is possessed by the sense of universal causation. The future, to him, is every whit as necessary and determined as the past.[45]

and:

People like us, who believe in physics, know that the distinction between past, present, and future is only a stubbornly persistent illusion.[46]

His devotion to Schopenhauer can be cited:

I do not believe in freedom of the will. Schopenhauer's words: &#8220;Man can do what he wants, but he cannot will what he wills &#8221; accompany me in all situations throughout my life and reconcile me with the actions of others even if they are rather painful to me. This awareness of the lack of freedom of will preserves me from taking too seriously myself and my fellow men as acting and deciding individuals and from losing my temper.[47]

Einstein believed that true theorists always take some position on the metaphysics behind what they do:

I believe that every true theorist is a kind of tamed metaphysicist, no matter how pure a 'positivist' he may fancy himself. The metaphysicist believes that the logically simple is also the real. The tamed metaphysicist believes that not all that is logically simple is embodied in experienced reality, but that the totality of all sensory experience can be 'comprehended' on the basis of a conceptual system built on premises of great simplicity.[48]

The following general assessment was given by his colleague Nathan Rosen:

I think that the things which impressed me most were the simplicity of his thinking and his faith in the ability of the human mind to understand the workings of nature. Throughout his life, Einstein believed the human reason was capable of leading to theories that would provide correct descriptions of physical phenomena. In building a theory, his approach had something in common with that of an artist; he would aim for simplicity and beauty (and beauty for him was, after all, essentially simplicity). The crucial question that he would ask, when weighing an element of a theory was: "Is it reasonable?" No matter how successful a theory appeared to be, if it seemed to him not to be reasonable (the German word that he used was "vernunftig"), he was convinced that the theory could not provide a really fundamental understanding of nature.[49]

Is het niet fascinerend dat hoe hij denkt over de zaken in het algemeen, dat dezer dagen afgedaan wordt als de spirituelen...

Peephole

Legacy Member
holycrus zei:
Lol:
"Presiding over the government’s complicity and cover-up of the killing of about 3,000 people at the World Trade Center on September 11, 2001 (see many references below)."

En dan die bronnen:
Griffin, D.R., 2004, The New Pearl Harbor: Disturbing Questions about the Bush Administration and 9/11. Olive Branch Press, 214 pp.

Hufschmidt, E., 2002, Painful Questions: An Analysis of the September 11 Attack, Endpoint Software, Goleta, CA, 154 pp.

Meyssen, T., 9/11 The Big Lie, Carnot Publishing, Ltd., 236 pp.

Paul, D., 2002, “9/11”: Facing our Fascist State & What a Plot!, Irresistable/Revolutionary, San Francisco, 144 pp.

Tarpley, W. and Chaitkin, A., 1992, George Bush: The Unauthorized Biography, Executive Intelligence Review, 659 pp.

Aftermath: Unanswered Questions from 9-11, Guerilla News Network, www.gnn.tv

The Great Deception: The War on Terrorism, An Alternative View, www.visiontv.ca

Painful Deceptions: An Analysis of the September 11th Attack, Eric Hufschmid, www.dpgear.com

911 In Plane Site, The Power Hour, David Von Kleist, 2004.
holycrus zei:
Onderschat bush ni, lol. Tis een zeer verraderlijke vent, net zoals zijn vader en zijn grootvader. Da zijn feiten, hij kan mss den belachelijken uithangen, maar ge kunt er donder op tegen zeggen. dat die een verborgen agenda heeft.
Kijk, je gaat hier niemand horen beweren dat de Bush familie niet machtig is en al zeker niet dat ze engeltjes zijn maar de complottheorietjes die Karlstrom daar neerpent, dat is quatsch.

Peephole

Legacy Member
holycrus zei:
Einstein zijn versie ligt er trouwens ook ni ver van denk ik met zijn geloof, wat hij zegt over god kan ook weer geinterpreteerd worden als god die de persoon is die onder ons is en op ons kap veel slechte dingen heeft gedaan en zal doen.
Einstein zei:
It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it.[42]
holycrus zei:
Is het niet fascinerend dat hoe hij denkt over de zaken in het algemeen, dat dezer dagen afgedaan wordt als de spirituelen...
Jij hebt totaal geen idee waar Einstein het over had en wat de huidige visie op die ideeën is he?

mtlifter

Legacy Member
eigenlijk moeten we Tsarion danken voor mensen als Holycrus...

Ze maken ne serieuze mens zijn werkdag draaglijker :lol:

holycrus

Legacy Member
Peephole zei:
Jij hebt totaal geen idee waar Einstein het over had en wat de huidige visie op die ideeën is he?


In response to the telegrammed question of New York's Rabbi Herbert S. Goldstein in 1929: "Do you believe in God? Stop. Answer paid 50 words." Einstein replied "I believe in Spinoza's God, Who reveals Himself in the lawful harmony of the world, not in a God Who concerns Himself with the fate and the doings of mankind." Note that Einstein replied in only 25 (German) words. Spinoza was a naturalistic pantheist.

Hij bedoelt specifiek een god, zou je kunnen afleiden.
Ik geloof ook niet in een god als je dat bedoelt, einstein ook niet. Dat wou ik dus totaal niet zeggen.
Dat hij god ook voorstelt als een tastbaarheid in onze wereld aka personen.

For the latter God is a being from whose care one hopes to benefit and whose punishment one fears; a sublimation of a feeling similar to that of a child for its father, a being to whom one stands to some extent in a personal relation, however deeply it may be tinged with awe.

holycrus

Legacy Member
Political views
Einstein and Solomon Mikhoels, the chairman of the Soviet Jewish Anti-Fascist Committee, in 1943.
Enlarge
Einstein and Solomon Mikhoels, the chairman of the Soviet Jewish Anti-Fascist Committee, in 1943.

Einstein considered himself a pacifist[46] and humanitarian,[47] and in later years, a committed democratic socialist. He once said, "I believe Gandhi's views were the most enlightened of all the political men of our time. We should strive to do things in his spirit: not to use violence for fighting for our cause, but by non-participation of anything you believe is evil." Deeply influenced by Gandhi, Einstein once said of Gandhi, "Generations to come will scarce believe that such a one as this ever in flesh and blood walked upon this earth." Einstein's views were sometimes controversial. In a 1949 article entitled "Why Socialism?",[48] Albert Einstein described the "predatory phase of human development", exemplified by a chaotic capitalist society, as a source of evil to be overcome. He disapproved of the totalitarian regimes in the Soviet Union and elsewhere, and argued in favor of a democratic socialist system which would combine a planned economy with a deep respect for human rights. Einstein was a co-founder of the liberal German Democratic Party and a member of the AFL-CIO-affiliated union the American Federation of Teachers.

Einstein was very much involved in the Civil Rights movement. He was a close friend of Paul Robeson for over 20 years. Einstein was a member of several civil rights groups (including the Princeton chapter of the NAACP) many of which were headed by Paul Robeson. He served as co-chair with Paul Robeson of the American Crusade to End Lynching. When W.E.B. DuBois was frivolously charged with being a communist spy during the McCarthy era while he was in his 80s, Einstein volunteered as a character witness in the case. The case was dismissed shortly after it was announced that he was to appear in that capacity. Einstein was quoted as saying that "racism is America's greatest disease".

The U.S. FBI kept a 1,427 page file on his activities and recommended that he be barred from immigrating to the United States under the Alien Exclusion Act, alleging that Einstein "believes in, advises, advocates, or teaches a doctrine which, in a legal sense, as held by the courts in other cases, 'would allow anarchy to stalk in unmolested' and result in 'government in name only'", among other charges. They also alleged that Einstein "was a member, sponsor, or affiliated with thirty-four communist fronts between 1937 and 1954" and "also served as honorary chairman for three communist organizations".[49] Many of the documents in the file were submitted to the FBI, mainly by civilian political groups, and not written by the FBI.
In 1939, Einstein signed a letter, written by Leó Szilárd, to President Roosevelt arguing that the United States should start funding research into the development of nuclear weapons.
Enlarge
In 1939, Einstein signed a letter, written by Leó Szilárd, to President Roosevelt arguing that the United States should start funding research into the development of nuclear weapons.

Einstein opposed tyrannical forms of government, and for this reason (and his Jewish background), opposed the Nazi regime and fled Germany shortly after it came to power. Einstein initially favored construction of the atomic bomb, in order to ensure that Hitler did not do so first, and even sent a letter to President Roosevelt (dated August 2, 1939, before World War II broke out, and probably written by Leó Szilárd) encouraging him to initiate a program to create a nuclear weapon. Roosevelt responded to this by setting up a committee for the investigation of using uranium as a weapon, which in a few years was superseded by the Manhattan Project.

After the war, though, Einstein lobbied for nuclear disarmament and a world government: "I do not know how the Third World War will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."[50]
A 5 Israeli pound note from 1968 with the portrait of Einstein.
Enlarge
A 5 Israeli pound note from 1968 with the portrait of Einstein.

While Einstein was a supporter of Zionism in the cultural sense, he often expressed reservations regarding its application in terms of nationalism. During a speech at the Commodore Hotel in New York, he told the crowd "My awareness of the essential nature of Judaism resists the idea of a Jewish state with borders, an army, and a measure of temporal power, no matter how modest. I am afraid of the inner damage Judaism will sustain."[51] He also signed an open letter published in the New York Times condemning Menachem Begin and his nationalistic Herut party, especially for the treatment of the indigenous Arabs at Deir Yassin by Herut&#8217;s predecessor Irgun.

Despite these reservations, he was active in the establishment of the Hebrew University in Jerusalem, which published (1930) a volume titled About Zionism: Speeches and Lectures by Professor Albert Einstein, and to which Einstein bequeathed his papers. In later life, in 1952, he was offered the post of second president of the newly created state of Israel, but declined the offer, saying that he lacked the necessary people skills. However, Einstein was deeply committed to the welfare of Israel and the Jewish people for the rest of his life.

Albert Einstein was closely associated with plans for what the press called "a Jewish-sponsored non-quota university," from August 19, 1946, with the announcement of the formation of the Albert Einstein Foundation for Higher Learning, Inc. until June 22, 1947, when he withdrew support and barred the use of his name by the foundation. The university opened in 1948 as Brandeis University.

Einstein, along with Albert Schweitzer and Bertrand Russell, fought against nuclear tests and bombs. As his last public act, and just days before his death, he signed the Russell-Einstein Manifesto, which led to the Pugwash Conferences on Science and World Affairs.

mtlifter

Legacy Member
Zeg holycrus, kan je misschien voor de verandering eens wat anderstalige teksten van malafide figuren hier posten? Dat missen we hier toch wel een beetje, denk ik zo...

Peephole

Legacy Member
holycrus zei:
Dat hij god ook voorstelt als een tastbaarheid in onze wereld aka personen.
Nee, hij stelt God niet voor als iets tastbaar of als personen. Hij stelt God gelijk met de natuur.

En je begrijpt toch dat dat haaks staat op de bullshit die jij hier in deze draad al hebt verkondigd?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan