Archief - kinderkes!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel kindjes wilt ge kopen?


  • Totaal aantal stemmers
    440
  • Opiniepeiling gesloten.

Mee

Legacy Member
chosen1 zei:
*edit* wij zijn hier mee 2 meisjes en ne jongen en ik zou het liever omgekeerd zien bij mijn kinderen (jongens wille duur speelgoed en dan ist gemakkelijker om da te geven :p)
:wtf:

SweetEmmaRose

Legacy Member
acquisitor zei:
no thanks, ik ben een egoist :) ben al 29 jaar oud dus veel zal er niet aan veranderen :)

kinderen kosten heel veel geld, eisen aandacht en maken u moe... en bovendien zijn ze vaak ondankbaar
They are what you make them.

JackM

Legacy Member
btw, ik hoop eig om eerst ne partner te vinden, want alleen kienekes maken lukt nie echt goed é :p

EternalSilence

Legacy Member
1van de admins heeft hier mijn 2 postjes tesamen geplaatst ...
cool :cool: :p


ik zelf zou ook wel dus een jonge vader willen zijn, zeker voor mijn 30 kinderen, oftewel geen meer.

wil geen vader zijn van 50 jaar als u zoon 16 jaar is ofzo
ik vind het idioot dat vrouwen zo lang wachten, gewoom maar omdat ze hun carriere willen voornemen op een gezin
vind dat persoonlijk egoistisch tov de maatschappij

Tha_nOn

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ik vind het idioot dat vrouwen zo lang wachten, gewoom maar omdat ze hun carriere willen voornemen op een gezin
vind dat persoonlijk egoistisch tov de maatschappij

tjah, als ge als vrouw graag een carriere hebt kunt ge best uw kinderwens wat uitstellen, of wat moeten we opeens bij alle keuzes beginnen denken en wat met de maatschappij? en we werken wij ook voor die maatschappij ze
anyway kwestie wa onafhankelijk te zijn als vrouw kunt ge maar best een deftige job/carriere hebben, en als ge daarvoor uw kinderwens wa moet uitstellen, so be it eh, die kinderen worden daar dan ook wel beter van (of is het leuk om niet rond te komen \o/ of uw kinderen nooit te zien omdat ge dubbel zo hard achteraf moet werken om nog ergens te geraken \o/)

mannen hebben het daarin natuurlijk makkelijk, dermee ook dat die zo geen uitspraken moeten doen imo:p

of waarom laten we vruchtbare meisjes nog studeren? laat ze een of ander richtingske doen int middelbaar waarmee ge direct kunt gaan werken (in de gb ofzo) en vanaf hun 18 (16 mag ook, school moet maar flexibel zijn, die verdomde leerplicht toch) kweken maar <o/
(noot: kheb zeker niets tegen mensen die werken in de gb of iets dergelijks)

Sivve

Legacy Member
Liefst voor mij toch ook twee kinderen, jongen of meisje doet er niet echt toe zolang ze gezond zijn(cliché he:D)

Ali_

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ik vind het idioot dat vrouwen zo lang wachten, gewoom maar omdat ze hun carriere willen voornemen op een gezin
vind dat persoonlijk egoistisch tov de maatschappij

En ik vind dit enorm seksistisch.

egoïstisch tov de maatschappij :ironic:

Hiermee zeg je dus dat dé taak van een vrouw kinderen baren is.

Ik krijg het van zo'n uitspraken hé!

EternalSilence

Legacy Member
Tha_nOn zei:
tjah, als ge als vrouw graag een carriere hebt kunt ge best uw kinderwens wat uitstellen, of wat moeten we opeens bij alle keuzes beginnen denken en wat met de maatschappij? en we werken wij ook voor die maatschappij ze
anyway kwestie wa onafhankelijk te zijn als vrouw kunt ge maar best een deftige job/carriere hebben, en als ge daarvoor uw kinderwens wa moet uitstellen, so be it eh, die kinderen worden daar dan ook wel beter van (of is het leuk om niet rond te komen \o/ of uw kinderen nooit te zien omdat ge dubbel zo hard achteraf moet werken om nog ergens te geraken \o/)

mannen hebben het daarin natuurlijk makkelijk, dermee ook dat die zo geen uitspraken moeten doen imo:p

of waarom laten we vruchtbare meisjes nog studeren? laat ze een of ander richtingske doen int middelbaar waarmee ge direct kunt gaan werken (in de gb ofzo) en vanaf hun 18 (16 mag ook, school moet maar flexibel zijn, die verdomde leerplicht toch) kweken maar <o/
(noot: kheb zeker niets tegen mensen die werken in de gb of iets dergelijks)

was al aant wachten op u reactie :p
miss wel een punt van dat 'nooit thuis zijn'
mare, ik ken genoeg mensen die werken, huisje zetten enzo , allemaal goed en wel
maar dan gewoon nie willen beginnen met kinderen maken omdat ze nog wanhopig jong willen zijn, en als 28jarige nog naar fuifen en disco's gaan de zaterdagavond.
komaan zeg.. ouwe zakken .. zieligaards imo als ge op zo'n leeftijd tss 16jarig volk loopt te fuifen.
(ik heb niets tegen 28 jarige btw)

je moet mee gaan met je tijd.
ma goed, iedereen zijn visie over wnnr je best kinderen hebt, en wnnr je er 'financieel klaar voor bent'

ook al zoiets .. dat 'financieel klaar zijn', vroeger maakte ze kinderen uit liefde, nu moeten ze eerst zien of ze genoeg geld hebben om aan kinderen te denken :sop:

Tha_nOn

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ook al zoiets .. dat 'financieel klaar zijn', vroeger maakte ze kinderen uit liefde, nu moeten ze eerst zien of ze genoeg geld hebben om aan kinderen te denken :sop:

tis maar best dat ze er nu eerst financieel klaar voor willen zijn, ik wil ook neit zomaar in het wilde weg kinderen krijgen, ik wil ze kunnen geven wat ik nodig acht, en kinderen kosten nu eenmaal veel geld

en vroeger werden er kindjes uit 'liefde' gemaakt, vooral omdat er geen voorbehoedsmiddelen waren, omdat de kerk da voorschreef en omdat de man dat wou
en vroeger was de mama thuis om zo voor comfort te zorgen, nu hebt ge daar genoeg financiele middelen voor nodig


edit: en mensen die kinderen uitstellen omdat ze nog willen uitgaan, da vind ik persoonlijk ook een rare redenering (allé tenzij het om 18-20jarigen gaat:p)
maar gij gaf af op vrouwen die eerst iets van carriere willen, en das iets wat nog een groot deel van uw leven en dat van uw kinderen zal bepalen
en iedereen beslist zelf wanneer die kinderen wilt en of die kinderen wilt, met oudere ouders is niets mis, zolang ze maar meekunnen met een jeugdige mentaliteit
(anyway die mensen die gij kent proberen mss wel maar het komt maar niet en dan geven ze er die uitleg aan, kan ook eh)

Mr. Jack!

Legacy Member
Tha_nOn zei:
ik zou voor 3 of 4 gaan \o/ partner wil er maar 2, kan ik mij best bij neerleggen als het moet:p

tzal beste zijn da ge uw neerlegt, anders gaan er geen kinderen komen :p

sorry flauwke hehe


max 2 kids, maar eigenlijk geen behoefte aan.

Stichero

Legacy Member
hier in Japan moet de vrouw ver altijd haar job opgeven als ze een kind krijgt... aangezien de man elke dag 12 uren klopt en pas laat thuiskomt en onmogelijk zwangerschapsverlof kan krijgen (ook al ist dat wettelijk mogelijk)
vandaar dat vele vrouwen gewoon niet zwanger worden en de huidige maatschappij in gevaar komt.
moest elke vrouw in Belgie ook zo denken amaai amaai
gelukkig werken de ouders hier niet zo lange uren, zijn de huishoudelijk taken verdeeld (alez in de meeste gevallen), de vader kan ook verlof krijgen,...
al kan kinderopvang soms een groot probleem worden in grote steden, maar dan hebt ge ook nog pleegmoeders en grootouders :)
zijn hier sommige mannen bereid meer thuis te blijven indien uw echtgenote meer verdient?

The Black Mamba

Legacy Member
ik heb enkel beginpost gelezen , maar da geboortecijfer per vrouw van Japan klopt langs geen kanten want de kinderen op het platteland zijn er ni in meegerekend en er zijn ook veel kinderen die niet zijn aangegeven ... niet zo erg gelijk in china ma toch

knight-k

Legacy Member
Doom Dragon zei:
je moet mee gaan met je tijd.
ma goed, iedereen zijn visie over wnnr je best kinderen hebt, en wnnr je er 'financieel klaar voor bent'

ook al zoiets .. dat 'financieel klaar zijn', vroeger maakte ze kinderen uit liefde, nu moeten ze eerst zien of ze genoeg geld hebben om aan kinderen te denken :sop:

Wtf is da nu voor een opmerking?!

Kinderen maken als ge weet da ge er ni voor kunt zorgen. :niceone: goe bezig en dan waart ge daar net nog bezig van dat we niet egoistisch tov de maatschappij mogen zijn. :wtf:

Avondland

Legacy Member
3 kinderen. 2 is ook goed. Maar dat hangt allemaal af van 't vrouwke. :p

Stichero

Legacy Member
Arno! zei:
ik heb enkel beginpost gelezen , maar da geboortecijfer per vrouw van Japan klopt langs geen kanten want de kinderen op het platteland zijn er ni in meegerekend en er zijn ook veel kinderen die niet zijn aangegeven ... niet zo erg gelijk in china ma toch

komt wel van world factbook.. en ik zie da hier constant op het nieuws, schoolboeken enz
verder is het in Japan ver onmogelijk uw kinderen niet op te geven...
natuurlijk is er een kleine foutmarge ma de vele enquêtes gaan er toch niet om liegen? Japan is not China !

Ali_

Legacy Member
Doom Dragon zei:
je moet mee gaan met je tijd.
ma goed, iedereen zijn visie over wnnr je best kinderen hebt, en wnnr je er 'financieel klaar voor bent'

ook al zoiets .. dat 'financieel klaar zijn', vroeger maakte ze kinderen uit liefde, nu moeten ze eerst zien of ze genoeg geld hebben om aan kinderen te denken :sop:

Denkt ge nu echt dat ze vroeger aan kinderen begonnen zonder te weten dat ze ervoor konden zorgen :wtf:

Als ze dat al deden dan is dat zowat het achterlijkste dat ge kunt doen imo.

Zolang ik en mijn parter financieel niet op sterke benen staan wil ik ook geen kinderen ze.

Sevves gaat ge nog zeggen dat de vrouw de pil niet meer mag gebruiken en zoveel kinderen moet baren als ze kan, anders is ze egoïstisch tov de maatschappij :ironic:

Avondland

Legacy Member
Ali_ zei:
En ik vind dit enorm seksistisch.

egoïstisch tov de maatschappij :ironic:

Hiermee zeg je dus dat dé taak van een vrouw kinderen baren is.

Ik krijg het van zo'n uitspraken hé!

Hij heeft ergens wel een punt hoor, hoewel ik 'egoïstisch' wat sterk vind. Ik vind het verkrijgen van kinderen een van de belangrijkste taken in de maatschappij in plaats van carrièreplanning Waarmee ik dus niet wil zeggen dat vrouwen louter kweekkonijnen moeten zijn maar wél dat het verkrijgen van een gezin terug positiever moet zijn. Wij moeten ons in stand houden met een hoger geboortecijfer, indien dit laag blijft zitten we op kortere termijn met een vergrijzing en op langere termijn vervaging en marginalisering t.a.v. andere gemeenschappen die hier wél een hoog geboortecijfer hebben.

The Black Mamba

Legacy Member
Stichero zei:
komt wel van world factbook.. en ik zie da hier constant op het nieuws, schoolboeken enz
verder is het in Japan ver onmogelijk uw kinderen niet op te geven...
natuurlijk is er een kleine foutmarge ma de vele enquêtes gaan er toch niet om liegen? Japan is not China !

het platteland van china is hetzelfde als het platteland van japan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan