Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

holycrus

Legacy Member
Ja maar nu ga jij er van uit dat ik alle wetenschap bullshit vind. Ik zeg alleen maar dat het BEST (tot niet zeer goed) mogelijk is dat er fouten zijn gemaakt. Of dat er bepaalde dingen als waar zijn aangenomen die eiglijk niet waar zijn.

knight-k

Legacy Member
Was er ook zo geen theorie van alles wat in de bijbel staat letterlijk opvatten.

Anyway, lijkt me eens interessant om te bekijken, als ik meer tijd heb.

mtlifter

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Bekeken en wederom zelfde conclusie, verspilling van bandwijdte.

Een vraagje: hoe oud ben je?, wat studeer je?, heb je enig besef van hoe zwaar de overtuigingskracht van de gevestigde feiten is? Besef je dat vragen stellen ipv antwoorden geven HET middel is om lichtgelovige zieltjes te winnen en dat dit al jaaaaaaren en eeuwen wordt gedaan zij het met een ander onderwerp. Besef je dat de basis van elke wetenschap nog altijd is van diezelfde wetenschap in vraag te stellen. Met 1 oplossing volgen meerdere vragen.
Besef je dat jouw verwijt van misschien zijn jullie ideen fout, geen poot heeft om op te staan.

En tot slot besef je, dat je je kostbare tijd aan het verspillen bent aan iets compleet nutteloos. steek je tijd in je studies en ga dan voor unief fysica. Dan ga je pas beseffen dat u antwoorden en u filmpjes veeeeel te eenvoudig zijn.
Een goede wetenschappelijke theorie heeeft jaaaaren nodig, daar kruipt massas werk in, die jij even van tafel gaat vegen met een kinderachtige vraag vanuit elk basis-complot boekje.



Sorry maar u naiviteit is het toonbeeld van wat er is mis is met onze maatschappij. Over heel de wereld beginnen mensen terug te grijpen naar gemakzuchtige oplossingen omdat ze ofwel het niet kunnen begrijpen ofwel het niet willen begrijpen. DOE VERDOMME MOEITE.
Ben hier eigenlijk tegen men eigen winkel aant spreken, want ik leef van naieve mensen. Maar zulke gevestigde wetenschappelijk bewijzen en feiten van tafel vegen met kinderlijke filmpjes gaat mij echt wel even te ver.




En voor de laatste keer: wetenschap ontkent die dingen helemaal niet, maar twee keer raden wie uiteindelijk de bewijzen levert ipv van de mooie verhaaltjes. Juist de hardwerkende mensen aan elke unief op de wereldbol die 20 jaar van hun leven in soms 1 klein formuletje steken. MAAR HET DAN WEL KUNNEN BEWIJZEN


Bedankt voor deze heldere kijk op de zaak :niceone:
Ongelooflijk toch,d at steeds meer mensen (jongeren) teruggrijpen naar zulke kwatch...
Straks wordt psycholoog nog een knelpuntberoep... evenals Cipier!

holycrus

Legacy Member
Rogue zei:
Jij gelooft dus dat het menselijk ras gecreëerd werd door aliens? Dat zou ik pas blindelings geloof noemen. Daar zijn immers geen overtuigende bewijzen voor. Voor de evolutie theorie zijn die er wel. Ik wil die gerust eens uittypen, op voorwaarde dat ge ze gaat lezen natuurlijk :).

Die mijnheer Maxwell gelooft blindelings in religieuze geschriften. Hij zegt zelf expliciet: "alle religieuze geschriften". Die kan hij onmogelijk allemaal zelf bestudeerd hebben. Hij gebruikt dus vertalingen. Dan moet je je al verschillende vragen stellen.
- wie heeft deze documenten bestudeerd? Een neutrale vertaler is hier noodzakelijk. Woorden hebben vaak verschillende betekenissen, en onprofessionele of te gedreven onderzoekers zijn vaak geneigd die vertaling te kiezen die hun eigen standpunten bewijzen. Vaak hebben ze hun coclussies op voorhand al getrokken...
- Wat staat er in andere vertalingen? Hij gebruikt die ene Bijbel omdat er "some off the wall things" in staan die men niet in andere vertalingen vindt. Dat zegt volgens mij eerder wat over de kwaliteit van die ene Bijbel, dan over de kwaliteit van de andere vertalingen.

Daarenboven is het niet aan te raden om religieuze teksten letterlijk te interpreteren. Religie en wetenschap hebben lang dezelfde functie gehad. Verklaren van zaken waar de mens geen grip op had. Donder werd bijvoorbeeld geassocieerd met de woede van een god. Maar naarmate de wetenschap evolueerde werd godsdienst steeds meer verdrongen. Nu weten we dus wel wat onweer veroorzaakt. De verschillende scheppingsverhalen moet je volgens mij ook in dit opzicht bekijken. Het zijn pogingen van de mens om de wereld beter te begrijpen. De "goden" hebben de mensen niet naar hun beeld geschapen, de mensen hebben de goden geschapen.

Lol je hebt het "filmpje" wel héél oppervlakkig bekeken ofniet? De hebreeuwse bijbels werken met voetnoten, toch wel héél interssante voetnoten als ge het mij vraagt.

En is het toeval te noemen dat die bijbel die hij aanhaalt ouder is dan de andere bijbels? Is het toeval dat er op een bepaalde moment bijbels werden uitgebracht onder koninklijke bevelen "authorized versions" (ahja want moesten de mensen ECHT lezen wat erin stond ho maar) zoveel boeken zijn verbrand door de kerk onder het motto ketterij, wat als de kerk een instituut is die zorgt dat de grootste scam van de geschiedenis niet uitkomt.

democracy02

Legacy Member
is het toeval dat....................................................................?
-er fenomenen bestaan zoals Britney spears, R&B, gangsta RAP.
-ons educatie systeem ons brainwasht met eindeloze zever.
-dat men in 2006 nog altijd symptomen bestrijd ipv oorzaken
-religies de grootste slechtdoeners van al zijn geweest
-alcohol/nicotine legaal zijn terwijl bewustverruimende middelen tot en met worden gestigmatiseerd?
-de media ons geen belangrijke informatie geeft; maar ons domhoud
-er geen wapens gevonden waren in irak
-politiek 1 pot nat is
-je nie eens meer moogt plassen in het openbaar :rofl:
-we vanaf we nog piepklein zijn getraind worden om iets vanbuiten te leren en beloond worden als we het perfect kunnen nabootsen?
-er in 2006 nog altijd op heel veel plaatsen noorlog en/of armoede is, terwijl dat onze regeringen eindeloos veel geld pompen in onnodige zaken?



iets in mij doet mij vermoeden dat we gemanipuleerd worden (social engineering) om zo dom mogelijk te zijn,
het lijkt alsof ze ons bewustzijn willen verruimen maar eigelijk vernauwen ze het alleen maar meer en meer.

iedereen kent de oneliners kennis is macht of het begrip brood & spelen, maar hoeveel mensen zijn er bewust genoeg om in te zien dat we nog altijd op de zelfde manier worden misleid als 1000 jaar geleden?

dat is het ultieme bewijs, dat educatie mensen niet slimmer maakt.. i.t.t. tot wat de maatschappij ons doet geloven.

"The only thing that interferes with my learning is my education" - Albert Einstein
zelfs onzen albert zei het



volgens mij is de beste manier om slimmer te worden zelfrealisatie.
jezelf bewust worden van de illusie's die je eigen geest jezelf constant oplegt. en door je eigen illusie's door te hebben, kan je de illusie's die andere mensen jou opleggen door beginnen te krijgen.

en nee, ik denk nie vanmezelf dat ik de ultieme waarheid kan bevatten... maar ik ben bewust genoeg om door te hebben hoe groot de pretentie is die leeft in onze maatschappij en in onszelf;

en je dus heel voorzichtig moet zijn met dat waar je beslist in te geloven

holycrus

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Bekeken en wederom zelfde conclusie, verspilling van bandwijdte.

Een vraagje: hoe oud ben je?, wat studeer je?, heb je enig besef van hoe zwaar de overtuigingskracht van de gevestigde feiten is? Besef je dat vragen stellen ipv antwoorden geven HET middel is om lichtgelovige zieltjes te winnen en dat dit al jaaaaaaren en eeuwen wordt gedaan zij het met een ander onderwerp. Besef je dat de basis van elke wetenschap nog altijd is van diezelfde wetenschap in vraag te stellen. Met 1 oplossing volgen meerdere vragen.
Besef je dat jouw verwijt van misschien zijn jullie ideen fout, geen poot heeft om op te staan.

En tot slot besef je, dat je je kostbare tijd aan het verspillen bent aan iets compleet nutteloos. steek je tijd in je studies en ga dan voor unief fysica. Dan ga je pas beseffen dat u antwoorden en u filmpjes veeeeel te eenvoudig zijn.
Een goede wetenschappelijke theorie heeeft jaaaaren nodig, daar kruipt massas werk in, die jij even van tafel gaat vegen met een kinderachtige vraag vanuit elk basis-complot boekje.



Sorry maar u naiviteit is het toonbeeld van wat er is mis is met onze maatschappij. Over heel de wereld beginnen mensen terug te grijpen naar gemakzuchtige oplossingen omdat ze ofwel het niet kunnen begrijpen ofwel het niet willen begrijpen. DOE VERDOMME MOEITE.
Ben hier eigenlijk tegen men eigen winkel aant spreken, want ik leef van naieve mensen. Maar zulke gevestigde wetenschappelijk bewijzen en feiten van tafel vegen met kinderlijke filmpjes gaat mij echt wel even te ver.




En voor de laatste keer: wetenschap ontkent die dingen helemaal niet, maar twee keer raden wie uiteindelijk de bewijzen levert ipv van de mooie verhaaltjes. Juist de hardwerkende mensen aan elke unief op de wereldbol die 20 jaar van hun leven in soms 1 klein formuletje steken. MAAR HET DAN WEL KUNNEN BEWIJZEN

en wie sponsort die hardwerkende mensen, en wie beslist er waar het grote geld voor research naartoe gaat idd. Gij kunt nog de meest acceptabele theorie ooit hebben, als meneer de sponsor zegt da gij ergens anders research naar gaat doen , dan zulde da ook doen, De geldsponsor (en vergeet maar dat die wetenschap bekijkt zoals julli dat doen).

EverlastingHate

Legacy Member
Cheapo's.

Ooit waren er de eencelligen, kans is groot dat dat aliens waren.

Toen een tijdlijn met vanalles en nog wat.

En toen was er de mens.

mtlifter

Legacy Member
democracy02 zei:
is het toeval dat....................................................................?
-er fenomenen bestaan zoals Britney spears, R&B, gangsta RAP.
-ons educatie systeem ons brainwasht met eindeloze zever.
-dat men in 2006 nog altijd symptomen bestrijd ipv oorzaken
-religies de grootste slechtdoeners van al zijn geweest
-alcohol/nicotine legaal zijn terwijl bewustverruimende middelen tot en met worden gestigmatiseerd?
-de media ons geen belangrijke informatie geeft; maar ons domhoud
-er geen wapens gevonden waren in irak
-politiek 1 pot nat is
-je nie eens meer moogt plassen in het openbaar :rofl:
-we vanaf we nog piepklein zijn getraind worden om iets vanbuiten te leren en beloond worden als we het perfect kunnen nabootsen?
-er in 2006 nog altijd op heel veel plaatsen noorlog en/of armoede is, terwijl dat onze regeringen eindeloos veel geld pompen in onnodige zaken?



iets in mij doet mij vermoeden dat we gemanipuleerd worden om zo dom mogelijk gehouden te worden, het lijkt alsof ze ons bewustzijn willen verruimen maar eigelijk vernauwen ze het alleen maar meer en meer.

iedereen kent de oneliners kennis is macht of het begrip brood & spelen, maar hoeveel mensen zijn er bewust genoeg om in te zien dat we nog altijd op de zelfde manier worden misleid als 1000 jaar geleden?

dat is het ultieme bewijs, dat educatie mensen niet slimmer maakt.. i.t.t. tot wat de maatschappij ons doet geloven.

"The only thing that interferes with my learning is my education" - Albert Einstein
zelfs onzen albert zei het



volgens mij is de beste manier om slimmer te worden zelfrealisatie.
jezelf bewust worden van de illusie's die je eigen geest jezelf constant oplegt. en door je eigen illusie's door te hebben, kan je de illusie's die andere mensen jou opleggen door beginnen te krijgen.

en nee, ik denk nie vanmezelf dat ik de ultieme waarheid kan bevatten... maar ik ben bewust genoeg om door te hebben hoe groot de pretentie is die leeft in onze maatschappij.

Ik dacht werkelijk dat ik alles hier gelezen had, maar U slaat echt alles :lol: :D :rofl:

Of noemt U het soms toeval dat u exact op 15:28 gepost hebt, het Heilige getal van Maddix de Veroveraar??!? Geef het toe dat je een serpent zijt!!!!

Neen, echt.. Sommigen moeten hier dringend afkicken :woohoo: :wtf:

Rogue

Legacy Member
holycrus zei:
Ja maar nu ga jij er van uit dat ik alle wetenschap bullshit vind. Ik zeg alleen maar dat het BEST (tot niet zeer goed) mogelijk is dat er fouten zijn gemaakt. Of dat er bepaalde dingen als waar zijn aangenomen die eiglijk niet waar zijn.

Er zijn waarschijnlijk nog veel zaken die we niet weten. Een prof bij ons zei ooit eens: "Als jullie hier buiten komen en beseffen dat jullie eigenlijk nog niet zoveel weten, dan is jullie opleiding geslaagd."

En het is goed mogelijk dat er nog zaken zijn die voor ons verborgen gehouden worden. Zo kan ik mij voorstellen dat men het Iran-Contra schandaal of Watergate liever verborgen had gehouden. Maar het is toch aan het licht gekomen. Maar daar hebben we dus wel harde bewijzen van (bekentenissen, opnames, etc.). Het is niet aan ons om Maxwell te geloven, hij moet op de proppen komen met harde bewijzen. En die heeft hij nog niet.

holycrus

Legacy Member
Rogue zei:
Er zijn waarschijnlijk nog veel zaken die we niet weten. Een prof bij ons zei ooit eens: "Als jullie hier buiten komen en beseffen dat jullie eigenlijk nog niet zoveel weten, dan is jullie opleiding geslaagd."

En het is goed mogelijk dat er nog zaken zijn die voor ons verborgen gehouden worden. Zo kan ik mij voorstellen dat men het Iran-Contra schandaal of Watergate liever verborgen had gehouden. Maar het is toch aan het licht gekomen. Maar daar hebben we dus wel harde bewijzen van (bekentenissen, opnames, etc.). Het is niet aan ons om Maxwell te geloven, hij moet op de proppen komen met harde bewijzen. En die heeft hij nog niet.

idd het is goed mogelijk dat de echt harde bewijzen vroeger meerdere malen vernietigd zijn onder de vorm van ketterij. Ik kan me voorstellen als het echt waar is, dat de wereld niet vol zal liggen met bewijzen...

Rogue

Legacy Member
holycrus zei:
Lol je hebt het "filmpje" wel héél oppervlakkig bekeken ofniet? De hebreeuwse bijbels werken met voetnoten, toch wel héél interssante voetnoten als ge het mij vraagt.

En is het toeval te noemen dat die bijbel die hij aanhaalt ouder is dan de andere bijbels? Is het toeval dat er op een bepaalde moment bijbels werden uitgebracht onder koninklijke bevelen "authorized versions" (ahja want moesten de mensen ECHT lezen wat erin stond ho maar) zoveel boeken zijn verbrand door de kerk onder het motto ketterij, wat als de kerk een instituut is die zorgt dat de grootste scam van de geschiedenis niet uitkomt.

Censuur is idd een groot probleem, maar via historische kritiek kan men vaak toch doordringen tot de waarheid. Vandaar dat ik het zo belangrijk vind om te weten door wie bepaalde vertalingen zijn gemaakt.

'k Heb dat filmpje inderdaad niet bestudeerd, heb niet veel tijd met de examens voor de deur enzo. Ik heb nog nooit een Hebreeuwse Bijbel in mijn handen gehad, ik ga u niet tegenspreken dat die voetnoten bevatten. Maar de versie die hij gebruikt is geen originele versie maar een vertaling. We weten ook niet of het een vertaling is van een origineel, of een vertaling van een andere vertaling. Dat speelt allemaal een rol. En daarna geeft hij zijn eigen interpretatie van wat er staat in die vertaling. Het is niet omdat hij bepaalde passages op die manier interpreteerd dat dit onmiddellijk dé waarheid is.

mtlifter

Legacy Member
Misschien heeft Democracy02 wel gelijk, en is Gangsta rap 'slang' voor de Serpent taal...

50 Cent is volgens mij de hoofdslang, Dr Dré de sjamaan, Snoop Dogg de admiraal slang en Tupac was dan weer de PR-verantwoordelijke...
Het was dan ook Tupac die in vroegere tijden de appel aanbood aan eva, waarna hij zijn pistool trok en BAM-knal-boef bust-a-cap-style Eva neerschoot in haar punani...

Anoniem04

Legacy Member
mtlifter zei:
Bedankt voor deze heldere kijk op de zaak :niceone:
Ongelooflijk toch,d at steeds meer mensen (jongeren) teruggrijpen naar zulke kwatch...
Straks wordt psycholoog nog een knelpuntberoep... evenals Cipier!

Maar man toch, precies of alleen jongeren BS aanvaarden :ironic:

Anoniem04

Legacy Member
holycrus zei:
Sommigen moeten eens dringend hun gekleurde bril afzetten ja :)

Hoeveel keer ga dat nu nog zeggen dat we blind zijn en onze bril moeten afzetten ?

holycrus

Legacy Member
Rogue zei:
Censuur is idd een groot probleem, maar via historische kritiek kan men vaak toch doordringen tot de waarheid. Vandaar dat ik het zo belangrijk vind om te weten door wie bepaalde vertalingen zijn gemaakt.

'k Heb dat filmpje inderdaad niet bestudeerd, heb niet veel tijd met de examens voor de deur enzo. Ik heb nog nooit een Hebreeuwse Bijbel in mijn handen gehad, ik ga u niet tegenspreken dat die voetnoten bevatten. Maar de versie die hij gebruikt is geen originele versie maar een vertaling. We weten ook niet of het een vertaling is van een origineel, of een vertaling van een andere vertaling. Dat speelt allemaal een rol. En daarna geeft hij zijn eigen interpretatie van wat er staat in die vertaling. Het is niet omdat hij bepaalde passages op die manier interpreteerd dat dit onmiddellijk dé waarheid is.

Net daarom heb ik ook gezegd, dat ik niet per sé zeg dat het waar is. Ik zeg dat het zeker interessant genoeg is om verder te onderzoeken (wat nu niet gebeurd)

En historische kritiek, ik kan mij voorstellen als de overheid zelf boeken zoals de bijbel censureert, gaan er wel bewijzen zijn, maar dingen zoals de inquisitie hielden hun er full time mee bezig om "ketters" uit te moorden (omdat de waarheid of een deel althans wel een als zeer shockerend ervaren kan worden om de wel overduidelijke reden)

mtlifter

Legacy Member
Dillyracer zei:
Maar man toch, precies of alleen jongeren BS aanvaarden :ironic:


Is niet zo, weet ik ook wel... Maar jongeren zijn véél vatbaarder voor ideëen van buitenaf, hun geest moet ahw nog gevormd worden. Noem het gerust een soort naïviteit die er met de jaren uitgroeit! :)

democracy02

Legacy Member
mtlifter zei:
Misschien heeft Democracy02 wel gelijk, en is Gangsta rap 'slang' voor de Serpent taal...

50 Cent is volgens mij de hoofdslang, Dr Dré de sjamaan, Snoop Dogg de admiraal slang en Tupac was dan weer de PR-verantwoordelijke...
Het was dan ook Tupac die in vroegere tijden de appel aanbood aan eva, waarna hij zijn pistool trok en BAM-knal-boef bust-a-cap-style Eva neerschoot in haar punani...
hi hi hi, ha ha ha
ik stond er bij en ik keek er naar

holycrus

Legacy Member
mtlifter zei:
Is niet zo, weet ik ook wel... Maar jongeren zijn véél vatbaarder voor ideëen van buitenaf, hun geest moet ahw nog gevormd worden. Noem het gerust een soort naïviteit die er met de jaren uitgroeit! :)

jongeren zijn dus volgens jou nog niet volledig geconditioneerd.

Hail Priest!

Legacy Member
holycrus zei:
idd het is goed mogelijk dat de echt harde bewijzen vroeger meerdere malen vernietigd zijn onder de vorm van ketterij. Ik kan me voorstellen als het echt waar is, dat de wereld niet vol zal liggen met bewijzen...

Nonsens alweer.

Ten eerste, waarom zou de wetenschap de waarheid verbergen? Stel dat wij hier toch beland zijn via een stel ufo's of whatever, wie zou daar echt een probleem van maken. Waarom zou dit verdoken moeten worden?

De wetenschap wil zeker en vast het bestaan van (eventueel) buitenaards 'leven' niet ontkennen. Zo viel er een aantal jaar geleden rode regen in India. Dit bleek een of andere bacterie zonder DNA te zijn, die dus 'onmogelijk' van de aarde afkomstig kan zijn. Er is dus wel degelijke onderzoek naar door echte wetenschappers. De middeleeuwen zijn voorbij. Dat een paar hoge pieten zoals Bush een of ander schandaal willen verborgen houden is een heel andere zaak.

Wat je zegt dat alle bewijzen vroeger misschien al vernietigd zijn, slaagt gewoon helemaal nergens op. Denk je dat alle ridders & jonkvrouwen de spaceshuttle-kaartjes hebben opgebrand? :crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan