Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rogue

Legacy Member
holycrus zei:
En dan nog eens iets, waar haalt gij het lef vandaag om te zeggen dat donder vroeger werd geinterpreteerd als de woede van een god, waar is het tastbaar bewijs daarvoor :s Wat als de bijbel gewoon een verzameling is van teksten die gaan over ons onstaan. Wij lezen die boek gewoon verkeerd. Mr maxwell haalt oudere (correctere) vertalingen aan (MET voetnoten in de oude hebreeuwse bijbels) waardoor je al direct een HEEL andere tekst krijgt als de bijbel die ze ons hebben gegeven. (de authorized version)

Dat heeft niets met lef te maken.
bijvoorbeeld: Een van de tijdens de kerstening gebruikte technieken was de vernietiging van 'heidense' heiligdommen. Mensen geloofden immers dat de godheid aan wie het heiligdom toebehoorde hen zou neerbliksemen als ze zijn eigendom zouden schenden. En daar zijn wel degelijk tastbare bewijzen voor.
1) geschriften van de misionarissen zelf
2) de oprichting van nieuwe heiligdommen (bijv. een kapel) op de plaats van het heidense heiligdom

edit: Ik denk je beter eerst wat wetenschappelijke literatuur leest vooraleer je feiten in twijfel gaat trekken. Je begeeft je hier op verschillende terreinen (godsdienstleer, genetica, archeologie, geschiedenis) op basis van wat? Een man met een mooi verhaal?

Spreek jij Hebreeuws? Wat heb je aan een Hebreeuwse voetnoot als je zelf geen Hebreeuws kan. Dit blijft blindelings geloof hoor. Het is niet omdat hij zegt dat hij de beste vertaling gebruikt dat dit effectief ook zo is. Er zijn mensen die hun hele leven wijden aan de studie van de Bijbel. En Maxwell beweert zo maar eventjes kennis te hebben val alle religieuze geschriften.

Hellrabbit

Legacy Member
Heb ik ergens gezegd dat dat geen nut heeft?
Ik heb u zelfs al een paar van de belangrijkste functies gegeven (als ge ze tenminste gelezen hebt)

Soit, genoeg gezeverd, ik ga microbiologie leren :ironic:

holycrus

Legacy Member
Rogue zei:
Dat heeft niets met lef te maken.
bijvoorbeeld: Een van de tijdens de kerstening gebruikte technieken was de vernietiging van 'heidense' heiligdommen. Mensen geloofden immers dat de godheid aan wie het heiligdom toebehoorde hen zou neerbliksemen als ze zijn eigendom zouden schenden. En daar zijn wel degelijk tastbare bewijzen voor.
1) geschriften van de misionarissen zelf
2) de oprichting van nieuwe heiligdommen (bijv. een kapel) op de plaats van het heidense heiligdom

Spreek jij Hebreeuws? Wat heb je aan een Hebreeuwse voetnoot als je zelf geen Hebreeuws kan. Dit blijft blindelings geloof hoor. Het is niet omdat hij zegt dat hij de beste vertaling gebruikt dat dit effectief ook zo is. Er zijn mensen die hun hele leven wijden aan de studie van de Bijbel. En Maxwell beweert zo maar eventjes kennis te hebben val alle religieuze geschriften.




nav_picture_but.gif

Jordan Maxwell continues as a preeminent researcher and independent scholar in the field of occult / religious philosophy. His interest in these subjects began as far back as 1959. He served for three and a half years as the Religion Editor of Truth Seeker Magazine, America's oldest Freethought Journal (since 1873). His work exploring the hidden foundations of Western religions and secret societies creates enthusiastic responses from audiences around the world.

He has conducted dozens of intensive seminars, hosted his own radio talk shows, guested on more than 600 radio shows, and written, produced and appeared in numerous television shows and documentaries (including three 2-hour specials for the CBS TV network, as well as the internationally acclaimed 5-part Ancient Mystery Series - all devoted to understanding ancient religions and their pervasive influence on world affairs today.

His work on the subject of secret societies, both ancient and modern, and their symbols, has fascinated audiences around the world for decades. Considering the rapidly moving events of today, and the very real part that hidden religious agendas play in our modern war-torn world, he feels these controversial subjects are not only interesting to explore, but too important to ignore! His extraordinary presentations includes documents and photographs seldom seen elsewhere.

HET is grappig dat mensen die er een andere mening aan overhouden aan hun research, die als zever wordt afgedaan, maar moest deze meneer nakauwen wat de rest zegt, zou hij wel een goeie onderzoeker worden genoemd. laat mij ni lachen é.

Hellrabbit

Legacy Member
holycrus zei:
HET is grappig dat mensen die er een andere mening aan overhouden aan hun research, die als zever wordt afgedaan, maar moest deze meneer nakauwen wat de rest zegt, zou hij wel een goeie onderzoeker worden genoemd. laat mij ni lachen é.


Met zo een curriculum? Hemel nee

En nogmaals en voor de allerlaatste keer : De mensen die dat als zever afdoen, doen dat niet omdat het in tegenspraak is met hun resultaten. Die doen dat omdat er gewoon geen sprake is van een echt onderzoek. De huidige biochemie is gebaseerd op de verzamelde kennis van decennia onderzoek door mensen die een brede wetenschappelijke basis hebben en die geen schrik hebben van SERIEUS onderzoek.

holycrus

Legacy Member
ja ja da ze vroeger bepertk werden in hun denken is ook ni algemeen geweten zeker. dus vergeef mij da ik nogal licht over uw decennia lange "onderzoeken" gaan.

**edit**
beperkt zou ik ms niet zeggen, maar gesilenced als er iets uitkwam dat bepaalde mensen niet aanstond, dat is voor mij wel weer heel aannemelijk

Rogue

Legacy Member
holycrus zei:
nav_picture_but.gif

Jordan Maxwell continues as a preeminent researcher and independent scholar in the field of occult / religious philosophy. His interest in these subjects began as far back as 1959. He served for three and a half years as the Religion Editor of Truth Seeker Magazine, America's oldest Freethought Journal (since 1873). His work exploring the hidden foundations of Western religions and secret societies creates enthusiastic responses from audiences around the world.

He has conducted dozens of intensive seminars, hosted his own radio talk shows, guested on more than 600 radio shows, and written, produced and appeared in numerous television shows and documentaries (including three 2-hour specials for the CBS TV network, as well as the internationally acclaimed 5-part Ancient Mystery Series - all devoted to understanding ancient religions and their pervasive influence on world affairs today.

His work on the subject of secret societies, both ancient and modern, and their symbols, has fascinated audiences around the world for decades. Considering the rapidly moving events of today, and the very real part that hidden religious agendas play in our modern war-torn world, he feels these controversial subjects are not only interesting to explore, but too important to ignore! His extraordinary presentations includes documents and photographs seldom seen elsewhere.

HET is grappig dat mensen die er een andere mening aan overhouden aan hun research, die als zever wordt afgedaan, maar moest deze meneer nakauwen wat de rest zegt, zou hij wel een goeie onderzoeker worden genoemd. laat mij ni lachen é.

Ik heb geen boodschap aan propaganda die je van zijn persoonlijke hompage haalt. (Trouwens: een filosofie =/= een theorie)

Wat grappig is dat jij denkt dat alle wetenschappers het met elkaar eens zijn, er bestaat heel wat concurrentie tussen wetenschappers en dus ook heel wat verschillende meningen.

Hail Priest!

Legacy Member
Holycrus, wordt het misschien niet eens tijd om in te zien dat wetenschap niet werkt à la 'maar allez, da kan toch nie volgens mijn gevoel'? Daarbij het lijkt me ook heel duidelijk dat bepaalde posters hier iets meer achtergrond hebben betreffende de materie, denk daar misschien eens over na.

holycrus

Legacy Member
Of mss wordt het tijd eens in te zien dat er ook andere dingen Kunnen zijn ipv datgenen wat ons nu geleerd wordt. (again jullie gaan ervan uit dat wat we nu als ware kennis ervaren ook zo is)
Niemand va

Hellrabbit

Legacy Member
holycrus zei:
Of mss wordt het tijd eens in te zien dat er ook andere dingen Kunnen zijn ipv datgenen wat ons nu geleerd wordt. (again jullie gaan ervan uit dat wat we nu als ware kennis ervaren ook zo is)
Niemand va

en NOG maar eens : als wij iets leren, dan wordt da nie blindelings opgelegd


als ge iets leert dan wordt heel de logica die erachter zit (en alle onderzoeken die daartoe leiden) uit de doeken gedaan ... in de wetenschap is er geen plaats voor blind geloof en mensen die het been stijf houden, want dan komde nie vooruit

holycrus

Legacy Member
jaja als ge de logica goed genoeg presenteert gelooft iedereen het. (Of zegt de naam Adolf Hitler u niets?

democracy02

Legacy Member
wetenschap is idd geloofwaardiger dan holycrus enz.

maar 't is nie omda wetenschap a.d.h.v. bepaalde bevindingen hun theoriën kunnen "doen kloppen", dat wat ze beweren echt zo is.
niemand van ons was hier echt, 1000, 10.000, 100.000 of 1.000.000 jaar geleden.

er zijn te veel missing links om het algemene beeld dat we in deze maatschappij aangeleerd krijgen over -gelijk welk onderwerp via gelijk welke weg- mogen geloven


bvb. de wereld binnen-onszelf. mainstream wetenschap is echt retarded op dat vlak; mensen die een hoger staat van bewustzijn bereiken schrijven ze af als iemand met een psychose...
maar hoe weten zij dat wat de "zot in hoger bewustzijn ervaart" hallucinaties zijn?


simpel; they don't.

net alsof ze niet weten hoe de mens/het universum echt ontstaan is en zoals ze niet weten dat alles rond het onderwerp "god" echt 1 grote leugen is.
ze hebben enkele aanwijzingen, krijgen vermoedens, maken er een theorie rond... en dan wordt de massa daarmee gevoed alsof het de ultieme waarheid is.

mensen hebben een blind vertrouwen in dat al wat de wetenschap beweert, waarheid is... zonder dat we het beseffen worden we ooglappen opgezet, en zetten we onszelf ooglappen op.


spijtig genoeg is de wetenschap nie het enigste waar de mens blindelings vertrouwen in heeft. onze politieke leiders; de media en ergst van al ons zelfbeeld (ego) misleiden ons constant met als resultaat dat we nie alleen een slaaf zijn van die die ons willen controleren... maar ook de slaaf van ons ego.

Kyo

Legacy Member
Lol heel deze discussie is gewoon te grappig voor woorden, alleen nog maar om het feit dat dit gewoon een persoonlijke aanval op Holycrus is geworden. Vergeet het dat Holycrus jullie aan het proberen overtuigen is, jullie zijn hem aan het proberen te overtuigen. Ik heb zelf al verschillende filmpjes gezien, en nee ik spreek geen Hebreeuws, jij soms wel? en vindt het op zijn minst een interessant onderwerp. En ik zeg hier niet dat ik volledig akkoord ga met alles wat er in zo een filmpjes wordt gezegd, ben oud en wijs genoeg om mijn eigen conclusies daaruit te trekken. Maar wat me hier mateloos stoort is zo een opmerking als die van Fighting Hobbit: "Wat studeer jij eigenlijk?". Moet je soms weten wat ik studeer omdat ik dit onderwerp ook interessant vindt? En dan nog maar niet te spreken over Hellrabbit, die hier zichzelf voordoet als de god van kennis. En dan de post van Hail Priest! die mij overtuigde om hier toch nog eens te posten. Sorry, maar jullie idee van een discussie is op zen minst gezegd kortzinning. En Hellrabbit "en NOG maar eens : als wij iets leren, dan wordt da nie blindelings opgelegd" What the hell zeg jij hier. Ga jij mij nu wijsmaken dat alles wat jij nu gezegd hebt niet rust op bewijzen van andere mensen. Velen doen zichzelf hier voor of ze weten echt alles.

Rogue

Legacy Member
democracy02 zei:
wetenschap is idd geloofwaardiger dan holycrus enz.

Omdat wetenschap falsifieerbaar is (of met andere woorden: openstaat voor kritiek). Theorieën zoals die van Maxwell zijn dat niet.

"this is the truth" :wtf:

Hellrabbit

Legacy Member
Dank u voor deze verhelderende post, was ik maar zo volwassen zeg

Ik zeg hier helemaal niet dat ik de authoriteit ben (dat was Fighting Hobbit die dat zei), maar als ie zondigt tegen fundamentele beginselen, dan heb ik nog net genoeg kennis om em daarop te wijzen ja

Rogue

Legacy Member
Kyo zei:
Lol heel deze discussie is gewoon te grappig voor woorden, alleen nog maar om het feit dat dit gewoon een persoonlijke aanval op Holycrus is geworden.

Gelieve de rollen niet om te draaien. Mijn posts gingen wel degelijk over die film. Ik heb bijvoorbeeld niet gevraagd waar hij het lef vandaan haalde om die hier te posten. En als je mensen verwijt dat ze blind alles geloven wat hen ingelepeld wordt moet je niet verschieten als de bal teruggekaatst wordt.

Kyo zei:
Sorry, maar jullie idee van een discussie is op zen minst gezegd kortzinning. En Hellrabbit "en NOG maar eens : als wij iets leren, dan wordt da nie blindelings opgelegd" What the hell zeg jij hier. Ga jij mij nu wijsmaken dat alles wat jij nu gezegd hebt niet rust op bewijzen van andere mensen. Velen doen zichzelf hier voor of ze weten echt alles.

Bijna alles wat wij de dag van vandaag weten berust op het werk van anderen. Als we telkens van 0 zouden beginnen zouden we geen stap verder geraken. Vergelijk het met de bouw van een toren (of gelijk welk bouwwerk). Je hebt toch altijd een basis nodig waarop je verder bouwt? En als de basis niet goed is stort de ganse toren in.
Als wij (Geschiedenis) iets leren zien we ook vaak het 'waarom' van de gebeurtenis (bijvoorbeeld: sociale of economische oorzaken). Als we het al zelf niet moeten uitzoeken. Ik heb geen idee wat Hellrabit studeert of gestudeerd heeft, maar misschien is het dat wat hij wil zeggen.

Kyo

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Dank u voor deze verhelderende post, was ik maar zo volwassen zeg

Ik zeg hier helemaal niet dat ik de authoriteit ben (dat was Fighting Hobbit die dat zei), maar als ie zondigt tegen fundamentele beginselen, dan heb ik nog net genoeg kennis om em daarop te wijzen ja

Kijk, ik lees deze topic en ik zie meteen jou eerste post "oh hemel, nie opnieuw", wat is dan de conclusie die ik hieruit trek. Dat jij meteen de mensen over dezelfde kam scheert. Je doet meteen of dit is weer dezoveelste crap topic waar niets van waarheid in kan staan.

"De reden waarom ik "oh hemel" zei, was dat al die zever hier al eens heeft gestaan en dat het, zoveel maand later, nog steeds zever is."

Dus mijn conclusie is meteen: kortzinnig.

Rogue

Legacy Member
Kyo zei:
Dus mijn conclusie is meteen: kortzinnig.

In principe zou je dus de vorige thread moeten lezen alvorens een conclusie te trekken die 100% correct is. Maar ik geef toe dat dat een verspilling van ieders tijd zou zijn. Niet omwille van de inhoud, maar omwille van de lengte van de thread.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Bekeken en wederom zelfde conclusie, verspilling van bandwijdte.

Een vraagje: hoe oud ben je?, wat studeer je?, heb je enig besef van hoe zwaar de overtuigingskracht van de gevestigde feiten is? Besef je dat vragen stellen ipv antwoorden geven HET middel is om lichtgelovige zieltjes te winnen en dat dit al jaaaaaaren en eeuwen wordt gedaan zij het met een ander onderwerp. Besef je dat de basis van elke wetenschap nog altijd is van diezelfde wetenschap in vraag te stellen. Met 1 oplossing volgen meerdere vragen.
Besef je dat jouw verwijt van misschien zijn jullie ideen fout, geen poot heeft om op te staan.

En tot slot besef je, dat je je kostbare tijd aan het verspillen bent aan iets compleet nutteloos. steek je tijd in je studies en ga dan voor unief fysica. Dan ga je pas beseffen dat u antwoorden en u filmpjes veeeeel te eenvoudig zijn.
Een goede wetenschappelijke theorie heeeft jaaaaren nodig, daar kruipt massas werk in, die jij even van tafel gaat vegen met een kinderachtige vraag vanuit elk basis-complot boekje.



Sorry maar u naiviteit is het toonbeeld van wat er is mis is met onze maatschappij. Over heel de wereld beginnen mensen terug te grijpen naar gemakzuchtige oplossingen omdat ze ofwel het niet kunnen begrijpen ofwel het niet willen begrijpen. DOE VERDOMME MOEITE.
Ben hier eigenlijk tegen men eigen winkel aant spreken, want ik leef van naieve mensen. Maar zulke gevestigde wetenschappelijk bewijzen en feiten van tafel vegen met kinderlijke filmpjes gaat mij echt wel even te ver.




En voor de laatste keer: wetenschap ontkent die dingen helemaal niet, maar twee keer raden wie uiteindelijk de bewijzen levert ipv van de mooie verhaaltjes. Juist de hardwerkende mensen aan elke unief op de wereldbol die 20 jaar van hun leven in soms 1 klein formuletje steken. MAAR HET DAN WEL KUNNEN BEWIJZEN
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan